Ik heb wel 112 gebeld voor iemand die op een donkere 80 km landweg midden op de rijbaan lag...
Dat is een levensgevaarlijke situatie! Voor die persoin Wij, en kans op trauma en gerechtelijke gevolgen voor iemand die er overheen rijdt!
Ik reed langs op de andere weghelft, zag het pas laat, stopte nog later, om met achteroprijdende kennis te overleggen of zij ook iemand had zien liggen. Zijn teruggereden om op veilige afstand met lampen er op en alarmlichten aan eerst te kijken van een afstandje. Voor hetzelfde lokken ze je uit de auto om te beroven of verkrachten of zo...
Die jongen leek bewusteloos. Later hoorden we hem snurken. Het duurde vrij lang voor we er door kwamen bij 112 en we hebben wel 45 minuten er bij staan wachten tot er iemand kwam!Ondertussen belde kennisje haarvriend maar want wij voelden ons niet veilig, wilden naar huis, maar konden er ook niet bij weglopen.
Meerder keren gebeld en gevraagd waar ze bleven. Die jongen werd wakker, ging strompelend en zwalkend proberen te lopen en liep zo 5 meter opzij een diepe sloot in! Gelukkig durfde die vriend die jongen te helpen om er weer uit te komen. Toen ging hij op zijn knieën zitten kotsen.
Toen de politie eindelijk kwamwilden ze hem laten lopen. Toen werden wij erg boos! Hij kon niet vertellen wie hij was en waar hij woonde, had geen papieren bij zich en was een gevaar voor zichzelf en zou echt niet veilig langs die donkere weg kunnen lopen. Echt belachelijk! Uiteindelijk hebben ze hem wel meegenomen en onderweg zagen we nog een jongere die met fiets in greppel was gevallen. Er was een illegaal housefeestje gehouden onder een tunneltje naar het bos en zal vast combi drank en drugs zijn geweest.
maximuss schreef:Die man beslist zelf om zich vol te gieten met bier, de mogelijke gevolgen voor zijn gezondheid zijn dan ook gewoon voor zijn rekening...
Daar heb ik geen medelijden mee...
Ik werk op de Ambu en de tijd die wij verspillen met interventies voor dronken personen is voor een buitenstaander niet in te schatten. Hier is het de gewoonte dat de politie geen zin heeft om langs te gaan en dan maar de Ambu stuurt.
Men doet niemand kwaad door dronken op straat te liggen en imo dienen omstaanders/ voorbijgangers zich daar niet mee te moeien.
Dit is een probleem dat je met de wijkwerking of wijkagent moet aanpakken, niet met 112.