Wat ons vandaag toch is overkomen...

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Calixae

Berichten: 473
Geregistreerd: 12-07-17
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 22:33

Tijdje terug al maar stond even raar te kijken. Ik liep van school naar de bushalte. Er kwam een man aan gelopen in tegengestelde richting. Ik hoorde in de verte hier en daar al een raar geluid, maar was aan het bellen dus lette er niet zo op. Totdat de man naderde en overduidelijk op mij af liep. Ik voelde me een beetje bedreigd en stond in gedachten al in verdedigingsmodus. Tot dat de man een hondenspeeltje te voorschijn haalde en daarmee in de lucht begon te piepen en mij daarbij heel serieus aan keek. _O- Op het moment zelf keek ik die man heel boos aan en degene met wie ik belde heeft mijn klaagzang aan moeten horen over hoe die man niet spoorde etc. Ik was echt helemaal van mijn stuk gebracht van zoiets onverwachts. Kan er nu wel om lachen gelukkig. :')

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Wat ons vandaag toch is overkomen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 14:56

Ik liep met mijn vriendin over straat in Brugge en gaf haar een kus. Bleef een mevrouw ons twee minuten lang met open mond na staren. Dat was ons nog nooit eerder overkomen.

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 14:58

Ik verbaas me iedere week weer over het verkeer. Ik zit 100km per dag in de auto om naar mn werk te komen, waarvan de terugweg altijd in de spits/file, ik vind het onbegrijpelijk hoe mensen tegen elkaar kunnen doen in de auto. Kom op, we willen allemaal naar huis, we doen allemaal ons best, waar is een middelvinger dan in hemelsnaam voor nodig als je toch met z'n allen stil staat :Y) :Y)

Supervixen

Berichten: 13016
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Wat ons vandaag toch is overkomen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 16:03

Ik kom laatst uit mijn werk, rij de bocht om onze straat in met max 30km/u. Sneller lukt niet, je gaat de bocht om in onze woonwijk en 30 meter verder is ons huis.
Ik rij langs een vrouw die twee huizen verder woont en de hond uitlaat.
Ik parkeer voor mijn huis, komt ze terug lopen met haar hond en zegt: kun je de volgende keer misschien wat langzamer rijden? Ik zeg: ja, misschien wel. Begint ze me toch een portie te schelden! Achterlijk asociaal piepwijf! Zoiets zei ze. Ik heb niks gezegd en ben naar binnen gelopen.

Weekend erna is haar vriend met wat vrienden onwijs hard met de motor door de wijk aan het scheuren.

Vorige week ongeveer hetzelfde. Ik kom de straat in, zij laat de hond uit en maakt een gebaar dat ik langzamer moet. Ik stap uit, ze komt terug lopen en zegt iets als: rij eens wat langzamer, wat als mijn kind hier nou aan het spelen was. Ik reed gewoon echt niet hard en er floepte zo uit mijn mond: gaan jullie nou maar weer lekker hard met de motor door de wijk scheuren. Ze zei: dat doe ik niet. Ik zei: jij niet, maar je man wel. Die rijdt altijd langzaam zei ze. Ik zei: ja tuurlijk. En toen kreeg ik weer een hele scheldkannonade over me heen, met iets van stom achterlijk wijf enz enz. Ik liep naar de deur en zei: ja ga lekker schelden, daar wordt het een stuk beter van. Daarna heb ik de deur achter me dicht getrokken.

Ben blij dat we binnenkort gaan verhuizen..

SofieHavan

Berichten: 1916
Geregistreerd: 15-05-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 16:13

Wij hebben deze week onze trouwuitnodigingen verstuurd... Blijkt dat die te weinig gefrankeerd zijn (misschien zeggen jullie dat anders iig er hangen te weinig postzegels op). Krijgen alle mensen nu een kaartje dat er een brief op hen wacht die onvoldoende gefrankeerd is en moeten ze nog betalen willen ze die toch hebben... |( echt verschrikkelijk vind ik. Ik heb de uitnodigingen opnieuw besteld en ga ze gewoon opnieuw versturen (nu juist). Ondertussen iedereen verwittigd dat ze dus niét moeten gaan bijbetalen, maar gewoon een nieuwe krijgen... maar gênant blijft het wel...

Anoniem

Re: Wat ons vandaag toch is overkomen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 16:24

Toevallig vierkante envelopen?

Sill_Monster
Berichten: 977
Geregistreerd: 14-06-11

Re: Wat ons vandaag toch is overkomen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 16:37

Was vandaag op werk.
Bij de stal schuifdeuren die met 2 rollen er als het waren in hangt en dan dicht klikt aan de voorkant. Best zware deuren en zwaar schuiven.
Dus ik kom daar met een ander paard om hem binnen te zetten. Zie ik een paard los, dus oké die kan ik wel terug zetten.. Tot ik die deur zie.

De voorkant helemaal uit het frame geduwd en hing nog aan 1 haakje en stond schuin over het gangpad. Dus ik had zo van Ok Wtf? :wow:
Maar het paard dat er in stond was een smal ding van 1.60 >;)

Anoniem

Re: Wat ons vandaag toch is overkomen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 17:03

Sofiehavan niet betalen ze sturen geen herinnering en doen er niks mee

Zoe_97

Berichten: 9469
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 17:06

Rebecca schreef:
Sofiehavan niet betalen ze sturen geen herinnering en doen er niks mee

Als het België is hebben de mensen gewoon de brief niet gekregen hoor. Krijgen ze pas na betaling. En gezien die niet gewoon naar haar toegestuurd is met een sticker “onvoldoende gefrankeerd” is de kans groot dat ze er geen retouradres op gezet heeft. Dus de kaarten die niet betaald worden zullen dan
Naar een dienst gestuurd worden die de verzender achterhaald en worden anders vernietigd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 17:14

Zoe_97 schreef:
[naam] schreef:
Sofiehavan niet betalen ze sturen geen herinnering en doen er niks mee

Als het België is hebben de mensen gewoon de brief niet gekregen hoor. Krijgen ze pas na betaling. En gezien die niet gewoon naar haar toegestuurd is met een sticker “onvoldoende gefrankeerd” is de kans groot dat ze er geen retouradres op gezet heeft. Dus de kaarten die niet betaald worden zullen dan
Naar een dienst gestuurd worden die de verzender achterhaald en worden anders vernietigd.

Oh meen je niet := , Nederland is dan stukken makkelijker daarmee

Froukje
Forever young

Berichten: 10867
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Wat ons vandaag toch is overkomen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 17:43

Nee, PostNL is gewoon stom want die loopt zo flink geld mis.

Hier vorige week met code oranje en een onweersbui recht boven mijn hoofd een vrouw kwaad gehad omdat ik niet lang genoeg had staan wachten, ze zat op de wc..

En van de week heeft een collega met de bus in de sloot gelegen waardoor alle pakketjes in de sloot zijn beland en, logischerwijs, retour afzender zijn gegaan als zijnde beschadigd.
Was mevrouw toch boos dat ze zelf niet de keus had gehad om haar kleren toch te ontvangen maar dat wij beslist hadden het terug te sturen.
Let wel, de kleding die dus óók onder in de blubber sloot had gelegen en echt niet meer te redden was. :evaw:

7ofhearts

Berichten: 2864
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Re: Wat ons vandaag toch is overkomen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 18:09

Deze week kon ik eens een dag éérder naar huis vanaf het werk dan later wat gebruikelijk is, en dat is opzicht al een feestje.
Máár ik had de moeite niet genomen om mijn "spin "van de fiets goed vast te zetten.
En natuurlijk sprong hij half weg naar het station tussen mijn kettingkast van het achterwiel.
Compleet met haak en al tussen mijn ketting......geen beweging in te krijgen.
Gelukkig was het een warme dag in een volksbuurtje met voortuintjes, en in dat soort buurtjes zit men meestal met een krat bier onder de parasol de hele dag buiten.
Ik besloot dus de eerste de beste voortuin in te gaan voor hulp, en bij mijn vraag naar een schaar kijken ze me aan....
Zwaar getatoeerd, compleet met tranen onder beide ogen, en andere versierselen in het gezicht,kaal, mager, ziek gebitje, boerend en rochelend van het ( te veel ) aan bier schiet het trio me te hulp.
Een schaar hebben ze niet bij de hand, meer een tel later trekt een van de drie zijn zakmes, om de klus te klaren.........en dat was niet zo een Zwitsers mesje met een wit kruis, als je begrijpt wat ik bedoel.
De mannen waren eerder verbaast over mij dan ik over hen.;-) want héé.........tenslotte hadden zij zich al neergelegd bij hun lot eng, onbetrouwbaar, werkeloos, verslaafd, en compleet kansloos te zijn.
Met z'n drieën klaarden ze de klus, nog bezorgd over mijn tas die ergens onbeheerd op de stoep lag.

Uiteindelijk moest ik alsnog met mijn fiets naar de fietsenmaker, omdat er een probleem was met een tandwiel, maar ik kon daar wel soepel naar toe lopen zónder extra schade aan mijn fiets te maken.
Twee van de drie toog weer naar het bier........de derde moest eerst zijn mes slijpen...........

SofieHavan

Berichten: 1916
Geregistreerd: 15-05-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 18:16

DeMolenhoek schreef:
Toevallig vierkante envelopen?


Nee, rechthoekig dus ik snap het niet echt :(

En idd de mensen moeten betalen als ze de post willen ontvangen.
Dus ik heb de uitnodigingen opnieuw besteld en ga ze gewoon allemaal opnieuw verzenden...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 18:19

SofieHavan schreef:
DeMolenhoek schreef:
Toevallig vierkante envelopen?


Nee, rechthoekig dus ik snap het niet echt :(

En idd de mensen moeten betalen als ze de post willen ontvangen.
Dus ik heb de uitnodigingen opnieuw besteld en ga ze gewoon allemaal opnieuw verzenden...


Zo, dat is vervelend :(:)
Bizar ook, had je hele stevige/dikke uitnodigingen (op van de dubbel papier, kleur op snee gedrukt)?


Grappig topic dit, kan zo niet gelijk op iets komen, maar maak toch vaak dingen mee waarvan ik denk, oké dan :D De helft daarvan is op mijn werk, en dat deel ik liever niet op het internet, niet zo netjes tov de kids en ouders waarmee ik werk :) !

Edit; plots denk ik terug aan een verhaal van een tijdje geleden :D !

Mijn vriend en ik reden naar huis na een feestje bij vrienden. We moesten gaan tanken, dus even langs het tankstation, waar ook de politie stond voor een alcoholcontrole (geen probleem, vriend had natuurlijk niet gedronken!) we moesten zelf niet eens blazen.
Komen er plots twee mannen op ons afgestapt, die mijn vriend aanspreken. Of we ze misschien thuis af konden zetten, de chauffeur had positief geblazen en ze moesten hun voertuig daar achterlaten. Vriendlief is niet zo goed in nee zeggen, dus zei dat het goed was. De twee heren moesten letterlijk zo'n 500m verder zijn bij een restaurant, waar een van de zaalverantwoordelijke was...
Ze waren ons zo dankbaar ('De wereld is mooier dankzij mensen zoals jullie.') dat ze ons een gratis dinertje voor twee aan hebben geboden. De dag erna gereserveerd voor de volgende zondag en heerlijk genoten van een gratis 2 gangen menu in het restaurant :9 We hebben uiteraard wel naar de rekening gevraagd, maar die kregen we niet :D

Zoe_97

Berichten: 9469
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 18:29

SofieHavan schreef:
DeMolenhoek schreef:
Toevallig vierkante envelopen?


Nee, rechthoekig dus ik snap het niet echt :(

En idd de mensen moeten betalen als ze de post willen ontvangen.
Dus ik heb de uitnodigingen opnieuw besteld en ga ze gewoon allemaal opnieuw verzenden...

Waarschijnlijk buiten genormaliseerd formaat (afmetingen vind je op de site van Bpost), dikker dan 5mm of zwaarder dan 50gram. Dan valt ie namelijk onder de niet-genormaliseerde zendingen en moet er ofwel een zegel op met vermelding 2 (gele koning Philip) in het cirkeltje. Ofwel 2 zegels met een waarde 1(rode koning Philip of speciale uitvoeringen)

M_D_H
Berichten: 17484
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 20:00

Froukje schreef:
Nee, PostNL is gewoon stom want die loopt zo flink geld mis.

Hier vorige week met code oranje en een onweersbui recht boven mijn hoofd een vrouw kwaad gehad omdat ik niet lang genoeg had staan wachten, ze zat op de wc..

En van de week heeft een collega met de bus in de sloot gelegen waardoor alle pakketjes in de sloot zijn beland en, logischerwijs, retour afzender zijn gegaan als zijnde beschadigd.
Was mevrouw toch boos dat ze zelf niet de keus had gehad om haar kleren toch te ontvangen maar dat wij beslist hadden het terug te sturen.
Let wel, de kleding die dus óók onder in de blubber sloot had gelegen en echt niet meer te redden was. :evaw:

Oh als we het dan toch over post NL hebben...

Dat ik een verjaardagscadeautje bestel, niet een tijd kan kiezen waarop het aankomt en het pakketje komt op een moment dat wij beide nog aan het werk zijn. En wat doe je dan met het pakketje? Dat breng je niet bij de buren die de hele dag thuis waren, dat breng je ook niet naar het postnl afhaal punt en je neemt het ook niet mee terug in je bus om op een ander tijdstip weer aan te bieden... Nee, dat laat je gewoon achter voor de deur want dat is logisch |o

Dus bij thuiskomst vonden wij een briefje in de brievenbus met dat het pakket voor de deur stond. Nou vraag ik mij echt af waar dat briefje voor nodig is want als het pakket voor de deur had gestaan dan waren we er wel over gestruikeld...
Ja jullie lezen het goed, had en waren... want bij thuis komst was er helemaal geen pakket meer, nee, dat was al weg...
En dit is niet de eerste keer dat de bezorger van postnl en dhl dit doen (geen idee of het dezelfde persoon is)

Dus gisteravond kon ik als een idioot opnieuw een cadeau gaan regelen voor de verjaardag van zondag en ik moet nog maar hopen dat ik het geld voor het verdwenen pakket terug krijg -:(-

Athelas

Berichten: 2003
Geregistreerd: 15-06-14
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 20:18

Ik liep door het station en daar stond een man met een bordje om zijn nek met "free hugs". Begon die man me plotseling te knuffel. Dus ik zeg "Nee" maar hij luisterd niet en gaat gewoon voor me staan met zijn armen wijd, versperd mij de weg en pakt mijn arm vast. :oo
Sorry hoor, misschien ben ik een chagarijnig kind maar ik vind het niet oké dat een vreemde man mij plotseling gaat knuffelen en nadat ik nee zeg nog steeds doorgaat. Daar werd ik niet blij van dus heb ik heb maar ruw weggeduwd. O:)
Ik was wel ff verbaasd. Om een bordje free hugs kan ik wel lachen, maar alleen als je die man echt vrijwillig ene knuffel geeft. Niet als hij plotseling, ongevraagd je gaat knuffelen.

Merexa

Berichten: 1169
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Re: Wat ons vandaag toch is overkomen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 20:30

Ik lees al een tijdje mee en bij sommige berichten valt mijn mond bijna open..

Maar nu ook van mijn kant iets:
Vandaag was het mijn beurt om alle flapdrollen op de weg tegen te komen volgens mij. Je ziet op het internet wel van die dashcam filmpjes waarin je de raarste fratsen en toeren op de weg ziet die weggebruikers uitvoeren. Nu maak ik er ook maar werk van om mijn dashcam te installeren die nog wel een SD-kaartje moet hebben, want ik zag dat je dus beeldmateriaal wel door kunt sturen naar de politie met aangifte.
Vanmiddag kwam ik vanaf Leek om mijn zadel op te halen bij de Divoza. Vervolgens reed ik over een landweggetje naar stal waar amper 2 auto's elkaar kunnen passeren. Op gegeven moment komt een fietser aan de andere kant mij tegemoet met een auto er achter. Deze auto gaat de fietser voorbij terwijl de ruimte er niet was omdat ik ook dichtbij was en ik vervolgens vol op de rem moest omdat meneer/mevrouw niet even kon wachten met inhalen tot er ruimte was op mijn weghelft.
Zojuist encounter nummer 2. Ik kom van stal vanaf een eenbaansweg waar je 80 mag. Vervolgens word dit een tweebaansweg waar je 70 mag. Een zwarte Peugeot had nogal wat vaart achter mij. Deze begint vervolgens extreem te bumper kleven terwijl ik zelf ook niet op de rechter rijstrook kon omdat daar auto's reden, die ook 80 reden en mij geen ruimte gaven. Ik ging vervolgens nog sneller waardoor ik na een poosje op de rechter rijstrook kon. Vervolgens gaat de Peugeot dus vol gas langs me heen om vervolgens voor mij te rijden en op de rem te gaan. Daarmee bracht hij (Nog een jonge vent zag ik toen ik opzij keek bij het passeren) auto's achter mij en mijzelf in gevaar want ook ik moest dus op de rem.
Nu vraag ik me ook oprecht af wat er in het hoofd van deze mensen om gaat.
Ik zeg eerlijk dat ik een nette bestuurder ben en nu een jaar lang elke dag auto rijd zonder een boete, ongelukken en asociaal gedrag van mijn kant.
Dat ik nu bijna 2x op 1 dag echt door snelle reflexen van mijn kant geen ongelukken heb gehad die niet door mij veroorzaakt zouden zijn maakt me niet onzeker, maar geeft wel weer een duidelijk beeld van hoe het kan zijn op de weg..

djinnie

Berichten: 2796
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 20:32

Athelas: Daar zou ik ook niet om kunnen lachen, terwijl ik het idee van "spread the love" wel leul vindt. Maar wel vrijwillig graag.

Zo liepen wij met hemelvaart in het Belgische plaatsje Vielsalm, al wandelend om het meertje, toen er een man langs kwam fietsen. Dat is uiteraard niet direct bijzonder, buiten dat hij druk in het frans aan het roepen was, maar iedere keer dat we hem tegen kwamen (zo'n 3 keer) begon hij keihard motor geluiden te maken, alsof hij op een racemoter zat ipv een crossfiets. Brrrrrmmmm, brrrrrmmmmmm... Ik moet eerlijk bekennen dat ik wil even moest gniffelen.

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-18 20:32

17 muggenbultjes op een dag..

Merexa

Berichten: 1169
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 20:36

djinnie schreef:
Athelas: Daar zou ik ook niet om kunnen lachen, terwijl ik het idee van "spread the love" wel leul vindt. Maar wel vrijwillig graag.


Eens. Wat een mafketel zeg :oo

djinnie

Berichten: 2796
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 20:37

Dat had mijn dochter vorig jaar ook, @Trui, althans, ik ben gestopt met tellen bij 15. Toen heb ik mijn man gebeld en gezegd dat hij NU een bedtent voor dr ging halen (hij werkt vlakbij de Wit, kampeerwinkel, en daar hadden ze die dingen). Sindsdien is zij bultvrij. :+ Ik daarentegen... Nu sparen voor een fatsoenlijke "bedtent" voor over ons grote 2 persoonsbed.

Merexa

Berichten: 1169
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 20:38

Trui schreef:
17 muggenbultjes op een dag..


Ging je langs water? :+
Hierdoor had ik vorige week 15 er bij in enkele minuten. Ik had geen anti-muggenspray op gedaan en spijt had ik.. :')

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Wat ons vandaag toch is overkomen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-18 20:39

Nope. Hele ochtend lange broek. Vanaf half 1 tot 3 buiten geweest in rokje. En hupaaa

wilmatj

Berichten: 2421
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 20:56

M_D_H schreef:
Froukje schreef:
Nee, PostNL is gewoon stom want die loopt zo flink geld mis.

Hier vorige week met code oranje en een onweersbui recht boven mijn hoofd een vrouw kwaad gehad omdat ik niet lang genoeg had staan wachten, ze zat op de wc..

En van de week heeft een collega met de bus in de sloot gelegen waardoor alle pakketjes in de sloot zijn beland en, logischerwijs, retour afzender zijn gegaan als zijnde beschadigd.
Was mevrouw toch boos dat ze zelf niet de keus had gehad om haar kleren toch te ontvangen maar dat wij beslist hadden het terug te sturen.
Let wel, de kleding die dus óók onder in de blubber sloot had gelegen en echt niet meer te redden was. :evaw:

Oh als we het dan toch over post NL hebben...

Dat ik een verjaardagscadeautje bestel, niet een tijd kan kiezen waarop het aankomt en het pakketje komt op een moment dat wij beide nog aan het werk zijn. En wat doe je dan met het pakketje? Dat breng je niet bij de buren die de hele dag thuis waren, dat breng je ook niet naar het postnl afhaal punt en je neemt het ook niet mee terug in je bus om op een ander tijdstip weer aan te bieden... Nee, dat laat je gewoon achter voor de deur want dat is logisch |o

Dus bij thuiskomst vonden wij een briefje in de brievenbus met dat het pakket voor de deur stond. Nou vraag ik mij echt af waar dat briefje voor nodig is want als het pakket voor de deur had gestaan dan waren we er wel over gestruikeld...
Ja jullie lezen het goed, had en waren... want bij thuis komst was er helemaal geen pakket meer, nee, dat was al weg...
En dit is niet de eerste keer dat de bezorger van postnl en dhl dit doen (geen idee of het dezelfde persoon is)

Dus gisteravond kon ik als een idioot opnieuw een cadeau gaan regelen voor de verjaardag van zondag en ik moet nog maar hopen dat ik het geld voor het verdwenen pakket terug krijg -:(-



Zo heeft ie bij ons ooit in de brievenbus gezeten. Terwijl er een slot op de brievenbus zit, dus niet mogelijk. Na heel veel drama heeft de verzender het opgelost met een nieuw product. Postnl is absurt lax en die bezorgers mogen alles maar.