Mijn schoonmoeder verpest mijn bruiloft (alweer)

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 15:57

anjali schreef:
Ik heb nog geen antwoord gekregen op mijn vraag wat ts dan zelf aan zou willen.Iemand hier kwam met het idee van een Evakostuum,maar dan heb je de volgende dag een longontsteking.


Waarom wil je dat weten? Het gaat er niet om wat ze aantrekt, maar dat schoonmama dat wil bepalen. Als ze zou antwoorden met bv spijkerbroek, krijgt ze daar een heleboel commentaar op, positief en negatief, maar daar gaat het dus niet om.

Urbanus

Berichten: 44987
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 16:41

Gooiske schreef:
Als ze het zo graag wil organiseren, prima, mag ze ook alles betalen.

En dan op je eigen manier dunnetjes over doen.


Nee toch, dan krijgt ze haar zin. Haar zoon moet gewoon eens kappen met zijn ge-heen-en-weer en solidair zijn met zijn vriendin.

"Zo hebben wij het besloten mam en zo gaan we het doen".

Yaralisa

Berichten: 2180
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 16:43

lieveli schreef:
Nee toch, dan krijgt ze haar zin. Haar zoon moet gewoon eens kappen met zijn ge-heen-en-weer en solidair zijn met zijn vriendin.

"Zo hebben wij het besloten mam en zo gaan we het doen".

Precies wat ik wou zeggen. Gewoon zelf regelen en meedelen aan schoonmoeder. De optie om iets te veranderen is er dan niet (meer).

rien10
Berichten: 14923
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Mijn schoonmoeder verpest mijn bruiloft (alweer)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 16:45

Het is simpel. Doe er wat aan!
Simpel is niet gemakkelijk. Het kan zelfs eng zijn. Maar de enige keuze is of het zo laten. Of er er aan doen.
Je opent dit topic omdat je het niet fijn vind zoals het nu gaat.
Dus doe er wat aan.

anjali
Berichten: 15390
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 16:50

nynke55 schreef:
anjali schreef:
Ik heb nog geen antwoord gekregen op mijn vraag wat ts dan zelf aan zou willen.Iemand hier kwam met het idee van een Evakostuum,maar dan heb je de volgende dag een longontsteking.


Waarom wil je dat weten? Het gaat er niet om wat ze aantrekt, maar dat schoonmama dat wil bepalen. Als ze zou antwoorden met bv spijkerbroek, krijgt ze daar een heleboel commentaar op, positief en negatief, maar daar gaat het dus niet om.

Zo bedoel ik het niet. het gaat toch niet om dwarszitten om het dwarszitten. als je trouwt dan krijg je daar logischerwijze ook een familie bij,want je aanstaande is niet door een ooievaar gedropt.je kunt het toch gewoon bespreken met elkaar,en als iemand perse geen jurk aanwil,dan zijn er toch ook hele mooie broekpakken of wat dan ook.Dit is toch niet belangrijk genoeg om ruzie over te maken.

rien10
Berichten: 14923
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Mijn schoonmoeder verpest mijn bruiloft (alweer)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 16:51

Waarom bespreken? Koop wat je leuk vind en trek het aan.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 16:59

Ben ook wel benieuwd wat je vriend eigenlijk wil? Heeft hij dat echt al weleens geuit zonder invloed van andere?
Als hij met alle winden mee waait wordt het natuurlijk lastig. Klinkt een beetje of hij voor iedereen alles goed wil doen en zelf ook niet echt z'n mening heeft?

Verder denk ik dat je vooral schoonmoeder moet laten banketstaaf en doen wat jullie willen. En je daar verder niet druk over maken. Ze hoeft toch niet mee te shoppen?

Lara_Silver

Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 16:59

En helpt niet gewoon tegen haar te zeggen: nee bedankt, we willen je hulp niet want je gedraagt je heel onaangenaam en het is ons huwelijk en niet dat van jou. Het moet toch niet gekker worden? Ik had het nooit zo ver laten komen, suggesties zijn altijd ok maar daar moet het ook bij blijven, worden ze niet in acht genomen moet dat gerespecteerd worden. Oja en laat je vriend er buiten want kampen (vriendin-moeder) spelen is nooit goed voor een relatie. Jij hebt een probleem met je schoonmoeder dan moet jij er ook wat aan doen.

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 17:05

Anjali; maar schoonmama hoeft toch niet haar goedkeuring te verlenen aan wat de bruid aantrekt? Waarom zou je daar over moeten overleggen? Wat als schoonpapa weer een andere mening heeft. En haar ouders er weer anders over denken? Een bruiloft is een verbintenis tussen 2 mensen en zij bepalen hoe ze dat willen vieren.

Mri

Berichten: 15323
Geregistreerd: 01-12-04

Re: Mijn schoonmoeder verpest mijn bruiloft (alweer)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 17:15

Mijn moeder had een heel ander idee voor de jurk van mijn "grote dag". Ik wilde geen trouwjurk en heb in de uitverkoop bij Steps een jurk gekocht die 100% Mri is.

Mijn advies: meld gewoon dat het jouw/jullie dag is en dat jullie het op jullie eigen manier gaan doen.
En als ze daar geen boodschap aan heeft/geen respect voor heeft dan zeggen wat de consequenties zouden kunnen zijn
* niet uitgenodigd
* trouwen in het geheim
* last minute geinformeerd worden
* trouwen in het buitenland zonder familie

Gizeppie

Berichten: 2794
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 17:15

lieveli schreef:
Gizeppie schreef:
Ik had haar pas het laatste moment op de hoogte gebracht van jullie bruiloft. Zo heb ik het ook aangepakt bij mijn ouders. Toen ik ging samen wonen (nee ze waren Not amused). Maar het scheelt een hoop stress en gedoe. Je gaat en het conflict niet aan en je bespaard strijd.


Wij zijn stiekem getrouwd. Was ook niet iedereen blij mee, maar ik was hoogzwanger en ik wilde alleen maar Buffy the vampire slayer kijken en taart vreten _O-


Haha dan was ik idd ook stiekem getrouwd.. Het had wel gewerkt bij mij dan. Het zorgde niet voor escalatie of onrust. Ja achteraf, maar toen was het al gebeurd. Ik heb ze vriendelijk uitgelegd waarom ik voor deze manier gekozen had..

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 18:18

Lara_Silver schreef:
En helpt niet gewoon tegen haar te zeggen: nee bedankt, we willen je hulp niet want je gedraagt je heel onaangenaam en het is ons huwelijk en niet dat van jou. Het moet toch niet gekker worden? Ik had het nooit zo ver laten komen, suggesties zijn altijd ok maar daar moet het ook bij blijven, worden ze niet in acht genomen moet dat gerespecteerd worden. Oja en laat je vriend er buiten want kampen (vriendin-moeder) spelen is nooit goed voor een relatie. Jij hebt een probleem met je schoonmoeder dan moet jij er ook wat aan doen.


Nee hoor, ze heeft een probleem met haar vriend :)* .

BarbaLala

Berichten: 9625
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 18:39

Met beide volgens mij..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110961
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Mijn schoonmoeder verpest mijn bruiloft (alweer)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 18:46

Mijn moeder wilde ook persé een lange witte jurk aan. Toen ik haar voorzichtig liet weten dat ik liever niet had dat zij ook in het wit kwam, was ze heel erg beledigd. We zouden samen haar jurk gaan uitzoeken (als moeder-dochter dagje), maar nu mocht ik niet meer mee en ging ze met mijn vader. Ik mocht er ook niets over weten etc :') Heel erg kinderachtig.

Urbanus

Berichten: 44987
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Mijn schoonmoeder verpest mijn bruiloft (alweer)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 18:47

Ohhh dat is echt banketstaaf Cayenne!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110961
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 18:50

lieveli schreef:
Ohhh dat is echt banketstaaf Cayenne!


Zelfs op mijn trouwdag dacht ik nog dat ze het gewoon zou presteren om alsnog in een lange witte jurk te komen.
Mijn hele familie mocht trouwens haar jurk maanden van tevoren uitgebreid zien, behalve ik :') Ze hadden ook instructies gehad om niets tegen mij te zeggen.
Ik vond het vooral jammer want ik had het me wat dat betreft anders voorgesteld. Uiteindelijk kon ik het wel naast me neerleggen maar ik had er graag een moeder-dochter dingetje van gemaakt. Ze zag er trouwens wel heel netjes uit in een pastelkleurige jurk tot net over de knie (dus niet wit met lange sleep zoals ze eerst wilde.)

Urbanus

Berichten: 44987
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Mijn schoonmoeder verpest mijn bruiloft (alweer)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 18:53

Ohhh ik moet er gewoon een beetje om grinnikken, wit lang met een sleep. Wilde ze zelf nog een keer ofzo? Wat ontzettend verdrietig en onnodig zo.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110961
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 18:58

lieveli schreef:
Ohhh ik moet er gewoon een beetje om grinnikken, wit lang met een sleep. Wilde ze zelf nog een keer ofzo? Wat ontzettend verdrietig en onnodig zo.


Oh ja, en mijn schoonmoeder raakte er ook nog van in de stress, want blijkbaar is het ongeschreven traditie dat beide moeders een evenlange jurk aan hebben (dus niet de één een lange jurk en de ander een korte jurk ).Maar mijn moeder wilde dus lang en mijn schoonmoeder is daar gewoon het type niet voor (en het zou haar ook niet staan). Dus die ook in tranen :') Man man man.. Ik heb schoonmams maar op het hart gedrukt dat ze lekker moest dragen waar ze zich goed in voelde.
En vervolgens mams boos omdat ze dus geen lange jurk aan mocht omdat mijn schoonmoeder die niet aanwilde.
Later belde mijn vader nog boos op omdat mijn moeder huilend aan de keukentafel had verteld dat ze geen lange witte jurk aan mocht en waarom ik haar dit aandeed... Moest ik me nog verontschuldigen ook _O-

Echt, ik heb meer stress om het jurkendrama van de ouders gehad als om m'n eigen jurk :') Ik was in staat om op maandag naar het gemeentehuis te rennen en in stilte te trouwen.

Suzanne F.

Berichten: 49614
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 19:01

Toch zie je dit wel vaker met boerenzoons en hun moeders hoor. Vaak hebben die moeders financieel ook nog het een en ander in te brengen en dat maakt het veel moeilijker. Je bent dan nog afhankelijk van je moeder en kan dus ook niet zomaar heel bot tegen je moeder ingaan.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Re: Mijn schoonmoeder verpest mijn bruiloft (alweer)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 19:06

Bah Cayenne, wat vreselijk kinderachtig allemaal van je moeder. Ongelofelijk dat ze op die manier alle aandacht naar zichzelf trok.

daantjuhhh

Berichten: 26974
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 19:09

Suzanne F. schreef:
Toch zie je dit wel vaker met boerenzoons en hun moeders hoor. Vaak hebben die moeders financieel ook nog het een en ander in te brengen en dat maakt het veel moeilijker. Je bent dan nog afhankelijk van je moeder en kan dus ook niet zomaar heel bot tegen je moeder ingaan.

Klopt. Ik herken het ook.

Mijn ex zat in de maatschap, wonend in 2 boerderijen naast elkaar had je er constand mee te maken.
Enerzijds wilde zij dat hij meer verantwoording nam. Anderzijds mocht hij echt over 0,0 beslissen.
Wat een drama was dat altijd.

cobiie

Berichten: 7324
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 19:18

Cayenne, wat een heerlijk drama. :')

Mijn schoonmoeder wist het voor elkaar te krijgen 2 dagen voor de bruiloft te eisen dat wij 3 extra daggasten moesten uitnodigen anders kwam zij niet. :=
Mijn mannetje heeft haar dus haar zin gegeven. :')
Wij hadden al maanden gezegd dat zij 1 extra persoon mocht uitnodigen, was steeds niet nodig tot 2 dagen voor de bruiloft dat ze er gelijk 3 moest hebben. :')

Mijn zwager heeft meer ellende van mijn schoonmoeder over zich heen gehad als ceremoniemeester in de aanloop van onze bruiloft, die was een goede filter. Alleen dit kreeg hij ook niet gesust. :+

Mijn advies, stel een ceremoniemeester aan en verwijs haar daar steeds naartoe. :Y)
Maar belangrijkste is dat je samen met je vriend 1 standpunt in neemt.

Laurora

Berichten: 2661
Geregistreerd: 19-07-14

Re: Mijn schoonmoeder verpest mijn bruiloft (alweer)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 19:34

Nou, als ik dit zo lees allemaal mag ik me volgens mij in mijn handjes knijpen dat mijn vriend en ik trouwen onnodig vinden :')
(mocht het nou een keer handig zijn om te trouwen ipv 100 dingen los te regelen, dan doen we dat uiteraard. Maar gewoon op een maandagochtend bij het gemeentehuis, geen feestjes en dergelijke)

Niet vervelend bedoeld hoor TS, maar hoe oud is je schoonmoeder, 5? Wat een kinderachtig gedoe zeg, denken dat ze wel even kan bepalen wat JIJ op JOUW bruiloft moet dragen. :+
Niet op in gaan, lekker dragen wat jij wil, en haar verder niet meer bij de bruiloft betrekken. Ze hoort vanzelf wel wat de datum is (en zet dan voor de gein dresscode: casual op de uitnodiging, en dan boos worden als ze chique komt :D )
En geef je vriend dan ook meteen even een schop onder de kont. Hij trouwt met jou, niet met haar!

Shiloh

Berichten: 19804
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 19:38

Rewind.

Aanstaande man is het 1 op 1 met jou eens.
Als schoonmoeder begint te zeuren geeft hij aan haar toe en ben jij de kwaaie.

Los van het onderwerp over met wie hij het eens is.

Heb je hém er al op aangesproken dat jij je in de steek gelaten voelt door zijn houding. Ik zou een gesprek met hem aan gaan. Maak duidelijk aan hem dat het voor jou belangrijk is dat hij achter jou staat en zij niet laat omlullen. De enige manier om schoonmoeder te stoppen is om samen 1 blok te vormen. En als jij hem niet wijst op hoe HIJ daarin faalt, wordt het sowieso niks en wordt je grote dag verpest.

Kortom. Vat die vent van je bij de oren en schud hem eens wakker dat hij zijn eitje eens wat harder kookt!

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Mijn schoonmoeder verpest mijn bruiloft (alweer)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 19:46

Leuk zeg, trouwen :D Ben blij dat wij daar niets aan doen.

Maar TS kies voor jezelf en laat ze lekker in haar eigen sop gaarkoken.