Het leed dat veel te warm weer heet!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tazzey

Re: Het leed dat veel te warm weer heet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 12:11

Ik heb ooit eens een crème deo uit een potje mogen testen, het merk weet ik even niet meer maar het kwam bij Cosmania vandaan. Het had een enorm sterkte pepermunt geur en die werkte ook wel goed maar ik vond de applicatie met lange nagels erg onpraktisch.

Claudia, krijg je de vlekken nog wel uit de kleding vandaan? Dove heeft een tijdje poeder deo's gehad die ook witte vlekken achterlieten en die heb ik nooit uit mijn zwarte hemdjes gekregen.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 12:13

Ja gelukkig gaat het er wel heel makkelijk weer uit. Maar het zijn bij mij toch maar hemdjes die ik normaal gesproken onder mn shirts draag

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-18 12:21

Wow wat veel reacties al!

Ik ging net opzoek naar een airco ik ben in 2 grote steden geweest maar alles is uitverkocht, zelfs ventilatoren allemaal weg.

Toen kwam ik in een klein dorpje en daar hadden ze nog een aantal ventilatoren. Gelijk de gene met de meeste vermogen mee genomen, echt heerlijk!!

Accuweather zegt vanaf 1 augustus weer relatief normale temperaturen, buienradar zegt van niet. Wat denken jullie? Zou accuweather gelijk hebben?

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 12:23

Ik begrijp echt niet dat er mensen zijn die dit fijn vinden?
Zelf ben ik echt een koukleum, en hou van de zon, maar van dit weer word ik echt stik chagrijnig.
Het is veel te benauwd en veel te warm, op het werk ( ik werk in de zorg ) drijf ik bijna bij de mensen naar buiten, en ik kan amper iets met mijn dieren doen.

En daarbij, dit is ontzettend naar voor de natuur en de dieren buiten. Dus weg ermee en laat het maar FLINK regenen en afkoelen.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 12:24

_San87_ schreef:
Ik vind t heerlijk.

Het enige nadeel is dat dit weer voor de natuur en de landbouw dramatisch is. Ik zou graag een keer een flinke plensbui zien. Alles is zo droog en dor...

Precies dat.

Voor de rest heerlijk {:}
Gewoon een stapje rustiger aan doen. Heb in mijn slaapkamer een ventilator en zet in de avond alles open.

Ondanks geen airco op het werk mag het van mij wel zo blijven :)

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 12:25

Ach ze kunnen normaal gesproken nog geen 3 dagen goed voor uit voorspellen.
Maar ik hoop dat accuweather gelijk heeft. 25 graden is een stuk beter te harden.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 12:29

Ik moet zeggen dat ik geen problemen heb met dit weer :D heerlijk!

Gewoon schema's aanpassen, vervroegde werktijden, paardrijtijden (half 6 op stal), schaduw opzoeken, alles open s'nachts, goed drinken, ijsjes, luchtige kleding, kantoor met koeling etc..

Ook paarden gaan vroeg naar buiten en op tijd naar binnen, geïsoleerde stal met grote ventilator

Alleen morgen en overmorgen is het afzien met 37 en 38 graden, maar dat overleven we vast wel!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 12:32

Even ijverig geweest voor echt warm wordt. Buiten nu 31 graden in schaduw binnen blijft het 26,8 graden. Binnen alles goed stofgezogen en van plek geweest. Voor water gegeven en wat onkruid getrokken. Nog twee gieters en ton voor is ook leeg. Kom er alleen bijna niet meer bij. Nu zelfgemaakte priklomonade drinken. Koud prikwater suikerklontje en citroensap. Rest van dag tour kijken op tv.

Ik zweet heel erg maar ruik nagenoeg niet. Maar ik blijf me omkleden. Deo werkt toch niet, zweet er weer vanaf net zo hard. Zweet zelf stinkt eigenlijk niet. Oud zweet wel dat in kleding blijft hangen. Draag alleen katoen zowel boven als onderkleding. En luchtige schoenen die niet zweten. Synthetische kleding aan is hier binnen 10 minuten enorm stinken.

Heb alleen echt medelijden met mensen die moeten werken in hete omstandigheden. Bijvoorbeeld in hete fabriekshal in volcontinue productie.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 12:33

Ben er ook wel klaar mee. Las ook de opmerkingen over stinken. Probeer dat maar eens niet met dit weer. Zit nu op de bank en zweet alsnog. M'n deo houdt m'n oksels droog, maar je hebt nog meer poriën waar je uit kan zweten helaas. Blij als ik morgen weer kan werken, daar moet je een vestje aan door de airco. :=

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 12:33

Ik vind twintig graden al warm zat.
Na de 25 vind ik verschrikkelijk. En boven de dertig geen woorden voor.

In huis is het veelste warm. Het is dat ik moet werken anders zat ik de hele dag bibben achter de ventilator of buiten in de schaduw als het zou waaien.

Slapen doe ik heel slecht sinds maandagavond

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 12:35

Ik zweet vooral op mijn romp hoofd en nek. Zou ik dat gaan remmen met anti transpirant vrees ik dat ik serieus oververhit zal raken. Warmte moet er toch uit. Alleen blijf drinken om uitdroging te voorkomen

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 12:39

Ik heb echt 100x liever dit weer dan al die regen hoor :=

Vorige week koelde het s nachts nog lekker af, dat was in huis wel fijner. Toen ik gisteren avond thuis kwam was het ook 29 graden binnen. Heb er zelf niet zo'n last van. Kort broekje en hempje aan en me eigen rustig houden. Slapen doe ik met 1 been onder de deken :')
Heb prima geslapen, werd alleen wakker van de onweer vannacht.

Ik kan er wel aan wennen in ieder geval *\o/* *\o/* *\o/*

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 12:46

ik vind het echt heerlijk dit weer...

in de woonkamer hangen 2 plafondventilatoren die het gewoon koel houden ,en in de slaapkamer een heerlijke airco waardoor het snachts 16 graden is daar en ik onder dekbed kan slapen...

echt 100% genieten van deze zomer hier

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 13:03

Als we dit soort periodes jaarlijks gaan krijgen verkoop ik de hele tent en ga rentenieren ergens aan de kust.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 13:09

Ja als je airco hebt kan ik me wel voorstellen dat je het kan uithouden.
Helaas hier thuis geen airco, maar ga het toch overwegen als we dit soort gein ieder jaar gaan krijgen.
Op het werk ook geen airco, oud gebouw en aangepaste werktijden zijn ook niet mogelijk, rustiger aan doen trouwens ook niet.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-18 13:10

bigone schreef:
Als we dit soort periodes jaarlijks gaan krijgen verkoop ik de hele tent en ga rentenieren ergens aan de kust.

Nou wij willen ons appartement te koop zetten maar kunnen het op dit moment niet. Het is bij ons 30 graden in huis, dus als er mensen komen bezichtigen draaien ze zich snel weer om en gaan er vandoor.

Ik baal er zo van, onze onderburen hebben hun appartement binnen een week verkocht en alles verkoopt hier zo snel op het moment. Alleen wij kunnen helaas nog niks.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 13:11

Ik zou dan naar de eilanden vertrekken want hier aan de kust is het ook niet altijd feest. Als er zeevlam opkomt is het zalig maar dat gebeurd niet dagelijks helaas.

Edit: foutje veranderd.
Laatst bijgewerkt door Tazzey op 25-07-18 13:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-18 13:14

Tazzey schreef:
Ik zou dan naar de eilanden vertrekken want hier aan de kust is het ook niet altijd feest. Als er zeevonk opkomt is het zalig maar dat gebeurd niet dagelijks helaas.

Wat doet zeevonk met het weer dan?

_kajo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 13:19

Ik heb het niet snel warm maar het is mij nu toch ook iets te warm.

Het ergste van dit weer is dat familie en vrienden nu heel snel afscheid moeten nemen van mijn overleden zwager. Gisterochtend is hij overleden en vandaag moet de kist al dicht omdat ze hem thuis niet koel genoeg kunnen houden.

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 13:23

Hier dit jaar ook vreselijk last van het warme weer. Ben een echte zomerliefhebber maar dit jaar zit ik aan de morfine en morfinepleisters. Weet niet meer waar ik het zoeken moet. Heb nog nooit zo erg gezweten als nu. Druipt van mij af, bijwerking van morfine is zweten en wordt zo extra gestimuleerd. Koud voetenbadje, drinken, ijs of koelelementen op mn lijf, airco etc. Ik koel bijna niet en ben misselijk en geef steeds over. Wordt al in de gaten gehouden gelukkig en duimen dat het snel wat zakt qua temp. Zie net ors voorbij komen en is misschien nog wel een idee.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 13:26

Petrichor schreef:
Tazzey schreef:
Ik zou dan naar de eilanden vertrekken want hier aan de kust is het ook niet altijd feest. Als er zeevonk opkomt is het zalig maar dat gebeurd niet dagelijks helaas.

Wat doet zeevonk met het weer dan?

Ik bedoel zeevlam, zeevonk doet verdomd weinig met het weer. :D Laten we het op de warmte houden.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 13:31

_San87_ schreef:
Ik vind t heerlijk.

Het enige nadeel is dat dit weer voor de natuur en de landbouw dramatisch is. Ik zou graag een keer een flinke plensbui zien. Alles is zo droog en dor...

Wat mij betreft mag het standaard 's nachts regenen voor natuur, oogst en dieren en overdag weer lekker zonnig. Punt is alleen dat het dan juist benauwd wordt... -O-
Maar wat mij wel opvalt is dat van die amateur voetbalclubjes met dit weer hun speelvelden aan het sproeien zijn. 8)7 Zet daar dan zolang wat dieren op! Er wordt nu door èn de vakantie èn de warmte toch niet gespeeld.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 13:33

Ik moest even lachen om de OP: "ik ben er alweer vroeg bij" om 6:49. Noem je dat vroeg? :+

Het is mij te heet, vooral omdat ik zoveel mogelijk mijn ritme aanpas, maar dat niet altijd helemaal lukt. De paarden gaan overdag op stal omdat ze gek worden van de vliegen. Ze hebben geen gras, alles is dor en geel.
De honden kunnen alleen heel vroeg of heel laat uit, maar alles in de vroege ochtend plannen is soms niet haalbaar. Onderweg zijn voor mijn werk is midden op de dag ook geen pretje.
Ik hou ook niet van kou. Temperatuur tussen de 18 en 22 graden vind ik ideaal.

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 13:40

Christiene schreef:
Ik vind twintig graden al warm zat.
Na de 25 vind ik verschrikkelijk. En boven de dertig geen woorden voor.

In huis is het veelste warm. Het is dat ik moet werken anders zat ik de hele dag bibben achter de ventilator of buiten in de schaduw als het zou waaien.

Slapen doe ik heel slecht sinds maandagavond

Ik ben het helemaal met je eens...

Ik werk bij de thuiszorg als hhv , en gelukkig heb ik vandaag even vrij, maar morgen en overmorgen weer aan het werk.Zie er wel een beetje tegenop met dit warme weer, want bij de meeste (oudere)mensen is het best warm in huis....Gisteren kwam ik bij een mevrouw en die wou alleen even de vloer gedaan hebben en het sanitair en toen mocht ik weer gaan, maar ben bang dat niet iedereen zo is...

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-18 13:44

Nikass schreef:
Ik moest even lachen om de OP: "ik ben er alweer vroeg bij" om 6:49. Noem je dat vroeg? :+

Het is mij te heet, vooral omdat ik zoveel mogelijk mijn ritme aanpas, maar dat niet altijd helemaal lukt. De paarden gaan overdag op stal omdat ze gek worden van de vliegen. Ze hebben geen gras, alles is dor en geel.
De honden kunnen alleen heel vroeg of heel laat uit, maar alles in de vroege ochtend plannen is soms niet haalbaar. Onderweg zijn voor mijn werk is midden op de dag ook geen pretje.
Ik hou ook niet van kou. Temperatuur tussen de 18 en 22 graden vind ik ideaal.

Ja toen had ik al het werk buiten al af, als ik rond die tijd al tijd heb om op bokt te zitten dan was ik er dus al vroeg bij. :P Ennnn ik heb vakantie!