Ongepaste reactie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 13:24

meggiemeg schreef:
Janine1990 schreef:
Ja ik ben een enorme bitch.

Oke grapje. Ik ben geen bitch. Ben alleen niet bang om mijn grenzen aan te geven. Ook niet bang om fouten toe te geven en excuses aan te bieden.

Onaangename mannen ben ik zeker meer dan eens tegen gekomen en zal ik ook nog wel meer dan eens tegenkomen.
Gewoon onaangenaam? Dan neem ik een gesloten houding aan, ga niet in gesprek (alleen het hoognodige beantwoord ik) en voorkom dat iemand in mijn persoonlijke ruimte kom. Als dat gebeurt stap ik achteruit bijvoorbeeld. Raakt iemand mij ongewenst aan dan trek ik dat deel van mijn lichaam snel weg.

Zijn het intimiderende opmerkingen? Ja dan maak ik wel duidelijk dat ik die niet waardeer.

Ik lijk zowaar wel een normaal persoon. Het is maar net wat men als onaardig ervaart... aardig is tenslotte ook maar een relatief begrip.

Ik vind je geen bitch hoor, maar gewoon iemand die voor zichzelf durft op te komen en te spreken. Ik zeg het ook gerust, afhankelijk van hoe dik de plaat voor de kop is bij de ander zal mijn antwoord zijn.

Jij kan in een paar woorden zeggen wat ik bedoel! :D

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 13:25

NatasjavE schreef:
Hoe ik het lees zou ik het opvatten als een flirt.

En ik hoop dat we toch nog wel mogen flirten met elkaar.

Wat TS er mee moet? Tja waar je zin in hebt zou ik zeggen. :)
Heb je geen interesse ga je er gewoon niet op in.

Ah ja. Wij waren gisteren op schoolreis en ik zat voorin de bus bij de chauffeur. Ik had vette sjans met hem en ondanks dat ik verloofd ben, voelde ik me vooral erg gevleid. Ik heb het verhaal dan ook 's avonds in geuren en kleuren aan vriendlief verteld en die kon er smakelijk om lachen.
Maar wat ik fijn vind om van een ander te horen, kan een ander als vervelend of zelfs intimiderend opvatten. Het is dus aan die persoon om hier wel of niet iets mee te doen.

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 13:34

Collega van mij kreeg laatst n appje van een schilder die via de woningcorporatie bij haar het plafond moest schilderen. Ze had haar nr gegeven aan de corporatie om gebeld te worden om het te verzetten. Kreeg ze dus een appje van hemzelf
Zo van “ik wou even zeggen dat je er leuk uitziet” etc
Wij hem opgezocht op fb, bleek ie getrouwd te zijn ook nog. Oké zou een open relatie kunnen zijn maar toch. Vond het vrij bizar.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 13:42

WesternWay schreef:
Collega van mij kreeg laatst n appje van een schilder die via de woningcorporatie bij haar het plafond moest schilderen. Ze had haar nr gegeven aan de corporatie om gebeld te worden om het te verzetten. Kreeg ze dus een appje van hemzelf
Zo van “ik wou even zeggen dat je er leuk uitziet” etc
Wij hem opgezocht op fb, bleek ie getrouwd te zijn ook nog. Oké zou een open relatie kunnen zijn maar toch. Vond het vrij bizar.

Zoiets heb ik ook een keer meegemaakt, had een wespennest en die man die hem kwam bestrijden daar merkte ik niks aan op het moment. (gewoon vriendelijk een kort praatje gemaakt) Maar die appte me nadat ie klaar was nog in de bus zat voor mijn huis, dat ie me leuk vond en of ik wilde appen met hem. Toen ik reageerde dat ik een relatie had, had hij ook een relatie... :? (maar wilde nog wel steeds graag appen) weirdo. Heb toen ook getwijfeld of het bedrijf in te lichtten, maar uiteindelijk niet gedaan.

In het geval van de TS als je niet kan opmaken hoe de opmerking bedoeld is, zou ik er niets achter zoeken.

maximuss

Re: Ongepaste reactie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 13:45

Ze kunnen het maar proberen... Hier zeggen ze: wie niet waagt, blijft maagd :D :+ ...

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 14:44

Toch zou ik het zelf als werkgever niet op prijs stellen als klanten zich geïntimeerd kúnnen voelen.
Je behoort je professioneel op te stellen in je vakgebied. Je komt -hypothetisch gezien- ook niet bij mij werken om ‘vrouwtjes aan de haak te slaan.’ (Of mannetjes natuurlijk)

Los van hoe het bericht naar TS bedoeld is, zou ik toch met mijn werknemer willen bespreken hoe klanten het evt. op kunnen vatten, al is het maar omdat ze via de mail geen gezichtsuitdrukking of intonatie kunnen oppikken.

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 15:19

maximuss schreef:
Ze kunnen het maar proberen... Hier zeggen ze: wie niet waagt, blijft maagd :D :+ ...

:’) Mn collega heeft er ook niks mee gedaan verder. Alleen hij heeft het wel een tijdje geprobeerd..

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 15:27

maximuss schreef:

En met 'hier' bedoel je de jaren 80? :D

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 15:33

Cowboy55 schreef:
maximuss schreef:

En met 'hier' bedoel je de jaren 80? :D

Nee hoor, gewoon vandaag maar misschien wat minder verzuurd dan de huidige trend... :D

We zeggen het op een andere manier maar die is niet echt geschikt voor publicatie :D :+ ...