Anoniem schreef:Britta31 schreef:Kan je moeder nog alleen wonen?
Ze krijgt 2 x per dag thuiszorg dus ze zou het wel redden.
2 x per dag hulp met aankleden, medicatie en een steunkous, veel meer is thuiszorg niet. Huishouden, koken enz blijft nog steeds open. Naast dat er buiten deze 2 half uurtjes je moeder alleen is
Wat ik me afvraag: hoe zat Ari in zijn vel toen hij deze uitspraak deed? En je moeder? Een chronisch progressieve zieke partner verzorgen vraagt mentaal heel veel. Zo'n opmerking over erfenis kan ook een droge/ botte manier zijn van dealen met een heftige situatie waarvan hij wist dat deze niet verbeterd maar wel jaren gaat duren... Denk je dat je moeder 6 jaar en langer gelukkig zou zijn met een partner die werkelijk alleen voor geld zou blijven? Had ze niet allang opgemerkt dat er geen liefde was?
Als het je zo hoog zit, ga dan eens gewoon open een gesprek met je moeder aan. Is zij gelukkig? Goed genoeg. Dat had ze niet kunnen wezen in een jarenlang huwelijk met een golddiggende mantelzorger.
kunt toch zeggen dat je er al jaren mee zit en nooit hebt geweten hoe dit te vertellen.
Dagelijkse zorg etc. Ik denk dat het hem zeker niet enkel om het geld te doen is. Ok, het kan mij spelen in zijn overwegingen, dat zeker
En idd, als je het per se wil aankaarten doe het dan op zo'n manier zodat je je moeder niet ineens een extra probleem in haar maag splitst.