Hoge bijdrages voor vrijgezellenfeest

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 12:40

Wat een geld! Ik zou (deels) afhaken, ze kunnen je dat toch niet verplichten...

Bij de vrijgezellenfeesten waar ik bij ben geweest/heb georganiseerd, hebben we eerst afgestemd hoe veel iedereen wilde besteden. Net zoals dat je een datum afstemt met elkaar. Dat voorkomt ongemakkelijke situaties zoals dit.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 12:43

Maanlicht schreef:
Jeetje wat een geld. Ik zou dit zelf als bruid echt niet willen.. Gewoon gezellig ergens een hapje eten en een paar cocktails drinken daarna. Maar ruim 200 euro..... Bizar.

Exact. Wij hebben uiteindelijk toen ik aangaf geen zin in een overnachting te hebben en het geheel echt overdreven en duur vond, gezellig een hightea gedaan. Was een leuke middag ook.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 12:53

Ik ben ergens halverwege aangekomen zodat het betaalbaar was. Voor de bruidsdeel deed ik vol mee de rest niet.

Twee andere zat ik in de organisatie en het eerste wat ik regelde was wat iedereen maximaal kwijt wou.. de meeste hadden 50 euro... We hebben het op 60 per persoon gehad uit eten een activiteit van twee uur. En in een gehuurde zaal nog een goedkopere workshop en high thee met drinken en lunchen nam iedereen wat mee dat varieerde van tros bananen tot slagroom soesjes.

Zorry

Re: Hoge bijdrages voor vrijgezellenfeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 12:57

Wij hebben het vorig jaar ook gehad. Vrienden van ons gingen trouwens dus ik uitgenodigd voor het vrijgezellenfeestje van de bruid en mijn vriend voor de bruidegom. Het feestje voor de bruid kwam op 180 euro exc drinken en reiskosten (2,5 uur rijden) wat dus betekende dat het rond 1 uur afgelopen was en ik of dan nog naar huis moest of overnachten. Feestje van de bruidegom kwam op 250 euro dit was wel Inc overnachting. Daarnaast nog nieuwe kleren want er was een dresscode, en nog een kado op de dag zelf. En de trouwerij was 2 uur hier van dan rijden en duurde tot 1 uur dus weer overnachting. Al met al kwamen wij ook rond de 1000 euro echt belachelijk.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 13:00

Bizar -O-

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 13:02

Ik zie hier bedragen langskomen, waarvan ik denk: "hoe haal je het in je hoofd". Nou ben ik nog nooit uitgenodigd voor een vrijgezellig feest, dat was in mijn tijd nog niet, maar dat ging ik mooi niet doen. 50 Euro zou voor mij de max zijn.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 13:09

Maflinger_S schreef:
Ik zie hier bedragen langskomen, waarvan ik denk: "hoe haal je het in je hoofd". Nou ben ik nog nooit uitgenodigd voor een vrijgezellig feest, dat was in mijn tijd nog niet, maar dat ging ik mooi niet doen. 50 Euro zou voor mij de max zijn.

Voor het vrijgezellenfeest van een vriendin hadden we 1 van de meiden die max 25 euro wilde uitgeven. Dan kun je dus eigenlijk net naar de pizzeria.

Uiteindelijk met een hoop drama 50 euro geworden. Excaperoom, terrasje, stadje in met bruid-to-be en opdrachten en daarna gegeten in de pizzeria. Voor stappen was bijvoorbeeld geen budget, wilde de bruid zelf ook niet trouwens.

Lipstick

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 13:12

Ik vind het ook bizarre bedragen, want idd het blijft niet alleen bij een vrijgezellenfeest.
Ik zou ook niet willen dat mn vrienden er zoveel geld aan uit zouden moeten geven. Ik mag toch hopen dat ze er begrip voor hebben. Het is ook nog niet het enige bruiloft die je hebt.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 13:17

Voor mij zou 50 euro ook de limiet zijn. Ik kom waarschijnlijk uit hetzelfde tijdperk als Maflinger, ik ben ook nog nooit naar een vrijgezellenfeest geweest. Dat deden we toen nog niet.

220 euro is echt gekkenwerk, zeker omdat er nog 3 van zulke feesten aankomen en je man ook nog eens naar die vrijgezellenfeesten moet. Tel daarbij de kleding, kado etc op en je vakantie van de zomer wordt: La Balconia.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 13:19

Achja, als het dagschema een beetje leuk is, had ik het gewoon betaald.
Maar zeker niet voor een beetje varen en bowlen :=.

50€ kun je echt niets voor tegenwoordig :n.

Ik vind persoonlijk dat gejank met "baby in buik", "babyshower", "baby is geboren" echt veeeeeeel erger. En daar gaat ook zat geld in zitten :=.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 13:21

En dat dan 4 x Yv? En je partner ook?

Ik snap uberhaubt al die feestjes niet. Vrijgezellenfeesten, babyfeesten etc.
Laatst bijgewerkt door Cookies op 18-05-18 13:22, in het totaal 1 keer bewerkt

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 13:22

Cayenne schreef:
Winged schreef:
220 euro voor een dagje varen, bowlen en uit eten? Op wat voor luxe jacht in Ibiza gaan jullie?

Was het maar waar :+ Volgens mij is het varen in Amsterdam en gaan we daar ook uit eten (wel redelijk luxe).

Tijdens een ander vrijgezellenfeest gaan we ook overnachten.
Ik vind de kosten echt veel en veel te hoog, maar tot nu toe ben ik blijkbaar de de enige die er over klaagt, dus ik dacht dat het aan mij lag :')
Ik neig er sterk naar om de kosten te beperken door een aantal dingen gewoon niet de doen, maar dan zal ik wel de partypooper zijn.

Ik ben ook altijd de spelbreker, en de eerste die er vaak wat van zegt daarna volgt de rest eigenlijk ook wel en zijn ze het ermee eens. Maar ik geef daarbij toch echt wel mijn grenzen aan. Ik vind voor goede vrienden/zussen tot een bedrag van 100 euro oke.

Heb onlangs nog een babyshower hiervoor laten gaan

vind de bedragen tegenwoordig belachelijk.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 13:27

Yv_ schreef:
Achja, als het dagschema een beetje leuk is, had ik het gewoon betaald.
Maar zeker niet voor een beetje varen en bowlen :=.

50€ kun je echt niets voor tegenwoordig :n.

Ik vind persoonlijk dat gejank met "baby in buik", "babyshower", "baby is geboren" echt veeeeeeel erger. En daar gaat ook zat geld in zitten :=.

hhahah en dan heb je vervolgens 'de eerste verjaardag' en wordt je geacht als vriendin zijnde ook op de eerste verjaardag van kindlief van een vriendin te komen :j
(Lang leve de action)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 13:28

Zorry schreef:
Wij hebben het vorig jaar ook gehad. Vrienden van ons gingen trouwens dus ik uitgenodigd voor het vrijgezellenfeestje van de bruid en mijn vriend voor de bruidegom. Het feestje voor de bruid kwam op 180 euro exc drinken en reiskosten (2,5 uur rijden) wat dus betekende dat het rond 1 uur afgelopen was en ik of dan nog naar huis moest of overnachten. Feestje van de bruidegom kwam op 250 euro dit was wel Inc overnachting. Daarnaast nog nieuwe kleren want er was een dresscode, en nog een kado op de dag zelf. En de trouwerij was 2 uur hier van dan rijden en duurde tot 1 uur dus weer overnachting. Al met al kwamen wij ook rond de 1000 euro echt belachelijk.

Mijn hemel :o Dit zijn dus allemaal extra redenen waarom ik niet wil trouwen, geen haar op m'n hoofd die eraan denkt om anderen hiermee op te zadelen

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 13:32

50 euro lijkt me een redelijk bedrag voor een feestje, maar de bedragen die jij noemt zijn echt absurd hoog. Dan ging ik niet mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 13:41

Nou ik ga binnenkort zelf trouwen en krijg ook een vrijgezellenfeest, maar als mijn vriendinnen die het organiseren zonder overleg bepalen dat een ander zoveel geld moet neerleggen, zou dat niet meer mijn vriendin zijn. Vind dat zo respectloos over komen naar anderen :=

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 13:42

Ik zou echt passen....en haar uitnodigen voor een etentje, of iets anders leuks en ook uitleggen wat de reden is. Ik zou, als een vriendin van mij, zo met tegenzin zoveel geld uit zou moeten geven echt niet blij worden en me zelfs schuldig voelen.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 13:44

Tot nu toe heb ik alle vrijgezellenfeestjes waar ik voor uitgenodigd was aan mij voorbij laten gaan vanwege exorbitant hoge kosten. Maar 220 euro heb ik nog niet eens voorbij zien komen. Ik zou dit geld serieus niet hebben, hoe lief de bruid me ook zou zijn.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-18 13:47

Cookies schreef:
Voor mij zou 50 euro ook de limiet zijn. Ik kom waarschijnlijk uit hetzelfde tijdperk als Maflinger, ik ben ook nog nooit naar een vrijgezellenfeest geweest. Dat deden we toen nog niet.

220 euro is echt gekkenwerk, zeker omdat er nog 3 van zulke feesten aankomen en je man ook nog eens naar die vrijgezellenfeesten moet. Tel daarbij de kleding, kado etc op en je vakantie van de zomer wordt: La Balconia.

Nou ja, op vakantie gaan we toch al niet deze zomer, maar dat is vanwege ons nieuwe huis waar nog het een en ander aan geklust moet worden.
Al blijft daar op deze manier ook weinig budget voor over :')

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 13:48

Hahahaha, geen geld meer over om je huis te verbouwen omdat je naar al die vrijgezellenfeesten gaat. :D

vidya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 13:49

Ik heb zelf ook binnenkort twee van die feestjes, beide 100 euro. Je kunt ook weinig doen anders, Ok prima. Maar 220 euro? Ammehoela! Ik heb ook wel eens een feestje van 150 euro geskipt... Daar moest ik dan nog een overnachting bij regelen.. Dikke doei! :evaw:

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 13:49

Geen geld meer om te duiken of je paard te onderhouden omdat je naar vrijgezellenfeesten gaat :D

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 13:52

Wat is er mis met gezellig eten en dan een uurtje stappen, of wandelen, als je van rustiger lol houdt?
Ik zou niet gaan, 250 euri voor 1 dag, kom op zeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 13:53

Dammie schreef:
Wat is er mis met gezellig eten en dan een uurtje stappen, of wandelen, als je van rustiger lol houdt?
Ik zou niet gaan, 250 euri voor 1 dag, kom op zeg.

Ja hallo, je moet wel piemelkleien, workshop paaldansen, sushi eten en je dan helemaal klem zuipen op zo'n dag :')

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 13:54

Pffff.... op mijn vrijgezellenfeest hebben we het hartstikke leuk gehad, maar no way dat dat zoveel gekost heeft. Het vereist alleen wat meer creativiteit en zelf doen, en dan kun je een hartstikke leuke dag hebben zonder exorbitant hoge kosten.
Ik vond het een fijn idee ook, dat een aantal vriendinnen gewoon eerlijk was over wat ze uit wilden geven, maar ook aangaven dat ze er best wel wat voor wilden doen (zoals zelf een lunch regelen bijvoorbeeld, die we bij mij thuis opgegeten hebben).