Uitnodiging bruiloft zonder kinderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 00:38

daantjuhhh schreef:
Mijn ouders legden mij gewoon op en onder een paar jassen in de garderobe en bleven dan zelf door feesten tor het einde.
Dan werd ik slapend in de auto gelegd en thuis zo weer slapend mijn bedje in.

Vroeger... :Y)

Hahaha! Ik werd ook in m’n reiswieg afgegeven bij de garderobedames, maar dat was 44 jaar geleden...

Ik ben eerlijk gezegd van mening dat je niet al je gasten met kinderen persoonlijk hoeft op te bellen. Gewoon een zinnetje op de kaart zou voldoende moeten zijn, je bent toch geen uitleg verschuldigd?
Dat zinnetje een aantal posts terug, dat kinderen van 12+ welkom zijn vind ik keurig en duidelijk.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 00:41

Nikass schreef:
Ik zeg volgens mij dat iedereen moet doen wat hij wil. Het is mij echter vrij om dan niet te gaan toch? Stel dat ik word uitgenodigd en mijn partner niet? Zou je dat ook prima vinden?

Ik denk dat de kans dat jouw vriend heel hard begint te huilen tijdens de ceremonie kleiner is dan bij een (klein) kind. Dus daar zit nogal een verschil tussen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 00:42

Ocean_Child schreef:
daantjuhhh schreef:
Mijn ouders legden mij gewoon op en onder een paar jassen in de garderobe en bleven dan zelf door feesten tor het einde.
Dan werd ik slapend in de auto gelegd en thuis zo weer slapend mijn bedje in.

Vroeger... :Y)

Hahaha! Ik werd ook in m’n reiswieg afgegeven bij de garderobedames, maar dat was 44 jaar geleden...

Ik ben eerlijk gezegd van mening dat je niet al je gasten met kinderen persoonlijk hoeft op te bellen. Gewoon een zinnetje op de kaart zou voldoende moeten zijn, je bent toch geen uitleg verschuldigd?
Dat zinnetje een aantal posts terug, dat kinderen van 12+ welkom zijn vind ik keurig en duidelijk.

Hahaha bij mij bijna 30 jaar geleden . Heerlijk hoe het vroeger ging.
Die tijd mis ik nog wel eens hoor.
Toen kinderen nog niet allemaal een stickertje met een of andere contact stoornis hadden.
Begrijp mij niet verkeerd... ik weet dat het geen verzinsel is.
Maar toen werd er overal veel makkelijker mee om gegaan.

Ik mis dat wel hoor.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 00:44

Anoeska schreef:
Nikass schreef:
Ik zeg volgens mij dat iedereen moet doen wat hij wil. Het is mij echter vrij om dan niet te gaan toch? Stel dat ik word uitgenodigd en mijn partner niet? Zou je dat ook prima vinden?

Ik denk dat de kans dat jouw vriend heel hard begint te huilen tijdens de ceremonie kleiner is dan bij een (klein) kind. Dus daar zit nogal een verschil tussen.

Ja inderdaad.
En jou kinderen kunnen misschien dan keurig opgevoed zijn en zich keurig gedragen...
Maar de kinderen op het bankje erachter misschien niet.
En daarom zou dat voor mij ook een reden zijn om geen kinderen op mijn dag toe te laten
Maar je partner wel

Prairy

Re: Uitnodiging bruiloft zonder kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 00:54

Ah heerlijk, de eeuwige discussie :D

Ik heb uiteindelijk wel de neefjes en nichtjes van mijn man op de bruiloft gehad, maar mijn keus was het niet. Schijnbaar neemt 1 van mij schoonzussen het me nog steeds kwalijk dat ik ze er eigenlijk niet bij wilde 'want ze horen erbij'. Dat is dan jammer, en haar probleem.

Ze hebben zich gelukkig goed gedragen, maar de jongste was toen al 5 ofzo, dat scheelt.

Ik ben ook naar een aantal bruiloften geweest waarbij je door een paar jankende koters, niks meer van de ceremonie kon horen. Ik snap niet waarom je een kind dat nog niet kan begrijpen dat het stil moet zijn, überhaupt meeneemt naar een bruiloft, kind heeft er niks aan, ouders niet, en het bruidspaar al helemaal niet.

Frummels, het is uiteindelijk jullie dag. Ik hoop dat je een hele mooie trouwdag hebt :)

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 00:58

Wat voor kinderen hebben jullie eigenlijk in je omgeving? Ik ben echt wel beetje verbaasd over het (wan) gedrag wat ik hier lees. Janken tijdens de kerkdienst (moeder, vader, oma dan neem het kind even mee naar buiten?of zorg voor wat stille afleiding oid). Op mijn bruiloft hadden we mega veel kids. Maar die hebben zich werkelijk keurig gedragen. De mensen met echt jonge kids stonden wat dichter bij de uitgang, maar ook die waren stil.Ik vind dat er ook wel een beetje bijhoren, het netjes opvoeden van kinderen voor dit soort gelegenheden zodat ze weten wat er van de verwacht wordt. Ik had ook een professionele oppas erbij trouwens, maar was dus niet echt nodig. Maar goed, beetje off topic want TS vraagt niet naar dit soort ervaringen.

Ik ben ook eens als avond gast uitgenodigd en toen had ik standaard oppas geregeld, voor mij heel duidelijk dat dit alleen voor volwassenen was. Op je eigen bruiloft mag jij dat bepalen, en als er mensen zijn die daarom niet willen komen, tja dat weet je dan vantevoren, vooral als je de ouders even persoonlijk aanspreekt. Het wordt vast een geweldige dag, alvast veel plezier met de voorbereidingen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 01:00

Mijn tante vond het fantastisch, haar kleine suikerneefje erbij, inclusief kirren en lachen tijdens de dienst. Maar 1 aug heb ik
een trouw van 2 vrienden, daggast. Dan passen mijn ouders op. Ik snap echt wel dat niet iedereen op lieveli 2.0 zit te wachten.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 01:05

MarcoBorsato schreef:
Mijn tante vond het fantastisch, haar kleine suikerneefje erbij, inclusief kirren en lachen tijdens de dienst. Maar 1 aug heb ik
een trouw van 2 vrienden, daggast. Dan passen mijn ouders op. Ik snap echt wel dat niet iedereen op lieveli 2.0 zit te wachten.

Lieveli 1.0 is al erg genoeg? :')

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 01:06

Anoeska schreef:
Ik denk dat de kans dat jouw vriend heel hard begint te huilen tijdens de ceremonie kleiner is dan bij een (klein) kind.

Alsjeblieft! _/-\o_ Mag ik een uitnodiging? Dáár wil ik graag bij zijn, een brullende volwassen man. :')

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 01:19

Ik heb besloten er een briefje bij te doen met aanvullende info en waarbij ik dan ook aangeef dat het programma en locatie niet voor kinderen geschikt is oid.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 01:27

Ik zou mijn kinderen niet eens wíllen meenemen. Party zonder de terroristen, whooop *\%/*

(en ze zijn heus goed opgevoed)

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 01:29

Hebben jullie trouwens geen ceremoniemeester? Laat hem/haar iedereen even een mailtje sturen met tekst en uitleg :')

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 01:36

Bij de bruiloften die ik (of mijn ouders) gehad hebben, waren de uitnodigingen echt gericht aan de specifiek genodigde personen, dus alleen de namen de van de genodigden op de kaart.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 01:40

Palmera schreef:
Anoeska schreef:
Ik denk dat de kans dat jouw vriend heel hard begint te huilen tijdens de ceremonie kleiner is dan bij een (klein) kind.

Alsjeblieft! _/-\o_ Mag ik een uitnodiging? Dáár wil ik graag bij zijn, een brullende volwassen man. :')

Brullen deed hij niet, maar mijn man heeft toch echt heel wat tranen gelaten op onze bruiloft hahaha

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 07:18

Ik blijf het bizar vinden dat er dus mensen zijn die het opvatten als iets heel negatiefs als ze hun kinderen niet mee mogen nemen. Denk toch eens vanuit het bruidspaar en niet vanuit jezelf?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 07:49

tengeltje11 schreef:
Ik zou het vreemd vinden als mensen hun kinderen durven meebrengen?

In belgie krijg je bv een uitnodiging voor een huwelijk à la 'aan de heer en mevrouw x'
Dan weet je gewoon ook dat het enkel voor de ouders is.

Als kinderen ook welkom zijn staat er 'familie x' of 'heer en mevrouw x en kinderen'

Heel duidelijk zo en iedereen weet en respecteert dit ook.

Wij hebben deze week een uitnodiging gekregen voor Kevin en Nele (achternaam) & Pets. Ik zal de pets maar niet mee meenemen naar de bruiloft :D

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 08:04

Ik denk dat ik ze persoonlijk zou benaderen VOOR ik de kaarten zou sturen en op de kaarten alleen de namen zou zetten.
Ik spreek uit ervaring dat het heel vervelend kan zijn als mensen ervan uitgaan dat kinderen wel mee mogen en er op deze manier achter komen dat het niet de bedoeling is dat deze meegaan.
Wat eerdere en persoonlijkere communicatie had daarin wel het verschil gemaakt.

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 08:17

Wij hebben ook onze bruiloft gevierd zonder kinderen.
Op de uitnodiging stond alleen de naam van diegene die uitgenodigd waren dus niet "familie ...." maar "dhr. en mw. .....".

Als er toch vragen waren dan legden we het uit.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 08:34

Ik snap niet dat er mensen zijn die hun kleine kinderen maar overal bij willen hebben. Ik heb er drie en die neem ik echt niet mee naar een bruiloft. Bij een avondbruiloft al helemaal niet. Ze horen op tijd in bed en niet lamballen op een feest waar meestal niks voor ze te doen is.

Daarnaast goed opgevoed of niet, ik ga ze niet plagen met heel lang op een stoel zitten om te luisteren of ze maar entertainen om ze stil te houden. Ik wil er zelf ook wat aan hebben en niet de hele dag in de gaten houden wat ze doen en of ze niet ergens zijn waar ze niet mogen komen.

Ik heb het gewoon te doen, met die kids die maar overal mee naartoe worden gesleept omdat papa en mama vinden dat ze alles nog gewoon moeten kunnen doen ook incl kids.

Maar terug komen op de vraag. Ik zou het gewoon vermelden op de kaart als je bang bent dat er mensen zijn die toch denken dat ze erbij horen. En dan ook gewoon duidelijk. Iets van 18 + zou ik niet verkeerd opvatten. Je kunt altijd voor tijd die mensen bellen en het ze persoonlijk zeggen, maar voor mij zou het op het kaartje alleen ook voldoende zijn.

Heel veel plezier alvast!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 08:49

Ik krijg altijd een beetje de kriebels van ouders die beweren dat ze geen oppas kunnen vinden. Er zijn maar echt heel weinig mensen die echt geen oppas hebben. Het heeft meer te maken met mama's die vastgeplakt zitten aan hun kind.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 08:52

Jouw feest, jij kiest hoe het er zal uitzien. Daar heeft niemand anders iets over te beslissen.
Voor de genodigden is het hun vrije tijd, zij beslissen of ze wel of niet komen. Als er genodigden zijn die liever die dag met hun kinderen doorbrengen en niet naar het feest komen, dan moet je dat ook respecteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 09:02

Ik zou uitkijken met 'wij vieren onze trouwdag liever in rust', denk dat er dan altijd mensen zijn die denken oh mijn telg is geen huilbaby/kind/puber dus die kan ik gewoon op sleeptouw nemen. Zou er gewoon duidelijk bij zetten dat kinderen onder een bepaalde leeftijd liever thuisgelaten worden of inderdaad even persoonlijk opbellen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 09:31

@Egnie
Het ligt er helemaal aan van wie de bruiloft is.
Toen mijn zusje trouwde waren mijn kinderen er wel bij.
Zo ook toen de broer/zus van mijn man trouwde.

Ook toen mijn schoonouders een X jaar getrouwd waren een (avond) feest gaven.

Dat was niet omdat ik niks zonder kinderen kan; maar omdat dit zeer gewenst was.
Bij een "normale" bruiloft (en bij geen oppas, wat veel gebeurde), dan ging ik bij mijn familie en mijn man naar die van hem.
Bij ons was het heel normaal om ook neven/nichten uit te nodigen en door onze grote familie hadden we best wel wat bruiloften per jaar.
Nu niet meer hoor, de laatste neef is al zeker 10 jaar terug getrouwd.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 09:36

DiantaM schreef:
Ik blijf het bizar vinden dat er dus mensen zijn die het opvatten als iets heel negatiefs als ze hun kinderen niet mee mogen nemen. Denk toch eens vanuit het bruidspaar en niet vanuit jezelf?

Precies.
Ik vind dat ook raar.

Maar ik zou ook zoiets hebben als ze dat niet kunnen begrijpen en daarom boos zijn kunnen ze ook maar beter wegblijven ook. Aan zo'n egoïsten die dan zuur gaan kijken op het feest zit je dan toch ook niet te wachten.
Gaan ze maar lekker naar de speeltuin met de krijserds.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 09:49

bruintje123 schreef:
DiantaM schreef:

Precies.
Ik vind dat ook raar.

Maar ik zou ook zoiets hebben als ze dat niet kunnen begrijpen en daarom boos zijn kunnen ze ook maar beter wegblijven ook. Aan zo'n egoïsten die dan zuur gaan kijken op het feest zit je dan toch ook niet te wachten.
Gaan ze maar lekker naar de speeltuin met de krijserds.

Wellicht moeten ze het gewoon eens proberen, een dag of avond zonder kids, wellicht bevalt het ze wel zo goed dat ze dat vaker willen.

Snap de vraag wel, het is lastig om het zo in te pakken dat de boodschap duidelijk is maar niet al te kwetsend. Zag een aantal erg leuke voorbij komen om het te zeggen, had ik eerder moeten weten...