Lusitana schreef:Kind zelf laten betalen lijkt mij een prima optie. Wij moesten vroeger ook gewoon maar klusjes doen tegen geld als we iets graag wilden... dan heb je het tenminste echt zelf verdient. Beter voor de geest dan als je het allemaal maar krijgt.
Dan hoef je er verder ook niet over te strijden, het is een onafhankelijk iets geworden.
Als het niet om het geld gaat, zal ik het kind beloven dat het later wel komt. Eerst maar zorgen dat de verstandhouding normaal is tussen de co ouders.
Een andere optie is via een derde te gaan zoals ander familielid/kennis waar het kind af en toe kan logeren, wat me sowieso geen slecht idee lijkt om pauze te hebben tussen het "vergiftigen" van de ouders die waarschijnlijk elkaar niet echt op een voetstuk plaatsen tegeover het kind.
Gewoon een beetje buiten de box denken en niet in het voordeel van de ene of de andere ouder...
het kind is 8 en zit tussen twee volwassenen in die elkaar het licht in de ogen niet gunnen.Die heeft genoeg op haar bordje hoor