Wel of geen pakketten voor buren aannemen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

HaKuNaMaTa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 23:40

bij mij thuis namen wij ook altijd pakketjes aan voor de buren, en de buren ook voor ons. Maar soms hadden ze zo'n bui, dat ze ineens niet meer tegen ons praten, en ons compleet negeerde.

Tot op een ochtend de bel ging, dus ik sprong uit bed, om zo snel mogelijk naar de deur te gaan. maar tja postbezorgers, zijn vrij snel weg. Dus ik maakte de deur open omdat de bus nog wel voor de deur stond. Stond die beste man bij de buren. En ik hoor de buurvrouw zeggen ''nee voor hun neem ik dat niet aan. Daar begin ik niet aan'' En sinds dien doen wij het ook niet meer voor hun! :+

Bij mijn vriend daar in tegen, daar is een behoorlijk slechte band tussen hun en de buren. Maar pakketjes worden netjes aangepakt, en opgehaald (altijd binnen een paar uur). Maar daar doen ze het wel netjes allemaal.

Dreamybol

Re: Wel of geen pakketten voor buren aannemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 23:56

Gelukkig nemen de buren het wel voor ons aan, al proberen we echt wel dingen te laten bezorgen op momenten dat we er zijn, dat kan soms toch misgaan. Ik ben niet heel mobiel, dus online shoppen vind ik echt ideaal, ben nu al klaar met de kerstcadeaus. :)
Wij nemen ook de pakjes voor de buren aan, de PostNL en DPD bezorger weten dat ik meestal thuis ben (en ook dat ik er wat langer over doe om bij de deur te komen) en onze buren laten dingen nooit lang bij ons liggen en ook wij halen pakjes zo snel mogelijk op. En niet op onchristelijke tijden, laatst kwamen we om half 10 's avonds pas thuis, dan wachten we wel tot de volgende ochtend.
Woon ook wel in een fijne wijk, als mijn buren me zien bij de supermarkt vragen ze al of ik zware boodschappen heb die ze voor me moeten meenemen en iedereen is gewoon vriendelijk en let een beetje op tijdens vakanties enzo. We lopen de deur niet plat bij elkaar, maar zijn wel allemaal gewoon aardig tegen elkaar. Als ik hier mijn gang lange tijd vol zou hebben liggen kom ik er met mijn rolstoel niet eens langs, dus als dat zou gebeuren, zou ik voor die mensen ook niets meer aannemen.

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 12:10

Gelukkig worden mijn pakketjes aangenomen door mijn (hoog) bejaarde buurtjes aan alle kanten. Zelf heb ik nooit een pakketje voor hun, gezien ik in een seniorenflat woon XD

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 12:19

Hier nemen we wel pakketjes aan en de buren ook van ons.
Maar met maar een paar buren is dat natuurlijk wel wat anders dan in een flat.
Zoals het bij ts gaat zou ik er op een gegeven moment ook mee stoppen.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 12:26

Ik neem voor bijna alle buren pakketjes aan. Ik werk vanuit huis dus ben vrijwel altijd thuis, kleine moeite. Van een stel neem ik niets meer aan, lieve mensen hoor maar ze laten de pakketjes soms gewoon ruim 3 maanden staan. Eind vorig jaar heeft hier bijna 3 maanden een voorscherm van een auto in de gang gestaan. En mijn lichaam werkt niet goed mee dus even naar beneden tillen is geen optie voor mij.
De andere buren komen het altijd keurig ophalen. Ik zie niet in waarom ik het niet zou aannemen, ik ben thuis en het staat niet in de weg. Ik ben zelf ook altijd blij als iemand mijn pakje aanneemt als ik er even niet ben.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 12:27

Ik neem ze niet aan, maar dat is puur omdat wij geen goede relatie hebben met de buren :) Zij nemen overigens ook geen pakjes voor ons aan

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 12:29

Ik bestel veel en komt bijna altijd bij de buren terecht . Die hebben echter aangegeven dat ze het totaal geen probleem vinden dus dat komt goed uit :)

Ik neem ook aan van 2 buren allebij de kanten op

puma

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 12:36

lindatje schreef:
Rongyos schreef:
Liefst zou ik bij de voordeur gewoon een soort van 'pakjeskluis' willen hebben zodat ze pakjes daarin kunnen bezorgen en verder niemand meer wordt 'lastiggevallen'. Maar zover is de techniek e.d. nog niet.

Jawel hoor :-). Even snel de eerste hit gepakt die ik kreeg: http://www.pakketbrievenbusshop.nl/post ... 27043.html.

Zal je zien dat ze de pakketjes voor de rest van de straat daar ook ingooien met een briefje voor de ontvangers dat het op jouw huisnummer is afgeleverd :D
Erger nog... dat je Eigen pakketjes er niet meer inpassen door de pakketjes van anderen :+

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 12:47

Onze buurman besteld soms ook wel wat en is dan niet thuis.
Wij nemen ze wel aan maar hij komt ze meestal dezelfde dag of die dag daarna ophalen.
5 dagen laten staan vind ik wel heel erg, ik zou ze dan ook niet meer aannemen idd.

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 13:02

Ik kan er niet mee zitten. Ik heb een tijdje vrij veel thuis gezeten en kreeg toen regelmatig pakketjes voor de buren. Die kwamen ze netjes ophalen of ik bracht ze langs als ik zag dat ze weer thuis waren. Kleine moeite.
Inmiddels werk ik meer en ben ik minder thuis om pakketjes aan te nemen. Tijdje terug was voor de 2e keer een pakketje van mij bij de (bijna) buren gebracht. Die deden onvriendelijk en zeiden dat het niet elke dag moest gebeuren en dat ze de enige waren die overdag thuis waren dus dat alles altijd bij hun kwam. Is dus niet waar want alles is ook maanden bij mij gekomen.

Dus inmiddels kies ik maar voor de optie afhalen als die er is, of ik laat het bij mn ouders bezorgen. Maar die werken ook dus dan moet ik het bij hun buren af gaan halen wat nog raarder en vervelender is.

Ik heb veel liever dat de buren gewoon weigeren en ik het ergens op het postkantoor op kan halen dan buren die het wel aannemen maar vervolgens gaan zitten piepen.

Het kan toch niet zo zijn dat ik niets kan bestellen omdat ik niet de hele dag thuis kan zitten wachten?!

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 13:06

Ik nam altijd pakketjes voor alle buren aan.
Maar inmiddels neem ik alleen nog de pakketjes van de buren aan waarvan ik weet dat ze het de zelfde dag nog komen halen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 13:10

puma schreef:
Zal je zien dat ze de pakketjes voor de rest van de straat daar ook ingooien met een briefje voor de ontvangers dat het op jouw huisnummer is afgeleverd :D
Erger nog... dat je Eigen pakketjes er niet meer inpassen door de pakketjes van anderen :+

Je kunt hem natuurlijk afsluiten als je niets hebt besteld :)*

Verder lijkt het me toch niet zo moeilijk? Een kist met een slot dat dichtvalt en die je open zet als je wat verwacht, met een bezorgersinstructie aan de binnenkant :)*

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 13:16

Bij ons zet PostNL het gewoon achter het huis, onder het afdak.

DHL neemt het mee naar het afhaalpunt dus die moet ik zelf ophalen.

Dan blijft alleen de DPD of zo over, die komt hier gelukkig bijna nooit. Daar zet ik standaard op: mag achter het huis, onder het afdak. Maar daar kijken ze niet naar.
Dat is dan hun probleem want ze komen dan dus de dag er na weer aanbieden.
Meestal probeer ik dan aan te geven wanneer wij thuis zijn, mits ze zo'n briefje achter hebben gelaten.

De buren hoeven dus bijna nooit wat voor ons aan te pakken, en andersom ook niet.

(wij maar met 2 naast elkaar en dan een heel eind niets, dus heb maar 1 buur)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 13:19

Ik heb geen buren (scheelt al) maar bij m'n vriend z'n bedrijf worden wel eens pakketjes bezorgd voor het bedrijf 2 deuren verder. Die zijn er dan niet en dan neemt m'n vriend ze aan. Wel met de mededeling dat als het er langer dan 1 week blijft staan, dat we het dan retour afzender sturen; hij is geen postkantoor en met postnl kan je tegenwoordig zien wanneer je pakket afgeleverd wordt.

zeker als het zo lang blijft staan kan ik me goed voorstellen dat je er een keer klaar mee bent. Ik zou dat ook wel tegen de buren zeggen, dat je best af en toe een pakket aan wil nemen maar dat je nog wel fatsoenlijk je gang in wilt kunnen en dat je geen sorteercentrum bent..

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 13:21

Nou, gisteren voor de 5e dag geprobeerd mijn pakketje bij de buren geprobeerd op te halen, maar weer niet thuis. Ik hoop niet dat ze er net zo over denken als hier: nou, al 5 dagen niet geweest, dat sturen we terug...
Daarom haal ik het dus liever ergens op waar er wel iemand aanwezig is. Ik wil mijn pakketje na 5 dagen inmiddels wel hebben :+
Ik denk dat ik vanavond maar een briefje door de brievenbus gooi om te vragen of hij het in de tuin bij de deur wil leggen (staat een kist). Postbode doet dat niet, hopelijk de buurman wel :j

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 13:29

Mijn ouders zetten er gewoon bij 'bgg onder de veranda' en als er een pakket komt doet de postbezorger dat meestal ook wel. Wij hebben 1x gehad dat ik naar de buren moest voor een pakketje en die kreeg ik gewoon mee(mijn moeder had lucht ervan gekregen dat hij bij hun was bezorgd, dat gebeurt wel is als er een nieuwe postbezorger is die geen weet heeft van onze huisnummers :P)

Verder vind ik het inderdaad voor jouw situatie nogal aso, en zou ik het helemaal begrijpen als je gewoon de buren opbelt en zegt ik neem geen pakketjes meer van jullie aan!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 13:45

_suus19_ schreef:
Het kan toch niet zo zijn dat ik niets kan bestellen omdat ik niet de hele dag thuis kan zitten wachten?!

Ik weet niet hoe je woont, maar ik doe altijd een briefje op de deur dat de bezorger het pakket in de houtopslag mag leggen. Hij doet vervolgens ons briefje met zijn bezorgbriefje in onze brievenbus en schrijft dat hij het in de houtopslag heeft gelegd.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 13:49

Wij nemen pakketjes aan voor de buren, en de buren nemen onze pakketjes aan. Best fijn zo. Als we dan weten dat de andere thuis is gaan we aanbellen met het pakketje, doen zij nu ook voor ons. Niemand die er echt over klaagt, het is gewoon een kleine wederzijdse geste die we doen. Vind het nu niet zo erg. Kan wel begrijpen dat het een last wordt als je het moet doen voor half de straat

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 13:55

Ik laat de meeste pakketten op mn werk leveren. We zitten in een verzamelpand en in de meterkast op mijn verdieping ligt altijd voor elk pakje een euro voor de bezorger. Als ik er niet ben legt hij ze daar en neemt de euro’s mee. Dat extraatje doe ik sinds ik weet dat ze super slecht verdienen. Veel dingen worden toch al gratis bezorgd dus die ene euro kan best. En bijkomend voordeel is dat mijn pakjes altijd met extra zorg worden behandeld.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 13:57

Als de bezorger zo nu en dan met een pakketje komt omdat iemand niet thuis was vind ik dat helemaal niet erg, dan help ik graag een handje.
Ik ga alleen niet als verzamelpunt zitten omdat de bezorger te lui is om bij iedereen aan te bellen :+

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 13:58

Wij nemen pakketjes aan voor de buren, en zij nog veel vaker voor ons :+ ik probeer altijd te laten bezorgen op een dag dat ik thuis ben, maar regelmatig komt het niet op de beloofde dag. De tijden die postnl in de app heeft staan klopt al jelemaal niets van. En zelfs op dagen dat ik thuis ben moet ik boodschappen doen, dochter naar school brengen etc. Op een of andere manier heeft die bezorger daar een neus voor, die komt altijd net in die 15 min dat ik weg ben :+
Toen ik hoogzwanger thuis zat werd ik ook als pakketpunt gebruikt, vond t niet zo erg, mits hij het binnen op een handige plek neerzette. Zag ik tenminste nog eens iemand :')

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 13:59

Twee buren wil ik het wel aannemen de rest niet. Maar die hebben zelden pakket ten. Bij mij zet ik een grote bak neer waar ze het in doen. En anders lopen ze vaak na de schuur.

Hang altijd mijn telefoon nummer erbij dan bellen ze en loop ik er gelijk heen. Boerderij dus ben er vaak wel maar net achter

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 14:00

Ik bestel erg veel online (want niet in gewone winkels verkrijgbaar) en hoewel ik ontzettend veel thuis ben mis ik eigenlijk elke week wel een pakket die dan bij de naaste buren wordt bezorgd. Het zijn vaak ook enorm grote en zware pakketten (voer voor de dieren etc.) dus ik voel me er best bezwaard over. Ik haal het wel direct op als ik thuis ben.
Ik heb wel aangegeven dat ik het niet erg vind als ze weigeren maar ze zeggen het geen punt te vinden... Eens in de zoveel tijd geef ik dan maar een doosje bonbons of iets dergelijks als bedankje. Hun pakketten neem ik uiteraard ook aan, maar dat komt bijna niet voor. Voor andere buren neem ik ook wel pakketten aan, kleine moeite. Ik heb ook nog nooit gehad dat het niet snel werd opgehaald. Van de voorbeelden uit de OP zou ik het echter ook niet meer doen hoor. :+

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 14:07

Bij jou is het wel erg hoor TS, dan zou ik er ook wel klaar mee zijn. Plak anders iets op de deur, dat je geen pakketten voor anderen aanneemt. Scheelt je ook 5x per dag naar de deur lopen :) Hier doen we het wel, maar het komt niet zo heel vaak voor en het wordt ook dezelfde dag nog opgehaald door de buurtjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 15:13

Amanda schreef:
Nou, gisteren voor de 5e dag geprobeerd mijn pakketje bij de buren geprobeerd op te halen, maar weer niet thuis. Ik hoop niet dat ze er net zo over denken als hier: nou, al 5 dagen niet geweest, dat sturen we terug...
Daarom haal ik het dus liever ergens op waar er wel iemand aanwezig is. Ik wil mijn pakketje na 5 dagen inmiddels wel hebben :+
Ik denk dat ik vanavond maar een briefje door de brievenbus gooi om te vragen of hij het in de tuin bij de deur wil leggen (staat een kist). Postbode doet dat niet, hopelijk de buurman wel :j

Ja goed, hier gaat het om twee bedrijfspanden, een van de medewerkers daar laat alles dan naar d'r werk sturen maar vervolgens komt ze het niet halen :+ hoe moeilijk is het om in je pauze even naar de buren te lopen :+