Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Iinge_ schreef:Beste ts , ik herken de situatie heel erg. Zelf kon ik ook geen hypotheek krijgen ondanks mijn bovengemiddelde inkomen. Want ik heb geen vast contract. Voor dat mensen zeggen ja dat kan wel, ik ben door iedere bank afgekeurd met bovengenoemde reden.
Sociale huur is mijn inkomen veel te hoog voor, particulier vind ik gewoon te duur met minimaal 1000 euro huur. (Ik heb ook geen 4000 euro inkomen dus dan mag het ook niet)
Misschien niet wat je wilt horen, maar wachten en sparen en je eigen grote inleg meenemen is dan de enige optie. Ik verwacht dus nog minimaal 5 jaar hier te wonen en we zien het wel weer.
Tussen wal en schip belanden is gewoon poedersuiker, maar je kunt er helaas weinig mee :/
Berdien schreef:Ligt helemaal aan het type contract. In fase A wordt het inderdaad wat lastiger, maar niet perse onmogelijk. Ik heb het laatst nog gefinancierd voor iemand, die werkte ook gedetacheerd. Ik heb zelf ook via een payrollconstructie gewerkt en kon gewoon een hypotheek krijgen.
karuna schreef:Kennelijk voor aantal mensen een volledig normale keuze.
Ja ik ga de honden voor de rest van hun leven naar het asiel brengen en ga in een tijdelijk huis wonen waar ik elk moment weer uit kan moeten aan de andere kant van het land ver van mijn vader en sociale leven ipv blijven zitten waar ik zit en afwachten. Goed plan niet dus. Alleen omdat om de een of andere rare reden het ene geld meer welkom is dan het andere geld.
Ben ik dan een verwend nest of gebruik ik mijn verstand gewoon en ga niet lopen panikeren.
Vraag blijft gewoon alleen waarom wordt het ene geld wel aangenomen en het andere niet terwijl het ook wettelijk toegestaan geld is. Voelt voor mij als of ik in de winkel sta graag een brood wil kopen. Genoeg muntgeld heb voor het brood maar ik het niet mag betalen omdat die winkel alleen maar papiergeld wil aannemen.
karuna schreef:Kennelijk voor aantal mensen een volledig normale keuze.
Ja ik ga de honden voor de rest van hun leven naar het asiel brengen en ga in een tijdelijk huis wonen waar ik elk moment weer uit kan moeten aan de andere kant van het land ver van mijn vader en sociale leven ipv blijven zitten waar ik zit en afwachten. Goed plan niet dus. Alleen omdat om de een of andere rare reden het ene geld meer welkom is dan het andere geld.
Ben ik dan een verwend nest of gebruik ik mijn verstand gewoon en ga niet lopen panikeren.
Vraag blijft gewoon alleen waarom wordt het ene geld wel aangenomen en het andere niet terwijl het ook wettelijk toegestaan geld is. Voelt voor mij als of ik in de winkel sta graag een brood wil kopen. Genoeg muntgeld heb voor het brood maar ik het niet mag betalen omdat die winkel alleen maar papiergeld wil aannemen.
FloortjeM schreef:Een optie die nog wel eens wordt beproefd, is dat je bij het bedrijf van je ex in dienst treedt, dat je wordt vrijgesteld van werk en dat je dus je alimentatie als 'loon' ontvangt. Voor je ex is dit niet perse veel onaantrekkelijker dan wat hij nu betaalt. Dan neemt de bank het netjes mee.
Er zitten wel risico's aan vast, omdat je ex wel min of meer zeker moet weten (daar gaat de rechtspraak in dit soort gevallen regelmatig over) dat jij uit dienst zal treden onder omstandigheden die normaliter een einde van de alimentatie tot gevolg zouden hebben. De maximale twaalfjaarstermijn kun je in je overeenkomst wel vastleggen, maar bijvoorbeeld niet dat je uit dienst zal treden als je gaat samenleven met een ander als ware je gehuwd (artikel 1.160 BW betekent dit einde alimentatie, maar uiteraard niet einde dienstverband). Hier zijn wel afspraken over te maken. Je advocaat kan jullie hier verder over informeren.
karuna schreef:Ik ben helemaal afgekeurd blijvend inclusief herkeuring 75/100%. Maar ben van 40 naar 32 naar 24 naar 20 naar 16 naar 8 naar 4 uur maximaal werken gegaan en toen helemaal uitgevallen. Steeds minder uren steeds meer ziekewet en toen ging 4 uur per week ook niet meer. Helaas is de wao gebaseerd op de laatste drie jaar werken en dat was dus vooral 4 uur per week en daar voor een periode volledig ziek. Uwv heeft nog gekeken of dat recht te trekken was maar helaas. Had me gewoon na eerste baan helemaal ziek moeten melden en blijven. Dan had ik wao gekregen bebaseerd op 3500 per maand