Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
topsylover schreef:En als je dat niet wil koop je je maar een 45 km autotje.
Rintah schreef:tengeltje11 schreef:Ik kan me juist vreselijk ergeren aan mensen die zich overal aan lijken te ergeren.
Als ik tijd heb,waarom zou ik dan niet rustig 70u mogen rijden waar 90 mag?
Omdat andere weggebruikers perse 1 minuutje vroeger op hun bestemming willen zijn?
Mensen durven toeteren omdat ik liever 2 auto's langer wacht om rustig een rotonde op te rijden dan me tussen 2 vlugge auto's te schieten,....
Zoiets snap ik niet.
Al dat gestress lijdt gewoon tot de ergernissen.
Rij gewoon rustiger,kom een minuutje later aan en tover een glimlach op je gezicht door een leuke vogel die je zag vliegen door wat rustiger te rijden ipv gepiekeerd,enkele minuutjes vroeger aan te komen.
Iemand dje trager rijdt op de autosnelweg?waar maak je je druk om?plaats genoeg toch om voorbij te steken?
Levensgevaarlijk?tja,volgens mij gebeuren veeeel meer ongelukken door te vlug te rijden dan door wat rustiger te rijden.....
Mits je dat doet op een stuk waar je veilig ingehaald kan worden ben ik het helemaal met je eens, maar op het moment dat dat niet kan (1-baans weg bijvoorbeeld) vind ik dat geen sociaal rijgedrag, niet iedereen heeft de mogelijkheid om wat meer tijd te nemen namelijk, en dan is iemand die voor je rijd en die niet de max snelheid rijd wel een begrijpelijke ergernis.
tengeltje11 schreef:maar omdat sommige mensen met de stress leven van 'tijd is geld',moet de rest van de wereld maar mee stressen en vlugger gaan rijden?
waar ben je dan mee bezig?
wij wonen bv in een klein dorp,maar hier is wel een grote fabriek,met dagelijks 100den vrachtwagens.
veel heuvels,dus die vrachtwagens rijden vaak 50u een berg op,waar je 70u mag.
en dan?geniet van het mooie landschap,wacht een minuutje langer en een beetje verder splitsen de wegen of kan je voorbij steken.
het leven draait ook niet enkel om alle mensen die teveel stress hebben en alleen maar denken hoe ze zo vlug mogelijk van punt a naar punt b raken...
FemkeVH schreef:Florenc schreef:Verschrikkelijk!
Ergernis nummer 1: mensen die met 70km per uur een autosnelweg oprijden. Levensgevaarlijk, en waarom? Omdat ze niet durven? Blijf dan van de autosnelweg weg...
Dit heb ik dus vaak met mijn auto uit 2001, 1 liter motor. Ik zou graag met de juiste snelheid op de snelweg invoegen, maar dat haal ik vaak gewoon niet
tengeltje11 schreef:130 mag je enkel op de snelweg(in belgie zelfs maar 120).
dus als jij daar 80 wil rijden op het rechter rijvak,dan hinder jij daar helemaal geen snelle auto's mee,die rijden op het 2de of 3de rijvak.
idd,vrachtwagens steken dan voorbij,maar die steken ook elkaar voorbij,dus welke hinder al die uber-gehaaste bestuurders daaraan hebben,daar heb ik het vragen naar,want ik zag nog nooit iemand 80/u rijden op het rechter rijvak van een autosnelweg.
gekvanfleur schreef:tengeltje11 schreef:maar omdat sommige mensen met de stress leven van 'tijd is geld',moet de rest van de wereld maar mee stressen en vlugger gaan rijden?
waar ben je dan mee bezig?
wij wonen bv in een klein dorp,maar hier is wel een grote fabriek,met dagelijks 100den vrachtwagens.
veel heuvels,dus die vrachtwagens rijden vaak 50u een berg op,waar je 70u mag.
en dan?geniet van het mooie landschap,wacht een minuutje langer en een beetje verder splitsen de wegen of kan je voorbij steken.
het leven draait ook niet enkel om alle mensen die teveel stress hebben en alleen maar denken hoe ze zo vlug mogelijk van punt a naar punt b raken...
Die vrachtwagen maak ik mij geen tel druk om, die kan niet anders.
Langzaamrijdende personenauto's wel, autorijden is opletten en vaardigheid, niet een uitje waarbij je 20 km onder de maximumu snelheid lekker uit je raam kan koekeloeren.Al lak je onderweg je teennagels, het maakt mij niet uit. Maar zorg dat je vlot en veilig meerijdt met het overig verkeer. En dus bezig bent met autorijden.
Jans schreef:Vrachtwagens halen ook elkaar in. Dan ontstaat er ook file. Terwijl in theorie ze allemaal 80 zouden moeten rijden.
Marjoow schreef:Ja. Ik ben een echte roadrager. Van binnen dan. Als ik alleen rijd kan erger ik me aan heel veel dingen.
Op de snelweg rijd ik altijd op cruise control. Hoe irritant is het dan als iemand op de baan links van je net een fractie sneller rijdt en je heel traag inhaalt? Natuurlijk net op het moment dat jij ook weer iemand wilt gaan inhalen en je dus van je cc af moet. Hrmpf.
Of als je op diezelfde snelweg telkens door dezelfde ingehaald wordt omdat die niet op cc rijd en dus dan weer hard en dan weer zachter rijd. Grmbl.
Geen knipperlicht op een rotonde AAARGH
Of 40 rijden waar je 60 mag.
Rechts inhalen. De vluchtstrook gebruiken tijdens een file terwijl er nog geen minuut eerder een ambulance overheen kwam.
Pfff nou ik kan nog wel even doorgaan. Maar laten we het er op houden dat niemand zo goed kan autorijden dan ik.
Cayenne schreef:Met stip op 1: het verkeer dat als racekevers door de bebouwde kom gaat.
Door onze straat gaan ze soms met zo'n snelheid dat het echt wachten is tot het een keer verkeerd gaat.
Het zal je kind maar zijn die door zo'n idioot wordt aangereden