Eigen eten meenemen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 15:25

Duke schreef:
verootjoo schreef:
_O-

Ziet niemand het sarcasme eraf druipen? :+

Maar nee, ik vind het geen goede vergelijking.

Sorry, maar volgens mij meent hij/zij het echt. Anders vind ik het een slechte grap.

Nee man, hij probeert een vergelijking te maken {:}

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 15:27

Dus je maakte een grapje met je stelen om op een rare manier je punt te maken? :roll: >;)
enzino schreef:
Pantykous schreef:
Je kunt er een mooi verhaal omheen banketstaaf maar het blijft stelen. Koop er dan niks en haal wat appels bij de plaatselijke boer. Sponsor je de topinkomens niet, je hoeft niet te stelen, je bent gevoed en de plaatselijke ondernemers zijn gesteund.

Helemaal mee eens _/-\o_

Maar hoe rijmt dat met dit?
Pantykous schreef:
Bioscoop haal ik sowieso wat te eten en te drinken bij de AH die er tegenover zit. Of ik 2,90 voor een flesje water betaal of 0,90 voor hetzelfde flesje een paar meter verder vind ik wel de moeite. Wij gaan elke week naar de film dus dat tikt nogal aan. :j

Als jij een filmpje wilt zien met wat eten en drinken dan moet je een bioscoopkaartje kopen en de huisregels opvolgen van de bioscoop die in de meeste gevallen aangeeft dat je geen consumpties van buiten mee mag nemen.

En als je dat te duur vind dan kan je er een hoop om geen banketstaaf, maar je breekt gewoon de huisregels.

Sorry, maar ik vind dit echt geen vergelijking. Stelen of huisregels verbreken. Ook die snacks zijn netjes betaald. Dat je geen snacks bij de bioscoop koopt omdat ze daar belachelijk duur zijn, vind ik wat anders dan stelen.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 15:28

verootjoo schreef:
Duke schreef:
Sorry, maar volgens mij meent hij/zij het echt. Anders vind ik het een slechte grap.

Nee man, hij probeert een vergelijking te maken {:}

Slechte grap en een vergelijking die slaat als een tang op een varken. >;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 15:29

Duke schreef:
Sorry, maar ik vind dit echt geen vergelijking. Stelen of huisregels verbreken. Ook die snacks zijn netjes betaald. Dat je geen snacks bij de bioscoop koopt omdat ze daar belachelijk duur zijn, vind ik wat anders dan stelen.

En waarom is dat anders?

Je boort de uitbater van de bioscoop wel geld door de neus aangezien je daar geen consumpties koopt.
Dat bedrijf moet ook winst maken, want een bioscoop zit op een A-locatie, moet dure film inkopen, moet de zaak inrichten, heeft personeel om alles schoon te houden, etc.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 15:29

enzino schreef:
Pantykous schreef:
Je kunt er een mooi verhaal omheen banketstaaf maar het blijft stelen. Koop er dan niks en haal wat appels bij de plaatselijke boer. Sponsor je de topinkomens niet, je hoeft niet te stelen, je bent gevoed en de plaatselijke ondernemers zijn gesteund.

Helemaal mee eens _/-\o_

Maar hoe rijmt dat met dit?
Pantykous schreef:
Bioscoop haal ik sowieso wat te eten en te drinken bij de AH die er tegenover zit. Of ik 2,90 voor een flesje water betaal of 0,90 voor hetzelfde flesje een paar meter verder vind ik wel de moeite. Wij gaan elke week naar de film dus dat tikt nogal aan. :j

Als jij een filmpje wilt zien met wat eten en drinken dan moet je een bioscoopkaartje kopen en de huisregels opvolgen van de bioscoop die in de meeste gevallen aangeeft dat je geen consumpties van buiten mee mag nemen.

En als je dat te duur vind dan kan je er een hoop om geen banketstaaf, maar je breekt gewoon de huisregels.

Ik breek geen huisregels hoor? Je tas wordt regelmatig gecontroleerd en je mag dat gewoon meenemen naar binnen. Het enige wat niet mag is bijvoorbeeld warm eten, dat halen ze er wel uit.

Ik betaal braaf elke maand voor mijn film abbo, ik betaal netjes de parkeerkosten en ik betaal de Albert Heijn. Je mag dus proberen om die bal terug te geven maar jij neemt dingen af die je vervolgens niet betaald, dat is volgens mij van een heel andere orde. Dat vind ik net zulk dom gelul als mensen die illegaal films downloaden want de filmindustrie verdient al genoeg. Nee, dat is gewoon stelen. Neem dan Netflix of leen een dvdtje.

Maar OT, ik neem dus gewoon mijn flesje water mee :D
Laatst bijgewerkt door Pantykous op 14-05-18 15:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 15:30

Eten meenemen nee dat doen wij niet. Dat vind ik nu juist het prettige aan weg zijn. Geen gezeul en niet vooraf hoeven nadenken over wat en hoe met eten/drinken. Bios zitten we meestal VIP en dan betaal je zo belachelijk veel dat er een drankje en hapje bij zit. Als ik ga dan ga ik goed ;)

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 15:32

enzino schreef:
Duke schreef:

En waarom is dat anders?

Je boort de uitbater van de bioscoop wel geld door de neus aangezien je daar geen consumpties koopt.
Dat bedrijf moet ook winst maken, want een bioscoop zit op een A-locatie, moet dure film inkopen, moet de zaak inrichten, heeft personeel om alles schoon te houden, etc.

Pantykous hierboven verwoordt het goed. Zo is het nog maar de vraag welke bios nog zo strikt de huisregels hanteert. En geld door de neus boren omdat je geen consumpties koopt, is nog steeds iets heel anders dan stelen. Kun je echt niet vergelijken. Slaat nergens op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 15:33

Pantykous schreef:
Ik breek geen huisregels hoor? Je tas wordt regelmatig gecontroleerd en je mag dat gewoon meenemen naar binnen. Het enige wat niet mag is bijvoorbeeld warm eten, dat halen ze er wel uit.

Ik betaal braaf elke maand voor mijn film abbo, ik betaal netjes de parkeerkosten en ik betaal de Albert Heijn. Je mag dus proberen om die bal terug te geven maar jij neemt dingen af die je vervolgens niet betaald, dat is volgens mij van een heel andere orde. Dat vind ik net zulk dom gelul als mensen die illegaal films downloaden want de filmindustrie verdient al genoeg. Nee, dat is gewoon stelen. Neem dan Netflix of leen een dvdtje.

Als je volgens de huisregels eten mee naar binnen mag nemen dan is het geen probleem. Maar ik neem aan dat de discussie hier vooral ging om eten meenemen wat tegen de huisregels is. Want anders is het toch geen discussie?

Een deel hier heeft het over "binnen smokkelen" en over tassen controles, dan neem ik aan dat het tegen de huisregels is. Als jij het wel mee naar binnen mag nemen dan geldt dat inderdaad niet voor jou.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 15:38

Duke schreef:
Pantykous hierboven verwoordt het goed.

Pantykous geeft aan dat die huisregel niet geldt bij haar bioscoop.
Maar andere bioscopen hebben die huisregel wel (Pathe bijvoorbeeld). Haar reactie heeft dus niets te maken met bioscopen met die huisregel.

Duke schreef:
Zo is het nog maar de vraag welke bios nog zo strikt de huisregels hanteert.

Waarom is dat de vraag?
Want als ze de huisregels niet streng hanteren dan gelden ze niet?
Is dat hoe het werkt?

Duke schreef:
En geld door de neus boren omdat je geen consumpties koopt, is nog steeds iets heel anders dan stelen.
Kun je echt niet vergelijken. Slaat nergens op.

En waarom is dat precies anders?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-05-18 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 15:41

Ik ga zelden een dagje weg of naar de bios oid maar als ik ga dan haal ik de dag ervoor of de dag zelf broodjes, beleg, drinken en lekkers bij de supermarkt.
Broodjes en beleg doe ik in een opbergbakje (evt per stuk verpakt, dus folie of meerdere bakjes), dus geen geplette broodjes. :D
Als het redelijk warm wordt gooi ik een paar van die halve liter flesjes gevuld met water/aanmaaklimo in de vriezer, dan heb je zowel koelelementen als lekker koud drinken, wel even een theedoek omheen wikkelen en evt een plastic tas oid ivm de condens.
En dan nog wat geld mee voor bijv een patatje ofzo.
Zo kan ik af en toe eens een dagje/avondje weg zonder dat ik gelijk bankroet ben of de rest vd week geen eten heb.
Maar dat gebeurd hooguit 2x per jaar en dat is al vaak, ben liever thuis met netflix en evt bezorgd eten, daar geniet ik meer van dan de hort op gaan.

Toen ik nog een Pathé Unlimited abonnement had nam ik vaak ook eigen drinken en lekkers mee, anders was het gewoon niet te doen met reiskosten/parkeerkosten en evt toeslagen voor 3D etc.
Nu woon ik op 45 minuten met de trein van de dichtstbijzijnde Pathé dus heb mijn abonnement opgezegd want ff op en neer naar Zwolle voor een film vind ik belachelijk, dan ben ik minstens even lang onderweg als dat een film duurt. :+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 15:44

Zo lang de bios niet heeft wat ik kan eten (lees: suikervrij) ben ik genoodzaakt zelf iets te eten mee te nemen als ik iets zou willen eten.

Duke

@Enzino: moet ik je echt uit gaan leggen wat het verschil is tussen stelen en geen consumptie kopen? Want als je dat niet snapt, dan zitten wij op een andere golflengte :+
Sorry, maar ik heb wat beters te doen, want je bent zo overtuigd van je eigen mening, dat ik daar niet meer op in ga. Ik krijg het gevoel dat je alleen maar aan het trollen bent op de manier hoe je reageert en daar pas ik even voor. :evaw:

Josien_

Hoewel de manier van besparen van Enzino belachelijk is, heeft ie met de vergelijking met eigen snacks etc. meenemen naar een bioscoop waar in de huisregels staat dat je geen eigen versnaperingen mee naar binnen mag nemen wel een punt. In principe mag dit dus niet in iedere Pathé, over andere bioscopen kan ik geen uitspraken doen.
Wanneer medewerkers die de controle doen het wel toestaan dan hebben ze alleen zichzelf ermee haha.

Granoek

Re: Eigen eten meenemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 15:50

Hij bedoelt denk ik ook niet het verschil tussen stelen of geen consumptie kopen.
Maar het verschil tussen stelen en 'geen consumptie kopen omdat je je eigen gerei meesmokkeld in een bios waar dat niet mag'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 15:51

Duke schreef:
@Enzino: moet ik je echt uit gaan leggen wat het verschil is tussen stelen en geen consumptie kopen? Want als je dat niet snapt, dan zitten wij op een andere golflengte :+
Sorry, maar ik heb wat beters te doen, want je bent zo overtuigd van je eigen mening, dat ik daar niet meer op in ga. Ik krijg het gevoel dat je alleen maar aan het trollen bent op de manier hoe je reageert en daar pas ik even voor. :evaw:

:evaw:

Opvallend in andere reacties dat mensen het goed praten met dingen als "ik betaal al voor het parkeren", "ik moet al een babysitter inhuren", "de reiskosten zijn al zo hoog".

Wat als alternatief: gewoon niet naar de bioscoop gaan als je het niet kan betalen?

Bioscopen hebben een hoop kosten en deze kosten worden gedeeltelijk gedekt met de verkoop van consumpties (de winstmarge op popcorn is 2000%). Als niemand consumpties koopt dan zullen de prijzen van kaartjes nog verder omhoog gaan want het geld moet ergens vandaan komen. Of hoe denken jullie dat de kosten gedekt moeten worden als iedereen zijn eigen consumptie mee mag nemen?

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 15:55

Van huis uit ben ik opgegroeid met alles zelf mee slepen overal naar toe. En zovaak gingen wij al niet.
Vriendlief is opgegroeid met wij kopen daar wel wat.

Nu ligt het helemaal aan de situatie.
Maar morgen gaan wij naar de apelheul en dan zet ik in de auto wel een koeltas voor drinken onder weg naar huis. En neem ik een wegwerpflesje iets mee het park in, soms wil ik hem ook nog eens bijvullen, verder koop ik het daar.
Vaak nemen we een broodje of een groter iets en dan delen we. En later op de dag soms een snack of ijsje. En weer wat te drinken.

Naar een wedstrijd toe neem ik alles zelf mee zonder dat meneer loopt te mopperen :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 15:55

enzino schreef:
Duke schreef:

Opvallend in andere reacties dat mensen het goed praten met dingen als "ik betaal al voor het parkeren", "ik moet al een babysitter inhuren", "de reiskosten zijn al zo hoog".

Wat als alternatief: gewoon niet naar de bioscoop gaan als je het niet kan betalen?

Bioscopen hebben een hoop kosten en deze kosten worden gedeeltelijk gedekt met de verkoop van consumpties (de winstmarge op popcorn is 2000%). Als niemand consumpties koopt dan zullen de prijzen van kaartjes nog verder omhoog gaan want het geld moet ergens vandaan komen. Of hoe denken jullie dat de kosten gedekt moeten worden als iedereen zijn eigen consumptie mee mag nemen?

Door andere lekkere consumpties te verkopen die je alleen daar vers kan krijgen en niet bij een supermarkt.
In onze bios verkopen ze dus geen popcorn. Alleen snoep wat je op elke hoek van de straat kan kopen voor woekerprijzen.
Dat is marketingtechnisch gewoon heel erg dom vind ik. Want nu neem ik (en blijkbaar een heleboel anderen) m’n eigen snoep wel mee, terwijl ik anders echt wel de popcorn had gekocht voor ook woekerprijzen, maar die krijg je niet zo lekker en vers uit de supermarkt.
Of ijs, swirls, milkshake, frozen yoghurt; verzin iets. Zodat de mensen het wel daar willen en moeten kopen :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 16:03

enzino schreef:

De avondjes bioscoop waren toen zo'n beetje het enige uitstapje wat ik deed, de bioscoop (abbo) en reis/parkeerkosten kon ik prima betalen maar de consumpties daar vaak niet tenzij ik droog brood met pindakaas at de rest vd week.
Moet je dan dat enige uitje maar schrappen enkel omdat je de consumpties niet kunt betalen?
Denk het niet, bioscopen kunnen ook best iets zakken in de prijzen, dan maken ze alsnog een hoop winst erop en wsl meer ook omdat ze meer verkopen. :)

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 16:06

Amalarab schreef:
enzino schreef:
Eten en drinken is vreselijk duur in de bioscoop dus ik neem altijd wel eigen versnaperingen mee (smokkel een beetje naar binnen).

Als ik niet zoveel geld heb (alles is tegenwoordig al peperduur) dan ga ik eerst naar de AH om de hoek bij de bios en reken daar een deel van de snacks af. Een ander deel gaat de jaszak in zonder te betalen (smokkel een beetje naar buiten).

Op deze manier hou ik het betaalbaar en kan toch een leuke film zien en wat te snacken hebben.

logisch, als je steeds uit Phuket moet komen :')

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 16:23

enzino schreef:
Duke schreef:

Zolang er hier vanaf de snelweg file's staan omdat de film begint en er rijen mensen uit nl komen om hier naar de bioscoop te gaan.Denk ik niet dat ze last hebben van een faillissement.Je bent zelfs al haast verplicht je kaartje oneline te kopen.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 16:33

enzino schreef:
Duke schreef:

Misschien moeten ze dan die winstmarge (en dus de prijs) gewoon een stuk naar beneden gooien want ik weet wel dat ik dan sneller geneigd zou zijn gewoon iets bij de bioscoop te halen, ipv bij de AH op de hoek van de straat. En waar ik nu nog wel eens een zak Maltezers bijv vergeet en ze nu ook niet koop omdat ik ze veel te duur vind, zou ik dan wat sneller toch overstag gaan. Maargoed, zo lang er mensen zijn die het willen (en kunnen) betalen en ze daar genoeg winst op maken, zal daar ook niks in veranderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 16:39

beatje schreef:
Zolang er hier vanaf de snelweg file's staan omdat de film begint en er rijen mensen uit nl komen om hier naar de bioscoop te gaan.Denk ik niet dat ze last hebben van een faillissement.Je bent zelfs al haast verplicht je kaartje oneline te kopen.

Hoeveel bioscopen heb jij in de stad?
En hoeveel daarvan zijn "kleine zelfstandigen"?

Ik woonde vroeger in Delft en daar zaten 3 bioscopen in de binnenstad (voor zo ver ik me nu snel kan herinneren). Tegenwoordig zit er nog maar 1, en dat is een Pathe.

Blijkbaar gaan ze dus wel degelijk failliet, of worden ze opgekocht door een groter bedrijf.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 16:43

enzino schreef:
beatje schreef:

Hoeveel bioscopen heb jij in de stad?
En hoeveel daarvan zijn "kleine zelfstandigen"?

Ik woonde vroeger in Delft en daar zaten 3 bioscopen in de binnenstad (voor zo ver ik me nu snel kan herinneren). Tegenwoordig zit er nog maar 1, en dat is een Pathe.

Blijkbaar gaan ze dus wel degelijk failliet, of worden ze opgekocht door een groter bedrijf.

Ik betwijfel dat dat alleen maar komt door het "niet afnemen van consumpties". Wij hadden vroegah (inmiddels zeker 10 jaar terug) ook een bioscoop in ons dorp. Nadeel van dat ding vond ik alleen altijd dat hij maar de helft van de films had in vergelijking met de Cinemec een dorp verderop. Zeker toen hij op een gegeven moment tijdelijk dicht moest, is zo ongeveer iedereen verhuisd naar de Cinemec. Ze hebben het daarna nog 1 of 2x geprobeerd maar dat is nooit meer van de grond gekomen. Om dan nog maar even te zwijgen over de tig extra opties en eten die de Cinemec wel aanbood en zij niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 16:52

Ik denk dat de ondergang van kleine bioscopen niet per se ligt aan de hoeveelheid consumpties die er verkocht worden maar eerder aan het tekort van mensen die zo'n bioscoop nog verkiezen boven grote bioscopen als Pathé of Utopolis/Cinemec. Die vertonen vaak nieuwe films eerder en hebben een groter aanbod. Zo'n kleine bioscoop kan dan heel leuk zijn voor alternatieve films en hier en daar een keer iets nieuws, maar alle grote nieuwe films draaien kunnen zij ook met volledige omzet niet betalen.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 16:56

ik vind het niet per se met gierigheid te maken hebben; eerder met onredelijke prijzen. Als ik een trui wil kopen maar hij kost €50 dan ga ik ook naar een goedkopere winkel. Met eten in pretparken en bios net zo hoor. Wij gunnen het zo'n bedrijf wel, kopen ook wel eens wat in de bios. Maar als je in de dierentuin €15 pp moet betalen voor een kleine hamburger met klef broodje + 10 stengels kouwe slappe patat, neem ik liever zelf iets mee.