Jehova's, bedankt voor het bezoek maar…..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 21:51

Die eeuwige sterke verhalen over Jehova's bashen.... Emmer water, "zet 'm maar in de tuin/schuur/gang...." Manman, wat een lol. :Z

En nee joh, die lui komen heus niet elke week langs. En van die voet tussen de deur...dat zal ooit wel ergens een keer gebeurd zijn ja. Ooit. Een keer.

Ik heb altijd gewoon gezegd:"nee, dank u wel, geen interesse". En dan groeten ze beleefd en gaan ze keurig weer weg, op zoek naar iemand die wel interesse heeft. Die lui zijn heus niet gek hoor. Die snappen ook wel dat het helemaal geen zin heeft om je tijd en energie te gaan steken in iemand die daar helemaal niet op zit te wachten

Bix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 21:54

Je moet zelf aangeven dat je niet meer wilt dat er bij jou wordt aangebeld. Dan kom je op een zgn niet-bellijst. Aangeven dat je geen interesse hebt is inderdaad niet genoeg - dan komen ze een paar maanden later gewoon weer eens langs.

Mijn man is ex-JG. Hij is uitgesloten. Helpt óók om ze niet meer aan de deur te krijgen ;)

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 21:55

Ik snap niet dat sommigen hier niet respectvol omgaan met Jehova's. Hier volstaat een simpel vriendelijk 'Geen interesse' altijd. Vriend van mij heeft een sticker op de deur en ontvangt nooit Jehova's. Zo simpel kan het leven zijn. Een emmer water over iemand heen gooien, nou stoer hoor.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-18 21:57

Bix schreef:
Je moet zelf aangeven dat je niet meer wilt dat er bij jou wordt aangebeld. Dan kom je op een zgn niet-bellijst. Aangeven dat je geen interesse hebt is inderdaad niet genoeg - dan komen ze een paar maanden later gewoon weer eens langs.

Mijn man is ex-JG. Hij is uitgesloten. Helpt óók om ze niet meer aan de deur te krijgen ;)

Blijkbaar is het toch niet genoeg als je aangeeft dat je niet wil dat ze weer bij je aanbellen.
Overigens heb ik inmiddels een PB gehad, er schijnt wel een administratie bijgehouden te worden. Ze komen dan toch 1x per jaar weer bij je aan de deur om te kijken of je misschien toch van gedachten bent verandert of dat je verhuisd bent. Kortom… je komt er niet vanaf

Dreamybol

Re: Jehova's, bedankt voor het bezoek maar…..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 22:04

Nou, als al die energiejongens het bij 1 keer per jaar zouden houden zou ik allang blij zijn. :P

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-18 22:19

Hebben wij eigenlijk geen last van, misschien voordeel van wonen in het buitengebied :)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 22:23

Toen ik in Voorburg in een portiek flat woonde was het heel normaal om de voordeur even open te houden als je naar binnen/buiten ging en er stond iemand hij de bel.

De JH's waren altijd zeer beleefd en correct. Beter dan de verkopers!
Als je aankwam lopen of wegging en de deur voor ze openhield gingen ze niet het portiek in. Ze belden buiten aan, en dan pas naar binnen. En stonden ze in het portiek bij woning 1 en was er geen interesse? Dan gingen ze terug naar buiten om bij woning 2 aan te bellen.

De verkopers gingen als ze eenmaal binnen waren alle woningen af.
Dus nee, geen klachten over de JG. Niet mijn geloof, als je zei geen interesse te hebben dan was het ook goed.

In mikn huidige woning nooit een JG aan de deur gehad en woining daarvoor ook niet.

Maar negatieve ervaringen herken ik echt niet. De JG waar ik mee in aanraking ben geweest waren nette beleefde personen. Ga met anderen om zoals je ook wil dat men bij jou doet.

vidya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 22:24

Ik vind die energie boys irritanter dan het volk des gods. Wat helpt is iets terug verkopen. Dus ik probeer t geloof te slijten aan de energie boys en energie aan de Jehova's.

Werkt ook perfect bij telefonische acquisitie. Er is vast een oude bank/telefoon/konijnenhok waar je van af wilt. Dan zijn ze echt snel klaar met je.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 22:27

Ik heb her idee dat Jehova's vroeger veel brutaler waren dus het voet tussen de deur en zo.
De laatste 15 jaar heb ik dat niet meer zo ervaren. Ook als je zegt geen interesse te hebben is er geen gejamaar meer bij wat vroeger wel zo was.
Hier komen ze meestal een keer in de zomer en nog altijd mooi weer geweest. Volgens mij gaan ze dan lekker wandelend van de natuur genieten en de huizen die ze tegen komen even aanbellen.
Ik kan er op deze manier echt geen last van hebben.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 22:34

Dani199764 schreef:
Goof schreef:
Een emmer wat leeg gooien over mensen die op een andere manier in het leven staan dan jij vind ik werkelijk te triest voor woorden.

maar dat ze hun geloof aan iemand opdringen is wel netjes?

En? Geeft dat jou het recht je te verlagen tot acties zoals emmers water leeg gooien? Houd de eer aan jezelf en behandel een ander zoals je zelf behandeld wil worden.

Ik vind persoonlijk iedereen die ongevraagd aan de deur komt al teveel. Ik wil geen geld doneren, geen energie kopen, geen abonnement afsluiten en geen enquete invullen. Geloof het of niet, maar een 'nee bedankt, succes verder' volstaat al mijn hele leven hoor. Kleine moeite.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 22:41

Sandyislief schreef:
Goof schreef:
Ik zou ook kijken voor een gepaste sticker.
Aan de andere kant; als ze echt maar 1x per jaar komen, wat is dan de moeite om even 'geen interesse, fijne dag verder' te zeggen?

Dit...

Dit werkt vaak niet .

Wat wel werkt is zeggen dat je moeder jehova is opgevoed ( en dat is echt waar ) en trouwde met een katholiek
Daar zijn ze allergisch voor .

Of als je in Brabant woont
Ze zeggen wij komen de leer van Christus brengen .
O wat fijn zet hem maar in de tuin
( leer is ladder )
lol

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 22:45

In het verleden ook weleens Jehova getuigen aan de deur gehad die niet weg wilden gaan.
Meerdere keren aangegeven geen interesse te hebben. Dat als ik interesse had het aan de buren die Jehova getuige waren zou vragen. De mannen bleven staan.
En dat vond ik erg vervelend.

Nu met sticker heb bij de deur geen last van geloofovertuigers en verkopers.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 23:01

Citaat:
En? Geeft dat jou het recht je te verlagen tot acties zoals emmers water leeg gooien? Houd de eer aan jezelf en behandel een ander zoals je zelf behandeld wil worden.

Ik vind persoonlijk iedereen die ongevraagd aan de deur komt al teveel. Ik wil geen geld doneren, geen energie kopen, geen abonnement afsluiten en geen enquete invullen. Geloof het of niet, maar een 'nee bedankt, succes verder' volstaat al mijn hele leven hoor. Kleine moeite.

Je hebt de rest niet ge-quote :o Tuurlijk, ik ben ook niet te beroerd om vriendelijk nee bedankt te zeggen, maar als het verhaal klopt waar het om ging en ze komen daadwerkelijk elke week, na meer maal al nee bedankt gezegd te hebben, dan zou mijn geduld op den duur wel op raken hoor. En ik heb best een lange adem :D
gelukkig hier geen last van.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 02:22

In mijn geval kregen we veelvuldig en herhaaldelijk bezoek van Jehova's getuigen, die niet reageerden op vriendelijk en beleefd vragen niet meer te komen.

Wanneer ik door iemand in mijn eigen huis (oké, dat van mijn ouders toen) aan de kant geduwd word en diegene gewoon doodleuk (weer) binnenloop... dat vind ik niet getuigen van waar ook hun geloof voor staat.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 06:54

Nou...geen negatieve ervaringen met Jehova's...en met mormonen (die gaan ook langs de deuren) zelfs een onwijs leuk gesprek gehad. Heeft u tijd? Ja..10 minuten. Man kwam binnen en vroeg ook naar mijn mening. Kortom..het was echt een gesprek.na 10 minuten stond hij op want tijd was immers op en kreeg ik een mormonenbijbel (die ik nog steeds heb).
Ik snap niet wat er zo moeilijk aan is gewoon respectvol met elkaar om te gaan.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 07:24

Hier komen ze nooit. Zou het te maken kunnen hebben met het feit dat dit een zeer gereformeerde gemeente is?

Sommige verhalen zijn echt asociaal. Maar als het écht zo is dat ze elke week voor de deur stondne, dan zou ik ook niet vriendelijk meer kunnen blijven. Ik vind het echt verschrikkelijk dat ik in mijn eigen huis tegen mijn zin geconfronteerd wordt met het geloof van een ander.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 07:49

Hier ook geen negatieve ervaringen. Ik heb ze juist ervaren als zeer vriendelijke mensen. Nu vind ik het ook geen probleem om een praatje te maken dus dat scheelt misschien ook wel :)

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 08:18

Waar ik vroeger woonde stonden ze ook elke zondag aan de deur.
Waar ik nu woon zie ik ze nooit.
Misschien omdat ik achteraf woon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 08:27

Ik wil ze niet aan de deur. Niemand eigenlijk. Niet voor het rode kruis te sponsoren, geen jehova, geen evangelisten die hun geloof komen overtuigen, geen bloemetjes tegen kom op tegen kanker. Mij moet je gewoon met rust laten. Waar ik nu woon is de bel kapot en er is dus een reden dat die niet wordt gemaakt ;) Desondanks dat ik er de kriebels van krijg ben ik nog nooit onvriendelijk geweest, laat ze uitpraten en wens ze een fijne dag. Dat is gewoon wat menselijkheid. Hoe hard ik mij er achteraf ook aan erger dat ik bv met migraine uit bed ben gekomen voor iemand die mij wil bekeren.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 08:35

Ik heb al heel erg lang geen Jehova getuigen of andere evangelisten aan de deur gehad.

En nee ik heb ze de laatste keer(denk 9 jaar terug) niet bedreigd uitgescholden of wat dan ook. Gewoon gezegd dat we geen interesse hebben en een fijne dag nog.

De laatste 2 jaar hebben we wel een stikker op de deur met geen colportage en of evangelisering. Maar die heb ik daar geplakt vanwege al de goede doelen die we hier krijgen. (Ongelogen in het voorjaar en zomer 2 in de week) Maar voor die stikker dus ook al heel lang niemand van de JG gezien.

Overigens snap ik de agressieve benadering niet zo. Je kan toch gewoon vriendelijk blijven?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 09:03

Emmaa_ schreef:
Een echt bestand niet, en er zijn vooral in grotere steden vaak meerdere gemeenschappen die onderling ook niet per se heel erg communiceren over welke huizen ze moeten overslaan en welke niet. Ik vond het vroeger heel moeilijk om nee te zeggen en stond dan ook vaak heel erg lang te praten, maar tegenwoordig ben ik er iets kordater in en zeg ik gewoon vriendelijk doch dwingend dat ik echt geen interesse heb en dat ik druk bezig ben. Ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand daar geen respect voor heeft en door blijft drammen. In tegenstelling tot energieverkopers als je ZZP'er bent.

Edit: ik probeer altijd een beetje in perspectief te plaatsen dat deze mensen jou echt willen redden. Het is heel onschuldig, ze denken oprecht dat jij naar een hele slechte plek gaat en ze willen je graag behoeden van dat kwaad door je te vertellen wat zij doen om dat te vermijden. Ze willen je niets verkopen, het gaat puur om hun levensovertuiging overbrengen.

Het is echt niet je willen redden, het is jou als zieltje bij hun sekte hebben. Mijn zusje is enige jaren bij de sekte gegaan van jehova's en ze weet hoe ik er over denk en accepteert en respecteert dat gelukkig. Ik wil er echt helemaal niets mee te maken hebben. Ik heb geen stickers bij de deur, maar mochten ze mij eens aanspreken dan ben ik heel duidelijk (en heb ik ook al op facebook geschreven): Ik ben als ongelovige al uitgekozen om tot de 144.000 uitverkorenen te behoren, jullie hoeven mij niet meer te overtuigen, ik ben gewoon goed.
Ik heb ze overigens al jaren niet meer aan de deur gehad en dat is maar goed ook. Ik zal niet onvriendelijk zijn, maar wel kortaf.
Mijn buren hebben een sticker met 'Geen geleur aan mijn deur'. Die vind ik ook erg goed. Overigens verschilt het per persoon, mijn zusje leurt gelukkig niet langs de deuren, haar man wel.

Scheiden accepteren ze daar niet, dan word je uitgestoten. Je krijgt daardoor echt dat jehova's geen vrienden van buiten hun clubje/sekte meer hebben. Dat zie je overal. Sommigen worden wereldvreemd helaas, anderen blijven redelijk normaal. Maar je kinderen niet naar verjaardagen laten gaan en geen Sinterklaas laten vieren, niet bij mensen in huis willen komen omdat er een Kerstboom staat, tja, dan ben je in mijn ogen echt wel van het padje af.

Ik ben overigens vroeger gedoopt en heb belijdenis gedaan voor de gereformeerd synodale kerk. Na een jaar of 5 niet in de kerk geweest te zijn en toch telkens weer die 'vaste vrijwillige bijdrage' heb ik besloten om me in het geheel uit te laten schrijven. Een sportvereniging zeg je ook op als de interesse weg is en ik zie een kerk niet als iets anders. Nooit meer wat van gehoord. Ik heb zitten denken om nog 1 keer in mijn leven naar een kerk te gaan om te horen hoe ik afgekondigd zou worden met 'Vertrokken uit onze Gemeente mevrouw X' (en dan zonder het naar welke andere gemeente). Maar dat maar niet gedaan. Ik ben daarna nog 1 keer in een kerk geweest met een bruiloft en een overlijden, maar verder nooit meer. Geloven kan prima buiten een kerk of instituut.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-18 09:47

Hoe vaak ze aan de deur komen, dat moet er eigenlijk helemaal niet toe doen. Als ik duidelijk aangeef dat ze ons moeten registreren als niet bezoeken, dan verwacht ik dat dit gebeurt. Nog even terugkomend op de PB die ik heb gekregen, gaan ze dus toch ieder jaar even checken of men niet van gedachten is veranderd blah blah. En DAT vind ik dus respectloos, beetje zoals "ze zei wel nee, maar misschien bedoelt ze toch wel ja". 1x aangeven dat je er niet van gediend bent moet in mijn ogen voldoende zijn. Ik heb respect voor hun, dan verwacht ik ook respect terug.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 09:55

NatasjavE schreef:
De laatste 2 jaar hebben we wel een stikker op de deur met geen colportage en of evangelisering. Maar die heb ik daar geplakt vanwege al de goede doelen die we hier krijgen. (Ongelogen in het voorjaar en zomer 2 in de week) Maar voor die stikker dus ook al heel lang niemand van de JG gezien.

Als ik aan het collecteren ben voor een goed doel zou ik alsnog bij je aanbellen, omdat dat niet onder colportage valt.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 09:58

Ik ben niet gelovig maar kan alle respect opbrengen voor mensen die, ondanks dat ze worden uitgelachen, beschimpt, bespot of soms zelfs met emmers water worden natgegooid, tóch blijven volharden omdat ze echt in de veronderstelling verkeren je te kunnen helpen.
Hier kwam jarenlang met regelmaat (keer per 1/1,5 maand) Fred aan de deur. Een oudere man, al dan niet vergezeld van iemand in een rolstoel. Fred wist inmiddels dat ik niks van zijn geloof moest hebben maar we maakten altijd een kort praatje en ik gaf hem altijd een paar euro voor de Wachttoren. Die vervolgens linea recta in de prullenbak verdween. Maar ik vond zijn moed om toch weer elke keer langs de deuren te gaan, wetend dat hij werd beschimpt, bewonderenswaardig. En kom, overdrijven we niet beetje met de gi-van-tische overlast die we ervaren, die paar minuten?
Ik vind het jammer dat ik Fred niet meer zie.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 10:12

Goh ik heb hele andere ervaringen met Jehova getuigen ; als ze hier aan het hek komen dan zijn ze allereerst altijd uiterst vriendelijk, wie we ook krijgen, ze zeggen altijd een aardig woord over onze honden of over hoe we wonen, de natuur etc. Daarna vragen ze of ik even tijd heb, ik geef heel rustig en vriendelijk aan dat wij tevreden zijn met ons huidige leven en niet geïnteresseerd zijn en ze gaan werkelijk waar daarna meteen weg terwijl ze ons ook nog een fijne dag wensen en wij hun. Hebben wij dan andere Jehova getuigen hier in Brabant???