Sister Wife zijn...sta jij er voor open?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 17:46

anjali schreef:
Emmaa_ schreef:

Dit is gewoon niet waar. Ook in islamitische cultuur wordt het niet als 'normaal' gezien om meerdere vrouwen te hebben tegenwoordig. Misschien bij heel streng gelovigen of bepaalde takken van het geloof maar normaal is zeker niet waar.

Wel waar. Volgens de Koran mag 1 man 4 officiele vrouwen hebben en vervolgens nog zoveel bijvrouwen als hij onderhouden kan.

dat staat in de bijbel ook. Koran en bijbel zijn beiden eeuwen geleden geschreven, de mensheid is sindsdien flink veranderd.

en zowel bepaalde groepen islamieten als bepaalde groepen christenen leven polygaam omdat het volgens het geloof zo hoort.. Beiden zeer conservatief. In beide heilige boeken staat het wel degelijk vermeld.

En beide boeken zijn geschreven door mensen die 2000 jaar geleden leefden.. Geloof is een lijmmiddel dat mensen bijeenbrengt.. En dat is net als een kudde van dieren een bescherming van het soort.

Dat mannen meerdere vrouwen namen en waarom koran en bijbel dat niet bestrijden.. Heeft een hele simpele reden.. In die tijd mochten vrouwen niet zomaar werken, ze konden niet in eigen levensonderhoud voorzien.. En net als nu nog steeds leven er meer vrouwen, dan mannen op de aardkloot (ook biologisch gezien logisch, want vrouwen kunnen slechts 1 kind per jaar baren.. mannen kunnen theortisch honderd kinderen per dag verwekken).. dus bij heel veel diersoorten worden er iets meer vrouwtjes dan mannetjes geboren.

als 'mannen' toegestaan werd, of zelfs aangemoedigd om meerdere vrouwen tot zich te nemen, als vrouw of als bijvrouw, dan waren die vrouwen onder de pannen en bleven ze niet alleen over, in een wereld die door mannen werd bepaald. Vrouwen werden ook nog eens ouder als mannen, die veelvuldig in oorlogen omkwamen of in de jacht.. een man met meerdere vrouwen had dus sneller meer nageslacht en zo werden de overlevingskansen voor zijn genenpool aanmerkelijk groter.. immers stel dat de vrouw met 25 jaar ook dood neerviel. wie ging er dan voor t nageslacht zorgen.. de vrouwen en bijvrouwen waren ook meteen een sociaal vangnet voor elkaar. Weduwe pensioentjes had men toen nog niet.. dan werd je dus naaister of ging je met de benen wijd om te kunnen overleven..
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 05-03-18 17:53, in het totaal 1 keer bewerkt

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 17:52

@AIIIII: Welke zijn die andere geloofsovertuigingen dan? Ik leer graag wat bij.En dan bedoel ik wel grote geloofsovertuigingen,niet een primitieve stam in het oerwoud,want ik weet wel dat daar echt vanalles mogelijk is.En dat zeg ik dan zonder waardeoordeel.Want degenen die dicht in de natuur leven hebben mogelijk andere regels.

Deni11

Re: Sister Wife zijn...sta jij er voor open?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 17:55

Waar en wanneer is dit programma?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 17:55

@Elena: maar er is een groot verschil tussen het Oude en het Nieuwe Testament.In het nieuwe testament is echt monogamie geboden hoor.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 17:57

Deni11 schreef:

In het nog ongerepte Amazonegebied. je moet wel vlug zijn voor de houtkappers alles vernield hebben.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 17:57

Ailill schreef:
anjali schreef:
Bij Moslims is dit normaal.1man mag daar meerdere vrouwen hebben.Het zou voor mij niets zijn.
Zucht. Now your facts.

Know your English ;)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 17:58

anjali wat heb jij een vervelende toon.
Dit programma is op TLC, de mensen wonen momenteel in Las Vegas en zijn polygaam vanuit bijbelse overtuigingen.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 18:05

anjali schreef:
@AIIIII: Welke zijn die andere geloofsovertuigingen dan? Ik leer graag wat bij.En dan bedoel ik wel grote geloofsovertuigingen,niet een primitieve stam in het oerwoud,want ik weet wel dat daar echt vanalles mogelijk is.En dat zeg ik dan zonder waardeoordeel.Want degenen die dicht in de natuur leven hebben mogelijk andere regels.

christenen,
islamieten,
jodendom

christenen en islamieten zijn al inmiddels toegelicht

dus bij deze t jodendom:

Citaat:
In Israël krijgen jaarlijks tientallen Joods-orthodoxe mannen toestemming van met het rabbinaat verbonden rabbijnen om een tweede vrouw te huwen, een praktijk die in strijd is met de Israëlische wetgeving. Desalniettemin zou een netwerk van vrome religieuze voorlieden deze zogeheten polygamie zelfs actief stimuleren.

Hindoeism:
https://www.hindoedharma.nl/hindoeisme/ ... polygamie/

katholiek: feitelijk zijn alle nonnen polygaam.. Met hun defenitieve gelofte trouwen spreekwoordelijk met jezus, en dragen daarom een ring.. de man des huizes is echter niet zichtbaar aanwezig.

Geen geloof maar een land.. Nederland is trouwen dan wel niet toegestaan, maar wel een samenlevingscontract. In feite staat men dus wel toe dat er een poly huishouden op die manier tot stand kom...

Citaat:
Het samenlevingscontract werd ondertekend door Victor de Bruijn en twee vrouwen en daarna gevierd alsof het een huwelijk betrof.

dit is feitelijk hetzelfde als in Sister Wifes.. want ook daar is er slechts 1 wetteljjk huwelijk, de rest zijn kerkelijke huwelijken.

Ook in boeddhistische landen komt polygamie voor, bijvoorbeeld in Birma, Bhutan en India. Tibet staat bekend om zijn polyandrie: een vrouw die leeft met meerdere mannen, meestal broers.

google is your best friend.. gewoon een geloof en polygamie zoeken en de antwoorden vliegen je om de oren

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 18:07

anjali schreef:
@Elena: maar er is een groot verschil tussen het Oude en het Nieuwe Testament.In het nieuwe testament is echt monogamie geboden hoor.

Ja maar er zijn ook groepen gelovigen die niet geloven in Jezus als zoon van God, of profeet..
of het oude testemant aanhangen voor wat betreft de geboden..

een goed voorbeeld zijn dus de mormonen, waar polygamie dus wel degelijk een gebruik is, omdat er iemand 200 jaar terug een visioen heeft gehad waarin God iets geboden heeft..

En laten we wel zijn.. zo is de bijbel ook opgetekent.. Door mensen die een telefoontje van God gehad hebben.. Dus een 200 jaar oud 'gebod' is net zo fair om te laten gelden als een 2000 jaar oud gebod.. Want waarom zou Mozus echt een belletje gehad hebben en de ander niet?

En als monogamie in het nieuwe testament geboden wordt..
waarom trouwen de nonnen dan met Jezus? dat is nogal een flinke polygame bedoening.. zelfs als t symbolisch is, ze gaan daarmee dus een polygaam verbond aan.
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 05-03-18 18:11, in het totaal 1 keer bewerkt

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 18:10

Azmay schreef:
anjali wat heb jij een vervelende toon.
Dit programma is op TLC, de mensen wonen momenteel in Las Vegas en zijn polygaam vanuit bijbelse overtuigingen.

Ik heb geen vervelende toon,want ik heb al geschreven dat ik zelf graag naar dit programma kijk.alleen dat het voor mij geen optie is.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 18:20

troi schreef:
Waarom ook niet? Nu nog mannen vinden die dat ok vinden!

Oh en natuurlijk het zelf ook ok vinden als die mannen meerdere partners hebben.

Lijkt me trouwens wel een logistieke nachtmerrie, helemaal als er kinderen komen.

Nee nee, alleen ik. Niet nog meer vrouwen. Ze mogen het wel met elkaar doen. Als ik mag kijken.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 18:36

Woensdag om 20.30 op TLC, programma Sisterwives.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 18:37

lieveli schreef:
Nou Huertecilla, je hoort het. Jezus bedankt -O-

Jezus niet hoor; een stelletje oude mannen op het eerste concilie en dan nog alleen voor de schapen want zelf winkelden ze onder de nonnetjes.

Verder kan je dat negeren want bijvoorbeeld homoseksuele huwelijken zijn zowel tegen de bijbel als wettelijk prima in orde.

Geloof is bovendien hoogst rekbaar want het is maar net hoe ver je wil terugkijken of naar welk geloof om je keuze religieus te rechtvaardigen.
Geloof kunnen we er dus beter beter buiten laten wat gedragsnormen betreft. maar helaas is onze westerse wetgeving HEEL zwaar op de bijbel gestoeld.
Het is zoals het is en buiten de individuele invloedssfeer van de normale mens.
Gelukkig kan je in westers Europa defacto samenwonen zoals je wil. Regel je dat als je wil gewoon bij contract.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 18:45

troi schreef:
Lijkt me trouwens wel een logistieke nachtmerrie, helemaal als er kinderen komen.

Kwestie van anders bekijken.
Maak de vrouwen de kern van de leefgroep, incl. vererving, de moeder is altijd bekend en maakt het gelijk niet meer uit wie het met wie doet.
Mannen hebben belang bij bijdragen aan de groep naarmate ze seksuele toegang hebben en dat bepalen de vrouwen.
Dát is nog een feminisme :)*
Toch iedereen blij want de vrouwen hebben belang bij duurzaam zorgzame mannen.

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 18:58

Deni11 schreef:

Woensdagavond op TLC 20.30.

vreselijk met zichzelf ingenomen kwal! :r

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 20:40

Huertecilla schreef:
troi schreef:

Maak de vrouwen de kern van de leefgroep, incl. vererving, de moeder is altijd bekend en maakt het gelijk niet meer uit wie het met wie doet.
Mannen hebben belang bij bijdragen aan de groep naarmate ze seksuele toegang hebben en dat bepalen de vrouwen.

absoluut.. de man in een polygame samenstelling is spermadonor, eens in de zoveel dagen levende kruik in bed en zorgt mede voor inkomen.. het zijn de vrouwen die het voor het zeggen hebben.. want stel je bent er met 4 getrouwd.. 4 vrouwen tegen 1 vent dat leg je mooi af als vent. de man is de centrale spil, maar het zijn de vrouwen die het voor het zeggen hebben over het algemeen.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 21:00

anjali schreef:
Wellicht is het dan een optie om eerst zelf wat zaken te onderzoeken, i.p.v. iets te gaan roepen wat niet actueel en allesomvattend is.

Denk bijv. aan de mormonen, het Oude Testament, (Israëlische) rabbijnen en/of het land Kameroen.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 21:00

elenaMM77 schreef:
Huertecilla schreef:

absoluut.. de man in een polygame samenstelling is spermadonor, eens in de zoveel dagen levende kruik in bed en zorgt mede voor inkomen.. het zijn de vrouwen die het voor het zeggen hebben.. want stel je bent er met 4 getrouwd.. 4 vrouwen tegen 1 vent dat leg je mooi af als vent. de man is de centrale spil, maar het zijn de vrouwen die het voor het zeggen hebben over het algemeen.

Spermadonor, geld leverancier en levende kruik -O- Dat is net zo erg als meerdere vrouwen hebben om ‘altijd een gewillig gat te kunnen wippen’. Ik mag toch hopen dat er nog wel sprake is van liefde en tederheid? Of ben ik zo naief..

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 21:01

Supervixen schreef:
Ailill schreef:
Zucht. Now your facts.

Know your English ;)
Whoops en dat met een Engelse (of eigenlijk Schotse) opvoeding, wat slecht :P

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 21:04

Haha ik vond het wel grappig :P

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 21:05

Ik eerder slordig, ik kan niet zo goed tegen taalfouten :')

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 21:16

Ik ben leerkracht, ik krijg regelmatig stekels van alle taalfouten op bokt :+.

Troi ik zag van de week dat die Kody en Meri (als ik het zo goed schrijf) niet echt meer een goede relatie hebben. Hij zei dat het was alsof ze als een gescheiden koppel leven. Ik vraag me af of deze mensen ook gewoon mogen scheiden??

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 21:24

Ik ken een gezin die dit doet en er goed mee omgaat. Zelf zou ik het nooit kunnen.

1. Ik hou er niet van om mijn partner te delen
2. Ik hou er niet van mijn kinderen te delen
3. Ik hou er niet van mijn huis te delen
4. Volgens mij hou ik gewoon niet van delen :') _O-

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-18 21:47

Supervixen schreef:
Ik ben leerkracht, ik krijg regelmatig stekels van alle taalfouten op bokt :+.

Troi ik zag van de week dat die Kody en Meri (als ik het zo goed schrijf) niet echt meer een goede relatie hebben. Hij zei dat het was alsof ze als een gescheiden koppel leven. Ik vraag me af of deze mensen ook gewoon mogen scheiden??

Meri was zijn eerste vrouw, met haar was hij écht getrouwd. Later heeft ze zelf aangeboden om te scheiden van hem zodat hij écht met Robyn kon trouwen en hij haar kinderen kon adopteren.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 21:55

Een paar jaar terug heb ik wel eens wat afleveringen gezien, maar ik kon me toen al niet en nu nog steeds niet voorstellen dat ik zo zou moeten leven. Wat een ander doet, prima, maar ik ben daarvoor teveel een pinguïn: heel monogaam! :j