Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Supervixen schreef:Wat verwacht je dan Shiloh? Alle tips worden aan de kant geveegd, want dat is geen optie of het kan niet of het lukt niet.
Ik sta intussen al meer dan 15 jaar voor de klas in het basisonderwijs en heb zat kinderen gehad met beperkingen (autisme, adhd, add, gedragsproblemen, heel laag iq, enz.). Maar ook voor hen gold, waar een wil is, is een weg. Ondanks hun beperking.
Ook deze kinderen kwamen een heel eind als ze maar de motivatie en inzet hadden om iets te doen en zichzelf te verbeteren.
Beauty26 schreef:Kunnen jullie (diegene die echt moeite hebben met het huishouden) geen huishoudelijke hulp krijgen vanuit het WMO? Ik ben zelf ook huishoudelijke hulp en stuurde ook mensen aan die niet geheel zelf het huishouden aan konden/geen overzicht hadden.. (het is een idee, wil niemand voor het hoofd stoten)
Ik heb ook liever geen vrienden/familie over de vloer, niet omdat het soms een zooi is maar gewoon omdat het dan niet meer als mijn eigen plekje voelt.
Annet_Dottie schreef:Had ook nooit over het diagnose/begeleiding verhaal moeten beginnen blijkt maar weer.
jullie zijn hilarisch Shiloh schreef:xApple schreef:Stel nou dat je 100 euro kreeg voor elke keer dat je opruimde, zou je het dan wel doen? (Serieuze vraag).
Dat heet werk. En werken doe ik in opdracht van een ander waar ik verantwoording aan heb af te leggen.
Ik heb geen problemen met werken voor een ander.
xApple schreef:Shiloh schreef:
Dat heet werk. En werken doe ik in opdracht van een ander waar ik verantwoording aan heb af te leggen.
Maar je wilt zelf wel graag dat het opgeruimd is. Dus dan heb je toch verantwoording aan jezelf af te leggen? Misschien kun je er anders naar kijken op die manier. Jij wilt het, anders voel je je k.lote. Je beloning ipv geld is een goed gevoel over jezelf en je opgeruimde huis.
xApple schreef:Shiloh schreef:Dat heet werk. En werken doe ik in opdracht van een ander waar ik verantwoording aan heb af te leggen.
Maar je wilt zelf wel graag dat het opgeruimd is. Dus dan heb je toch verantwoording aan jezelf af te leggen? Misschien kun je er anders naar kijken op die manier. Jij wilt het, anders voel je je k.lote. Je beloning ipv geld is een goed gevoel over jezelf en je opgeruimde huis.
Immers is dit topic bedoelt voor tips.xApple schreef:Opruimen wordt mensen wel degelijk geleerd. Rond de leeftijd van 2 jaar begin je daarmee.
Maar ik vind antwoord van Shiloh echt vreemd. Je kunt jezelf toch niet gaan vergelijken met iemand zonder benen die moet gaan lopen? Met die instelling gaat het natuurlijk nooit lukken om verder te komen. En als jij vindt dat je hetzelfde bent als mensen zonder benen dan heb je nog een lange weg te gaan qua herstel ja.
Succes hiermee.
Deetjeeuh schreef:Ik snap jouw achterliggende gedachten heel goed Apple. Ik ben ook van het "Als je iets wilt veranderen, dan moet je daar zelf iets aan doen. Het is je eigen keuze. Het is je eigen fout".
Shiloh schreef:Deetjeeuh schreef:Ik snap jouw achterliggende gedachten heel goed Apple. Ik ben ook van het "Als je iets wilt veranderen, dan moet je daar zelf iets aan doen. Het is je eigen keuze. Het is je eigen fout".
Ik waardeer je reacties Deetjeeuh. Dankjewel. Helaas vat alleen ook jij niet helemaal de clou. Dat is niet erg hoor. Ik vind je open instelling verfrissend.
Niet zomaar kunnen starten is geen keuze en ook geen fout. Het is een feit. Wel of niet op zoek gaan naar een oplossing. Dat is wel een keuze.
Er is niet maar 1 weg naar Rome.

Zunzuncito schreef:Idd, een hele andere orde. Elke dag stofzuigen en afdoen met een doekje is echt...superbrandschoon.