Tiener jongens en meisjes samen slapen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

limilou

Re: Tiener jongens en meisjes samen slapen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 02:07

jeetje wat een overdreven gedoe van sommige mensen :+
ik was vrij vroeg zegmaar, 15, maar no way dat ik met slaappartijen ff een orgie ging houden :=
moet ik nog steeds niet aan denken zeg als 20 jarige. als er mensen blijven slapen na bijv een nacht stappen houden mijn vriend en ik onze handjes netjes thuis.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 02:46

Het gaat helemaal niet over een orgie. Dat haalde iemand hier aan maar ts niet. Ts vraagt zich alleen af wat er gebruren zal mocht een sekspartij mis gaan. Lezen is ook een kunst. ;-)

En ik ken veel mensen die gewoon seksen met logees in huis. Zelfs op vakantie vond een vriendin het nodig dat mee kon genieten. Dus wat je zelf niet doet wil niet zeggen dat anderen dat niet doen.....

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 09:53

Maartje1990 schreef:
Tja... hmmm ik ben toch voorstander van de bubs apart laten slapen. Zo ging sat bij ons ook. Verjaardags/logeerfeestje van een vriendin waar jongens bij waren? Dan sliepen de jongens en meisjes apart. Dat is toch niet zo moeilijk of wel?

Waarom uit elkaar halen? Samen met zijn allen gezellig is toch niet zo moeilijk of wel? Waarom zo streng :=

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 09:59

Als je je zo'n zorgen maakt: Kan je de ouders van die jongeren niet even bellen? Voel je je misschien ook minder verantwoordelijk.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 10:10

Je weet nooit wat er gebeurd, maar het kan ook stiekem gebeuren in een steegje. Dan liever thuis met goede voorlichting en veilig. Het hoeft niet te gebeuren maar het kán wel. Ik heb verschillende situaties meegemaakt waarin er wel dingen gebeurden tussen minderjarigen (15-16). Met of zonder alcohol in het spel.

Als ze het willen, kun je het toch niet voorkomen. Je kunt enkel zorgen voor een veilige omgeving en je dochter het gevoel geven dat ze met alles bij je terecht kan. Zo ben ik ook opgevoed.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 10:14

Ik vind dit niet gek hoor te om te vragen op bokt en hoe anderen hier tegenaan kijken. Is alleen maar goed...je staat er bij stil. Lijkt mij dat jij...als andere ouders op de hoogte zijn...niet de eindverantwoordelijke hierin bent. Je bent er open over

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 10:15

sureido schreef:
Maartje1990 schreef:
Tja... hmmm ik ben toch voorstander van de bubs apart laten slapen. Zo ging sat bij ons ook. Verjaardags/logeerfeestje van een vriendin waar jongens bij waren? Dan sliepen de jongens en meisjes apart. Dat is toch niet zo moeilijk of wel?

Waarom uit elkaar halen? Samen met zijn allen gezellig is toch niet zo moeilijk of wel? Waarom zo streng :=

Ik vond het ook gezellig apart en ik vond het niet streng :+ en wij waren ook 15/16 jaar :+

ElsieC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 10:17

Als iemand een moord pleegt in jouw huis is het ook jouw schuld niet :+

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 10:19

Ik vind juist dat de nadruk op de seksualiteit gelegd wordt door alles te scheiden en er zo moeilijk over te doen.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 10:43

limilou schreef:
jeetje wat een overdreven gedoe van sommige mensen :+
ik was vrij vroeg zegmaar, 15, maar no way dat ik met slaappartijen ff een orgie ging houden :=
moet ik nog steeds niet aan denken zeg als 20 jarige. als er mensen blijven slapen na bijv een nacht stappen houden mijn vriend en ik onze handjes netjes thuis.

Nou inderdaad, wij sliepen ook met groepen bij elkaar en het enige waar we aan dachten was drankjes (sandy en breezer :') ) en doen, durven of de waarheid..

Sommige moeten dan maar niet naar de ZC gaan, hele orgies daar als je het zo gaat bekijken :')

Oh dat laatste dan weer niet hoor, als het beurde dan beurde het of we nou logees hadden of niet :+

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 10:53

Haha oh ja shandy dat was toch 0.zoveel% alcohol en kon je altijd wel kopen in de supermarkt of zit ik nu fout?

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 11:02

Wat wel een grappig is, is de combinatie tussen het rotsvaste geloof dat er niks zal gebeuren tussen die jongens een meisjes 'daar denken die nog helemaal niet aan' maar toch een doos condooms klaarzetten. Om balonnen te blazen hé!
Het is een logische vraag van TS, langs de ene kant wil je je kinderen een leuke tijd bezorgen, langs de andere kant wil je achteraf geen boze ouders.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 11:17

Waarom moeilijk doen en dingen gaan regelen als je met hetzelfde gemak ze in 2 kamertjes kan laten slapen..

De pret moeten ze dan maar hebben op het feestje voor het slapen gaan toch? Het lijkt me dat ze niks missen als ze gewoon gescheiden slapen.

Condooms klaarleggen zou ik echt niet doen trouwens daarmee zeg je eigenlijk 'enjoy' . Zou ik als ouder ook echt niet tof vinden als mijn zoon ergens ging slapen en dat min of meer in de handen gedrukt kreeg.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 11:18

Ja en meisjes onderling of jongens onderling kunnen ook seks hebben. Het is niet altijd iets wat tussen 2 verschillende geslachten gebeurt. En het gebeurt zelfs bij de ouders thuis tussen broer en zus heb ik me weleens laten vertellen. Dat verwacht je ook niet. Maar dat lijkt me niet helemaal gezond en normaal maar dat is weer een andere discussie.

Ik vind het moeilijk. Mijn jongere ik zegt: stel je niet zo aan, doe niet zo bekrompen. Dat kan prima.
Mijn oudere ik als moeder zegt: nee, kan niet. Houd ze gescheiden, ze zijn nog te jong. :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 11:19

Molfre schreef:
Ik vind juist dat de nadruk op de seksualiteit gelegd wordt door alles te scheiden en er zo moeilijk over te doen.

Dit ja. Als ik van die Amerikaanse toestanden had gehad bij mij thuis was ik daar echt niet beter van geworden. :+

Toen ik 14 was kwam mijn toenmalige vriendje een keer langs om 7u 's morgens met een vriend terwijl ik een vriendin te logeren was. Mijn moeder was enigszins verbaasd en gooide vervolgens maar wat extra afbakbroodjes in de oven. Dat zijn wel de leukere jeugdherinneringen :))

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 11:22

De kat niet op het spek binden.Op zo'n experimenteerleeftijd kan er vanalles mis gaan waardoor een feestje nare gevolgen kan krijgen.Het schijnt dat de hersenen van tieners nog niet volledig ontwikkeld zijn waardoor het raadzaam is ze tegen zichzelf in bescherming te nemen.En een foute vrijpartij kan behalve zwangerschap of soa's ook psychologische schade veroorzaken.Het is niet zomaar iets.En daar kun je met condooms niet tegen beschermen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 11:23

Suzanne F. schreef:
Ik vind het moeilijk. Mijn jongere ik zegt: stel je niet zo aan, doe niet zo bekrompen. Dat kan prima.
Mijn oudere ik als moeder zegt: nee, kan niet. Houd ze gescheiden, ze zijn nog te jong. :+

_O-

Jaaaa Maartje, ik snap wel waarom jij gescheiden wilde slapen <<) haha grapje <3

Ik was met echte seks nog niet bezig op mijn 14e. Toen had ik het nog over honken en schreef ik in een schriftje met wie ik gezoend had. Inclusief cijfer.

Ik had een tijdje verkering maar dat heb ik uitgemaakt toen hij als verrassing een condoom had omgedaan. Bahhhh.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 11:29

Een nichtje van mijn ex had al lang verkering, ze was toen 15 ofzo. Haar moeder verkondigde trots dat haar dochter écht niet bezig was met seks, nee hoor, ze mocht de pil niet slikken en haar vriendje sliep in een andere kamer als hij bleef logeren.
Resultaat: meisje stiekem naar de huisarts voor de pil, ongemakkelijke seks wanneer er niemand thuis was en ultieme stress als ze dan de deur hoorden.

Nee proberen te voorkomen dat tieners seks hebben is echt top +:)+

limilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 11:33

ik vind dat je het prima doet zo ts.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 11:40

sureido schreef:
Haha oh ja shandy dat was toch 0.zoveel% alcohol en kon je altijd wel kopen in de supermarkt of zit ik nu fout?

Haha ja bier met 7up, 0.5% de jongens dikke schik en wij met een breezer. Goede oude tijden haha.

@ Anjali, ik denk dat dit soort dingen echt te ver gedacht zijn hoor, Britta weet echt wel hoe ze haar kinderen op moet voeden en zie ze dit ook echt nog niet doen :')

Hahahaha Lee je opmerking ik ga stuk _O-

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 11:46

Kan ook nog zijn dat ze niet allemaal hetero zijn. Ik vind het altijd zo leuk als ze jongens en meisjes apart laten slapen en er helemaal niet bij stil staan dat er dan nog hevige sex kan plaatsvinden... Maar goed, dan heb je in elk geval geen zwangerschappen.

Maar als het niet openlijk mag, doen ze het stiekem wel. En ze hebben er echt geen slaapkamer voor nodig. Niet iets om je als gastvrouw/heer zorgen over te maken, de ouders zijn verantwoordelijk voor een fatsoenlijke voorbereiding op sexleven.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 11:48

Iedereen die hier reageert met; wij waren er nog niet mee bezig, of ik moet er niet aan denken, zijn ook niet het probleem. Natuurlijk gaat het vrijwel altijd goed.

TS maakt zich alleen druk om wanneer het toch niet goed gaat. Het is wel haar huis en ze voelt zich niet 100% oke hierover.

Sex kan overal en altijd, maar de gelegenheid bieden, maakt het echt wel makkelijker. Ook zijn er helaas voorbeelden dat er onder druk wel dingen gebeuren, juist in dat soort situaties. Dat gebeurt toch minder snel in een steegje.

Toen je vaak hoorde over breezer meisjes, heb ik het met mn zoon erover gehad. Ik kon me daar weinig bij voorstellen. Toch gebeuren die dingen en is het vaak; erbij willen horen; druk etc. Het zal in onze tijd ook wel gebeurt zijn, maar als je het zelf niet kent, of doet, wil het niet zeggen dat het niet gebeurt.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 12:00

superpony, allemaal waar, maar toch ligt het bij de ouders. Zij laten hun kind al of niet er heen gaan en zij weten of hun kind al of niet verantwoordelijk met anticonceptie omgaat. Als het goed is tenminste.
Er zijn natuurlijk ook genoeg ouders die hun kop in het zand steken en niet willen weten dat hun kind al sex heeft. Maar dat is nog steeds niet de verantwoording van de gastvrouw.
Ze kunnen ook gewoon overlopen van verschillende slaapkamers. Je kunt ze echt niet apart houden al zou je het willen of je moet ze op verschillende dagen hebben.

Bovendien is het nooit na te gaan wanneer iemand exact zwanger is geworden, dus achteraf roepen dat het precies daar gebeurd moet zijn lijkt me niet hard te maken.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 12:06

Er is toch ook zoiets als groepsdruk. Ouders kunnen hun kinderen wel opvoeden, maar op een kind zit geen afstandsbediening. Je kan hen weerbaar maken, als je geluk hebt heeft je kind een sterk karakter en laat die zich niet te erg beinvloeden. Maar niet idereen heeft dat geluk en vooral tieners aten zich nogal eens beinvloeden door hun vrienden.
Als je als volwassene minderjarigen onder je dak hebt voel je je toch verantwoordelijk voor wat er gebeurt. Gelukkig maar.
Laatst bijgewerkt door Sclimpre op 04-05-18 12:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 12:06

Sclimpre schreef:
Wat wel een grappig is, is de combinatie tussen het rotsvaste geloof dat er niks zal gebeuren tussen die jongens een meisjes 'daar denken die nog helemaal niet aan' maar toch een doos condooms klaarzetten. Om balonnen te blazen hé!

Ik denk dat je moet zorgen dat condooms en voorlichting er al zijn voordat pubers seksueel actief worden. Dus dit lijkt me een prima moment. Om nu balonnen mee te blazen, maar zodat ze dus wel al weten waar ze terecht kunnen als het over een paar maanden of een paar jaar zou veranderen.