Heel snel geïrriteerd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 15:45

pffff... volgens mij is het weer, "laten we met zijn allen op de puber die lui is" vitten dag.

Er zit allemaal best wel waarheid in hoor, in wat jullie allemaal zeggen, maar moet dat nou echt op dat belerende toontje?

Kom op he. Natuurlijk is ze nog onrealistisch op veel vlakken. Waren we dat niet allemaal op ons 17de? De meeste tieners staan niet eens stil bij dit soort dingen. Alleen al het feit dat ze zich beseft dat ze geirriteerd is, maar dat het niet eerlijk is dit op der ouders af te geven, is al meer dan menig tiener op die leeftijd.

Dachten we op ons 17de niet allemaal dat we heel volwassen en wijs waren.

Ik zie vooral een jonge meid, die, een beetje onrealistisch, veel aan het verkennen is. Ik zie er niks vreemds aan, het hoort er allemaal bij.

En ja, door de nog wat naïeve blik, hier en daar wat onrealistisch, zal ze mogelijk best wel een aantal keer op haar bek gaan. Nou en? Dat is de enige manier om te leren.

Falen, er van leren, weer opkrabbelen en het anders doen of proberen.

Niemand is perfect, niemand groeit in 1 keer perfect op. We maken allemaal fouten. Hél ik heb 7 jaar over een studie gedaan, om na 2 jaar werken, op mijn 30ste totaal iets anders te gaan doen. Het is nooit te laat.

TS: er staan heel veel nuttige tips tussen. Het is lastig zelf de discipline op te brengen voor de minder leuke dingen, als je moeder, al dan niet mopperend, het direct voor je doet. Ga met haar om de tafel en maak duidelijke afspraken. Je wilt meer verantwoordelijkheden, omdat je het ook moet kunnen als je op jezelf woont. Maar je moet het ook op jou tempo kunnen doen. In jou planning moeten doen.

Maak met elkaar duidelijke afspraken. Niet over wat je doet, maar ook wanneer je het gedaan hebt. Als jij al uit bed bent, en je bed is nog niet opgemaakt, denkt je moeder dat je het misschien helemaal niet meer gaat doen, terwijl jij misschien nog in je hoofd andere dingen aan het afwikkelen bent. Ik ken dat heel goed, ik heb ook mijn eigen ritme. Spreek met je moeder af dat je elke dag je bed voor ... 10 uur sochtends hebt opgemaakt. Dat geeft jou de ruimte om jou eigen planning te maken, zonder dat jou moeder daar te vroeg tussen komt.

Ik weet héél goed wat het is om een ander tempo te hebben dan anderen. Niet zo zeer kwa snelheid, maar meer kwa wanneer ik iets op pak. Ik ben ook altijd druk in mijn hoofd, en die drukte zorgt er voor dat ik niet constant alles zomaar kan oppakken. Als ik in mijn hoofd heb dat ik eerst A, dan B en dan C ga doen, en er komt iemand tussen door mopperen dat ik C nog niet gedaan heb, terwijl ik met A bezig ben... ja dan word ik ook geïrriteerd. En A kan dat best iets zijn als "ff zitten en wakker worden"...

Dus maak niet alleen afspraken over wat je gaat doen, maar ook wanneer, of vóór wanneer, zodat je moeder zich er niet te vroeg voor jou doen tegenaan bemoeid. Schrijf het op, en hang het ergens op, zodat het voor iedereen duidelijk is :) .

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 15:47

Vero schreef:
Waar heb je het eigenlijk zo druk mee allemaal? School, natuurlijk, maar wat precies nog meer allemaal? Alleen thuis oefenen met zang/dans of ook andere dingen?

Ik heb het ook altijd druk. Maar mijn druk, is waarschijnlijk niet hetzelfde als jou druk. Als ik op een vrije dag een training op de hondenschool heb, dan is dat voor mij al "druk" . En dat komt vooral om me dat mentaal voorbereiding en bijkom tijd bij nodig heb. Omdat ik altijd druk in mijn hoofd ben, wat veel tijd kost om me ergens op in te stellen. Vanuit alles dat TS beschrijft, denk ik dat dat zomaar bij haar ook weleens zo zou kunnen zijn.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 15:47

Als ik dit zo lees ben jij ook niet de makkelijkste om mee samen te leven.

Irritaties tussen ouders en pubers horen er nu eenmaal bij. Man, mijn arme moeder als ik er nu over nadenk hoe ik uit de hoek kan komen. Dit is iets waarbij je 'adem in, adem uit' moet doen.
Echter is het topic nu uitgelopen op wat meer.

Bedenk je dat de adviezen van de mensen die reageren ook heel nuttig kunnen zijn. Soms is het belangrijk om open te staan voor andere meningen en visie's die niet per se stroken met de jouwe.

Ik heb je al een paar keer zien reageren met dat je het zo druk hebt. Maar je werkt niet en hebt geen lessen. Mag ik vragen waar je dan zo druk mee bent?

Je wilt een bijbaantje met weinig uren en veel verdienen. Heb je al actie ondernomen om te kijken wat voor bijbaantje dan bij je past?
Een bijbaantje is niet alleen om geld te verdienen tijdens het nu maar ook om te sparen en ervaring op te doen in de 'echte' wereld. Soms kom je wel eens op een baantje dat niet zo leuk is of niet zo goed verdient maar je leert er van, en dat is ook iets.

Ik heb verder de indruk dat je vooral heel graag speciaal gevonden wilt worden of dat je wilt dat mensen je bewonderen. Dat is best een groot iets om na te jagen. Je wilt een artiest worden maar een artiest in wat? Musical? Danseres? Pop? Opera? Als je dat hebt bepaald kan je lessen nemen in de juiste richting. Juist via lessen en workshops doe je contacten op in het wereldje die je, als je echt talent hebt, op weg kunnen helpen.

TS: Rome is niet op 1 dag gebouwd. Ik snap dat je grote ambities en doelen hebt maar soms is het beter om deze op te delen en kleinere stappen en daar heel stapsgewijs naartoe te werken. Heb je het bereikt, ga je verder met het volgende deel. Dus nu bijv: ik wil 5000 volgers op youtube (geen idee of dat veel of weinig is hoor, zit er amper op) en daarna, ok dan wil ik als volgend doel een optreden geven. En ga bij elk doel met mensen praten en wissel contactgegevens uit.

Ik hoop dat je tijd vindt om op mijn vragen te antwoorden

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 15:50

Shiloh schreef:
Vero schreef:
Waar heb je het eigenlijk zo druk mee allemaal? School, natuurlijk, maar wat precies nog meer allemaal? Alleen thuis oefenen met zang/dans of ook andere dingen?

Ik heb het ook altijd druk. Maar mijn druk, is waarschijnlijk niet hetzelfde als jou druk. Als ik op een vrije dag een training op de hondenschool heb, dan is dat voor mij al "druk" . En dat komt vooral om me dat mentaal voorbereiding en bijkom tijd bij nodig heb. Omdat ik altijd druk in mijn hoofd ben, wat veel tijd kost om me ergens op in te stellen. Vanuit alles dat TS beschrijft, denk ik dat dat zomaar bij haar ook weleens zo zou kunnen zijn.

Ah okee, dan is het al weer wat duidelijker :)

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-18 15:54

Vero schreef:

Thuis met oefenen ja. Of het project waar ik nu mee bezig ben. Daar heb ik het heel druk mee. Ik ben constant bezig. Als ik van school kom, maak ik altijd eerst huiswerk. Dan ga ik meteen oefenen voor zingen en dansen, of ik ben bezig met het project. Soms komt er eens een hobbie dingetje tussendoor kijken zoals tekenen ofzo. En ik ben ook mezelf piano aan het leren spelen (zonder noten lezen := )
Knutselen doe ik ook wel vaker, maar 9 van de 10 keer hebben de dingen die ik maak ook echt een functie, zoals die yogablokken waar ik het eerder over had. Ik heb ook een map waar precies in staat wat ik allemaal wil in de toekomst. Die heb jk vorig jaar gemaakt. Daar houd ik ook een soort dagboek in bij, waar ik opschrijf hoe het gaat met de dingen waar ik aan werk. Nu ben ik ook weer bezig met stappen maken. En daar dank ik iedereen in dit topic voor, want jullie hebben me daarvoor gemotiveerd. Ik werk altijd veel met stappen. Dus ik werk naar mijn droom toe in stappen. Ben nu al verder dan vorig jaar :))
Ik ben ook zo iemand, ik doe maar 1 stap tegelijk. Als ik er 1 heb, ga ik pas echt naar de andere. Kan wel zijn, afhankelijk van de situatie, dat ik in die ene stap wel al een beetje plan wat de volgende stap gaat zijn.

Op school ben ik ook de enigste ongeveer in de hele klas die zich 10000% inzet voor dingen. Ik haal daar ook bijna altijd hoge punten voor. Ook al vind ik deze opleiding eerlijk gezegd niet de allerleukste. Ik zet me wel goed in. Ik zou mezelf echt hard teleurstellen als ik met allemaal zesjes naar huis kom, als ik weet dat ik meer kan

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 15:55

Vanillia schreef:
LoveGlove schreef:
Omdat ik simpelweg niet weet wat ik wil en hoe ik het wil, en nog geen actie ondernomen heb om te bedenken wat en hoe

Lieve TS, ben nou eens realistisch. Je mist de drive die je nodig hebt om het te maken in die wereld, da's niet erg, maar het zou wel helpen als je stopt met tegen jezelf liegen. Had je wel de drive gehad die je nodig hebt om het te maken in die business had je al lang actie ondernomen. Wat zou je iemand anders in jouw situatie adviseren?

Waarom zou ze het niet proberen? Wat is er mis met soms onrealistisch zijn? Als ze te weinig drive heeft komt ze daar toch vanzelf achter? Het is echt niet zo dat als je op je 17de niet precies de juiste keuze maakt dat je leven gedoemd is te mislukken. Het is nooit te laat alsnog een ander pad in te slaan. Nooit! Hel, mijn zus is 32 en gaat nu nog aan een deeltijd HBO opleiding beginnen....

Soms moet je ook gewoon je dromen na streven ook al zijn die niet altijd realistisch. En als het niet lukt... nou en. Dan is je leven niet ineens voorbij of zo :S . Daar leer je van.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-18 16:08

Schuur_ schreef:
Als ik dit zo lees ben jij ook niet de makkelijkste om mee samen te leven.

Irritaties tussen ouders en pubers horen er nu eenmaal bij. Man, mijn arme moeder als ik er nu over nadenk hoe ik uit de hoek kan komen. Dit is iets waarbij je 'adem in, adem uit' moet doen.
Echter is het topic nu uitgelopen op wat meer.

Bedenk je dat de adviezen van de mensen die reageren ook heel nuttig kunnen zijn. Soms is het belangrijk om open te staan voor andere meningen en visie's die niet per se stroken met de jouwe.

Ik heb je al een paar keer zien reageren met dat je het zo druk hebt. Maar je werkt niet en hebt geen lessen. Mag ik vragen waar je dan zo druk mee bent?

Je wilt een bijbaantje met weinig uren en veel verdienen. Heb je al actie ondernomen om te kijken wat voor bijbaantje dan bij je past?
Een bijbaantje is niet alleen om geld te verdienen tijdens het nu maar ook om te sparen en ervaring op te doen in de 'echte' wereld. Soms kom je wel eens op een baantje dat niet zo leuk is of niet zo goed verdient maar je leert er van, en dat is ook iets.

Ik heb verder de indruk dat je vooral heel graag speciaal gevonden wilt worden of dat je wilt dat mensen je bewonderen. Dat is best een groot iets om na te jagen. Je wilt een artiest worden maar een artiest in wat? Musical? Danseres? Pop? Opera? Als je dat hebt bepaald kan je lessen nemen in de juiste richting. Juist via lessen en workshops doe je contacten op in het wereldje die je, als je echt talent hebt, op weg kunnen helpen.

TS: Rome is niet op 1 dag gebouwd. Ik snap dat je grote ambities en doelen hebt maar soms is het beter om deze op te delen en kleinere stappen en daar heel stapsgewijs naartoe te werken. Heb je het bereikt, ga je verder met het volgende deel. Dus nu bijv: ik wil 5000 volgers op youtube (geen idee of dat veel of weinig is hoor, zit er amper op) en daarna, ok dan wil ik als volgend doel een optreden geven. En ga bij elk doel met mensen praten en wissel contactgegevens uit.

Ik hoop dat je tijd vindt om op mijn vragen te antwoorden

Ik wil een pop artiest worden. Hetzelfde als adele, en Michael Jackson, en Ariana grande, en Rihanna, en lady gaga.

Alsnog vind ik het wel fijn om ook kennis te hebben van alle andere dingen :j

Oh en ja, laat ik me 1 dingetje duidelijk maken. Ga er vanuit dat ik nu aangevallen ga worden. Maar ga je gang, dat boeit me niet:
Ja, ik wil bewonderd worden! Ik wil gewoon geliefd zijn. Dat is namelijk iets wat ik nooit heb gekend. Alleen binnen mijn familie. De eerste 3 jaar van mijn leven was er nooit iemand die echt van me hield. Ja, mijn moeder wel, maar ze liet het nooit merken. Ze liet het merken door 1 ding: zich te realiseren dat ze dit niet kan, en me naar een pleeggezin sturen. En daar ben ik haar voor altijd dankbaar voor. Ongeacht wat ze me heeft aangedaan. Ik ben ook bijna mijn hele schoolleven gepest. Nu zit ik in een vriendengroep, maar ik wordt zelfs binnen die vriendengroep gepest. Gelukkig niet door iedereen. Ik heb me op school nooit thuis gevoeld bij anderen. Dus ja, ik wil heel graag geliefd en bewonderd worden. Ik wil ook eens weten hoe dat voelt. En helaas trek ik altijd de aandacht op precies de verkeerde manier. Het is wel verbeterd sinds ik weet dat ik dat doe. En best wel heel erg verbeterd. Omdat ik daar zelf aan heb gewerkt. Maar nog steeds gaat het vaak mis.
Ik weet zelf dat ik enorm veel in petto heb, omdat ik het in mijn eentje, als niemand kijkt, allemaal doe. Maar om het dan in het openbaar te brengen is wat anders. Toen ik nog geen pleegkind was, werd ik bij elk foutje die ik maakte geslagen, opgesloten of uitgescholden. Daarom ben ik op dat gebied denk ik enorm onzeker, en daardoor bang om keuzes te maken, of dingen te doen. En ook ben ik daarom bang om te laten zien wat er echt in me zit. Want tot nu toe is het altijd zo geweest dat ik van iedereen commentaar krijg op alles wat ik doe. En ja, op veel gebieden is dat mijn fout. Ik bedoel, kijk naar dit topic. Zegt al meer dan genoeg :')
Maar ik krijg ook vaak kritiek op de dingen die heel goed zijn. Als ik op school een tekening maakte, dan kreeg ik daar altijd veel kritiek op. Ik kan enorm goed tekenen. Dat is een talent van mij. Ik denk ook dat het meer jaloezie was van anderen. Maar dat heeft me wel bang gemaakt. Het enigste waar ik geen kritiek op krijg, is als ik mijn ding doe wanneer ik op het podium sta. Dat is de enige plek waar ik geliefd ben door iedereen in het publiek. En zingen en dansen is ook wat ik deed om mezelf te luchten voordat ik een pleegkind was. Dat is altijd zo gebleven. Zingen en dansen is mijn manier van dingen verwerken. Daarom wil ik een artiest worden.
Godzijdank heb ik nu een hele goede rij instructeur die me hiermee heel goed helpt, om eraan te werken. Maar ja, zelfvertrouwen heb ik niet heel veel als het gaat om actie nemen. Aangezien ik er altijd commentaar op krijg als ik die actie onderneem.

En ik weet dat dit de slachtofferrol is, en dat niet alles zo’n excuus heeft enzo. Gooi het allemaal maar weer bovenop me. Heb ik al zo vaak gehoord. Want ja, ik heb het net gezegd. Niks wat ik doe is ooit goed. Behalve binnen mijn eigen familie.

tengeltje11

Re: Heel snel geïrriteerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 16:21

maar ik blijf je niet snappen.

je bent druk met projecten....
bv neverland willen kopen?
maar werken om te sparen,dat wordt het niet?

sorry,is gewoon allemaal enorm naief!

voor echt alles heb je gewoon geld nodig.
ik zou al die idiote,onrealistische dromen schrappen.

begin met realistische zaken.
bv op kamers gaan.
dat is realistisch.

zoek een baantje waar je wat mee verdient(niet zoeken achter goed verdienen en leuk vinden,dat vind je bijna niet,zoek nu gewoon werk,eens je werk hebt kan je altijd verder zoeken naar iets leuker/beter).

je leeft in een droomwereld die gewoon nooit realiteit kan worden,en zolang je dat blijft doen,kom je nergens!

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-18 16:27

tengeltje11 schreef:
maar ik blijf je niet snappen.

je bent druk met projecten....
bv neverland willen kopen?
maar werken om te sparen,dat wordt het niet?

sorry,is gewoon allemaal enorm naief!

voor echt alles heb je gewoon geld nodig.
ik zou al die idiote,onrealistische dromen schrappen.

begin met realistische zaken.
bv op kamers gaan.
dat is realistisch.

zoek een baantje waar je wat mee verdient(niet zoeken achter goed verdienen en leuk vinden,dat vind je bijna niet,zoek nu gewoon werk,eens je werk hebt kan je altijd verder zoeken naar iets leuker/beter).

je leeft in een droomwereld die gewoon nooit realiteit kan worden,en zolang je dat blijft doen,kom je nergens!

Heb net met plannen bedacht wat ik zou willen doen. Ik werk nu in het weekend, maar met een beetje geluk kan ik doordeweeks misschien savonds dit baantje doen. Als ik naar school ga dan. En volgens veel artikelen die op Google heb gevonden verdient het best goed. Poetsen bij oudere mensen. Zou ik ook meteen mijn poetsen in kunnen leren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 16:29

verootjoo schreef:
LoveGlove schreef:
Ik zit te denken. Wat komt er allemaal kijken bij het op kamers gaan?

Vooral veel geld :Y)

|( :')

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-18 18:02

Oke, dus iedereen zegt dat ik een enorm onrealistisch persoon ben.

Ben ik wel mee eens. Klopt. Ik ben een enorm ambitieus persoon. Ik heb hele grote dromen, die onbereikbaar lijken. Maar ik zei al eerder dat ik geloof dat niets onmogelijk is.

Als ik kijk naar mijn grootste voorbeeld: Michael Jackson
Hij en zijn hele gezin waren helemaal niet rijk. Zij hebben, net zoals ik nu, thuis dag en nacht keihard geoefend. Daar zijn ze mee begonnen. Daarna, gingen ze meedoen aan talentenshows om geld te verdienen. Daardoor kwamen ze steeds verder en verder. Uiteindelijk heeft ze dat een contract opgelevert bij motown. Geen opleidingen of niets.

Ik zal eens een lijstje van beroemdheden opnoemen die uit school zijn gegooid, omdat ze niet ‘slim’ genoeg waren, of mensen dachten dat ze gek waren, omdat ze, net zoals ik, enorm onrealistische dromen hadden:
Bill Gates- heeft microsoft gecreeërd en is de rijkste man ter wereld
Einstein- is een van de meest beroemde uitvinders geworden
Walt Disney- hij heeft natuurlijk Disney gecreeërd, wat een van de meest succesvolle dingen in de wereld is geworden
Elton John- wereldberoemde artiest. Ik houd enorm veel van zijn muziek
Ray Kroc- heeft Mc Donalds in de meest beroemde snackbar van de wereld getoverd
Richard Starkey- drummer van de Beatles. Ik ben enorm dol op de Beatles. Grote fan hier
Prinses Diana- Iedereen weet wie ze is. Een hele lieve vrouw die geen vlieg kwaad doet, die toevallig met prins Charles trouwde

Ik heb er even een paar gepakt die ik zo ongeveer uit mijn hoofd weet. Ik doe mijn research naar deze dingen. Mensen hebben allemaal tegen deze mensen gezegd: Je denkt onrealistisch. Je bent gek! Heb je geen gedragsstoornis?
En het leukste is dat dat allemaal tegen ze werd gezegd toen ze ongeveer net zo oud waren als mij. Deze mensen hebben ook allemaal in privé achter de schermen gewerkt aan hun dingen, voordat ze het de wereld in gooiden. Deze mensen werd ook gezegd dat ze geen drive hadden, of te lui waren, omdat ze geen klote voor school uitvoerden. Heel grappig dat zich nu bijna hetzelfde afspeelt. Niet over school, maar wel over andere normale dagelijkse dingen. Dat ding heet toevallig werk.

Zijn wel veel overeenkomsten he?

Nou ga ik niet zeggen dat ik een van die mensen ben, en ook zo beroemd ga worden. Maar dat doel heb ik wel voor ogen. En het helpt niet echt als jullie blijven zeggen dat ik onrealistisch denk, en het allemaal niet haal etc. Want dat ik onrealitisch denk is waar. Maar dan neem ik deze mensen als voorbeeld, omdat ik zelf ook hard werk wat niemand weet. En wat jullie blijkbaar allemaal niet in willen zien, ondanks dat ik het wel vaker heb gezegd. Nouja, daar heb ik helemaal vrede mee. Ik ben toch gewend om alle negativiteit van de wereld over me heen te krijgen. Doet het pijn? Jazeker doet dat pijn. Maar uiteindelijk wordt ik er toch sterker van. En meestal is het mijn eigen schuld. Soms denk ik zelfs dat het beter als ik een kluizenaar wordt, en daar maar mijn eigen dingetje doe. Want niks is goed wat ik doe. Dan wordt ik ook niet beoordeeld, want dat is het enigste wat mensen kunnen doen. Maar dat zullen we toch maar niet doen, want daar kom ik ook niet ver mee.

Doe maar normaal, dan ben je gek genoeg. Vaak genoeg gehoord. Maar ik ben iemand die het tegenovergestelde denkt. Het kan niet gek genoeg. Michael Jackson heeft dit ooit gezegd: Mijn manier van leven is, als de mode zegt dat het uit is, ga ik het juist doen.
Al voordat ik fan was van Michael Jackson deed ik het zo. Iedereen in onze klas was fan van Justin Bieber en One Direction op de basisschool. Ik was ook wel fan, maar waar ik echt fan van was, waren niet dat soort artiesten. Michael Jackson was het toen ook nog net niet, maar normale artiesten van nu waren het ook niet. Daar was ik heel open over. En daar werd ik om gepest. Blijkbaar is het ook uit de mode om van leren te houden, en altijd meer willen weten over de natuur of dat soort dingen. Ten minste, onder mijn leeftijdsgenoten. Ik word raar aangekeken als ik zeg dat ik wolken bestudeer, of precies de geschiedenis van Afrikaans haar weet. Wie doet dat nou?
Ik word ook raar aangekeken als ik zeg wat mijn dromen zijn. Want ja, die haal ik nooit. En je doet nooit wat, dus dat haal je toch niet. Je bent enorm lui. Haal het toch uit je hoofd.
Maar achter de schermen is het anders.

Helaas ben ik iemand die dingen niet goed kan verwoorden, waardoor ik mezelf op bokt alleen maar in de nesten werk. Michael Jackson had dat probleem ook, en dat heeft hem ook in de nesten geholpen. Het gaat dan voornamelijk over dat gedoe met hem en kinderen. Ik heb over dit bericht ook even heel goed nagedacht, vaker over gelezen en vaker gewijzigd. Ik weet heel goed wat ik wil. En ik weet ook heel goed hoe ik er ga komen. De dagelijkse dingen. Nee daar heb ik een enorme achterstand in. En blijkbaar is dat mijn eigen schuld. Maar ik zal eerlijk zijn dat het me niet zo enorm veel boeit. Het is iets waar ik beter in wil zijn, maar het is niet mijn eerste prioriteit. Mijn toekomst en passies zijn mijn eerste prioriteiten, en daar werk ik op mijn eigen manier aan. En jazeker, daar ga ik nog vaak in vallen. Ik moet dingen zelf meemaken om pas te realiseren wat de realiteit is. En dat is met dit soort dingen ook zo. Jullie zullen in grote lijnen vast en zeker gelijk hebben. Maar ik moet daar zelf mee de fout in gaan, voordat ik het pas echt weet. Woorden doen me niets, omdat ik ze heb uitgeblokkeerd. Aangezien ik geen zin meer heb om negativiteit te volgen. Ik volg daarom ook bijna geen nieuws. Daar is toch nooit iets 100% van waar. Nee inderdaad. Ook als ze het hebben over een neergestord vliegtuig. Er zit altijd wel ergens een adder onder het gras, die ze er expres hebben neergezet. Het is zo. Mensen hebben zichzelf vreselijk verpest met alle egoïsme, drama en geld in de wereld. Ik mis de purigheid van de wereld. Die komt helaas niet terug als niemand het ziet. We zijn het zo gewend dat niemand het ziet. Maar ik zie het. Ik kan het alleen niet in mijn eentje veranderen. Dat is ook een van de redenen dat ik artiest wil worden. Hopelijk kan ik mensen laten zien waar we mee bezig zijn, om de wereld te helpen. En de mensen ook. Met de purigheid en liefde terug te krijgen die er ooit was. Ik wil heel graag de wereld helpen. Zowel mensen in het ziekenhuis in Nederland, als in Afrika. Zowel de diertjes in Engeland, als in de jungle. Zowel dat gat in de ozonlaag, als de opwarming van de aarde. Ook dat is een van de redenen dat ik artiest wil worden, want veel liedjes die ik schrijf gaan daarover. Ik wil geen oorlog. Ik wil liefde. Klinkt als zo’n regenbogen en suikerspinnenwereld. Maar dat was deze wereld ooit wel. Totdat de mens op aarde kwam.

En dit is het laatste wat ik in dit topic zet. Ik bedank iedereen voor hun feedback op me. Ik zal kijken wat ik ermee doe. Er zitten zeker dingen tussen die ik ga gebruiken. Een dingetje weet ik zeker: Ik ga nooit meer zo’n topic aanmaken. Daar help ik mezelf niet echt mee. Dat heb ik mezelf nu al vaak genoeg laten zien.

Jullie mogen lekker doorgaan met reageren. Ik zal het ook lezen, maar antwoorden zal ik niet meer doen. Anders maak ik het voor mezelf alleen maar erger. Aangezien ik jullie waarschijnlijk niet snap, en jullie mij niet. Omdat ik dingen verkeerd verwoord.

Nogmaals bedankt voor alles, en ga los zou ik zeggen

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 18:30

Het lijkt nu meer alsof je mensen wilt overhalen dat je echt hard werkt, maar dit weet je in je hart wel of je het doet of niet. Daar heb je geen anderen voor nodig. Als jij vind dat je hard eraan werkt, dan is dat voor jou zo. Maar misschien is het handig om niet alles met Michael Jackson te gaan vergelijken, jij bent hem niet, maar jezelf. Ik wens je wel veel succes nog met de muziek en hoop ooit iets van je kunnen te zien :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 18:50

Poeh, heb het gelezen en je bent volgens mij inderdaad heel druk, in je hoofd. Je gaat van links naar rechts en hebt zo te lezen een hoop onverwerkte gevoelens. Je wilt geluk ervaren door gewaardeerd te worden. Je zoekt geluk buiten jezelf. Je zal op je levenspad uiteindelijk ervaren dat je geluk in jezelf moet zoeken. De artiesten die jij schetst incl jouw idool waren doodongelukkig. Roem brengt geen geluk met zich mee. De grootste artiesten waren depressief en ongelukkig en zochten hun uitweg in drugs of andere excessen.
Ik wil je niks aanpraten maar ik denk wel dat het goed zou zijn om eens naar een psychologe of andere jeugd hulpverlener te gaan. Met dromen is niks mis, maar je moet wel het verschil kennen tussen dromen en realiteit. En ik voel in jouw verhaal dat je je graag verliest in die dromen omdat de realiteit te pijnlijk is. Je wil geliefd zijn, bewonderd worden, waardering krijgen. Het spijt me voor je dat je dit niet gekend hebt in je leven. Ik hoop dat je uiteindelijk beseft dat jij het waard bent en dat je van jezelf houdt en dat je geen waardering van anderen nodig hebt om gelukkig te zijn.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 20:06

TS: Ik denk dat het voor jou heel belangrijk is om je niet blind te staren op the bigger picture. Je zegt zelf dat je moeite hebt met dagdagelijkse dingen. Maar die heb je nou eenmaal nodig om ergens te raken.

Er is niks mis mee met de droom om beroemd te worden maar bewonderd worden kan op zoveel andere manieren dan enkel en alleen een tweede Michael Jackson te worden. Daar mag je je ogen niet voor sluiten ook al zal het in eerste instantie een enorme teleurstelling zijn.

Wat is je volgende stap volgens je draaiboek? Probeer het echt zo concreet mogelijk te maken. Niet 'ik wil meer dansen oefenen' maar effectief iets dat je duidelijk kan bereiken.

En contacten leggen in de wereld. Probeer niet te overdonderen en iedereen te overtuigen hoe hard je werkt. Dat is voor jezelf en je eigen keuze en andere mensen kunnen daarvan nogal in de verdediging schieten. Want hoe het overkomt is dat jij hard werkt en het druk hebt maar de andere dat dus niet doen. Dat is niet de impressie die je wilt geven, bescheidenheid is een mooie eigenschap. Ook voor beroemde mensen.

Het is misschien geen slecht idee om met iemand te praten buiten het gezin over hoe je het moet aanpakken in de dagdagelijkse dingen en bijv ook normale sociale contacten. Ik heb zo een vermoeden dat je een heel uitgebreid online netwerk hebt maar pas je wel een beetje op jezelf?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 20:21

Suzanne F. schreef:
Poeh, heb het gelezen en je bent volgens mij inderdaad heel druk, in je hoofd. Je gaat van links naar rechts en hebt zo te lezen een hoop onverwerkte gevoelens. Je wilt geluk ervaren door gewaardeerd te worden. Je zoekt geluk buiten jezelf. Je zal op je levenspad uiteindelijk ervaren dat je geluk in jezelf moet zoeken. De artiesten die jij schetst incl jouw idool waren doodongelukkig. Roem brengt geen geluk met zich mee. De grootste artiesten waren depressief en ongelukkig en zochten hun uitweg in drugs of andere excessen.
Ik wil je niks aanpraten maar ik denk wel dat het goed zou zijn om eens naar een psychologe of andere jeugd hulpverlener te gaan. Met dromen is niks mis, maar je moet wel het verschil kennen tussen dromen en realiteit. En ik voel in jouw verhaal dat je je graag verliest in die dromen omdat de realiteit te pijnlijk is. Je wil geliefd zijn, bewonderd worden, waardering krijgen. Het spijt me voor je dat je dit niet gekend hebt in je leven. Ik hoop dat je uiteindelijk beseft dat jij het waard bent en dat je van jezelf houdt en dat je geen waardering van anderen nodig hebt om gelukkig te zijn.

Hier ben ik het mee eens. Je gaat van de hak op de tak en volgens mij creeërt dat ook de nodige chaos in je hoofd (en in je leefomgeving).
Op deze manier in het leven staan en zulke onrealistische hoge verwachtingen te hebben, zorgt er alleen maar voor dat je hoogstwaarschijnlijk teleurgesteld zult worden.
Wat is er mis met iets kleiner denken?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 22:35

Niet iedereen is uitgerijpt met 17.
Mijn broer ging vroeger diktator worden en alle steden opnieuw opbouwen zodat alles netjes in rijtjes kwam te staan. Hij zou in een villa gaan wonen en rijk worden.

Uiteraard is hij geen diktator geworden en ook niet rijk. Dat geeft niets.
Droom zolang je kan, voor je het weet kun je het niet meer.

Uiteraard moet je ook een blik op de toekomst hebben maar TS zit op school en wat daarna komt komt daarna.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-18 22:41

Nou, ik heb me een ding gerealiseerd door dit topic: ik heb pauze nodig.

Ik ben helemaal gestrest omdat zo hard mijn best doe voor alles. Alles is me nu veel te veel geworden. Daarom ben ik de laatste tijd extra gevoelig, en kan ik niet slapen. Dit is de eerste keer in mijn leven dat ik niet kan slapen door stress of andere problemen in mijn leven.

Sommigen hebben het gezien, mijn hoofd is complete chaos, en ik stroom helemaal over. Ik moet dit denk ik toch maar even met mam bespreken, en misschien even iets van hulp voor zoeken, zodat ik even kan ontspannen en alles terug op een rijtje kan zetten.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 22:47

Dat klinkt als een goed plan: even een pauze inlassen om wat rust te creëren.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-18 22:57

Maflinger_S schreef:
Dat klinkt als een goed plan: even een pauze inlassen om wat rust te creëren.

Ja. Dat heb ik echt nodig

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 11:43

Ik heb het je al eens eerder gezegd geloof ik, maar ik blijf het herhalen:
Ik begrijp dat je van je passie je werk wil maken, dat je mensen wil helpen met muziek zoals het jou vroeger ook geholpen heeft. Maar je bent nog niet bekend, je verdient er nog niets mee. Alles in 't leven kost helaas geld.
Je hebt je verantwoordelijkheden en daar horen ook dingen bij waar je misschien iets minder plezier in hebt. Probeer het zo te zien; je bent bijna volwassen. Als je volwassen bent moet je op eigen benen leren staan. Daar hoort een basis bij van: Geld verdienen en verantwoordelijkheid nemen.

Ik ben ook jong geweest en was op mijn 17e absoluut overal op tegen. School beviel me niet omdat ik niet in het schoolsysteem paste, werken vond ik niet leuk want ik had wel betere dingen te doen.. En dan had je ook nog die achterlijke ouders die niet naar me luisterden en vonden dat ik moest werken en naar school moest. Jouw ouders weten hoe het volwassen leven eruit ziet.

Ik begrijp heel goed dat je heel graag met je passie bezig wil zijn en dat je daar 100% voor wil gaan, maar vergis je niet en verlies niet de realiteit uit het oog :(:)

Met alles wat je hebt meegemaakt, is het goed om eens contact te zoeken met een coach/psycholoog. Een pas op de plaats is geen gek idee.

en toch, bij alles wat ik van je lees heb ik zin om je een gigantische schop onder je kont te geven

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 11:53

Ik heb even jouw berichten vluchtig doorgenomen. Loop niet te hard van stapel. Ik lijk heel erg op jou. Heel ambitieus, alles perfect doen, veel in mijn mars hebben. Nu ben ik 24 jaar en zit ik in de ziektewet met een burn-out en kan ik niets meer. Omdat ik altijd maar ambitieus was en meer en meer van mezelf eiste.

Stel redelijke en realistische doelen (voor jouw gevoel onder je niveau) die je in de komende jaren kunt verwezenlijken, en plan daarna verder. Popster wordt je niet zomaar. Ook niet als je steeds over je grenzen gaat en alleen maar door beukt.