Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
enzino schreef:safina schreef:Artsen zijn er toch om je te vertellen welke keuzes je het beste kunt maken voor je gezondheid? En niet om je op te voeden door je het goede voorbeeld te geven ofzo?
Voorbeeldgedrag vind ik iets voor ouders van kleuters. Van een arts verwacht ik een goed advies.
Helemaal mee eens.
Je gaat naar een arts voor een consult, niet op zijn/haar levenswijze te copieren.
Als je zijn/haar advies niet aanneemt omdat de arts zelf overgewicht heeft, nog rookt, of wat dan ook dan is dat jouw keuze en zit jij straks met de problemen.
zimbabwe schreef:Ik verbaas mij enigszins over de verwachtingen die hier heersen over artsen en andere beroepen.... Je zou haast denken dat een man geen gyneacoloog mag zijn omdat hij geen vagina heeft of ooit kan baren? Iemand kan zich toch prima bekwamen in een bepaald vakgebied zonder dat daar een standaard uiterlijk/leefstijl bij hoort?
Gucci_ schreef:Ik kwam mijn vroegere huisarts nog tegen en die kocht twee flessen wijn, en mijn vader een keer in de snackbar. Als die zijn werk maar goed doet toch.
Oja en ik had een tandarts met een vies gebit en slechte adem
Zilfstar schreef:Hmm ik heb juist eigenlijk positieve ervaringen met artsen als rolmodel...
Zoon heeft Cerebrale Parese dus is anders dan anderen zeg maar. Hij had een stotterende neuroloog, een scheel kijkende psychiater en een Psycholoog met ADHD en net als hijzelf een linkshandige ergo therapeute die het een verademing vond hem te helpen omdat ze nu niet na hoefde t denken met welke hand. Het heeft zoon (en ook dochter) echt een kijk op de wereld gegeven dat iedereen wel iets heeft, verborgen of niet. En dat ondanks "beperkingen" (wij noemen ze extra uitdagingen) je van alles worden kan. Als je maar wilt... Artsen zijn ook maar mensen...
Maar het is wel wat anders als ik lees van een dietiste met overgewicht, of een rokende longarts...
MarlindeRooz schreef:Zilfstar schreef:Hmm ik heb juist eigenlijk positieve ervaringen met artsen als rolmodel...
Zoon heeft Cerebrale Parese dus is anders dan anderen zeg maar. Hij had een stotterende neuroloog, een scheel kijkende psychiater en een Psycholoog met ADHD en net als hijzelf een linkshandige ergo therapeute die het een verademing vond hem te helpen omdat ze nu niet na hoefde t denken met welke hand. Het heeft zoon (en ook dochter) echt een kijk op de wereld gegeven dat iedereen wel iets heeft, verborgen of niet. En dat ondanks "beperkingen" (wij noemen ze extra uitdagingen) je van alles worden kan. Als je maar wilt... Artsen zijn ook maar mensen...
Maar het is wel wat anders als ik lees van een dietiste met overgewicht, of een rokende longarts...
Ja dat zijn in mijn ogen ook geen dingen waar je wat aan kan doen. En het beïnvloed ook niet het functioneren van zo'n arts.
StonedRomy schreef:Maar als je zo'n foto al vindbaar op je Facebook hebt staan denk ik niet dat het bij een biertje is gebleven en als ik morgen op zijn operatie tafel lig voor een hart operatie...
Tuurlijk mag je in je vrije tijd drinken, maar een docente zal ook niet snel een foto online zetten waar ze met een biertje staat. Die docente heeft alleen minder directe invloed op mijn lichaam.