Ik denk mijn oma te herkennen..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Dracarys

Re: Ik denk mijn oma te herkennen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 19:30

Jammer TS!

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-18 19:04

Even een update, vandaag kwam mijn oma daadwerkelijk aan de kassa. Ik herkende haar direct en ze was met mijn nichtje en neefje.
Toen ik haar gedag zei hoorde ik direct al dat ze eigenlijk niet op mij zat te wachten. Na het afrekenen slaat ze haar armen om mijn neefje en nichtje heen en zegt ze '' ik ben zo blij dat jullie mij niet in de steek hebben gelaten, aan jullie heb ik iets'' en daarna liep ze weg.

Ik was er zo verdrietig van, ik wist gewoon niet wat ik moest doen. Ik moest er gewoon van huilen, zit je daar achter de kassa in de grond getrapt door je eigen oma.
Ik heb nu echt het gevoel dat het allemaal mijn schuld dat we die hele tijd geen contact meer hebben gehad

Ik moest dit even kwijt :(

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 19:07

Wat ontzettend sneu! Daar zou ik ook van moeten huilen hoor. Jammer dat het zo moet. Misschien wist ze zelf ook niet zo goed hoe ze met de situatie om moest gaan?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 19:09

Ach meis, wat verdrietig. Daar zou toch iedereen van moeten huilen? Dat is helemaal niet gek hoor :(:)

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 19:09

Plaatsvervangende woede en verdriet.. Wat erg TS! Weet verder niet goed hoe te reageren.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 19:11

Ah jeetje wat erg, jammer dat deze wending aan het topic is gekomen. Wat erg voor je en ik snap heel goed dat je hier ontzettend verdrietig van geworden bent. Weet niet zo goed wat ik kan zeggen om het makkelijker te maken, want zo iets is gewoon echt heel erg rot.... :(:) Sterkte :*

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 19:15

Heel eerlijk herken ik in die laatste post mijn eigen oma, de ellende is dat die wel contact wil maar zichzelf dus saboteert door zure opmerkingen en verwijten.

In jouw geval zou ik ook niet weten hoe en of je contact zou moeten zoeken, als je een adres kan krijgen misschien eens een verjaardags of kerstkaart sturen met de uitnodiging te komen praten als ze dat wil. Dat is niet te opdringerig maar zet toch de deur op een kier zeg maar.

Jammer hoor :(:)

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 19:17

Wat een ontzettend zielige vertoning van je oma... Je zou denken dat ze op haar leeftijd beter zou moeten weten dan je zo de grond in te boren..

Weet je gelijk wat je er (niet) aan hebt...

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 19:17

Juist das gemeen.

Ik weet niet hoe oud je was toen het contact verbroken is. Of waarom.
Mocht je toen minderjarig zijn geweest zou ik haar een bericht sturen en haar vertellen dat je het erg jammer vind dat ze zich in de steek gelaten voelt. Maar dat zij toen volwassen had moeten zijn en jij dat dus absoluut toen nog niet was.

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 19:20

Van je familie moet je het hebben......
Zij als volwassen persoon had toch ook contact met jou op kunnen nemen ipv de boel laten verwateren?
Probeer het je niet teveel aan te trekken, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. :(:)

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 19:21

Wat een nare reactie van je oma. Uiteraard voel je je rot dan, nogal logisch. :(:)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 19:23

Jeetje, wat heftig zo ineens. Nu hebben wij natuurlijk geen idee wat er gespeeld heeft, maar die opmerking is echt ongelofelijk hard en lomp. Hoe kan ze nou een kind verantwoordelijk houden voor wat dan ook? Tenminste, ik naam aan dat je nog een jong kind was toen het contact met Oma verbrak. Hoe kan jij nou ook maar ergens de schuld aan hebben?

Als het je echt heel erg dwars zit, kun je altijd een berichtje sturen nav het contact nu?

Nu kan ik verschrikkelijk slecht tegen onrechtvaardigheid, dus ik zou die neiging alleen al hebben om te laten weten hoe belachelijk het is om een kind de schuld te geven van wat dan ook... en dat ook jij, buiten jou toedoen, al 10 jaar een oma moet missen.

Maar wellicht zou je het ook openlijker kunnen spelen. Om de lucht te klaren. Je zou iets kunnen sturen van, dat je het fijn vond haar even te zien. Dat haar opmerking je pijn deed en dat je je afvraagt waarom ze zo koud tegen je was of zo? Je kunt altijd van de domme doen.

I dunno. Just sayin. Je hebt opties.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 19:31

Jeetje, dat is inderdaad wel even een klap in je gezicht.
Enerzijds weet je nu waar je aan toe bent, anderzijds is dit natuurlijk een hele kwetsende manier van je oma om dit zo te laten blijken. Er zit duidelijk heel veel wrok bij haar.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 19:35

Ts, schrijf haar een brief en leg het uit wat dit met je deed, maar van de andere kant, wanneer ze zo kortzichtig en ook gemeen is moet je je afvragen of je wel blij word van het contact.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 19:56

Tjonge ik zou je bijna vragen om dr telefoonnummer om dr eens goed de waarheid te vertellen over die vreselijke rotopmerking! Dat is gewoon heel erg gemeen. Bah!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 19:58

Lieve TS, dit is niet jou schuld. Jij was een kind, en als zij als volwassen vrouw en jou oma zo reageert dan moet je blij zijn dat dat contact er niet is denk ik.
Dit is jou bewust pijn doen en dat soort mensen moet je heel ver bij je vandaan houden, familie of niet.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 19:58

Jeetje ts. Ik begrijp ook dat je daar van moet huilen. Wat een nare opmerking.

Mocht je er echt mee zitten dan Ou ik inderdaad een kaart met een brief sturen. Qeet je wanneer ze jarig is? Datzou ideaal zijn.

Of gewoon laten gaan, je verdient beter dan dit. Ongeacht wat ee gebeurd is

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 20:02

Wat een gemene opmerking. Ze moest eens weten hoe hard jij hier mee in zit. Heel dit topic en dan ineens zo een naar bericht.

Dikke knuffel TS, begrijp volledig dat je daar heel emotioneel van wordt. Wou dat ik iets voor je kon doen. Ben ergens blij voor je dat je niet op Facebook wat hebt gestuurd.. als het echt zo moet dan liever niet dan wel toch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 20:02

Jee, wat erg om zoiets te horen. Heb gewoon met je te doen, zo naar...

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 20:04

Ach meisje toch.. wat vervelend en wat gemeen! Ze mag zoiets nooit op jou afschuiven. Ik wil een virtuele knuffel geven, echt zo sneu voor je.

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 20:07

Wat verdrietig! Ik denk dat je oma misschien ook wel overdonderd was. Als je haar adres hebt dan zou ik dit hele topic printen en er een brief bij doen waarin je schrijft dat je haar mist en dat je een keer met haar wil afspreken.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 20:13

SindyKaya schreef:
Even een update, vandaag kwam mijn oma daadwerkelijk aan de kassa. Ik herkende haar direct en ze was met mijn nichtje en neefje.
Toen ik haar gedag zei hoorde ik direct al dat ze eigenlijk niet op mij zat te wachten. Na het afrekenen slaat ze haar armen om mijn neefje en nichtje heen en zegt ze '' ik ben zo blij dat jullie mij niet in de steek hebben gelaten, aan jullie heb ik iets'' en daarna liep ze weg.

Ik was er zo verdrietig van, ik wist gewoon niet wat ik moest doen. Ik moest er gewoon van huilen, zit je daar achter de kassa in de grond getrapt door je eigen oma.
Ik heb nu echt het gevoel dat het allemaal mijn schuld dat we die hele tijd geen contact meer hebben gehad

Ik moest dit even kwijt :(

ik zou haar een brief sturen met dit verhaal.. Dat je 7 was toen haar zoon overleed en dat je een kind niet kwalijk kunt nemen als contact verwatert. En vragen wat ze met de opmerking 'niet in de steek gelaten' bedoelt heeft, want hoe kan een kind zijn/haar grootouders nu in de steek laten.. Volwassenen laten kinderen in de steek, kinderen niet volwassenen, daar zijn ze eenvoudig genoeg te afhankelijk voor.

En geef aan wat die opmerking met jouw heeft gedaan, dat je feitelijk nog steeds een kind bent, een kind van haar kind. En dat je je nu juist door haar enorm in de steek gelaten voelt.. Dat je niet begrijpt waarom zij niet het contact heeft proberen te onderhouden, wat er ook tussen jouw moeder en haar eventueel heeft ingestaan, je bent toch haar kleinkind, waarom heeft ze niet gevochten voor dat contact.

Ik zou het op die manier insteken.. want feitelijk verwijt ze je nu iets.. wat letterlijk eigenlijk haar te verwijten valt... Je bent 17, een kind nog. Zij is de volwassene in dit geval.. zelfs als jij op je 15e de boel hebt laten versloffen als contact, valt je dat nog niet aan te rekenen.. waar was zij als oma op alle dagen die voor jou belangrijk waren?

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 20:13

Wat een jammere reactie, maar wel eerlijk. Ze voelt zich dus in de steek gelaten. Ik vind het jammer dat ze niet beseft dat jij dat niet hebt beslist. Je kunt haar een brief schrijven indien je haar echt wilt laten weten dat je haar gemist hebt en hoopte op een blij weerzien. Of je kunt je erbij neerleggen. Soms lopen relaties eenmaal zo. Je hoeft je echt niet schuldig te voelen :(:)

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 21:04

dees_daan schreef:
Lieve TS, dit is niet jou schuld. Jij was een kind, en als zij als volwassen vrouw en jou oma zo reageert dan moet je blij zijn dat dat contact er niet is denk ik.
Dit is jou bewust pijn doen en dat soort mensen moet je heel ver bij je vandaan houden, familie of niet.

Helemaal mee eens!
Wat ontzettend lelijk van haar om zo te doen.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 21:42

Triest hoor dat ze zo reageert,jammer voor je :(:)