Waar waren jullie vroeger bang voor?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-17 20:38

De Moddermonsters (Under the Mountain) zorgde hier ook voor heel wat nachtmerries.
Vooral de scenes dat ze door die buizen en gangen krioelden :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 20:41

Chiave schreef:
De Plaaggeest van Bassie en Adriaan. Bah, dat was eng. Vooral door die kleding ook.

Laatst keek ik de afleveringen met m’n moeder toen ze op TV herhaald werden, kreeg nog steeds de kriebels ervan. -O-

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 20:41

Ja daar staat me ook iets van bij maar dat ik daar een stukje van zag dat me helemaal niet aanstond. Of althans het was volgens mij iets met een hele modderige glijbaan ofzo...?

Trouwens ook een keer een nare volwassen thriller /horror film waar mensen ingemetseld werden en dan op een gegeven moment die muren zo gingen opbollen enzo, toen was ik ook nog lang geen 10... :=

Lisa__Beau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 20:53

Die plop film! :j Verder was er nog een plop film waarbij er 3 kabouters waren met snot (als ik het mij goed herinner). Mijn zussen wilde deze altijd kijken omdat ze wisten dat ik er als de dood voor was. Heb deze film op mijn 10/11e nog eens gekeken met mn nichtjes maar kreeg er opnieuw de rillingen van >;)

Edit; ik heb het even opgezocht. Het waren de 3 kabouters van plop in de wolken!
Laatst bijgewerkt door Lisa__Beau op 28-11-17 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 20:54

Pelikanen, ik was altijd bang dat ze mij zouden opeten met die grote snavel, het hielp ook niet echt dat die vogels regelmatig los liepen in oudehands dierenpark en daar ook niet eetbare dingen in hun snavel deden. Toen dacht Ik zie nu wel ze eten alles en ik pas vast wel in zo'n bek! Ik was ook maar een klein meisje destijds...

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 20:58

Wizzy woppy :+

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 21:01

Janinevv schreef:

Die zijn ook angstaanjagend....

Clowns, maar nog steeds.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 21:12

KimD schreef:
Janinevv schreef:

Die zijn ook angstaanjagend....

Clowns, maar nog steeds.

Hahah ja en toch keek ik er na en vond het eng :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 21:12

Janinevv schreef:

Oja! En dan vooral die vogel

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 21:14

spookyjim schreef:
Janinevv schreef:

Oja! En dan vooral die vogel

Haha jaa!
Maar de muizen/ratten en schildpad waren ook eh... vreemd

Silenna

Re: Waar waren jullie vroeger bang voor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 21:20

Mijn opa zette vroeger, toen ik een jaar of 4 was, altijd een heel oud tekenfilmpje op. Hij noemde het "de speldenman".. :n

Ging over een dorpje waarbij alle poppetjes en huisjes gemaakt waren van ballonnen. Naast dat dorpje, in het bos, woont de speldenman, die ging toen naar dat dorpje en stak alle bewoners lek(!!) ;(

Nouja, zie het zelf maar (vooral vanaf minuut 2.05) ik heb nogsteeds nachtmerries als ik dit terug zie :')

https://m.youtube.com/watch?list=PLo6uS ... xucYzKXXCI

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 21:21

Ik ben er nog twee vergeten gewoon. Koeien en de krokodil onder mijn bed die gelukkig vertrokken was toen ik overging op een hoogslaper. Mijn vader moest elke avond op zijn knietjes mijn krokodil wegjagen zodat ik kon slapen :')
Ik heb overigens ook nog steeds een hekel aan helemaal witte katten, zoveel nachtmerrie's over gehad. Vooral een witte langharige kat gaat er hier nooit komen.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 21:25

Xyris schreef:
Heeft iemand al gezegd balonnen? Of paraplu's...? -O-

Die eerste heb ik nog steeds een fobie voor, vooral als er huisdieren of kleine kinderen in de buurt zijn :=

Hou op, ik haat die dingen....
Paar jaar geleden nog eens in huilen uitgebarst toen iemand tijdens een feestje steeds ballonnen naar me gooide, die vond het grappig dat ik steeds in een dook en dacht dat ik dat als geintje deed. Nee dus :+

Vorig jaar een vriendin meegeholpen met balonnen opblazen voor haar dochtertjes verjaardag, nadat ze me 100x had verzekerd dat ze de ballonnen niet te ver op zou blazen. Doet ze het toch, omdat ze dacht dat ik niet echt serieus was toen ik zei dat ik balonnen niet vertrouwde. is er zo'n hele tros in mn gezicht kapot geklapt. Huppakee, terug van (nauwelijks) weggeweest die angst ;(

Edit: liesje, die ga ik dus écht niet kijken _O-

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 21:30

Hahaha wat is dat toch met sesamstraat... ik was bang voor die (in mijn herinnering) soort van bruine sjalen, die dan 'hubububu' riepen. Ook uit sesamstraat dus.
Kan er zo snel geen filmpje over vinden.

Ook was ik bang van katten die in stegen liepen, ik was bang dat die beestjes in weerwolven veranderde. :roll:

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 21:35

Vroeger speelde ik vaak een computerspel van Harry Potter. Daar kwam Foppe in voor. Een fopgeest. Overdag vond ik hem niet eng, maar 's nachts was ik bang dat hij in mijn kamer was en als ik op de wc zou gaan zitten, dat hij mij een blaasontsteking zou gaan geven.

Ik heb nog nooit een blaasontsteking gehad, dus waar die angst vandaan kwam, weet ik ook niet.

En ik vond Dolf in Alfred Jodocus Kwak eng, maar die vogel moet Hitler voorstellen, dus snap ik wel dat hij eng moest zijn.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 21:36

Chiave schreef:
De Plaaggeest van Bassie en Adriaan. Bah, dat was eng. Vooral door die kleding ook.

Die inderdaad, en de groene mannetjes uit de aflevering 'De Huilende Professor' van Bassie en Adriaan. :')

Afbeelding

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 21:40

Geesten.

Ik had mijzelf wijsgemaakt dat ze alleen in het donker tevoorschijn zouden komen, dus ik sliep altijd met het licht aan.

Ierpier schreef:
Ik vond de heksen (vooral de opperheks) uit de verfilming van Roald Dahl doodeng. Kijk er nog steeds liever niet naar :') .

Oh god dit ook ja. Die kale hoofden die zo jeukten.

Potate

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 21:46

Unseen schreef:
Ierpier schreef:
Ik vond de heksen (vooral de opperheks) uit de verfilming van Roald Dahl doodeng. Kijk er nog steeds liever niet naar :') .

Oh god dit ook ja. Die kale hoofden die zo jeukten.

Oh ja! Daar was ik inderdaad ook echt erg bang van! En dat ze veranderden in ratten, bah. Krijg er nog kriebels van.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 21:47

inbrekers en zwartepiet

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 21:48

De Disneyfilm Dinosaur :+ Heb daarna een aantal nachten niet kunnen slapen. Vond de T-rex eng, maar die meteorietenregen was echt drama. Ik dacht namelijk dat dat in het echt ook zomaar kon gebeuren :=

PrinceAmos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 21:53

Ballonnen, vuurwerk, onweer.. ook geesten, vooral klopgeesten wat ik mezelf had wijsgemaakt. Wanneer wij een aflevering op school gingen kijken waar Karbonkel in kwam, zat ik gewoon op de wc..

Waar ik écht heel bang voor ben.. overgevende mensen. Het is verschrikkelijk en het belemmerd mij gigantisch :(

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 21:53

MariaMaaike schreef:
De Disneyfilm Dinosaur :+ Heb daarna een aantal nachten niet kunnen slapen. Vond de T-rex eng, maar die meteorietenregen was echt drama. Ik dacht namelijk dat dat in het echt ook zomaar kon gebeuren :=

Haha ik vond die film geweldig maar vond het zo sneu van dat aapje die kreeg geen vriendin. Kon wel huilen :')

Ohjaa en ik vind die grote pop ballonen eng die alle kanten op bewegen, nu nog steeds enge dingen.

kelseyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 21:54

Spinnen... nu nog steeds lijkt steeds erger te worden -O-

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 21:56

Ik was vroeger altijd bang, wanneer ik in bed lag, dat er ergens een bom in mijn kamer of ons huis lag en dat iedereen dood ging :') :(:)

PrinceAmos schreef:
Waar ik écht heel bang voor ben.. overgevende mensen. Het is verschrikkelijk en het belemmerd mij gigantisch :(

Dit heb ik ook heel erg :( Zodra ik ook maar hoor dat er iemand misselijk is oid raak ik al in paniek..
Laatst bijgewerkt door EdkingEnzo op 28-11-17 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 21:57

Ik had vroeger heel vaak de zelfde enge droom, best raar ik durfde soms ook echt niet naar boven toe om iets te pakken..