Eigenaar komt zadel niet ophalen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Eigenaar komt zadel niet ophalen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 19:52

Jeetje, wat denkt iedereen hier zwart wit zeg. TS bedoelt dat als er vaker situaties zijn zoals deze, dan blijft ze aan de gang met iedereen op z'n wenken bedienen. Gaat niet zozeer om het zadel, maar om allerlei situaties.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 19:59

Renee1991 schreef:
Jeetje, wat denkt iedereen hier zwart wit zeg. TS bedoelt dat als er vaker situaties zijn zoals deze, dan blijft ze aan de gang met iedereen op z'n wenken bedienen. Gaat niet zozeer om het zadel, maar om allerlei situaties.

Op welke wenken?
zadelmaker/passer is laks... check vinden de meesten zoniet allemaal
afspraken niet nagekomen... check
zadel ligt in de weg.... check nog steeds en zal niet veranderen zolang er geen actie wordt ondernomen.

Ieder situatie is anders... hier zou het zadel niet in de weg liggen, ruimte genoeg maar ik zou het niet zolang willen houden met oog op beschadigen etc.
andere situaties waar mensen hun afspraken niet nakomen en je hebt er geen hinder van, boeien toch, zou een leer voor de volgende keer zijn.

ik zie het zo:
Je hebt pas een probleem als je een oplossing hebt.
oplossingen hier zijn: zadel in de weg laten liggen tot de zadelmaker ooit eens langskomt of zadel terug brengen en je 'het ligt in de weg probleem' oplossen.

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 20:28

Nog 1x bellen en een termijn stellen, niet opgehaald, dan doe je ermee wat je wilt. Had hij maar zuiniger moeten omgaan met zijn zadel. Doe er mee wat je wilt daarna.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 20:34

Alane schreef:
Renee1991 schreef:

Op welke wenken?
zadel ligt in de weg.... check nog steeds en zal niet veranderen zolang er geen actie wordt ondernomen.

Ik bedoel juist breder trekken. Dus nu is het het zadel, een andere keer iets anders. Dan ga je toch niet steeds een ander tegemoet komen omdat dat makkelijker/de oplossing is?

Buiten dat heeft TS geen adres van de beste man en gaat ze het zadel dus ook niet terug brengen. Ik vind dat ook echt van de zotten trouwens. Die vent haalt al 1,5 jaar zijn zadel niet op en dan zal je het nog terug gaan brengen ook, op eigen houtje. Dikke doei :evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 21:02

connie64 schreef:
linsxdot je bent zelf een zeur.....
gewoon fatsoen heet dat...

breng t zelf even terug, kleine moeite en hoeft ts zich niet meer te ergeren...opgelost!

Fatsoen, echt :x
Het gaat hier om een zakelijke transactie, geen vriendendienst. Een ondernemer hoort gewoon zijn afspraken na te komen.

Ik zou zelf toch proberen een plekje te zoeken waar het niet teveel in de weg ligt, en het daar lekker laten liggen en me niet meer druk maken. Als dat echt niet lukt toch nog eens bellen en een ultimatum stellen.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 21:07

TS heeft de man toch benaderd om het zadel te laten passen ed. Dan weet ze toch hoe hij heet en waar hij vandaan komt? Hoe kom je anders met de persoon in contact. En ze heeft hem haar zadel meegegeven om te verkopen terwijl ze niet wist wie het was. Wel erg vreemd. Hij heeft geld overgemaakt dus daar zal ook wel een naam bij staan.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 21:15

Alane schreef:
Petrichor schreef:
Daarnaast ja hij heeft mijn zadel verkocht daar was ik blij mee, maar daar is hij vast ook niet slechter van geworden. ;)

Het is geen liefdadigheidsinstelling... zadelpasser/verkoper. Dat hij er ook iets aan over houdt is niet raar. Hij moet immers ook eten.

Zij toch ook niet. Het is de grootste kostenpost van elke winkel. Opslag van de voorraad.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 22:01

Renee1991 schreef:
Alane schreef:

Op welke wenken?

Ik bedoel juist breder trekken. Dus nu is het het zadel, een andere keer iets anders. Dan ga je toch niet steeds een ander tegemoet komen omdat dat makkelijker/de oplossing is? [.quote]
Ik snapte je wel... maar dat is glazen bol kijken en aannames en als-en of hoe je het wilt noemen.

Renee1991 schreef:
Buiten dat heeft TS geen adres van de beste man en gaat ze het zadel dus ook niet terug brengen. Ik vind dat ook echt van de zotten trouwens. Die vent haalt al 1,5 jaar zijn zadel niet op en dan zal je het nog terug gaan brengen ook, op eigen houtje. Dikke doei :evaw:

Adres is te achterhalen, gewoon belletje... vraag je wanneer die komt, datum en tijdstip... en voor het geval dat het adres...
Ze heeft het zadel mogen gebruiken omdat haar eigen niet paste en dat zadel heeft die ook nog eens voor haar verkocht... beetje ene hand wast de andere, stukje fatsoen en haar probleem oplossen, een zadel wat in de weg ligt kwijt raken. En ipv alle energie negatief te gebruiken door je te ergeren aan het zadel, de zadelpasser die niet komt en dit topic openen, had ze ook concrete afspraak kunnen maken en het zadel eventueel terug brengen als die weer niet komt opdraven.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 22:05

Shiloh schreef:
Alane schreef:

Het is geen liefdadigheidsinstelling... zadelpasser/verkoper. Dat hij er ook iets aan over houdt is niet raar. Hij moet immers ook eten.

Zij toch ook niet. Het is de grootste kostenpost van elke winkel. Opslag van de voorraad.

lmao.... ehm, serieus? Hij heeft haar het zadel in bruikleen gegeven, gratis, is daar naar toe gereden, heeft haar zadel verkocht, is toch niet raar dat hij een percentage extra gerekend heeft.

het kost haar toch niets, behalve ergernis wat schijnbaar niet zo heel erg is omdat ze er al 1,5 jaar mee zit.... anders had ze al andere actie ondernomen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 22:48

Dit vindt ik nou echt een onzin topic... paasei hee :')

Zadel ligt zóóóó enorm in de weg dat er zelfs een topic over gemaakt moet worden. Maar even de telefoon pakken, adres noteren, zadel in een doos pleuren en opsturen is teveel werk... wat wil je nou ts? Van ons horen wat een uilebal die zadelmaker is? Hoe vréselijk het voor je is? Zeg het eens, wát wil je nu precies met dit topic?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-18 22:59

Dames ik heb al 5 concrete afspraken gemaakt, die hij echter aan zijn broek lapt.

Ik geef hem nog een week, dan leg ik het zadel op zolder. Wat er dan mee gebeurd maakt me niet uit ik zie het dan in elk geval niet meer. Ik ga er iig niet meer voor zorgen dat het zadel in nette staat blijft, dat heb ik al 1.5 jaar lang gedaan.

Waarom in dit topic reageren als je het zo'n onzin vind? Schijnbaar vind je het dan toch wel interessant. Wat maakt het voor jou uit wat ik met dit topic wil?

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 23:22

Tja, ik zou een laatste maal bellen en zeggen dat als hij het niet op haalt of evt. Versturen op zijn kosten niet goedkeurt, je het zadel zelf verkoopt. Heeft lang genoeg geduurd, had hij zijn afspraken maar na moeten komen. Ben nu wel heel nieuws gierig geworden om wat voor zadel het gaat.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 23:42

Jezus,, waar zijn jullie nou in discussie over aan het voeren? De TS heeft volgens mij al een paar keer gezegd dat ze het zadel niet gaat verkopen..

Daarnaast snap ik het doel van dit topic niet (daarmee bedoel ik niet dat ik het onzin vind).. Je wil dat de eigenaar het zadel komt halen, woont hij aan de andere kant van Nederland omdat je het niet wil brengen? Is het dan een principe kwestie of zit er een andere reden achter?

Ik zou ook niet willen dat andere mensen mijn huis als opslag zouden gebruiken, dus ik begrijp je frustratie wel maar ben je nu dan al 1.5 jaar gefrustreerd dan? Denk dat het je dan een hoop energie zou schelen als dat zadel gewoon uit je huis is. Bel hem gewoon nog een keer op en zeg dat je nu echt van dat zadel af wil omdat het in de weg ligt, en dan geef je hem gewoon een paar opties..

Want als ik iets om mijn spullen zou geven dan zou ik het komen halen hoor, als je dreigt om het buiten in de regen neer te leggen.. Sommige mensen hebben blijkbaar wat meer overtuiging nodig..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 00:06

misschien handig om even uit te gaan zoeken wat jou rechten zijn. Klinkt stom maar om dit op de juiste manier af te handelen kun je naar een juridisch kantoor om advies te vragen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 09:20

De oplossing is simpel, wil je er daadwerkelijk vanaf dan bel je hem voor zijn adres en breng je het terug. Dat had een hoop energie gescheeld. ;) Niet moeilijk gaan doen waar het makkelijk kan. Voor deze oplossing is hogere wiskunde niet nodig. Anderhalf jaar al....

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 11:28

sorry vind dat je erg overdrijft, breng het zadel gewoon bij hem langs.. als je dit al teveel moeite vind lijkt het me dat de samenwerking of het contact niet zo geweldig was.. als hij je in de weg ligt kleine moeite toch?

wat verwacht je met of van het topic? dr zijn nu tips en adviezen gegeven.. maar terug brengen ben je te koppig voor..

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 13:36

Alane schreef:
Shiloh schreef:

lmao.... ehm, serieus? Hij heeft haar het zadel in bruikleen gegeven, gratis, is daar naar toe gereden, heeft haar zadel verkocht, is toch niet raar dat hij een percentage extra gerekend heeft.

het kost haar toch niets, behalve ergernis wat schijnbaar niet zo heel erg is omdat ze er al 1,5 jaar mee zit.... anders had ze al andere actie ondernomen.

Hoezo het kost haar toch niks. Het ligt toch al 1,5 jaar in haar huis. Daar neemt het toch ruimte in. Omdat het maar 1 zadel is, maakt het niet minder opslag. Als je dat bij shurgard wilt, ben je paar tientjes per maand kwijt.

Ik heb niks gezegd over dat een percentage opslag voor het verkopen niet raar is. Zij hadden een deal. Hij zou haar zadel verkopen en in ruil daarvoor kreeg hij een deel van de opbrengst en mocht zij een zadel 2 weken uitproberen. Daarmee is hun deal klaar.

Zij is hem niks meer verschuldigd, en dat zadel ligt in de weg.

En alsof opsturen gratis is...

Jacquel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 13:50

Maar hoever zit die man nou helemaal? Ik neem toch aan dat je niet een zadelmaker van de andere kant van land kiest om je een zadel te laten aanmeten.

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 13:53

SecretLIN schreef:
sorry vind dat je erg overdrijft, breng het zadel gewoon bij hem langs.. als je dit al teveel moeite vind lijkt het me dat de samenwerking of het contact niet zo geweldig was.. als hij je in de weg ligt kleine moeite toch?

wat verwacht je met of van het topic? dr zijn nu tips en adviezen gegeven.. maar terug brengen ben je te koppig voor..

Ts heeft toch geen adres. Dat heeft ze al zeker 3x gezegd.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 13:57

xsensibel schreef:
SecretLIN schreef:

Er is ook al 5x gezegd dat je gewoon kan bellen en het adres kan vragen B-)

TS gewoon bellen, meerdere opties voorleggen en duidelijk maken dat je er vanaf Wilt, dit zijn laatste kans is en dat je het anders weg geeft of iets dergelijks.

Sophie_Wind

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 14:08

Kun je niet tegen de zadelmaker zeggen dat hij het binnen een week bij jou op kan halen, en anders leg je het weg. Waar het zadel ook niet beter van wordt.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 14:50

xsensibel schreef:
SecretLIN schreef:

Maar ze heeft wel een naam, als ze die hier noemt is er vast iemand die weet waar hij woont.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 14:54

Een beetje zadelmaker wil graag klandizie en dus moet met het googlen van de naam echt wel een adres te vinden zijn.
Waar een wil is, is een weg.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 14:56

Cayenne schreef:
Een beetje zadelmaker wil graag klandizie en dus moet met het googlen van de naam echt wel een adres te vinden zijn.
Waar een wil is, is een weg.

mee eens, het hoeft allemaal niet zo moeilijk te zijn hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 15:02

Ik begrijp niet waarom sommige reacties zo drammerig en onvriendelijk zijn, het gaat over een zadel, kom op zeg.

Blijkbaar moet er verantwoording worden afgelegd door ts waarom het topic geopend is, en is ze verplicht een van de gegeven adviezen op te volgen? :roll:

Ik zou dit topic lekker laten voor wat het is als ik de ts was.