Vader komt ongevraagd woning binnen

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Veraaaaah

Berichten: 2337
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 13:15

Ik zou toch ook maar rond de tafel gaan zitten met je vader en duidelijk uitleggen dat je hier niet op zit te wachten. Vooral niet nadat hij 3 jaar geleden ineens vertrokken is...

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Vader komt ongevraagd woning binnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-18 15:04

update: ik denk dat ik het een beetje heb verpest. Hij wil weer terug naar Valencia, ik denk dat hij zich misschien toch niet welkom voelt en dan liever bij een jaloerse vrouw wil gaan zitten..

Vind het niet leuk dat hij nu alweer weg gaat, begon net aan het idee te wennen dat hij weer in de buurt woonde. Had hem vorige week nog een paar keer uitgenodigd voor te eten, en echt mijn best gedaan voor hem..

Maargoed, hij is een volwassen man en moet zijn eigen keuzes maken. Als hij vind dat hij geen reden heeft om hier te blijven moet ie maar gaan dan.

Oh de reden dat hij weer terug wil, is omdat zei hem mist, en hij niet de rest van zijn leven alleen wil blijven..

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 15:12

Eh lieve TS dan heb jij het toch niet verpest? Geloof dat toch alsjeblieft niet! Je kunt hem toch niet in alles zijn zin gaan geven in de hoop dat je hem zo hier houdt? Hem een paar keer te eten vragen is toch signaal genoeg dat je hem graag ziet.

Ten eerste ben jij zijn dochter en niet zijn partner. En als hij terug wil naar Valencia omdat hij niet alleen wil blijven en zijn 'ex' hem mist ligt dat dus aan hem. Hij is wel erg gemakkelijk...
Laatst bijgewerkt door Djilna op 29-05-18 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Dani

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 15:13

Jij hebt niks verpest. :(:)

Als je vader serieus vertrekt omdat jij niet wil dat 'ie onaangekondigd in je huis zit is hij zo slap als een pannenkoek en was hij vroeg of laat toch weer vertrokken. Maar waarschijnlijk valt de realiteit hier hem gewoon een beetje tegen en romantiseert hij z'n leventje in Spanje. Of hij mist het echt, wie zal 't zeggen.

Hoe dan ook: niet jouw schuld. Het feit dat jij hem na 3 jaar afwezigheid überhaupt weer in je leven toelaat is al heel wat, daar zou hij hartstikke blij mee moeten zijn. Hij zou zijn best moeten doen om jou niet opnieuw teleur te stellen, om goed contact op te bouwen. Als hij zich dan om zoiets onbenulligs laat wegjagen blijft hij volop hangen in de slachtofferrol. Hij is niet zielig. Jij hebt niks fout gedaan. Hij is gewoon een sukkel die z'n kind opnieuw laat barsten.

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Vader komt ongevraagd woning binnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 15:20

Schat jij hebt niks verpest. Persoonlijk had ik de sloten vervangen. Jij hebt het echt netjes aangepakt. Verder ga ik mee in de meningen van de 2 bokkers hierboven.

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Re: Vader komt ongevraagd woning binnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 15:31

Ik heb een ding geleerd toen mijn ouders na 45 jaar huwelijk (en op hun 61e) gingen scheiden. Ouders zijn ook maar mensen. Ze maken fouten, ze gedragen zich onredelijk en wanneer je dat niet langer kunt accepteren dan is het oke om afstand te nemen. Hoe moeilijk dat ook is.. Dat heb ik moeten doen met mijn moeder na de scheiding. Soms.. ligt het gewoon echt niet aan jou en dan willen ze het gewoon niet begrijpen.

Sterkte, ik begrijp de dubbele gevoelens volledig en kan me voorstellen hoe lastig het moet zijn om zo eerlijk/duidelijk te moeten zijn tegen iemand waar je vroeger toch tegen op keek. (tenminste.. ik neem even aan dat het vroeger dan goed zat, dat kan natuurlijk nog afwijken)

luuntje

Berichten: 14014
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Vader komt ongevraagd woning binnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 16:08

Ts jij hebt niks verpest.
Je vader maakt zelf deze keuze.

Hopelijk krijgt hij daar zijn leven en spaargeld op de rit.
Hoeft hij geen geld te lenen als hij weer naar Nederland wil.

SG1985
Berichten: 565
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 16:14

Jij bent het waard, en hebt het recht nee te zeggen.
Hij loopt letterlijk in en uit je leven; best egocentrisch.

Jij hebt je leven geleefd en nu komt hij om de hoek.... jij MAG en KAN grenzen stellen als volwassenen. Nee is namelijk ook een antwoord.
En nee, je hebt niets verpest: het is zijn manekement.... Y;( :(:)

Maflinger_S
Berichten: 12180
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Vader komt ongevraagd woning binnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 16:18

Jij hebt niets verpest. Jij bent hoogstens 1 van de drogredenen waarom je vader denkt dat hij beter af is in Spanje. Deze man zal in zijn eigen ogen altijd slachtoffer zijn, ongeacht waar hij zich bevindt en met wie.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-18 16:18

Bedankt voor jullie lieve berichten!

Tis even lastig en ik wist ook niet hoe ik naar hem moest reageren, of ik nu blij moest reageren of niet.. Ik weet in ieder geval wel dat dit de laatste keer is dat ik een ticket voor hem koop.. Heb dan ook wel tegen hem gezegd dat ik geen reisbureau/filantropische instelling ben.

Daarnaast kan ik hem niet tegen houden, het is alleen zo jammer dat hij blijkbaar gelukkiger is met een jaloerse vrouw waar hij gevangen zit, als met mijn broertje en mij.. Maar dit is helaas altijd al geweest, zodra hij een vriendin heeft zijn wij niet meer belangrijk genoeg voor hem.

Het was nooit mijn bedoeling met de sleutel om hem weg te jagen, ik was ergens heel blij dat hij weer thuis kwam wonen maar hij ging me iets te snel, ik moest nog wennen aan het idee dat hij er opeens was. En dit heb ik hem ook onder het eten vorige week verteld, en daar reageerde hij weer verdrietig op..

Wil het allemaal heel graag loslaten maar het blijft maar in mijn hoofd zitten, en ik schaam me er ook wel een beetje voor.

Dani

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Re: Vader komt ongevraagd woning binnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 16:21

De laatste keer wás, hoop ik hè? Dat je niet het ticket voor zijn terugvlucht nu betaalt?

SG1985
Berichten: 565
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 16:22

Niet schamen, je mag trots zijn op jezelf: de keuzes die je maakt en het besef je eigen leven anders in te richten.

Kin omhoog!

Petpa

Berichten: 1759
Geregistreerd: 13-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 16:23

Dani schreef:
De laatste keer wás, hoop ik hè? Dat je niet het ticket voor zijn terugvlucht nu betaalt?


Na het lezen van het complete topic hoop ik ook dat het gaat om "was"!

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 16:27

Ts, er bestaat een term voor wat je vader doet: emotionele chantage... Hij weet hoe hij je kan raken en hij gebruikt dat ook. Veel respect heeft hij niet voor jou.

Schaam je dus alsjeblieft niet... Jij hebt absoluut niks verkeerd gedaan. Het is jouw vader die de boel wil manipuleren.

senna21

Berichten: 11952
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 16:32

Je hebt niets verpest.
Jij bent een stuk meer volwassen dan je vader, hoe verdrietig het ook is.
Al zou je willen, je kunt je vader niet helpen met het nemen van zijn eigen verantwoordelijkheid. Te lezen aan jouw berichten, vind hij dat heel moeilijk.
Ik kan mij voorstellen dat het ook voor je oma een lastige situatie is.
Veel sterkte.

tess_84

Berichten: 1801
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: Eckersweiler, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 16:33

TS, eerst en vooral: wat jammer dat het zo gelopen is. Maar toch: dit is geen "normale" vader-dochter-relatie. Als je al zo lang moet nadenken voor je hem iets zegt, opdat je hem toch niet zou kwetsen, is er imo als iets niet juist. Als jouw vader dan, ondanks jouw voorzichtige aanpak, zo emotioneel reageert, dan is hij degene met een probleem. Niet jij. Natuurlijk voel je jezelf daar schuldig bij, maar pas toch echt op dat je jouw grenzen goed "bewaakt". Heel snel ben je in een situatie waar je maar moeilijk nog uit geraakt. Als ik de voorgeschiedenis van je vader zo'n beetje volg - afgaande op wat je in dit topic verteld hebt - denk ik dat hij, en alleen hij, oorzaak is van de huidige situatie. Natuurlijk kan een mens al eens pech hebben, dat staat buiten kijf, maar hij is een volwassen man. Gedraagt zich echter als een puber. Daar hoef jij echt niet in mee te gaan... *dikke knuffel*

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 16:33

Petpa schreef:
Dani schreef:
De laatste keer wás, hoop ik hè? Dat je niet het ticket voor zijn terugvlucht nu betaalt?


Na het lezen van het complete topic hoop ik ook dat het gaat om "was"!


TS jij gaat dit ticket echt niet betalen he! Wil hij terug dan werkt hij er maar voor. Echt even hard zijn en nee zeggen.

Absolem

Berichten: 2768
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 16:34

Geen ticket kopen om hem terug te sturen hoor? Hij is een volwassen man. Als hij zo graag terug wilt verdient hij het geld maar bij elkaar! Zou even lekker zijn zeg....

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-18 16:43

Petpa schreef:
Dani schreef:
De laatste keer wás, hoop ik hè? Dat je niet het ticket voor zijn terugvlucht nu betaalt?


Na het lezen van het complete topic hoop ik ook dat het gaat om "was"!


Ja klopt, als hij weer terug wil naar Spanje moet hij maar een krantenwijk nemen ofzo, ik betaal het niet voor hem.. Als hij na een paar maanden weer terug wil komen hoop ik voor hem dat hij werk gaat zoeken daar, want ik doe het niet meer :)

Jullie hebben zeker gelijk, maar het is wel confronterend op een goede manier.. Als ik het zo lees dan denk ik inderdaad ja dat klopt, hij doet dit zo al mijn hele leven dus ik weet niet beter als dat hij "zielig" is en ik altijd medelijden met hem heb.

Heb vanochtend ook een goed gesprek gehad met mijn moeder, en ze heeft mij wat dingen verteld die ik nog niet wist.. En dat is dat mijn vader nooit niks voor ons heeft betaald, ook geen alimentatie na de scheiding, mijn moeder heeft zichzelf vroeger letterlijk kapot gewerkt om ons zo'n normaal mogelijk leven te geven.
Mijn moeder heeft dit nooit verteld omdat ze graag wou dat wij ook contact zouden houden met onze vader ondanks hij financieel niks bij droeg.

En als ik dan dit zo lees als ik het hier typ dan vraag ik me ook af waarom ik me nog zorgen om hem maak.. Maar ook al wil ik het niet, doe ik het toch :(

@Senna: Ik heb geen contact met mijn oma, en dat wil ik zo houden. Mijn oma wil mij graag veranderen in iets wat ik niet ben, en bleef mij hier mee confronteren en kon dit niet los laten. Toen heeft ze me zwart proberen te praten bij familie en heeft ze gezegd dat als ik niet snel verander in een dame ipv paardenmeisje ze zwaar teleurgesteld is in mij.

Spoiler:
Ik kan mezelf heel netjes gedragen, maar mijn oma wil graag dat ik de perfecte kleindochter ben, maar aangezien ik veel met dieren bezig ben zitten er wel eens vlekken in mijn kleding. En toen ze me in het bijzijn van vrienden en familie voor schut heeft gezet heb ik direct gezegd dat ik klaar ben met haar, en als ze haar excuus wil aanbieden en mij mezelf wil laten zijn mijn deur op een kier staat.

SpeechLess

Berichten: 2325
Geregistreerd: 09-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 16:44

Ts, je hoeft je echt niet verantwoordelijk te voelen voor het feit dat hij nu weer terug wilt. Vroeg of laat was dit waarschijnlijk toch wel gebeurd. Zoals je zelf ook zei 'zodra hij een vriendin heeft zijn wij niet meer belangrijk genoeg voor hem.' Zijn ex 'roept' hem terug, dus gaat hij weer terug. Als dit nu niet gebeurd was, had 'ie vast een andere reden bedacht waarom het aan jullie lag dat hij weer teruggaat. Uiteindelijk maakt hij toch echt zelf deze keuze en jouw handelingen zijn volledig logisch geweest in deze situatie. Sterker nog hij mag in zijn handjes knijpen met een dochter die nog zoveel contact wilt ondanks zijn vertrek 3 jaar terug. Helaas ziet hij dat blijkbaar niet..

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: Vader komt ongevraagd woning binnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 16:51

Poeh wat een oma TS!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110915
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Vader komt ongevraagd woning binnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 16:56

Jammer dat je vader je zo'n schuldgevoel bezorgd. Dat vind ik echt een kwalijke zaak.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-18 16:57

Djilna schreef:
Poeh wat een oma TS!


Mijn vader heeft nog 3 broers waarvan 2 broers ook geen contact meer willen met mijn oma. Mijn nichtjes een neefjes willen haar ook niet meer zien, ik was de enige die nog contact met haar had van de kleinkinderen en mijn vader en andere oom ziet ze ook nooit.

Ergens vind ik het wel heel zielig voor haar, maar ik kan mezelf niet iedere keer laten kleineren door haar. En dit zelfde geld ook voor mijn vader, en dat ga ik hem ook gewoon vertellen, al ben ik wel erg bang voor zijn reactie..

SG1985
Berichten: 565
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 16:57

TS, Jij bent wie je bent.

Ik loop in mijn vieze rijkleding en jodhurs door de supermarkt... :') :') :') Ik hoop je oma eens te treffen daar :)F _O-

Hou je vast aan je moeder of mensen die jou waarderen om wie je bent: en ja ook wanneer je grenzen stelt Y;(

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-18 17:03

SG1985 schreef:
TS, Jij bent wie je bent.

Ik loop in mijn vieze rijkleding en jodhurs door de supermarkt... :') :') :') Ik hoop je oma eens te treffen daar :)F _O-

Hou je vast aan je moeder of mensen die jou waarderen om wie je bent: en ja ook wanneer je grenzen stelt Y;(


Mijn moeder heeft altijd kei hard gewerkt, en zei is echt ijzersterk en daar ben ik echt trots op. Tegen haar durf ik wel alles te zeggen, ook al komt het hard aan. Want ik weet van haar dat ze dat kan hebben. Mijn vader daarin tegen blaas ik zo om, of dit nu toneel is of niet het doet gewoon zeer..

@SG1985: Oh ik ga me voor haar ook echt niet veranderen, zei dacht dat ze me op mijn 13e nog steeds moest helpen met douche omdat ze bang was dat ik plaatsen zou vergeten 8)7 .
Daarnaast loop ik er bij zoals ik wil, heb kleding om uit te gaan en vrijetijdskleding en paardrijkleding, en ik doe geen uitgaanskleding aan om koffie te drinken bij mijn oma :')

Moet zeggen dat jullie reacties mij wel goed doen, krijg er weer wat vertrouwen van.. Dankjulliewel :)