Mijn oma was ook heel angstig, als ik dan weg ging na een bezoek gaf dat zoveel stress dat het leuke van het bezoek weg was, ze bleef weer alleen achter.
Eenmaal op de verpleegafdeling ging er automatisch altijd een verzorger bij oma zitten als we weg gingen, samen zwaaien. Een stuk fijner afscheid.
Boras, wat vervelend dat dit een breuk in het gezin heeft gegeven
Mijn vader, broer en ik zijn 95% van het contact dat mijn moeder nog heeft. Maar mijn ouders zijn gescheiden, dus mijn moeder woont alleen en mijn broer woont in Amerika, dus hij skypt vooral met mijn moeder.
Geen ruime bezetting om dagelijks de dingen op te vangen.
Mij valt de mantelzorg zwaar, er moeten steeds vaker "brandjes" geblust worden en ik weet dat ze eenzaam is. Ondertussen gaat je eigen leven door en weet je dat de zorg alleen maar groter gaat worden.
.Overal waar we komen denkt ze dat we op het station zitten en de trein nemen.Terwijl ik van jongs af aan niet beter weet dan dat we een auto hadden.Maar toen mijn moeder jong was ging ze met de trein naar haar werk.Ze woonde in oorlogstijd in rotterdam en zijn daar ook gebombardeerd dus daar komen de oorlogsangsten ook van.
Hopelijk krijgt ze er zelf niet al te veel van mee.
pillen erbij omdat ze niet te verzorgen is?