112 - wanneer is iets 'spoed'?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alenthe05

Re: 112 - wanneer is iets 'spoed'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 08:43

@tica_81: snap ik maar voor de personen die er werken is het interessant, via pb hebben maximus en ik mekaar gesproken. Vandaar dat ik al eerder aangaf on topic.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 09:13

Ik heb zelf bij de 112 in Driebergen bij het KLPD gewerkt en het valt reuze mee qua meldingen die niet 112 waardig zijn en is het er wel zo eentje verzoeken ze je om 8844 te bellen. Voor iedereen is de grens spoed anders maar je wordt wel te woord gestaan en geholpen, alleen notoire misbruikers krijgen een bezoekje van de politie en wordt bv de telefoon in beslag genomen, boete is niet mis.
Heb zelf een keer moeten bellen en duidelijke info scheelt een hoop aanrijtijd voor de hulpdiensten.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 09:25

Ik heb wel 112 gebeld voor iemand die op een donkere 80 km landweg midden op de rijbaan lag...
Dat is een levensgevaarlijke situatie! Voor die persoin Wij, en kans op trauma en gerechtelijke gevolgen voor iemand die er overheen rijdt!

Ik reed langs op de andere weghelft, zag het pas laat, stopte nog later, om met achteroprijdende kennis te overleggen of zij ook iemand had zien liggen. Zijn teruggereden om op veilige afstand met lampen er op en alarmlichten aan eerst te kijken van een afstandje. Voor hetzelfde lokken ze je uit de auto om te beroven of verkrachten of zo...

Die jongen leek bewusteloos. Later hoorden we hem snurken. Het duurde vrij lang voor we er door kwamen bij 112 en we hebben wel 45 minuten er bij staan wachten tot er iemand kwam!Ondertussen belde kennisje haarvriend maar want wij voelden ons niet veilig, wilden naar huis, maar konden er ook niet bij weglopen.

Meerder keren gebeld en gevraagd waar ze bleven. Die jongen werd wakker, ging strompelend en zwalkend proberen te lopen en liep zo 5 meter opzij een diepe sloot in! Gelukkig durfde die vriend die jongen te helpen om er weer uit te komen. Toen ging hij op zijn knieën zitten kotsen.

Toen de politie eindelijk kwamwilden ze hem laten lopen. Toen werden wij erg boos! Hij kon niet vertellen wie hij was en waar hij woonde, had geen papieren bij zich en was een gevaar voor zichzelf en zou echt niet veilig langs die donkere weg kunnen lopen. Echt belachelijk! Uiteindelijk hebben ze hem wel meegenomen en onderweg zagen we nog een jongere die met fiets in greppel was gevallen. Er was een illegaal housefeestje gehouden onder een tunneltje naar het bos en zal vast combi drank en drugs zijn geweest.

maximuss schreef:
Die man beslist zelf om zich vol te gieten met bier, de mogelijke gevolgen voor zijn gezondheid zijn dan ook gewoon voor zijn rekening...

Daar heb ik geen medelijden mee...
Ik werk op de Ambu en de tijd die wij verspillen met interventies voor dronken personen is voor een buitenstaander niet in te schatten. Hier is het de gewoonte dat de politie geen zin heeft om langs te gaan en dan maar de Ambu stuurt.
Men doet niemand kwaad door dronken op straat te liggen en imo dienen omstaanders/ voorbijgangers zich daar niet mee te moeien.

Dit is een probleem dat je met de wijkwerking of wijkagent moet aanpakken, niet met 112.

Wescha

Re: 112 - wanneer is iets 'spoed'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 09:31

Ik heb een keer 112 gebeld omdat er een persoon langs een 100 km weg liep. Deze persoon liep in een brede berm. Politie was blij dat ik belde. Een hele tijd later lag er iemand bij ons in de straat op een zondag ochtend. Hier vermoedde ik dat de man dronken was. Had mijn zoontje mee en heb de man bewust niet aangesproken omdat ik niet wist hoe hij zou reageren. Hiervoor heb ik ook 112 gebeld omdat deze meneer ook op de openbare weg lag

blacksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 09:59

Dit is een beetje een twijfelgeval. Het had kunnen zijn dat de man buiten bewustzijn was. Dan inderdaad beter het zekere voor het onzekere nemen en 112 bellen zou ik ook gedaan hebben.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-18 19:07

Verhaal krijgt ineens nog een staartje!

Mijn wijkagent was met vakantie en stuurde mij van de week een bericht terug. Het park blijkt onder streng toezicht te staan en ze zijn bewust van het alcohol gebruik in het park. Ik had er echter nog nooit iets zien gebeuren. Met vragen mocht altijd contact opnemen en wanneer ik iets soortgelijks mee zou maken kon ik gewoon weer bellen.

Ook mag ik 8844 bellen wanneer ik zie dat er gedronken word of dat er weer mensen liggen te slapen op de bankjes.

Zondag liep ik naar de auto en zag ik een agente staan bij iemand die op een bankje zat. Na beter kijken zag ik het bier op de grond staan en waren ze bezig met gegevens. Mijn 'zorgen' zijn dus echt wel gehoord want dit is voor het eerst in het ruime jaar dat ik hier woon dat ik ze daadwerkelijk zie controleren *\o/*

Vandaag kwam ik rond 17.30 thuis van mijn werk en er lag weer een man heerlijk te tukken op een van de bankjes. Even snel goed gekeken en imo was het dezelfde als de vorige keer! Dus zojuist heb ik 8844 gebeld en er word een melding van gemaakt (En ik hoop iemand naartoe). Bij vragen vanuit de politie zouden ze mij nog kunnen bellen maar dit verwacht ik niet.

De politie begreep trouwens ook volledig dat ik mij niet veilig voel wanneer het spul er zit.

Nu ik dus ook de 'toezegging' van mijn wijkagent heb, zou ik ook zeker vaker gaan bellen wanneer ik zie dat er weer gedronken word of dat er weer een van pampus op een bankje ligt.

Ik heb trouwene pas ruim een uur later gebeld aangezien er nog iemand van een bedrijf bij mij langs kwam op 18.00, anders had ik uiteraard eerder gebeld.