En van je afbijten hoeft niet door te slaan. Iemand rustig uitleggen dat je iets onprettig vindt valt daar ook onder.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Palmera schreef:Aanranden???Kom op zeg, dit is nou precies waar ik sinds dat metoo gebeuren zo bang voor was.
En van je afbijten hoeft niet door te slaan. Iemand rustig uitleggen dat je iets onprettig vindt valt daar ook onder.
Palmera schreef:Wat mij opvalt aan jou in meerdere topics, Resistance, is dat er altijd begrip moet zijn voor een ander.
Maar zo'n man die zich er misschien niet eens bewust van is dat een ander dit niet fijn vind mag zo ongeveer opgeknoopt worden.
Waar is jouw behoefte aan dialoog en begrip in dit soort gevallen?
Edit: als dít al aanranding is vrees ik dat de ruime meerderheid van de mensheid schuldig is aan aanranding.
Los daarvan blijf ik de algehele mening hier, m.b.t een man die nog niet eens te horen heeft gekregen dat TS dit niet prettig vind, volslagen krankzinnig vinden.
Ibbel schreef:Palmera: íedere man weet dat-ie een onbekende vrouw (een verkoopster in een winkel nota bene) niet out of the blue mag zoenen. Er is géén vent die niet weet dat dat niet deugt.
benangelique schreef:Ibbel schreef:Palmera: íedere man weet dat-ie een onbekende vrouw (een verkoopster in een winkel nota bene) niet out of the blue mag zoenen. Er is géén vent die niet weet dat dat niet deugt.
Russen zoenen en een kus op het voorhoofd zit een héél verschil...
Praat het gedrag niet goed, maar laat het verschil tussen deze 2 handelingen duidelijk zijn
StillAngel schreef:Oke, sowieso een ding: het maakt niets uit of hij een erg dure bril bij jullie wil kopen. Ga je daarom maar over je grens heen, of in ieder geval meer dan je zou doen bij iemand die een goedkope bril koopt? Dat mag ik toch niet hopen.
Verder mag en kun je deze man wel degelijk netjes vertellen dat dit niet gepast is en dat je het liever niet hebt. Ieder gezond mens moet dat begrijpen, je bent immers professioneel in de winkel.
Palmera schreef:pmarena schreef:Bij een volgende poging tot contact gewoon zeggen: "meneer u bedoelt het vast goed, maar ik voel me er erg ongemakkelijk bij" en dan kom je vast al een heel eind
Ook een mooi voorbeeld hoe dit netjes, zonder geweld en zonder heksenjacht kan oplossen.
idylle schreef:Ik wil hem niet voor het hoofd stoten, omdat ik niet zeker weet of hij er iets mee bedoeld of dat hij gewoon zo is en er niks mee bedoeld.
Huertecilla schreef:Ik heb hier op Bokt ook begrepen dat je als man u¡in NL ook beter niet meer hoffelijk kan zijn en al helemaal niet behulpzaam met iets zwaars/onhandigs.
Oh en op jouw vraag betreffende wat er met die zelfbewuste, stevig in haar schoenen staande vrouw gebeurd is? Die is met de tijd ´meegegaan´ en zit met eeen overdosis aan negativiteit en vermeende rechten op een internet dating site...
Iedereen een pósitief weekeinde toegewenst verder