Mbo’ers 2018

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

TheWelsh

Re: Mbo’ers 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 20:16

Wij krijgen ook veel pedagogiek stagiaires bij ons binnen de stichting. (Verstandelijk beperking)

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 20:18

Lau schreef:
SavannahNx schreef:
Hebben jullie enig idee wat voor stages wat betreft pedagogiek je nog meer kunt doen met wat minder uren? Ik hoorde al groep 3 hierboven, alleen dat is meer onderwijs en dat mag helaas niet..

Kinderdagverblijf, die waar ik ooit stage heb gelopen was maar tot 12 uur. En daarna gingen ze naar de bso.
Maar volgens mij is dat niet altijd zo. Je kan natuurlijk aangeven dat je gewoon iets minder uren wil.

Ik kan het aangeven, maar ben heel bang dat ik dan het aantal uren niet ga halen die ik moet behalen. Heb nu pas 1 dagje gedaan.. Ik heb maar tot februari volgend jaar voor iets van 30 opdrachten en om 640 uur te maken.. Ik gaf al aan dat als dat moet ik de vakanties ook wel wil doen mits ik dan minder uren hoef. Heb morgen gesprek op school om het te overleggen.

Heb het er wel erg moeilijk mee dat oa mn vriend vind dat ik me aanstel en dat ik het makkelijk aankan (hij heeft een stageplek waar hij maar 5 uur per dag hoeft). Maar mijn gevoel zegt toch anders.. of stel ik me wel aan..? Ik vind het echt ontzettend lastig. Heb alleen nual dat als ik alleen al denk aan stage dat ik al niet goed word :(

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-18 20:37

Ik heb uitgerekend dat je 12 uur per week stage moet lopen met je vakanties erbij. En dan kan je je uren halen. Dus dan heb je ong 6 uur per dag stage. Is dat denk je beter uit te houden voor je?

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 21:22

Lau schreef:
Ik heb uitgerekend dat je 12 uur per week stage moet lopen met je vakanties erbij. En dan kan je je uren halen. Dus dan heb je ong 6 uur per dag stage. Is dat denk je beter uit te houden voor je?

Dat denk ik wel. Ik zei vandaag nog toevallig kan ik niet van 12 tot 6 ofzo? (6 uur per dag). Ik denk dat dat in elk geval al heel erg scheelt. Thanks lau! :)

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-18 22:14

SavannahNx schreef:
Lau schreef:

Dat denk ik wel. Ik zei vandaag nog toevallig kan ik niet van 12 tot 6 ofzo? (6 uur per dag). Ik denk dat dat in elk geval al heel erg scheelt. Thanks lau! :)

Ik zou dat gewoon aangeven dat je dat wil. Je haalt gewoon je uren en je krijgt meer rust dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 20:49

Ik heb na 3,5 week wachten op reactie vandaag maar eens achter mijn mailtje aangebeld, had me iets te veel vast gebeten in 1 school die met de open dag tegen bleek te vallen dus daarna de andere school hier in de stad gemaild. Eerst hier in de buurt kijken, is dat niks kan ik verder het land in gaan kijken is een beetje m'n idee erbij nu. Hij was inderdaad vergeten te reageren omdat ie het moest overleggen ofzo. Maar het is opgelost, moest me even aanmelden word dan uitgenodigd voor een gesprek en dan verder kijken. Morgen avond zou ik nog de info avond van de andere school hebben maar daar kan ik onverwachts toch niet heen dus die is verzet naar 8 maart, desnoods voor de sier, maar ik ga nog maar wel even heen. :D

Dizzy505

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 22:15

Hier ook een mbo'er
Wie? Amber
Wat? Fotografie niveau 4 Fotovakschool
Waarom? omdat ik graag door wil groeien tot mode fotograaf

Ik ben ook een van de jongste uit mijn klas, begonnen toen ik 15 was er is niet veel aan te merken. Ben op sommige vlakken verder in ontwikkeling als sommige klasgenoten van 26 dus leeftijd zegt niet heel veel.

Savannah, wat Lau zegt lijkt me voor jou wel een goed idee. Als de dagen korter zijn is het ook een stuk minder zwaar.

Zelf heb ik afgelopen half jaar stage gelopen bij een mode fotografe, in Eindhoven 2,5/3 uur reizen voor mij (enkele reis). Het was enorm zwaar maar ik heb het wel ontzettend leuk gehad, ik ging naast mijn 4 dagen stage ook nog naar school een dag per week van 8:45 tot 16:30 en om de week werk ik op zaterdag en vrijdag. Dit soms met het resultaat dat ik s'ochtends 6:20 vertrok van huis en s'avonds na 21:30 thuis kwam. Of vanuit stage nog moest werken op vrijdag avond. Enorm pittig maar gelukkig heb ik het gehaald!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-18 11:45

Leuk welkom!

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 19:26

Hey meiden,
Ik voelde me toch wel na vandaag even genoodzaakt om een soort van update te geven omtremt alles met de opleiding en stage.

Ik heb vandaag mijn tweede stagedag gehad. Ik was vorige week vrijdag helaas ziek, dus vandaag dag 2. Net, ongeveer een uurtje geleden wilde beide begeleidsters mij even spreken. Ze vroegen of ik het eigenlijk wel leuk vind, omdat dat niet echt van mij afstraalt. Ze vroegen ook dingen als wat vind je er van, en ik vond het eigenlijk moeilijk om te antwoorden.. ik zei dat ik het pittig had zowel op school als deze dagen en ook nog eens mijn bijbaan. Eigenlijk dacht ik wat anders want ik ga met tegenzin hier naar toe.. ze vroegen wat door, en toen ze vroegen of ik wel mensen om mij heen had die mij steunde hierin, barstte ik in huilen uit. Ik kon het niet tegenhouden en vertelde dat ik het eigenlijk helemaal niet leuk vind en dat ik de opleiding ook niet leuk vind. Het is niet mijn ding en ik kan dit geen jaar volhouden. Dat was namelijk ook een vraag van hun. Ze vroegen ook hoe ik dan mijn vorige stage (gastouderopvang kinderen zelfde leeftijd als hier) heb volbracht. Ik zei ze dat mij dat idd heel veel moeite heeft gekost en veel tegenzin..

We gaan volgende week vrijdag nog een gesprek voeren, en dinsdag 6 maart heb ik gesprek op school. Ik denk dat het nu wel duidelijk moet zijn voor mijzelf dat dit niet mijn ding is, en als je huilend op stage zit dat dit niet oke is. Meiden die bijvoorbeeld graag een stageplek zoeken als de mijne en die er wel 100% voor willen gaan gun ik mijn plek. Ik wil hun niet in de weg zitten.

Wel vind ik het erg lastig omdat mijn vriend bij mij in de klas zit, en vorige week ook aangaf dat ik me niet zo moet aanstellen. Maar ik vind dat ook voor mijzelf moet gaan kiezen en moet gaan doen wat ik leuk vind en niet heel de tijd rekening moet houden met een ander en met de verwachtingen van een ander.

Ik wil rustig aan gaan orienteren over welke opleidingen er zijn in mijn interesses. Ik wilde namelijk in de eerste instantie richting het juridische gaan, maar omdat ik vanaf niv 2 kwam mocht ik niet in een andere sector naar 4.

Nu kan ik mij gaan orienteren in opleidingen in het juridische en in het strafrecht, politie wat ik wel erg leuk en interessant vind. Iemand nog suggesties?

Liefs van mij.

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 22:17

Heftig dagje vandaag voor jou dus, maar waarschijnlijk wel een grote opluchting?
Goed dat je uiteindelijk eerlijk bent geweest, vooral naar jezelf eigenlijk.
Nu je hart volgen en duidelijk aan je vriend maken dat je nu zijn steun nodig hebt ipv kritiek.
Het komt vast helemaal goed! :(:)

Ik heb gister mijn tweede schooldag gehad. De eerste echte lessen zeg maar, want de eerste schooldag was natuurlijk meer kennismaken met de leraren.
Ik vind het erg leuk, maar wel pittig denk ik.
Verschil met vroeger is er wel duidelijk. Ik ben er nu echt om te leren en ben gemotiveerd. Vroeger heb ik mijn schooltijd uitgezeten en was ik blij met een 6.
Nu wil ik er graag alles uithalen wat er in me zit. :o

Alleen rekenen...pff rotvak...
Ik heb het niet eens nodig voor mijn werk. De kinderen kunnen niet of nauwelijks tellen _O-

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 22:46

bontesok schreef:
Heftig dagje vandaag voor jou dus, maar waarschijnlijk wel een grote opluchting?
Goed dat je uiteindelijk eerlijk bent geweest, vooral naar jezelf eigenlijk.
Nu je hart volgen en duidelijk aan je vriend maken dat je nu zijn steun nodig hebt ipv kritiek.
Het komt vast helemaal goed! :(:)

Ik heb gister mijn tweede schooldag gehad. De eerste echte lessen zeg maar, want de eerste schooldag was natuurlijk meer kennismaken met de leraren.
Ik vind het erg leuk, maar wel pittig denk ik.
Verschil met vroeger is er wel duidelijk. Ik ben er nu echt om te leren en ben gemotiveerd. Vroeger heb ik mijn schooltijd uitgezeten en was ik blij met een 6.
Nu wil ik er graag alles uithalen wat er in me zit. :o

Alleen rekenen...pff rotvak...
Ik heb het niet eens nodig voor mijn werk. De kinderen kunnen niet of nauwelijks tellen _O-

Opluchting wel, maar ik twijfel nu ook of ik morgen gewoon al meteen ga zeggen dat ik stop bij mn stage. Ik heb echt het idee dat ik hun in de weg loop en dat ze last van mij hebben..

Rekenen... praat me er niet van... :+

Piuni

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 02:21

Leuk!

Wie: Marija
Leeftijd: 17
Wat: Dier en Gedrag niveau 3
Waarom: Omdat ik met deze opleiding ook het keuzevak paard erbij kon doen wat ik uiteindelijk heb laten vallen omdat ik niks leerde bij dat keuzevak en erachter kwam dat ik zonder diploma ook kan werken in de paarden mocht ik daar later toch iets in willen doen :') Verder weet ik nog niet wat ik later wil doen en ben ik een grote dierenliefhebber dus vandaar dat ik heb besloten om deze opleiding te volgen. En met deze opleiding kun je van alles doen in de dierensector en in meerdere opleidingen instromen dus dat is wel heel erg fijn. Ik loop momenteel stage in een trimsalon voor honden en konijnen en dat bevalt tot nu toe heel erg goed!

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 02:25

Lau schreef:
Welkom allemaal! Wat leuk dat ik niet de enige 18+ ben. Daar was ik wel heel erg bang voor. Maar tot nu toe voel ik mij niet oud :o
Hoe is dat voor jullie dat de meeste in je klas 16/17 gaan zijn?

Ik ben vorig jaar afgestudeerd als opticien manager. Was toen 34 jaar. Heb hem in 4 jaar afgerond. Opleiding duurde ook 4 jaar (inmiddels is de opleiding in 3 jaar gepropt) bij mij in de klas was de jongste 21 bij afstuderen en de oudste 49. Dus op elke leeftijd kun je een mbo opleiding doen.

Veel succes allemaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 10:07

marijacindy schreef:
Leuk!

Waarom: Omdat ik met deze opleiding ook het keuzevak paard erbij kon doen wat ik uiteindelijk heb laten vallen omdat ik niks leerde bij dat keuzevak en erachter kwam dat ik zonder diploma ook kan werken in de paarden mocht ik daar later toch iets in willen doen :') Verder weet ik nog niet wat ik later wil doen en ben ik een grote dierenliefhebber dus vandaar dat ik heb besloten om deze opleiding te volgen. En met deze opleiding kun je van alles doen in de dierensector en in meerdere opleidingen instromen dus dat is wel heel erg fijn. Ik loop momenteel stage in een trimsalon voor honden en konijnen en dat bevalt tot nu toe heel erg goed!

Zou je mij iets kunnen uitleggen over deze opleiding? :)
Klinkt wel interessant, dier en gedrag.

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 12:19

marijacindy schreef:
Leuk!

Gaaf! 2 vrienden van mij doen die opleiding ook, en ik hoor altijd van ze dat het erg leuk is maar nu in hun examenjaar toch best wel zwaar. Dat vooral een stageplaats vinden moeilijk is? Ervaar jij dit ook, of zijn er in jouw omgeving wel veel stageplaatsen te vinden? :)

Piuni

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 16:51

In mijn omgeving zijn er genoeg stageplaatsen maar dan is het nog maar de vraag of jij de plek leuk vindt en of ze een leerling van het Helicon willen hebben. Veel stagebieders willen geen leerlingen van het Helicon door slechte ervaringen en ongemotiveerde leerlingen. Mijn huidige stage wou mij in eerste sistantie ook niet hebben omdat ik van het Helicon afkwam maar omdat ik zo positief over kwam in de mail en aan de telefoon hebben ze me toch uitgenodigd op gesprek en ze zijn uiteindelijk (gelukkig maar) heel positief over mij.

In deze opleiding leer ik alles over de verzorging van dieren en over het gedrag van een dier. Veel over specifieke rassen en daar het gedrag van. Ook leer ik veel over hoe je het beste de gedragingen kunt herkennen en eventueel er op in te spelen. Ik leer eigenlijk alles over dieren dus. Van fokken tot huisvesting. Van ziektes tot vachtverzorging. Alles komt aan bod :)
Hier kun je wellicht meer informatie uithalen als je dat wilt: http://www.helicon.nl/mbo/Opleidingen/O ... _en_gedrag