Hoe beslis je of er nog een (vierde) kindje bij kan komen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 10:20

Citaat:
Ik zeg dan ook nergens dat een vierde kind per definitie een kindje uit mijn eigen buik moet zijn.

Dat is voor mij een heel ander ding.
Een kind op onze aarde zetten terwijl je er al 3 hebt en hij zo overvol is.
Of een ander kind wat het minder getroffen heeft ook een fijne jeugd proberen te geven.
Daar kan ik alleen maar van zeggen, wat geweldig dat je dat overweegt.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 10:26

De reden dat iedereen wel denkt dat het om een eigen kind gaat, heeft te maken met de alinea in je OP waar je bevallen/zwangerschap/babytijd benoemt. Zwangerschap/bevallen gaat zo lastig met een kind van een ander ;) . Als je het dus niet zo hebt bedoeld, dan had je daar duidelijker in moeten zijn.

Ik vind adoptie of pleegouderschap zo gek nog niet. Kindjes komen niet zomaar in dat proces terecht. Fantastisch als er voor zo'n kindje wel een liefdevol thuis komt, maar voor de rest van je gezin lijkt het me heel pittig.

Elicious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-18 10:31

Hilli schreef:
De reden dat iedereen wel denkt dat het om een eigen kind gaat, heeft te maken met de alinea in je OP waar je bevallen/zwangerschap/babytijd benoemt. Zwangerschap/bevallen gaat zo lastig met een kind van een ander ;) . Als je het dus niet zo hebt bedoeld, dan had je daar duidelijker in moeten zijn.

Ik vind adoptie of pleegouderschap zo gek nog niet. Kindjes komen niet zomaar in dat proces terecht. Fantastisch als er voor zo'n kindje wel een liefdevol thuis komt, maar voor de rest van je gezin lijkt het me heel pittig.

Maar dat was ook zeker iets waar we het over hebben gehad en waar ik overna heb moeten denken of dat geen reden van mijn / ons gevoel is..( ik ben ervan overtuigd dat dit voor sommige wel een reden is en dat vind ik wel wat zorgelijk)
Hierop was het antwoord al heel snel, nee! Nee zeker niet!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 10:39

Palmera schreef:
Elicious schreef:
Dat onze keuze een doordachte en weloverwogen keuze zal worden, welke dit ook is, ben ik van overtuigd!

Ik niet! Alleen al het feit dat je sommige reacties minder leuk noemt betekend dat het dus niet weloverwogen is.
Jij moet uiteraard en natuurlijk doen wat jij wilt. Je vroeg meningen. Maar het lijkt er meer op dat je bevestiging zoekt. Want iedereen die een waarom NIET mening geeft word niet eens op gereageerd. Wat op mij dus overkomt alsof dat niet eens een serieuze optie zou zijn.

Ts bedankt iedereen voor hun bijdrage/mening, en dan val je over het zinnetje, minder leuke berichten, die mening mag zij dan ook hebben. Daarmee is nog niet gezegd dat ze die meningen ook opzij schuift en daar niks mee doet.

IJsco_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 10:40

Citaat:
Ik zeg dan ook nergens dat een vierde kind per definitie een kindje uit mijn eigen buik moet zijn.

Zo kwam je inderdaad niet over in je vorige posts over zwangerschap en bevallen :=

Maar dat veranderd het hele topic: er komen héél andere vragen bij kijken O:) Ik kan je gezien mijn eigen gezin wel meer vertellen over het opvoeden van je biologisch eigen kinderen in combinatie met kind dat niet bij haar eigen ouders opgroeit en waar wij, en vooral zij, tegen aanlopen maar dat ga ik uit respect voor haar privacy niet in een topic doen :+ mocht je meer willen weten over welke zaken wij tegen komen mag je altijd een pb doen.

Maar een kind dat al op de wereld is helpen is heel iets anders dan er zelf nog één bij zetten :Y) (waar ik niet zeg dat je dat niet moet doen, maar is gewoon een heel ander vraag :') )

Wat je ook kiest, sterkte met de twijfel en volg je hart! :(:)
Het is jouw leven, en dat van je gezin. Daar kunnen een paar anonieme bokkers geen oordeel over mogen hebben.
Het feit dat je bewust bezig bent met deze vraag en niet gewoon maar 'doet', daar heb ik al veel respect voor _/-\o_

DarkCupid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 10:42

Elicious schreef:
Hilli schreef:

Maar dat was ook zeker iets waar we het over hebben gehad en waar ik overna heb moeten denken of dat geen reden van mijn / ons gevoel is..( ik ben ervan overtuigd dat dit voor sommige wel een reden is en dat vind ik wel wat zorgelijk)
Hierop was het antwoord al heel snel, nee! Nee zeker niet!

adoptie of pleegouderschap vind ik ook heel wat anders, daar kan ik me wel in vinden. dat help je iemand die al bestaat, en vind dat een mooier gebaar

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 10:43

Ts de helft van de posters hebben inlevingsvermogen van pantoffeldiertje.

Weten zelf te weinig van behoud en terugdringen van de aarde ellende

Zeggen ze dat adoptie goed is. Vergeet niet dat je kinderen uit Aziatische Landen met problemen of mankementen krijg.
De gezonde kindjes houden ze zelf

Pleegkinderen de vraag is ......wil je dat je eigen kinderen aandoen
Zo'n kindje kan je gezin maken maar ook breken

Ik zou de ellende van ander iig niet willen hebben

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 10:44

tita schreef:
Ts de helft van de posters hebben inlevingsvermogen van pantoffeldiertje.

Weten zelf te weinig van behoud en terugdringen van de aarde ellende

Zeggen ze dat adoptie goed is. Vergeet niet dat je kinderen uit Aziatische Landen met problemen of mankementen krijg.
De gezonde kindjes houden ze zelf

Pleegkinderen de vraag is ......wil je dat je eigen kinderen aandoen
Zo'n kindje kan je gezin maken maar ook breken

Ik zou de ellende van ander iig niet willen hebben

Ik zal het tegen mijn vriendin zeggen, ze zal blij zijn dat te horen :j
Ook voor haar zusje.

Over inlevingsvermogen gesproken dus.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 10:48

@bruintje zal altijd iemand iets te zeggen hebben over een post.

Vroeger was het anders maar ik weet dat China de regels heeft aangepast.

De gezonde kindjes blijven daar enkeling ga weg. Maar China wil dat die in China blijven
De kindjes met beperking of voor onze Europese maatstaven kleine gebreken gaan voor adoptie

Mijn vriendin wilde adoptie had 3 keuzes
2x autistisch
1x klompvoet
Laatst bijgewerkt door tita op 03-01-18 10:48, in het totaal 1 keer bewerkt

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 10:48

Vergeet ook niet dat iedereen zomaar in aanmerking komt voor adoptie, ook al heb jezelf al kinderen.
Zoals tita al zegt die kinderen hebben vaak al een rugzakje, en daar moet je ook maar mee kunnen handelen. Alleen jijzelf en je man kunnen beslissen of je dat aan kan, ook of je nog een eigen aankan?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 10:50

tita schreef:
@bruintje zal altijd iemand iets te zeggen hebben over een post.

Vroeger was het anders maar ik weet dat China de regels heeft aangepast.

De gezonde kindjes blijven daar enkeling ga weg. Maar China wil dat die in China blijven
De kindjes met beperking of voor onze Europese maatstaven kleine gebreken gaan voor adoptie

Mijn vriendin wilde adoptie had 3 keuzes
2x autistisch
1x klompvoet

Ja als mensen onzin uitkramen en andere van inlevingsvermogen van een pantoffeldier uitschelden krijg je die terug op je bord ja als je zelf net zo lomp doet.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 10:52

Tita, in het geval van pleegouderschap gaat het gewoon om kindjes uit NL. Waar wel een 'haakje' aan zit, omdat uit huis-plaatsingen nooit zomaar gebeuren. In hoeverre dat ooit over kan gaan in adoptie weet ik niet. Ik heb daar geen ervaring mee.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 10:55

Ik heb daar jaren geleden ook over na gedacht Ts, en heel mooi ook dat je dit overweegt.
Het is niet niks om een kind wat het slecht heeft in huis te nemen, vergis je daar ook niet in wat dat voor impact kan hebben op jullie gezin. Heb dit ook van dichtbij meegemaakt, was best moeilijk zowel voor de kinderen die er al waren als voor het adoptiekind. Maar er zijn natuurlijk ook mooie verhalen en zo te lezen zou het kind in een heel warm en stabiel nest terecht komen. Maar mocht het problemen geven dan leveren jullie kinderen wel in..... Dit geldt natuurlijk ook als je nog voor een eigen kind kiest wat extra zorg nodig blijkt te hebben.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 11:05

Adoptie en pleegzorg zijn 2 verschillende manier om voor kindje te zorgen dat weet ik

Bij pleegzorg heb tijdelijk en permanent weet ik ook
En crisis-opvang weet ik ook

Mijn WG deed het met plezier ( crisis wat ook maanden kan duren) tot laatste 2 kindjes zijn eigen kinderen kregen het er moeilijk mee.

Maar goed een klant van ons heeft er 7 die kan er goed van leven

Maar je hart moet wel daar liggen

dromertje2

Re: Hoe beslis je of er nog een (vierde) kindje bij kan komen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 11:08

En je moet door de screening komen, wij mogen dat al niet enkel en alleen omdat mijn vriend epilepsie heeft.
Klinkt allemaal zaligmakend op papier maar heb het al meermaals verkeerd zien aflopen.

Elicious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-18 11:11

Mijn doel was eigenlijk niet om de discussie pleegzorg/ adoptie te voeren, want zover zijn we nog niet.

We beseffen ons dat dit niet niks is hoor, maar nemen het mee in onze overweging.

Deoiridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 14:17

Nikass schreef:
Ik vind het vraagstuk of je in deze tijd nog (meerdere) kinderen op de wereld moet willen zetten wel een interessante, maar ik vind het een beetje belachelijk dat ts hier door sommige min of meer als misdadiger wordt gezien bij de wens alleen al.
Doe ff normaal zeg. 8)7

Oomens ik weet niet precies van welke kille planeet jij komt, maar dat je over geen enkel sociaal vermogen beschikt is wel duidelijk.
Misschien is als tegenwicht een paar sociaal voelende, vriendelijke kinderen van ts dan toch wel een goed idee ;)

Ik vind eigenlijk dat het sociaal vermogen best duidelijk aanwezig is bij iemand die als streven heeft de aarde niet verder te belasten met menselijke overbevolking.

Denk alleen dat er een verschil is met sociaal denken op de kortere en op de langere termijn. Het langere termijn verhaal willen veel mensen nu niet horen, maar is naar de toekomstige mens waarschijnlijk wel het meest sociaal. Het zou fijn zijn als kleinkinderen en achterkleinkinderen ook nog een mooie tijd op aarde rond kunnen lopen toch?

Deoiridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 14:22

Elicious schreef:
Dat ik zeg minder leuke reacties bedoel ik voornamelijk de manier van formuleren mee.
Bij het openen van dit topic was ik voorbereid op een breed scala aan meningen, en daar is ook niks mis mee. Daardoor kunnen we het ook weer op een andere manier bekijken.

Sommige van jullie kunnen zo met respect en medeleven reageren en doen echt hun best zich te verplaatsen in een situatie en verder te helpen. Of dat nu un mijn topic is of in anderen.
Ik waardeer dat enorm.

De wereld is erg veranderd.
Ik denk dat dat aspect voor ons op het moment een van de zwaarst wegende punten is.
Niet zozeer de voetafdruk die sommige van jullie benoemen, want daarin moet NL denk ik eerst heel andere stappen in maken ( andere discussie ), wel ontwikkeling en veiligheid die anders is in deze tijd van opgroeien..

We hebben ons eerder verdiept in pleegzorg en adoptie. Deze kindjes zijn al op de wereld en kunnen wij eem veilig en liefdevol thuis bieden. Dit is dus opnieuw een afweging welke we maken.

Nogmaals, ik ben blij met al jullie input. Super!

Super mooi dat je overweegt om jullie energie in een niet eigen kindje te steken, ts. :)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 14:34

Deoiridh schreef:
Nikass schreef:
Ik vind het vraagstuk of je in deze tijd nog (meerdere) kinderen op de wereld moet willen zetten wel een interessante, maar ik vind het een beetje belachelijk dat ts hier door sommige min of meer als misdadiger wordt gezien bij de wens alleen al.
Doe ff normaal zeg. 8)7

Oomens ik weet niet precies van welke kille planeet jij komt, maar dat je over geen enkel sociaal vermogen beschikt is wel duidelijk.
Misschien is als tegenwicht een paar sociaal voelende, vriendelijke kinderen van ts dan toch wel een goed idee ;)

Ik vind eigenlijk dat het sociaal vermogen best duidelijk aanwezig is bij iemand die als streven heeft de aarde niet verder te belasten met menselijke overbevolking.

Denk alleen dat er een verschil is met sociaal denken op de kortere en op de langere termijn. Het langere termijn verhaal willen veel mensen nu niet horen, maar is naar de toekomstige mens waarschijnlijk wel het meest sociaal. Het zou fijn zijn als kleinkinderen en achterkleinkinderen ook nog een mooie tijd op aarde rond kunnen lopen toch?

Gaat niet om de inhoudelijke discussie, zoals je kan lezen vind ik die wel interessant. Gaat erom dat sommige mensen klaarblijkelijk moeite hebben met enigszins opbouwend formuleren.

ts, misschien is dit ooit iets voor je (wellicht als je eigen kinderen wat ouder zijn):
https://vng.nl/onderwerpenindex/jeugd/j ... -care-mtfc

Lovemyponys5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 17:42

Ianrowan2009 schreef:
Lovemyponys5 schreef:
Ik zal zeggen als jullie het graag willen en je bent berijd er voor te gaan dan moet je dat doen.
Ik kom uit een gezin van 13 kinderen ik zelf ben nummer 12 en nu 17 jaar oud. Ik heb geleerd dat er altijd wel een mouw aan te passen is. En dat je het met elkaar hartstikke gezellig hebt en ook zoveel leert in een groot gezin. En iedereen staat voor elkaar klaar en iedereen helpt elkaar.
Tuurlijk kosten kinderen erg veel geld en mijn moeder had ook geen geldboom. Maar zolang je kind dat kan krijgen wat hij of zij nodig heeft dan is het tog goed?
Vooral doen waar jullie je het best bij voelen

13?!?! :wow:
Gezien de leeftijd woont niet iedereen meer thuis denk ik.
Maar lijkt mij super gezellig ( buiten de gezonde ruzies tussen broers en zussen om ) om met zo’n grote familie te zijn. Je trekt met elkaar op, zorgen voor elkaar, kan bij meerdere terecht met problemen, vakanties zijn volgens mij helemaal een feest.. hoe doen jullie dat eigenlijk? Zijn jullie wel eens met z’n allen op vakantie geweest? En hoe reizen jullie dan?Maar voor jou, Lovemyponys5, ook wel duur, zoveel verjaardagen, neefjes en nichtjes :=
Maar aan de andere kant als je dan zelf weer jarig bent :$ Sinterklaas, kerst... haha, moet een groot huis zijn als jullie met z’n allen iets te vieren hebben :=

Wij gaan nooit op vakantie. Maar dit is niet vanwege het aantal familie leden dit komt omdat wij ook nog een dierentuin aan dieren hebben hier en die niet achter willen laten.
Wel maken we uitstapjes naar pretparken en strand met zijn alle in de vakantie.
We wonen nu nog met 7 kinderen thuis en mijn ouders. Kerst en verjaardagen is altijd een groot feest heel gezellig. En er is niemand die aandacht te kort komt. Maar dat komt ook omdat we veel als broers en zussen aan elkaar hebben

Doutz16

Re: Hoe beslis je of er nog een (vierde) kindje bij kan komen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 18:14

Ik ben de 2e van de 5. Ik heb een zus, zusje en 2 pleegbroertjes. (21 - 3). Het is hier hartstikke gezellig en ik heb altijd de liefde en aandacht van mijn ouders mogen ervaren. Een hele goede jeugd gehad.

Over pleegzorg, denk er goed over na. De kinderen nemen een verhaal mee en daar komt vaak meer bij kijken. Je moet dat echt kunnen en je kinderen moeten dat ook aan kunnen. Het is geweldig en ik ben super blij dat mijn ouders deze 2 jongetjes een warm thuis hebben geboden en ze voelen als mijn echte broertjes. Maar we zitten wel midden in rechtzaken met de biologische ouders, lichamelijke problemen door het verleden en traumas ed. Niet niks dus.

4 is qua aantal kinderen beter lijkt mij.. Ik trok altijd heel erg op met mijn oudere zus en mijn zusje viel daar wel buiten om het leeftijdsverschil. Dit trekt nu bij en merk ik dat we meer met zn 3en zijn. Maar vooral in de jongere jaren kan dit nogal verschil maken denk ik

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 18:26

Ts ik vind het knap dat je blijft reageren. Door dit topic zou ik me al schuldig voelen om zwanger te worden van een eerste. Zelf zou ik alleen voor veel kinderen kiezen als ik het geld had om in een ander land te wonen met veel ruimte en rust.

Wat je veel ziet bij grote gezinnen is dat de kinderen ook wel veel leren van elkaar. Alleen als ik een huis vol kijk komt het bij mij bijna over als een automatische zorgtaak voor de tweeling bij de Ademas

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 18:30

Al van het begin aan het meelezen en nu reageer ik ook ff.

Zelf hier al 2 kids,de 3de is onderweg(7 maand zwanger) en altijd gedroomd van 4 kids,mijn man volgt hierin.

Al het gezaag over 'het is de tijd niet meer voor veel kinderen'
Tja,een mens kan evenveel vervuilen als 10 andere samen.
Het is maar hoe je in het leven staat en hoe je alles bekijkt en aanpakt.

Is 1 kind perse zo perfect?
Ik ken veel 1-kids gezinnen,die hebben meer speelgoed,zijn rotverwend,hebben een iPad en telefoon (bij wijze van spreken) nog voor ze kunnen lopen en als ik ze vergelijk met menig ander kind,zijn heel wat een-kindjes,behoorlijk egoïstisch en verre van super sociaal en meelevend(kan ook ergens niet anders,thuis moeten ze nooit delen,alles is voor hen)

Volgens mij ook niet altijd de perfecte basis om juist en goed in het leven te staan.....

Ook wij dachten al aan adoptie en pleegzorg.

Adoptie.
Tegen het eind van het verhaal ban je jaren verder en ben je 25 000 euro armer(in belgie toch).
Schandalig gewoon en daarnaast ben je verplicht om meerdere keren naar het geboorteland van het kind te reizen.met kleine kinderen en een hoop dieren vind ik dat bv zo'n afknapper en totaal onrealistisch.

Pleegzorg.
In belgie nog behoorlijk slecht geregeld.
Al meerdere ervaringen gehoord van mensen die een pleegkind in huis halen en plots,zo goed als uit het niets,dat kind terug moeten afstaan aan de natuurlijke ouder('s).
Niet mijn manier van hoe ik een stabiele thuis wil vormen voor mijn kinderen.
Een pleegkind zou prima kunnen,maar het risico lopen dat je dit kind,zomaar plots terug moet laten gaan en nergens niets van rechten hebt hierrond,laten mij ook die optie niet echt open.

@TS,volg je hart.
Dat is vaak gewoon het juiste antwoord,al de rest komt vanzelf en lost zichzelf op.
Laat andere mensen maar zagen over overvolle wereld,egoïsme en andere dingen.
Geniet gewoon met volle teugen van een groot gezin,geef je kinderen alle liefde en leer ze juist naar de wereld te kijken.
Een betere basis om een goeie start te maken,bestaat er niet!

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 18:55

Elicious schreef:
Dat ik zeg minder leuke reacties bedoel ik voornamelijk de manier van formuleren mee.
Bij het openen van dit topic was ik voorbereid op een breed scala aan meningen, en daar is ook niks mis mee. Daardoor kunnen we het ook weer op een andere manier bekijken.

Sommige van jullie kunnen zo met respect en medeleven reageren en doen echt hun best zich te verplaatsen in een situatie en verder te helpen. Of dat nu un mijn topic is of in anderen.
Ik waardeer dat enorm.

De wereld is erg veranderd.
Ik denk dat dat aspect voor ons op het moment een van de zwaarst wegende punten is.
Niet zozeer de voetafdruk die sommige van jullie benoemen, want daarin moet NL denk ik eerst heel andere stappen in maken ( andere discussie ), wel ontwikkeling en veiligheid die anders is in deze tijd van opgroeien..

We hebben ons eerder verdiept in pleegzorg en adoptie. Deze kindjes zijn al op de wereld en kunnen wij eem veilig en liefdevol thuis bieden. Dit is dus opnieuw een afweging welke we maken.

Nogmaals, ik ben blij met al jullie input. Super!

Ik heb tot nog toe niet gereageerd maar wil hier even op inhaken.

Ik zeg doen ga voor een pleegkind of adoptie!
Ik heb het van dichtbij gezien en al die kinderen zijn stuk voor stuk zo erg geholpen !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 19:07

Ik vind ook dat er zat mensen op de wereld zijn. Die moeten allemaal eten en zo'n kind zal dus per definitie een grote voetafdruk achterlaten, zelfs als het geen vlees eet.
Ik vind één of twee normaal, drie een geval van naja en vier eigenlijk asosciaal.

Een van de belangrijkste redenen dat ik zelf geen kinderen "neem".