Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
luuntje schreef:Bloodymary ik heb het nu al 3x gehad dat ik al mijn boodschappen met de handscanner had gedaan.
Bij afrekenen sloeg scanner op hol. Baliemevrouw erbij, sorry alles moet opnieuw gescand worden.
Niet lollig als alles dan al in tassen zit. Lief om bosje bloemen te krijgen, maar ik heb hooikoorts.
luuntje schreef:Bloodymary ik heb het nu al 3x gehad dat ik al mijn boodschappen met de handscanner had gedaan.
Bij afrekenen sloeg scanner op hol. Baliemevrouw erbij, sorry alles moet opnieuw gescand worden.
Niet lollig als alles dan al in tassen zit. Lief om bosje bloemen te krijgen, maar ik heb hooikoorts.
Koper schreef:Wij hebben sinds een tijdje ook een Jumbo in de buurt. En inderdaad, de kassamensen zijn over het algemeen ongeïnteresseerd en vooral onbeleefd. Ik kom er dus niet vaak: tegenover de Jumbo is de appie waar ik inmiddels een jaar of 22 klant ben, en op 1 zure trut na zijn de kassamensen daar wel aardig.
Ik heb dan een beetje het idee dat het toch aan het bedrijf ligt. Froegah, toen SuperdeBoer nog SuperdeBoer was (in het pré-Jumbotijdperk) waren de caissieres ook gewoon in orde.
Dus ik snap de ergernis van TS wel
de meeste die hier bij Jumbo achter de kassa zitten zeggen niet eens goededag. Nee ik ga liever naar 1 van de blauwe supermarkten (AH of Hoogvliet
) Koper schreef:Wij hebben sinds een tijdje ook een Jumbo in de buurt. En inderdaad, de kassamensen zijn over het algemeen ongeïnteresseerd en vooral onbeleefd. Ik kom er dus niet vaak: tegenover de Jumbo is de appie waar ik inmiddels een jaar of 22 klant ben, en op 1 zure trut na zijn de kassamensen daar wel aardig.
Ik heb dan een beetje het idee dat het toch aan het bedrijf ligt. Froegah, toen SuperdeBoer nog SuperdeBoer was (in het pré-Jumbotijdperk) waren de caissieres ook gewoon in orde.
You made my day! Koper schreef:Wij hebben sinds een tijdje ook een Jumbo in de buurt. En inderdaad, de kassamensen zijn over het algemeen ongeïnteresseerd en vooral onbeleefd. Ik kom er dus niet vaak: tegenover de Jumbo is de appie waar ik inmiddels een jaar of 22 klant ben, en op 1 zure trut na zijn de kassamensen daar wel aardig.
Ladygiroc schreef:Koper schreef:Wij hebben sinds een tijdje ook een Jumbo in de buurt. En inderdaad, de kassamensen zijn over het algemeen ongeïnteresseerd en vooral onbeleefd. Ik kom er dus niet vaak: tegenover de Jumbo is de appie waar ik inmiddels een jaar of 22 klant ben, en op 1 zure trut na zijn de kassamensen daar wel aardig.
![]()
You made my day!
Nicolien schreef:nynke55 schreef:Ik heb zelf ook jaren achter een kassa gestaan en ik vond het ideaal als mensen bijbetaalden. In dit geval zou ik gedacht hebben: 60 cent al betaald, dus hoeft ze nog maar 9 euro te betalen en krijgt ze dus 41 euro terug. Het is echt simpel, het is maar net hoe je rekent.
Ik heb ook achter de kassa gezeten en raakte echt niet snel in de stress als mensen geld bij gaven, als ze het maar op mijn manier lieten uitrekenen. Zoals jij rekent, dat was niet mijn manier en toen een klant deze denkwijze aan mij opdrong, terwijl ik het gewoon aan het uitrekenen was op mijn manier wist ik het echt niet meer. Ik begrijp je rekenmethode wel hoorMaar als ik het op de ene manier uitrekent en iemand anders wil op dat moment een "nieuwe" rekenmethode uitleggen, dan schakelt mijn brein eventjes uit...
TS: In je profiel staat dat je cassiere bent. Ik vraag me oprecht af of jij nooit een fout hebt gemaakt achter de kassa? Ik snap het punt van je topic niet zo goed. Als je je eraan stoort, dan ga je het toch oplossen met die winkel? Met dit topic bereik je in mijn ogen niets, als je het had aangegeven in de winkel had de winkel het misschien aan dit meisje kunnen uitleggen en gaat het in vervolg wel goed. Meisje blij, jij blij.
. Zou zelf wel niet zo blij zijn als de kassierster fout rekent en dan nog in discussie gaat. Nu pin ik zelf altijd, veel handiger.Zinzi_jewel schreef:Gewoon belachelijk dat ze als kassiere een simpel sommetje niet kunnen uitrekenen
Afhankelijk van die kassa
Waar ze overigens gewoon 50,60 had kunnen intypen
En die haar dan vertelde dat ze 41€ uit de kassa mocht halen om terug te geven
Ik snap je ergernis volledig ts
purny schreef:Zinzi_jewel schreef:Gewoon belachelijk dat ze als kassiere een simpel sommetje niet kunnen uitrekenen
Of misschien had ze de 50 wel al ingedrukt en was de la open
Zinzi_jewel schreef:Gewoon belachelijk dat ze als kassiere een simpel sommetje niet kunnen uitrekenen
Koper schreef:Wij hebben sinds een tijdje ook een Jumbo in de buurt. En inderdaad, de kassamensen zijn over het algemeen ongeïnteresseerd en vooral onbeleefd. Ik kom er dus niet vaak: tegenover de Jumbo is de appie waar ik inmiddels een jaar of 22 klant ben, en op 1 zure trut na zijn de kassamensen daar wel aardig.
woofie schreef:Toch vreemd dat de meesten van jullie het blijkbaar heel normaal vinden dat kassieres zulke fouten kunnen en mogen maken ten nadele van de klant!
Mars schreef:woofie schreef:Toch vreemd dat de meesten van jullie het blijkbaar heel normaal vinden dat kassieres zulke fouten kunnen en mogen maken ten nadele van de klant!
Ja dat mogen ze, het zijn maar mensen.
En dat hautaine gepraat over hoofdrekenen vind ik ook zoiets. Nee niet iedereen is daar even sterk in óók de oudere generatie niet. En je leert het beter door er in de praktijk mee bezig te zijn, fouten maken hoort daarbij.
nuscaniels schreef:Lachwekkend blijven dit topics, vooral het vroeger leerde we nog rekenen gedeelte.
Zolang ik wekelijks op mijn werk voor klanten in de leeftijd van 30-60 jaar de 50% korting moet uitrekenen ( en de 2+1 acties, de 40% korting en zo verder) neem ik dat soort opmerkingen met een groot korreltje zout.
Wilde even de kiloprijs van een kaas met korting berekenen zodat ik hem kon vergelijken met de kiloprijs van een voordeelverpakking zonder korting.
Uiteindelijk begreep ze het gelukkig wel. Maar het zijn dus niet enkel caissières, maar zeker ook klanten die dit doen.. Ladybird schreef:prugelpiet schreef:
Dit dus
Hou alsjeblieft je extra centjes bij je, ik was al bezig met rekenen en dan breng je me compleet in de war![]()
Het kwartje is hier nog niet gevallen, dus ik geef mensen hun vervelende centjes die wel heel goed bedoeld zijn weer terug. Kan ik makkelijker tellen
Vooral als mensen zich er dan nog mee gaan bemoeien... laat het me alsjeblieft rustig even alleen narekenen ipv dat je 3x krijst hoeveel je terug moet krijgen.
Oke tot nu toe gaf ik je ergens gelijk. Maar de laatste opmerking schoot toch een beetje in het verkeerde keelgat.
Dat er zon 50 jaar geleden toen jij op de basisschool zat meer hoofdgerekenend werd is gewoon een feit. Tenminste, dat is wat de jongere generatie steeds aan hoort. Maar ja, 50 jaar geleden kwam ook net een rekenmachine uit waarschijnlijk, dus had je ook niet veel keuze.
tegenwoordig is het denk ik ook gewoon een soort van niet meer nodig. je typt het geld in op je kassa en er staat wat een klant terug moet krijgen. Logisch toch dat er nu dus minder gehoofdrekend word? Tuurlijk is er wel een beetje hoofdrekenen, maar daar mag je vaak gewoon nog een pen en papiertje bij gebruiken. Ja je kan dan nu een discussie gaan starten of dat dan een goede stand van zaken is dat er steeds minder hoofdrekenen is, maar dat maakt niet uit. De tijd is er gewoon naar dat alles electronisch gaat. en als iets voor je gedaan wordt, leer je de vervanging ervan niet meer. Deal with it. Het is gewoon niet anders. als jij wel goed in hoofdrekenen bent, kun je iig helpen, maar als de kassiere het niet snapt, zul je er niet uit komen. Niet iedereen is ook een even rekenwonder.