Nemen jullie altijd de telefoon op?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 16:51

Selka schreef:
Ik neem altijd alles op. Ik snap niet waar al die bel"angsten" vandaan komen. Het is echt vervelend dat mensen niet meer willen/durven bellen. Iets met hoor en wederhoor. Krijg je eindelijk na dagen wachten een mailtje waarin doodleuk niet de info staat waarover je het wilde hebben en wéér wordt er niet opgenomen. Dat zijn mensen/bedrijven waar ik snel afscheid van neem.

Laatst getuige van een ongeluk. De politie kon mij mooi bereiken. Ik neem anoniem wel aan.

Nou gefeliciteerd geef jezelf een schouder klopje...

Ik heb ook een bel angst, en heb er daarbij gewoon een enorme hekel aan.. ze spreken echt wel de voicemail in als het belangrijk is, en ik geef bij instanties ook altijd aan dat ik anoniem niet aan neem. Meestal sturen ze me dan eerst een mail dat ze mij via de telefoon contacteren als ik het weet neem ik wel aan.

Anoniem

Re: Nemen jullie altijd de telefoon op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 17:05

Interessante antwoorden allemaal!

Ik neem anoniem vooral niet meer op omdat ik ben lastig gevallen. Ik heb daar geen zin meer in. Bepaalde instanties kunnen echt wel met een normaal nummer bellen. School belt ook altijd anoniem. Jammer dan, maak je maar kenbaar.

Polly, wbt hulpdiensten, er bestaat geloof ik ook een functie dat jullie alleen kunnen bellen maar ik jullie bijvoorbeeld niet. Waarom dat niet gebruiken? Ik zou het niet tof vinden om zoiets te missen, maar door mijn rotte ervaringen neem ik anoniem liever niet op...

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 17:07

HelmerG, ik neem aan dat niet iedereen in dit topic die de telefoon niet aanneemt met dezelfde klachten loopt. Het lijkt een generatie dingetje als je het mij vraagt.

Mossel, niet nodig hoor. Ik vind opnemen niet meer dan normaal. Ik bel mensen niet om ze lastig te vallen namelijk.

Misschien kunnen jullie mij proberen de angst uit te leggen? Wat is er spannend aan een telefoontje? Het is geen enge vent die in je woonkamer staat. Je kunt ophangen wanneer je wilt.

Ik snap het oprecht niet.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 17:12

Selka, nee zeg ik ook niet. Maar er werd letterlijk gezegd; ik snap niet waar de bel'angsten' vandaan komen, dus ik ging daarop in; want daar ging het Wel over mensen met bel angsten. En het heeft in mijn geval ook niks met 'generatie' te maken, want ik heb een sociale angststoornis die zich op meerdere manieren uit en dat staat compleet los van hoe oud ik ben en/of van welke generatie dus ook die gedachte snap ik niet goed.

En in mijn geval uitleggen hoe mijn sociale angststoornis zich oa uit in het problemen hebben met bellen is hetzelfde als iemand uitleggen hoe mijn depressie in elkaar steekt en dat is in de meeste gevallen vruchtloos en alsof ik tegen een betonnen muur praat. sommige mensen zijn begripvol en kunnen zich inleven, maar iemand uitleggen hoe het is kan gewoon niet tenzij je het zelf meemaakt dus ik kan je helaas ook daar niet verder helpen aan een antwoord. In mijn geval hangt het niet willen bellen samen met m'n sociale angststoornis en zoiets is gewoon heel lastig uit te leggen aan mensen die zelf niet weten hoe het is. Het uit zich bij mij in dichtslaan, nerveus worden, zweethanden, mezelf gek maken in m'n hoofd - en ja ik weet rationeel ook gezien dat er bv. niks kan gebeuren met me als ik bel met iemand, maar helaas werkt de psyche van een mens soms nu eenmaal raar. Net als dat je een depressie ook niet oplost van de een op de andere dag.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 17:14

Ik neem meestal niet op, simpelweg omdat mijn geluid geregeld uitstaat en ik de oproep dus gewoon mis. Als ik het nummer niet ken Google ik eerst waar het vandaan komt/van is, voor ik misschien terugbel.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 17:16

Kairos schreef:
Ik neem meestal niet op, simpelweg omdat mijn geluid geregeld uitstaat en ik de oproep dus gewoon mis. Als ik het nummer niet ken Google ik eerst waar het vandaan komt/van is, voor ik misschien terugbel.

haha ja hier staat het geluid ook heel vaak uit waardoor ik oproepen mis, lol. Als het een bekend nummer is, bel ik in principe wel meteen terug. En een niet bekend nummer niet persé want ook daar denk ik dan; als het een bedrijf of iets is en ze willen echt iets van me, dan spreken ze de voicemail in :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 17:17

Selka schreef:
HelmerG, ik neem aan dat niet iedereen in dit topic die de telefoon niet aanneemt met dezelfde klachten loopt. Het lijkt een generatie dingetje als je het mij vraagt.

Mossel, niet nodig hoor. Ik vind opnemen niet meer dan normaal. Ik bel mensen niet om ze lastig te vallen namelijk.

Misschien kunnen jullie mij proberen de angst uit te leggen? Wat is er spannend aan een telefoontje? Het is geen enge vent die in je woonkamer staat. Je kunt ophangen wanneer je wilt.

Ik snap het oprecht niet.

Als je maar vaak genoeg bedreigd word denk je daar niet meer zo makkelijk over. Oké, het is een telefoontje, maar je kunt niet zien wie er aan de andere kant staat. Wie is het? Kent hij of zij mij echt? Weet hij of zij waar ik woon?

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 17:18

HelmerG schreef:
Kairos schreef:

haha ja hier staat het geluid ook heel vaak uit waardoor ik oproepen mis, lol. Als het een bekend nummer is, bel ik in principe wel meteen terug. En een niet bekend nummer niet persé want ook daar denk ik dan; als het een bedrijf of iets is en ze willen echt iets van me, dan spreken ze de voicemail in :)

Ik ben toch niet erg populair en mobiel wordt ik hooguit door mijn ouders of vriendinnen gebeld. Ouders bellen later vaak nog eens terug en vriendin spamt me vaak direct daarna vol op Whatsapp, oeps x3

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 17:23

Ik neem ook altijd alles op...

Van telemarketeers heb ik een sport gemaakt :o Al heb ik mijn mobiele nummer er niet voor geregistreerd en krijg ik dus alleen maar telefoontjes die echt voor mij zijn.

Leukste telemarketeergesprek had ik jaren geleden: "Spreek ik met mevrouw G.?"
"Uhh... hangt er vanaf welke je bedoelt." (we waren met 3 mevrouw G.'s) "De oude mevrouw G."
Hij vond zichzelf echt hilarisch kan ik je zeggen. Dus heb ik maar heel eerlijk geantwoord: "Die is dood."
Ja, mijn oma leefde toen ook al niet meer :+ Als hij niet het fatsoen heeft om netjes te antwoorden, waarom ik dan wel.
Met bijdehand geklets win je bij ons thuis toch niets. Hij was wel meteen stil. Rotjoch.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 17:33

Ook bij telemarketeers: "Sorry, maar u belt onuitgenodigd en ik ben niet geïnteresseerd" - en weg. Kost maximaal 10 seconden.

Als ze pech hebben heb ik een rotdag en wordt het meer tekst. Sorry }>

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 17:37

Prrrr schreef:
Ook bij telemarketeers: "Sorry, maar u belt onuitgenodigd en ik ben niet geïnteresseerd" - en weg. Kost maximaal 10 seconden.

Als ze pech hebben heb ik een rotdag en wordt het meer tekst. Sorry }>

Klasgenootje uit een vrij groot gezin had pas een briljante manier... Die deden een rondje van de zaak...
De telefoon ging van de een naar de andere met de woorden: "Sorry, dan moet u toch echt ... hebben." "Het spijt me maar ik ben toch echt niet degene die u te woord dient te staan." _/-\o_

nouky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 17:38

ik neem altijd op, het ziekenhuis belt bij ons anoniem, en die bellen best vaak als er een afspraak uitvalt of iets dergelijks.
0800 tegenwoordig ook omdat we al 3 maanden met de verhuurder van een garagebox in gesprek zijn over een kapotte deur.
Alleen buitenlandse nummers neem ik nooit op, maar dat is meer omdat ik geen mensen ken in het buitenland die mij zouden willen bellen

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 17:44

Polly schreef:
Ik denk niet dat wij eronder lijden maar de patienten of hun naasten die niet opnemen, zij kunnen geen aanvullende vragen of instructies beantwoorden en wij zullen dan moeten handelen met de info die we hebben.

Toch wel raar dat julie er dan vanuit gaan dat iedereen maar altijd een telefoon kan opnemen.Ik heb vriendinnen die voor de klas staan,die mogen hun telefoon niet eens opnemen. Of als de DA aan het opereren is neemt hij ook niet op.Als ik aan het auto rijden ben mag ik zelfs niet opnemen dan zou ik je volgende klant kunnen zijn.Dan kan je toch beter een voicemail inspreken met een telfnr erin?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 17:50

beatje schreef:
Polly schreef:
Ik denk niet dat wij eronder lijden maar de patienten of hun naasten die niet opnemen, zij kunnen geen aanvullende vragen of instructies beantwoorden en wij zullen dan moeten handelen met de info die we hebben.

Toch wel raar dat julie er dan vanuit gaan dat iedereen maar altijd een telefoon kan opnemen.Ik heb vriendinnen die voor de klas staan,die mogen hun telefoon niet eens opnemen. Of als de DA aan het opereren is neemt hij ook niet op.Als ik aan het auto rijden ben mag ik zelfs niet opnemen dan zou ik je volgende klant kunnen zijn.Dan kan je toch beter een voicemail inspreken met een telfnr erin?

Als ze ons net gebeld hebben omdat ze een dokter thuis nodig hebben denk ik niet dat ze voor de klas staan of aan het autorijden zijn.

Overigens maak ik het zelden mee dat er niet opgenomen word en blijft het welzijn van de patiënt bovenaan staan. Dus nee, die is er niet de dupe van. Als wij iemand niet kunnen bereiken dan doen we wat nodig is en gaat vanzelf de post bellen en die bellen met een nummer. Maar ja als ik het hier goed lees nemen aardig wat mensen ook geen nummers aan die ze niet kennen, hoe zien die het dan voor zich hoe dat opgelost kan worden?
Ik vraag me trouwens af hoe realistisch dit beeld is voor de gemeenschap want zoals gezegd maak ik het bijna nooit mee dat mensen niet opnemen.
Het was meer een vraag hoe deze (jongere) generatie dit probleem dan opgelost zou zien worden. Als er een nummer in beeld staat wat men niet kent word het ook niet opgenomen als ik de meeste reacties goed lees.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 17:53

Geen idee of het kan Polly, maar kan er dan niet nood bij komen te staan oid?

Vriend van mij heeft al een telefoon waar bij komt te staan of het spam is of niet. En ook namen als dat kan, zelfs als hij ze niet in z'n contacten heeft staan. Ideaal!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 17:55

Nou dat is net waar jij het nummer onder opslaat he.

Maar ik snap het hele probleem toch niet geloof ik :o
Er wordt ook gevraagd naar een nummer waarop gebeld kan worden en zoals gezegd heb ik er nog nooit problemen mee ervaren ik vroeg me alleen af hoe de "niet opnemende" mensen dat voor zich zien

Edit: toevoeging

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 20:07

HelmerG schreef:
en wat iemand hierboven al aangaf, als politie anoniem belt, moeten ze ervoor zorgen dat ze dat niet meer doen. Dat ze met een herkenbaar nummer wat landelijk bekend zou zijn, kunnen bellen. Ik heb er geen boodschap aan, dat als zij anoniem bellen en ik niet opneem, ze me niet kunnen bereiken.

Landelijk is absoluut onbegonnen werk.

Zelfs lokaal... Kort geschetst: Wij hebben onze eigen lokale meldkamer met dispatching. Zij sturen de ploegen op het terrein aan, krijgen de telefoons binnen van de noodgevallen en nemen telefonisch contact op wanneer nodig. Zij hebben één centraal nummer waarop ze bereikbaar zijn. De interventieploegen zelf, zitten in een andere ruimte, waar ook telefoons staan en waarmee de ploegen zelf indien nodig ook kunnen bellen.

Stel je voor, er wordt gebeld vanuit de interventieruimte door een ploeg (om een afspraak te regelen, om gegevens te vragen, om bijkomende info te krijgen, ...). De persoon die ze moeten vastkrijgen, neemt zijn telefoon niet op, maar ziet het nummer wel. Die persoon belt 15 minuten later terug. De interventieploeg is op dat ogenblik niet meer binnen, want die zijn naar een andere interventie gestuurd. Misschien zijn er wel nog andere ploegen binnen, maar die weten natuurlijk niet waarover het gaat. Misschien bellen de mensen ook pas na een paar uur terug, terwijl de persoon die gebeld heeft al lang naar huis is. Probleem.

Stel je voor, er wordt gebeld vanuit de meldkamer door de dispatching, voor zoals één van mijn voorgaande voorbeelden: een fout geparkeerd voertuig. De persoon die ze moeten vastkrijgen, neemt zijn telefoon niet op, maar ziet het nummer wel. Die persoon belt 15 minuten later terug. Op dat ogenblik is het absoluut al niet meer nodig om die persoon te spreken, want het voertuig is al getakeld. Verder ga je bij iedereen die je zo aan de lijn krijgt ("er heeft daarstraks iemand gebeld naar mij"), moeten opzoeken wie/wat/waarom, hetgeen telkens toch weer wat tijd in beslag neemt. De kans is erg realistisch dat er op 15 minuten tijd, zo 5 mensen terug bellen. Dat zijn telkens momenten dat de lijn 'vast' zit met niet-dringende telefoontjes, waardoor écht dringende oproepen mogelijks niet meteen beantwoord kunnen worden. Probleem.

Het opnemen van je telefoon, is een probleem dat véél makkelijker op te lossen is dan de problemen die ontstaan door de nummers van een hulpdienst openbaar te zetten hoor :j

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 20:11

Amen!

Maak van jullie telefoon-opneem-probleem niet het probleem van een ander.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 20:15

Polly schreef:
Ik vind het bedroevend hoeveel mensen anonieme nummers niet opnemen.
Denk je nou echt dat hulpdiensten je voicemail gaan inspreken als ze een familielid in een levensbedreigende situatie voor zich hebben?

Ik sta ook versteld. Volgens mij denken nog veel mensen dat anonieme nummer alleen maar irritante verkoop bedrijven zijn.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 20:18

Ik dacht dat dat altijd iets was voor middelbare scholieren tot de
2e klas ofzo en dat die hype daarna wel was overgewaaid (ik heb niet naar de leeftijden van de mensen die hebben gereageerd gekeken)

Ik had er voorheen met afspraken maken voor rijles ook nog weleens last van (toen ik nog fulltime les gaf) dan belden ze ook weleens na een paar dagen dat ze geen afspraak hadden, nee dan had je je telefoon moeten opnemen, nu zit het vol. Dat leerde altijd erg snel voor ze :+
Laatst bijgewerkt door Polly op 11-04-18 20:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 20:20

Helmer, wat klinkt dat als een ontzettend lastig iets. Vooral ook omdat je rationeel gezien wel beseft dat er weinig kan gebeuren. Hopelijk belemmert het je niet te veel in het dagelijkse leven. Sterkte.

Amy, heb ik ook meegemaakt maar ik weiger een of andere malloot mijn leven te laten beïnvloeden. Dat dit makkelijker gezegd dan gedaan is besef ik mij. Hopelijk laten ze je nu met rust.

Ik zou het vreselijk vinden als vriend een auto ongeluk heeft gehad en zij kunnen mij niet bereiken bijv. Ik ben zijn contactpersoon.

Polly, dat dacht ik dus ook. Vandaar mijn generatie opmerking.

Voor de mensen die anoniem niet fijn vinden, meteen ophangen als het telemarketing is? Dan neem je op maar hoef je niet terug te praten als het niks serieus/belangrijks is.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 20:23

Heeft niks met een hype te maken, maar het feit dat mensen vaak geen zin hebben in vreemde mensen aan de lijn ( wat in mijn geval 9 v/d 10x of telemarketing is of iemand die vervelend wil zijn (ex bv)) mijn telefoon geeft wel aan ( als het nr zichtbaar is) uit welke plaats het nr komt en als ik al eerder mail contact oid heb gehad met de persoon die belt staat er onder het nr mogelijk: naam van persoon

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 20:24

Wat is dat voor onbeschoft gedrag, wat is er mis met "geen interesse"?

Sowieso zou ik eens goed achter m'n oren krabben waar je je nummer allemaal achterlaat als je zoveel last hebt van telemarketing, mijn nummer is denk ik overal bekend en mij bellen ze echt nooit, ja als m'n telefoon abonnement bijna afloopt maar verder echt nooit. En als ik al eens iemand tref zeg ik vriendelijk dat ze ongelegen bellen en dat ik geen interesse is. Simpel zat.

Edit: ben je wel duidelijk geweest tegen die ex dan? Ik snap dat allemaal echt niet hoor, misschien mis ik iets?

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 20:27

Mijn mobiel nr is mijn enige nr dus dan heb je nogal eens last van ongewilde telefoontjes of je nu wil of niet.

En Wbt ex ga ik niet verder op in dat is nogal een complex verhaal :)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 20:28

Dat hoef ik ook niet te weten hoor, ben gewoon oprecht benieuwd wat jullie doen dat je zoveel ongewenste telefoon krijgt. Mijn mobiel is ook mijn enige nummer wat bekend is.