Gekke bezorgmomentjes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 16:40

Misschien ergens een typfout? Of heb je een foto van het bonnetje gekregen ?

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 16:48

quera schreef:
Misschien ergens een typfout? Of heb je een foto van het bonnetje gekregen ?

Tja geen idee. Nope geen bonnetje helaas, heb ook geen idee of het met post.nl verstuurd is of wat anders.
Communicatie verloopt nogal stroef helaas.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 16:56

siskeh schreef:
Waar ik me echter aan stoor is de gigantische dozen zo af en toe, van de week een dusdanig (onnodig) grote doos van Decatlon dat hij niet eens in mijn auto paste om weer terug te sturen.
Het voelt ook mega gênant kan ik je zeggen. Er zat een (grote) poetskist in, maar doos was groot genoeg voor 4 grote poetskisten... en bedankt hé
Vandaag weer een pakket, ik kijk er naar en denk, wat heb ik dan besteld ?! Zo groot is de doos, alleen de onderste 15 cm gevuld.. tja leuk jongens, leuk.

Hiervoor bestaat een meldpunt!
Ik weet even niet waar, maar google weet het vast :P
Ik ken het gevoel wel een beetje, wij moesten ooit de halve stad door naar Primera met een 60L prullenbak waar een deuk in zat. Ging ook maar net in de auto. Je voelt je toch een beetje lopen :+

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 17:11

jadeken schreef:
Ik hoop dat ik mijn vraag hier kan stellen..
Er is een pakketje vanuit Nederland onderweg naar mij België.
Nu heb ik een ongeldige? track and trace code doorgestuurd gekregen. Post.nl herkent hem in ieder geval niet.
Hij start met UB en eindigt op NL. Wat moet ik hier mee? :(

Vaak beginnen de nummers hier met SB. Probeer die is misschien.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 17:13

watchthesky schreef:
siskeh schreef:
Waar ik me echter aan stoor is de gigantische dozen zo af en toe, van de week een dusdanig (onnodig) grote doos van Decatlon dat hij niet eens in mijn auto paste om weer terug te sturen.
Het voelt ook mega gênant kan ik je zeggen. Er zat een (grote) poetskist in, maar doos was groot genoeg voor 4 grote poetskisten... en bedankt hé
Vandaag weer een pakket, ik kijk er naar en denk, wat heb ik dan besteld ?! Zo groot is de doos, alleen de onderste 15 cm gevuld.. tja leuk jongens, leuk.

Hiervoor bestaat een meldpunt!
Ik weet even niet waar, maar google weet het vast :P
Ik ken het gevoel wel een beetje, wij moesten ooit de halve stad door naar Primera met een 60L prullenbak waar een deuk in zat. Ging ook maar net in de auto. Je voelt je toch een beetje lopen :+

Serieus hé!?

FrNo

Re: Gekke bezorgmomentjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 20:14

Wat betreft de grootte van de dozen. Ooit honing wondzalf besteld bij Agradi. Dit kleine potje die in principe zo in de brievenbus zou passen, zat in een grote doos van ca 30 x 40 x 30 cm

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 20:16

Mensen die zich daar aan ergeren moeten ook nooit wat bij de Lidl bestellen want dan heb je zeker weten een doos die 3x groter is dan de inhoud. :+

Voor ons als bezorgers ook heel ergerlijk want die dozen nemen belachelijk veel ruimte is voor niks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 20:29

Ik vind de EJ/Divoza dan irritanter, die sturen een bestelling in meerdere pakketten. Laatst 3 dingen besteld, werd allemaal apart op drie achtereenvolgende dagen geleverd. Wat moet de postbode dan wel niet van mij denken :=

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 20:37

Hier hebben we een geweldige postNL bezorger.
Pakjes waar niet voor getekend hoeft te worden, legt hij altijd in de garage of op de trap in huis.
Moet er wel getekend worden, wacht hij altijd extra lang omdat hij weet dat het wel even kan duren als ik in de stallen ben en naar de voordeur moet lopen of hij rijdt achterom en geeft het achter af.
Ooit eens gehad dat ie de stallen enz door was en mij in een wei opzocht. "Ja het is een pakje van ziggo en die heb je vast graag vandaag!" Held, dat was het nieuwe internet modem! :D
Ook als ie je in het dorp ziet, zet ie de auto aan de kant en zoekt het pakje voor je op als er voor getekend moet worden.

DHL is een heel ander verhaal. Die stoppen zo vaak een briefje in de bus dat je niet thuis was terwijl je de auto aan ziet komen en de deur al open hebt! -:(-
Ik bestel dus liever bij een duurdere webshop als je dan voor postNL kan kiezen als de goedkoopste alleen via DHL bezorgd...

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 20:38

Dat je veel besteld :')

Wij hadden er 1 tussen zitten die haar hele uitzet bij elkaar sprokkelde op vakantie veilingen.
Sta je daar dus dagelijks met minstens 10 pakketjes voor de deur. En ja, dat valt op _O-

Domino_2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 21:07

Een pakket krijgen wat je niet verwacht ( omdat de ha had gezegd dat ik nog formulieren in moest vullen) en een pakketbezorger die weet dan je CBDolie (= medicinale wietolie) krijgt. Zegt hij dood leuk: niet verslaafd worden.

Ik keek hem op dat moment blijkbaar vaag aan, want hij wist niet hoe snel hij er vandoor moest gaan.

Of pakketbezorgers die bang zijn voor honden. Lopen vol goede moed op mijn deur af, lezen het bordje en gaan langzamer lopen. Met resultaat dat er een Rottweiler naar de deur stormt. Vaak zie je ze dan met knikkende knieën aanbellen (en dat terwijl ik echt een schat van een hond heb)
Laatst bijgewerkt door Domino_2006 op 16-06-18 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 21:08

xJitskee schreef:
Ik vind de EJ/Divoza dan irritanter, die sturen een bestelling in meerdere pakketten. Laatst 3 dingen besteld, werd allemaal apart op drie achtereenvolgende dagen geleverd. Wat moet de postbode dan wel niet van mij denken :=

Owjjaaa, bij beiden ook wel last van, zeker uit de uitverkoop, volgens mij sturen ze dan alles uit verschillende vestigingen, dus dan voor 5 dingen 4 pakketjes krijgen, leuk :Y)

Inderdaad Lidl heeft er ook een handje van, ook in 2(of 3) keer binnen krijgen van de bestelling, 1 nu netjes in een zak, andere in mega-doos {:}

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 21:14

Hier eens een postbode gehad die, ipv aan te bellen, gewoon aan de deur van de veranda kwam voelen. Deur stond los, want ik was gewoon thuis. Zie ik hem gewoon mijn veranda binnen lopen en het pakketje op de grond neerploffen. Euh hallo?

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 21:20

jadeken schreef:
Ik hoop dat ik mijn vraag hier kan stellen..
Er is een pakketje vanuit Nederland onderweg naar mij België.
Nu heb ik een ongeldige? track and trace code doorgestuurd gekregen. Post.nl herkent hem in ieder geval niet.
Hij start met UB en eindigt op NL. Wat moet ik hier mee? :(

Wanneer is hij verstuurd? Meestal verwerkt postnl de codes s avonds pas of als ze ingescand zijn.

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 21:26

Als ik kan kiezen kies ik voor de webshop die met postnl verzend. Wij hebben een onwijs leuke postbezorger die hier ook te vaak komt als we er niet zijn kijkt hij of hek open is en zet hij het in de tuin onder afdakje. Pas geleden doos celebrations gegeven hij was zo blij.

En toen was ik een keer bij mijn vriend en hij belde aan dus ik deed open. En toen zei hij nou kom ik je op nog een adres tegen wat leuk. Nou veel plezier vanavond he samen . Leuke vent is het. Gelukkig verhuizen we maar een paar straten verder volgend jaar en zijn we voorlopig nog niet van hem af.

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 21:32

Tivoli schreef:
Afgelopen zaterdag nog!
Wij hadden een pizza besteld,en moesten daar meer dan een uur en een kwartier op wachten.
Al lichtelijk geïrriteerd door de trek, maar eindelijk hoorden wij het vertrouwde gestommel richting de voordeur :):)
Gevolgd door een enorme hoop kabaal en een doffe plof...
Bij het openen van de deur bleek dat de beste jongeman was gestruikeld, hij lag languit naast de auto op de oprit, bovenop de pizza. :oo
De salade was opengesprongen en niet meer te redden :(:)
De man kreunde en had duidelijk pijn, maar hij was al gauw opgestaan, drukte ons de dozen in handen en maakte zich uit de voeten.
Ik ben nog achter hem aan gegaan om te vragen of het wel ging en of hij niet liever een glaasje water wilde drinken?
Hij vond dat absoluut niet nodig en liet ons verbouwereerd achter met ons geplette (lauwe) eten.

Echter de volgende ochtend kregen wij door waarom de man zo snel weg wilde; er zat een behoorlijke deuk in onze BMW := (juist op de plek waar de valpartij was.)

We hebben inmiddels contact gehad met de zaak waar we besteld hadden. De man is bij ons langsgekomen voor zijn verzekeringsgegevens.
Achteraf gezien had hij toch een kapotte knie en een dikke hand.
Ik voel me nog steeds schuldig dat ik die arme man heb laten wegrijden...

Hahaha jij moet boeken gaan schrijven. Ik rol bijna van de bank met de tranen in m'n ogen :')

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 22:31

Hier vanavond een "huh" momentje. Tijdens het eten ineens de deurbel (woon op de 2e etage, was blijkbaar ook al bij iemand anders geweest, want intercom bij voordeur niet gehoord), bezorger van PostNL met grote Greetz doos. Ik had 0,0 niks besteld, dus ik zoiets van huh? Ja, dat is de bedoeling, dit is een verrassing. Was wel voor mij, dus ik tekenen en aannemen. Maak doos binnen open, zit er zo'n heliumballon in met een kaartje. Van mijn tante, oom, neefje, nichtjes en partners: een opkikkerballon omdat ik al tijdje ziek thuis zit en paar weken terug kijkoperatie heb gehad. Kijk, dat zijn verrassingen waar je dan weer blij van wordt! :D

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 23:33

Wat leuk, JPitty!

Ik moest stiekem ook echt behoorlijk lachen om het verhaal van Tivoli, oeps :') _O-

Bij mij komen de grappige bezorgmomenten meestal door mijzelf. Ik begin in augustus aan een opleiding special effects makeup en grime enz, en ik vind vooral de effects leuk dus daar klooi ik nu al een beetje mee aan. Je raadt het al... Iedere keer als ik bezig ben heb ik net weer het geluk dat er een bezorger voor de deur staat voor een pakketje en ik alleen thuis ben. Daar sta je dan voor de deur met een zo eng mogelijk monster gezicht := :') :')
Die arme bezorgers weten niet wat ze overkomt _O-

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 03:37

Vind DHL echt ruk.
Bellen 1x aan dan is het meteen kloppen en dan hup zijn ze weg.

Laatst maar gelijk bij de buren afgeleverd gezegd dat we niet thuis waren, wat wel zo was. En geen kaartje. .

Nu weer probleem;
Paklet van DE naar NL gestuurd is. Maar volgens de verzendtrace afgeleverd in DL is. Terwijl op de bon NL als ontvangstland is.

Contact opgenomen engels kennen ze niet en dus hangen ze weer op...

Iemand die me misschien kan helpen??

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 08:06

Banyu schreef:
Paklet van DE naar NL gestuurd is. Maar volgens de verzendtrace afgeleverd in DL is. Terwijl op de bon NL als ontvangstland is.

In het Duits proberen?

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 09:03

Hier een dhl of UPC bezorger ik was al onderweg naar de voordeur, toen ik hem open had zag ik hem al halverwege het pad rennen naar de auto. Ik kijk hem een beetje gek aan, zegt hij ja ik hoorde een hond blaffen en geeft snel het pakketje en sprint naar de auto.. ik was echt binnen 5 seconde bij de voordeur

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 09:53

Over alle postbezorgers met angst voor honden wil ik het toch wel opnemen. Ik ben helemaal gek op honden, heb er zelf ook een. Maar je moet eens weten hoeveel on opgevoede honden er zijn :\
Meerdere keren per dag dat ik werk als postbode vliegen er honden naar de deur, gaan tekeer en bijten de post zo uit mijn handen. Dus ook ik ben niet fan van andermans honden over het algemeen.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 12:05

oomens schreef:
Banyu schreef:

In het Duits proberen?

Goh, dat had ik daar niet aan gedacht heb. :')

MillyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 12:24

onze honden blaffen ook op het erf, daarom hebben we een bel bij de poort hangen.
Sommige postbezorgers kennen de honden al en durven zo het erf op te lopen, maar als er een nieuwe postbezorger is word er toch altijd aangebeld.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 12:34

Ik herinner me net ineens iets, een half jaar geleden ofzo, staat een man voor mijn deur met 2 gigantische flatscreens, van het type waar je wel een paarduizend euro voor neer moet leggen, per stuk. Mijn adres, zelfs met de toevoeging erbij, maar de naam klopte niet. Man wilde toch dat ik het aan zou nemen en een handtekening zou zetten, want het adres klopte, dus het moest wel voor mij zijn. Zou je denken, misschien voor de vorige bewoner maar nee, de vorige bewoner was mijn zusje, die daarvoor een kennis (30+ jaar) dus voor wie het nou was, geen idee :'). meneer was wel erg boos dat hij alles weer terug moest sjouwen...