"Probleem" met concurrent.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 13:31

Kijk naar wat de klant wil en niet wat je zelf leuk vind.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 13:33

Nouja.... je moet het zelf ook leuk vinden natuurlijk ;) Ik ga echt geen dingen verkopen waar ik niks mee heb / waar ik niet achter sta.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 13:34

TS super vervelend als de wereld zich zo tegen je lijkt te keren. In mijn opinie heb je twee opties. Of je steekt de kop in het zand en verliest omzet en promo kansen. Of je probeert boven jezelf uit te stijgen en het maximale voor jezelf uit deze situatie te halen. En dan heb ik het nog niet eens over omzet. Maar wel over info. Maak een afspraak met de shop in shop en praat hierover. Vraag waar het mis ging en waarom ze nu niet voor jou hebben gekozen. Het kan zijn dat het allemaal een miscommunicatie is. Het kan ook zijn dat je keiharde kritiek over je heen krijgt. En dat is vervelend. Maar daar kun je wel wat mee. En daar kun je als ondernemer ook van groeien. Probeer verstand en emotie te scheiden. Succes.
Laatst bijgewerkt door Jennyj01 op 20-01-18 13:35, in het totaal 1 keer bewerkt

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 13:35

LadyMadonna schreef:
bromfiets schreef:
Denk ik té simpel als je ook een plank kan huren in de shop-in-shop waarin je dezelfde kaarsen aanbiedt met een grote reclame voor je salon er bij? Volgens mij maakt het voor de shop-in-shop niks uit wat er op de planken staat omdat hun inkomen uit de plankverhuur komt. Mensen kunnen alsnog jouw kaarsen kopen omdat ze herkenbaar zijn en je maakt extra reclame.

Weet niet of ik nog met deze shop in shop in zee wil.
Volgens mij hanteren hun ook een regel dat ze niet dezelfde producten willen.
Daarnaast is het ook best geld... 25/80 euro Pm + 10% van je omzet...

Ik dacht hetzelfde als bromfiets. Als je dat niet wilt kun je de shop in shop ook niet kwalijk nemen dat ze de plank aan een ander verhuren.
Maar als je de concurrent uit het dorp wilt hebben zou ik het toch (voor desnoods een korte periode) overwegen een plank te huren. Je bied de kaarsen net iets goedkoper aan of met bv een kortingsbon voor je nagelstudio erbij zodat de mensen jou kaarsen kopen en de concurrent dus niks meer verdient en z’n plank vanzelf opzegt.. (en met kortingsbon ook nog eens extra klanten voor je studio?) dat hun nu de plank huren zal toch niet zijn omdat het niks oplevert?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 13:47

marleen_usar schreef:
Kijk naar wat de klant wil en niet wat je zelf leuk vind.

...naar wat de klant wil én wat je zelf leuk vindt.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 13:48

Als ik iets te koop heb waar ik niet achter sta maar het levert me wel veel geld op.Ben ik blij dat ik iedere maand mijn rekeningen kan betalen.

pmarena

Re: "Probleem" met concurrent.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 13:49

Oh ik niet hoor! Wil geen "slecht spul" verkopen, er is genoeg goed spul om te verkopen en dat geeft mij een veel beter gevoel :j

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 13:51

Maar als je iets verkoopt waar je achter staat, ben je meer blij.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 13:55

Klopt maar er moet dan wel vraag naar zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 13:57

De TS geeft zelf al toe dat zelfs met producten waar ze 100% achter staat ze het lastig vind om zich echt als een commerciele verkoper te gedragen, dus dan lijkt me een product commercieel uitrollen waar je zelf niet achter staat helemaal een brug te ver.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 16:23

marleen_usar schreef:
Als ik iets te koop heb waar ik niet achter sta maar het levert me wel veel geld op.Ben ik blij dat ik iedere maand mijn rekeningen kan betalen.

Als je enthousiast bent over je product en je hebt er lol in en je klanten denken er ook zo over, dan kan je elke maand je rekeningen betalen en hou je daarnaast ook nog een boel geld over :P