Goof schreef:Vanuit autisme zijn Ts haar reacties echt vrij simpel te verklaren. Ik kan TS dan ook echt begrijpen in dit verhaal.Het is echter geen autisme- gerelateerd topic.
TS ik zou je aanraden dit topic verder niet meer te lezen, maar je tijd komende dagen te steken in je familie, opa, je verdriet.
Je irritaties over de reacties in dit topic voegen nu niets toe aan je leven. Sterkte.
Dat vind ik ook hoor. Maar dan nog kan het voor TS heel waardevol zijn om zich beter bewust te worden van waar dit vandaan komt (autisme) en hoe hier beter mee om te leren gaan (daar kan ze zelf alleen maar beter van worden). Want als je weet dat dit vanuit het autisme komt kun je (als je daartoe in staat bent) ook zeggen ''Okee, ik denk hier nu zo over omdat ik behoorlijk rigide bent en heel graag dingen volgens een bepaald patroon/bepaalde regels zie gaan, maar anderen hebben net zo goed recht op hun eigen ideeën over patronen en 'regels' dus ik moet me hier niet aan vasthouden en anderen ook de ruimte geven''.