De mensen in het verkeer van tegenwoordig...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 10:15

Hoezo kan je dat niet goed inschatten? Dat zie je toch. Ik rijd ook vrij hard, maar kom op je ziet toch dat je rap dichterbij komt.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 10:15

Mijn normale dagelijkse autoritjes zijn korte afstanden, ik hoef ook niet over de snelweg.
Wij wonen redelijk buitenaf dus landweggetjes en 60 of 80 km wegen wat ik voornamelijk rij.

Waar je hier last van kan hebben zijn de 'stoere' boerenjongens (polderboys noemen we ze ook)
Veel te hard rijden, levensgevaarlijk inhalen omdat het eigenlijk net niet meer kan of vlak voor een bocht. Ze drukken op hun voorganger, snijden af, maken andere mensen bang met hun rijgedrag, hebben gepimpte auto's , je ziet ze lachen en elkaar opfokken in de auto.
Ze leggen er hun hart en ziel in om zo te rijden.

Er zijn er al genoeg die zichzelf de afgelopen jaren hebben doodgereden, daar heb ik dan ook geen medelijden mee.
Laatst bijgewerkt door mika11 op 20-10-17 10:18, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 10:16

Maar wat geeft jou het recht om dan achter een 70'er te gaan zitten jagen? 80 is de max snelheid, niet de verplichte snelheid.

Wat inhalen op een 130 weg betreft ben ik wel met je eens, dat is sowieso veiliger omdat met zo min mogelijk snelheidsverschil met de rest van het verkeer op de rechterbaan te doen. Dus idd niet met 80 als de rest daar 130 rijdt. (Daarom vind ik 2baans 130 wegen zo achtelijk, dat snelheidsverschil is voor 2 banen veel te hoog. Doe dan 130 op drie en meerbaans, en 100 op 2baans snelwegen).

Wat fietsers betreft, als er geen fietsvoorzieningen zijn mogen ze op de weg. Maar wegoppervlak heeft wel minder de voorkeur als er bijvoorbeeld een goed begaanbare berm is om in te fietsen :j

@Barbet, die zie je ook vaak bij blik op de weg :j
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-10-17 10:16, in het totaal 1 keer bewerkt

tengeltje11

topsylover schreef:
En als je dat niet wil koop je je maar een 45 km autotje.

en die hinderen niet ofzo?
die rijden ook op de 80u wegen lijkt me toch?

en hoe vaak kan jij als 130u rijdende auto op het rechter rijvak rijden?
dag en nacht rijdt dat vol vrachtwagens.
als er daar dan een auto tussenrijdt,stoort die niemand,die rijdt met de vrachtwagens mee.

er is ook helemaal geen regel die 70u verbiedt waar je 80u mag.
ook traktors rijden daar,45u autootjes rijden daar,oudere mensen die 50u rijden,rijden daar,....

als jij je aan al die medeweggebruikers ergert,dan heb jij een groter probleem dan al die andere gebruikers lijkt me,want wat win jij op het einde?2 minuten tijd en een hoop stress?

xSwanHeart

Hier op de centrumring (eenrichtingsverkeer) heb je regelmatig mensen die hele stukken achteruit rijden. Want ja, als je achteruit rijdt ga je niet tegen de richting in toch? 8)7 Is echt nu dat mijn grootste ergernis op het moment. (Heb zelf geen auto, dus op grotere wegen kom ik op het moment eigenlijk niet.

Apacheshadow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 10:19

Rintah schreef:
tengeltje11 schreef:
Ik kan me juist vreselijk ergeren aan mensen die zich overal aan lijken te ergeren.

Als ik tijd heb,waarom zou ik dan niet rustig 70u mogen rijden waar 90 mag?
Omdat andere weggebruikers perse 1 minuutje vroeger op hun bestemming willen zijn?

Mensen durven toeteren omdat ik liever 2 auto's langer wacht om rustig een rotonde op te rijden dan me tussen 2 vlugge auto's te schieten,....

Zoiets snap ik niet.

Al dat gestress lijdt gewoon tot de ergernissen.

Rij gewoon rustiger,kom een minuutje later aan en tover een glimlach op je gezicht door een leuke vogel die je zag vliegen door wat rustiger te rijden ipv gepiekeerd,enkele minuutjes vroeger aan te komen.

Iemand dje trager rijdt op de autosnelweg?waar maak je je druk om?plaats genoeg toch om voorbij te steken?
Levensgevaarlijk?tja,volgens mij gebeuren veeeel meer ongelukken door te vlug te rijden dan door wat rustiger te rijden.....

Mits je dat doet op een stuk waar je veilig ingehaald kan worden ben ik het helemaal met je eens, maar op het moment dat dat niet kan (1-baans weg bijvoorbeeld) vind ik dat geen sociaal rijgedrag, niet iedereen heeft de mogelijkheid om wat meer tijd te nemen namelijk, en dan is iemand die voor je rijd en die niet de max snelheid rijd wel een begrijpelijke ergernis.

Mee eens. Ik vind dat er niet harder gereden hoeft te worden. Maar rij in ieder geval de maximum snelheid. Ik zit voor de pakketpost veel op de weg in een bakwagen (kleine vrachtwagen b rijbewijs). Hen dus niet de mogelijkheid op extra tijd te nemen. Tijd is geld en inhalen met zo'n log ding is niet altijd mogelijk. Dus ja ik erger me eraan.

Maar op 1 staat toch wel het niet gebruiken van knipperlicht.

Daarbij ben ik van mening dat iedereen eens in een bakwagen of bestelbus moet rijden. Om te zien hoe het zicht is en de dode hoek. Als ik in een bepaalde hoek sta kan ik met alle macht van de wereld niet alles om me heen zien en soms ga ik echt God zegen de greep langzaam rollen de weg op. Ik zie dan geen drol. En nog gaat het soms net goed.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 10:22

maar omdat sommige mensen met de stress leven van 'tijd is geld',moet de rest van de wereld maar mee stressen en vlugger gaan rijden?

waar ben je dan mee bezig?

wij wonen bv in een klein dorp,maar hier is wel een grote fabriek,met dagelijks 100den vrachtwagens.

veel heuvels,dus die vrachtwagens rijden vaak 50u een berg op,waar je 70u mag.
en dan?geniet van het mooie landschap,wacht een minuutje langer en een beetje verder splitsen de wegen of kan je voorbij steken.

het leven draait ook niet enkel om alle mensen die teveel stress hebben en alleen maar denken hoe ze zo vlug mogelijk van punt a naar punt b raken...

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 10:28

Oh ja, wanneer ik echt chago raak is als ik op mijn dagelijkse route weer drie kwartier in de file sta en mama zit voor mij..(mama rijdt een wat oudere station en heeft drie jonge kinderen achterin).
De verkeerslichten staan daar niet best afgesteld,dus als het eindelijk groen wordt moet je gewoon hop, optrekken en weg, zodat je niet de enige bent die het verkeerslicht red.

Maar nee, mama heeft alle tijd. Geen idee waar het gaspedaal zit en al helemaal geen benul dat ze niet de enige is die vandaag weg moet. }>
Ik herken ze tegenwoordig van een km afstand en zucht maar diep als ik er toch achter moet staan.

En de A28 is ook een drama. Als een dioot weer eens denkt tijdens de spits, goh ik ga met 100 inhalen ontstaat 1 km daarachter file.

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 10:30

Op de A28 mag je tegenwoordig überhaupt blij zijn als je zonder file kunt rijden :+

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 10:32

tengeltje11 schreef:
maar omdat sommige mensen met de stress leven van 'tijd is geld',moet de rest van de wereld maar mee stressen en vlugger gaan rijden?

wij wonen bv in een klein dorp,maar hier is wel een grote fabriek,met dagelijks 100den vrachtwagens.

en dan?geniet van het mooie landschap,wacht een minuutje langer en een beetje verder splitsen de wegen of kan je voorbij steken.

het leven draait ook niet enkel om alle mensen die teveel stress hebben en alleen maar denken hoe ze zo vlug mogelijk van punt a naar punt b raken...

Die vrachtwagen maak ik mij geen tel druk om, die kan niet anders.
Langzaamrijdende personenauto's wel, autorijden is opletten en vaardigheid, niet een uitje waarbij je 20 km onder de maximumu snelheid lekker uit je raam kan koekeloeren. ;) Al lak je onderweg je teennagels, het maakt mij niet uit. Maar zorg dat je vlot en veilig meerijdt met het overig verkeer. En dus bezig bent met autorijden.

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 10:34

FemkeVH schreef:
Florenc schreef:
Verschrikkelijk!
Ergernis nummer 1: mensen die met 70km per uur een autosnelweg oprijden. Levensgevaarlijk, en waarom? Omdat ze niet durven? Blijf dan van de autosnelweg weg...

Dit heb ik dus vaak met mijn auto uit 2001, 1 liter motor. Ik zou graag met de juiste snelheid op de snelweg invoegen, maar dat haal ik vaak gewoon niet :n

Dit is natuurlijk ook afhankelijk van de situatie. Ik heb zelf jaren met een auto'tje met 65pk (1l) gereden, dus weet wel dat het niet altijd kan. Maar waar ik bv dagelijks kom, is de oprit volledig recht én bergaf. Zelfs met mijn 65pk'tje haalde ik daar vlot 120km/uur voordat ik effectief moest invoegen. Als er dan een dikke BMW tegen 70km/uur voor mij bolt, wordt ik lastig :Y). En ik blijf erbij: levensgevaarlijk. 90km/uur zou daar absolute MINIMUM snelheid moeten zijn. Vrachtwagens die volledig rechts rijden, rijden aan 90km/uur. Als je daar tussen komt, tegen 70km/uur, heb je een vrachtwagen die vol in de rem moet. En een tientonner, rem je nu eenmaal niet zo heel snel af....

tengeltje11 schreef:
130 mag je enkel op de snelweg(in belgie zelfs maar 120).
dus als jij daar 80 wil rijden op het rechter rijvak,dan hinder jij daar helemaal geen snelle auto's mee,die rijden op het 2de of 3de rijvak.
idd,vrachtwagens steken dan voorbij,maar die steken ook elkaar voorbij,dus welke hinder al die uber-gehaaste bestuurders daaraan hebben,daar heb ik het vragen naar,want ik zag nog nooit iemand 80/u rijden op het rechter rijvak van een autosnelweg.

En zo veroorzaak je ongevallen. Jij hindert misschien geen snelle auto's, met 80km/uur op het rechtervak. Maar die vrachtwagens die je moeten (!) voorbijsteken (want tijd is geld, en 10km/uur is op een gemiddelde werkdag van 10u van een trucker, is 100km dat ie minder gereden heeft. Dat is veel), die komen met 90km/uur plots op het linker rijvak, waar de chauffeurs die 130km/uur rijden plots alles moeten dichtgooien. Vrachtwagens zullen elkaar ook alleen maar voorbij steken, als het echt niet anders kan.

Er komt mij trouwens net een nieuwe nummer 1 ergernis naar boven :+. De reactie van chauffeurs op blauwe knipperlichten en een sirene. Het is écht ongelofelijk hoe weinig mensen hier echt correct op reageren. Of ze blijven gewoon rustig verder rijden, of ze gaan plots op hun rem staan, of ze blijven gewoon rustig staan aan het rode licht wanneer er een prioritair voertuig achter hun hangt,....
Onlangs nog gezien: Prioritair voertuig op een voorrangsbaan, snelheid zal iets van een 80/90km per uur zijn geweest. Auto'tje van de rijschool (!) die een 100 tal meter verder in een zijstraat stond om over te rijden. Rijdt die idioot toch niet 'nog snel' even door zeker ?! Een geluk dat het een situatie was met een goed overzicht, maar god, als je een prioritair voertuig ziet aankomen: BLIJF STAAN!

Apacheshadow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 10:36

gekvanfleur schreef:
tengeltje11 schreef:

Die vrachtwagen maak ik mij geen tel druk om, die kan niet anders.
Langzaamrijdende personenauto's wel, autorijden is opletten en vaardigheid, niet een uitje waarbij je 20 km onder de maximumu snelheid lekker uit je raam kan koekeloeren. ;) Al lak je onderweg je teennagels, het maakt mij niet uit. Maar zorg dat je vlot en veilig meerijdt met het overig verkeer. En dus bezig bent met autorijden.

Klopt en door langzaam rijdende personenauto's op de snelweg heb ik al serieuze situaties zien onstaan. Deze rijden dan 75 of langzamer. Terwijl de vrachtwagens toch zeker 85 90 rijden. Dan zie je opeens alle vrachtwagens naar links trekken. Zo onstaan files

Anoniem

Re: De mensen in het verkeer van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 10:39

Vrachtwagens halen ook elkaar in. Dan ontstaat er ook file. Terwijl in theorie ze allemaal 80 zouden moeten rijden.

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 10:45

Mensen die langzamer dan 80 op een weg waar je 130 mag rijden moeten ze hun rijbewijs afnemen :') . Ik reed een keer op de snelweg en daar reed iemand serieus 60 gelukkig was het niet druk op de weg maar anders... _-:(

Apacheshadow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 10:48

Jans schreef:
Vrachtwagens halen ook elkaar in. Dan ontstaat er ook file. Terwijl in theorie ze allemaal 80 zouden moeten rijden.

Klopt hier heb je gelijk ik. Echter is het dan een vrachtwagen die inhaalt. Of 1 voor 1. Maar in deze situaties trekken er 5 vrachtwagen in een keer opzij. Je hoeft geen 130 te rijden op de snelweg. Maar minimaal met de vrachtwagens mee vind ik wel fijn. Rij zelf ook met de vrachtwagens mee. Zelfs met de personenwagen omdat ie dan zuiniger is. Maar geen haar op mn hoof die eraan denkt om langzamer te gaan rijden omdat de omgeving zo mooi is. Dan rijd ik wel via de landweggetjes om te genieten

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 10:49

Ja. Ik ben een echte roadrager. Van binnen dan. Als ik alleen rijd kan erger ik me aan heel veel dingen.

Op de snelweg rijd ik altijd op cruise control. Hoe irritant is het dan als iemand op de baan links van je net een fractie sneller rijdt en je heel traag inhaalt? Natuurlijk net op het moment dat jij ook weer iemand wilt gaan inhalen en je dus van je cc af moet. Hrmpf.

Of als je op diezelfde snelweg telkens door dezelfde ingehaald wordt omdat die niet op cc rijd en dus dan weer hard en dan weer zachter rijd. Grmbl.

Geen knipperlicht op een rotonde AAARGH
Of 40 rijden waar je 60 mag.

Rechts inhalen. De vluchtstrook gebruiken tijdens een file terwijl er nog geen minuut eerder een ambulance overheen kwam.

Pfff nou ik kan nog wel even doorgaan. Maar laten we het er op houden dat niemand zo goed kan autorijden dan ik. O:)

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 10:53

Marjoow schreef:
Ja. Ik ben een echte roadrager. Van binnen dan. Als ik alleen rijd kan erger ik me aan heel veel dingen.

Op de snelweg rijd ik altijd op cruise control. Hoe irritant is het dan als iemand op de baan links van je net een fractie sneller rijdt en je heel traag inhaalt? Natuurlijk net op het moment dat jij ook weer iemand wilt gaan inhalen en je dus van je cc af moet. Hrmpf.

Of als je op diezelfde snelweg telkens door dezelfde ingehaald wordt omdat die niet op cc rijd en dus dan weer hard en dan weer zachter rijd. Grmbl.

Geen knipperlicht op een rotonde AAARGH
Of 40 rijden waar je 60 mag.

Rechts inhalen. De vluchtstrook gebruiken tijdens een file terwijl er nog geen minuut eerder een ambulance overheen kwam.

Pfff nou ik kan nog wel even doorgaan. Maar laten we het er op houden dat niemand zo goed kan autorijden dan ik. O:)

Ja hé, dat vind ik nou ook al....dat er niemand zo goed kan autorijden als ik :D O:)
Kan me dus niet voorstellen dat jij dat ook zo goed kunt >;) :+

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 10:56

Als jij net zo goed bent als ik dan delen we die plek oké?

Luniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 10:58

Ik rijd dagelijks 88 km naar mijn werk en weer terug, ook een stuk over de A28. Ik kan me soms echt dood ergeren aan alle rare stunts die sommige automobilisten uithalen.
Het valt me inderdaad op dat behoorlijk wat mensen geen richting aangeven bij het van baan wisselen. Behoorlijk gevaarlijk in de spits op zo'n drukke weg, andere weggebruikers kunnen dan totaal niet anticiperen. Maar ook op rotondes vinden veel mensen het blijkbaar niet nodig om richting aan te geven. Soms sta je dan te wachten op iemand die gewoon afslaat...

Maar mijn grootste ergernis is toch wel de grote snelheidsverschillen op snelwegen met maar 2 banen, zoals richting Assen. Vrachtverkeer rijdt ongeveer 80/90 waardoor ook automobilisten die 110 of 120 willen rijden steeds naar de linkerbaan moeten. Mensen die 130 willen rijden moeten dan weer bovenop de rem (of gaan irritant lopen bumperkleven). Ik vind 120 in de drukke ochtendspits hard zat, maar heb regelmatig druk gebarende en middelvinger opstekende bumperklevers achter me zitten die 130 of zelfs harder willen rijden. Sommigen gaan zelfs lopen seinen met de lichten. Sorry maar het zou toch belachelijk zijn dat je met 120 geen vrachtverkeer in mag halen?
Wat mij betreft mogen die 130 borden wel weer verwijderd worden, dat werkt alleen bij 3 of 4 baans wegen.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 11:08

Te langzame rijders is ook mijn grootste ergernis..
Op een 80 weg 70 rijden, en dan als je heeeeeel in de verte een rotonde ziet ook alvast het gas loslaten.
Na de rotonde uiteraard ook zo langzaam mogelijk optrekken.
En het zijn dan vaak van die die nieuwe grote auto's :Y) met al dan niet een grijze duif er in.

Met stip op 2 staan voor mij de wielrenners die denken dat ze de Tour de France rijden :#
Blij dat dat 'seizoen' weer voorbij is

En de blauw-achtige felle verlichting, maar zie dat steeds minder dus misschien is dat weer afgeschaft?

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 11:13

Ik mis het niet op de opengestelde spitstrook willen rijden... waardoor je dus onnodig links rijd. Hierdoor dwing je andere gebruikers om een soort van te slalommen van rechts naar links en weer naar rechts, vaak nog over meerdere rijbanen.

Rij veel op de A4 en hoevaak ik hier niet van uiterst rechts naar helemaal links om weer naar uiterst rechts moet.
Zelfde voor de A9 met opengestelde spitstrook.

Tip voor felle lampen in het donker op N wegen, MITS je dit goed kan doe 1 oog dicht, en open deze weer na de tegenligger, hierdoor is dat oog niet verblind.
Laatst bijgewerkt door Sorro op 20-10-17 11:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 11:15

Wat ik ook heel irritant vind zijn bumperklevers achter mij. Ik hou van lekker doorrijden, maar rij niet veel te hard. Waar je 80 mag rijd ik 85, waar je 60 mag 65 etc.
Toch nog steeds mensen die menen dat ik langzaam rij en in m'n kofferbak gaan zitten. Dan ga ik van 85 naar 75. Niet in één keer hoor, laat gewoon rustig gas beetje los. Dan worden ze nog geïrriteerder. Ja jammer dan, blijf dan op fatsoenlijke afstand of haal in met je gejaag.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 11:16

Ik beken:

Ik heb ook tijden rustig aan gereden, wel de max maar heel rustig afremmen/bochten en optrekken.
Ik moest wel, anders kon ik mijn auto schoonmaken.
Had een kind die heel snel wagenziek was en die kotste dan rustig de achterbank/voorstoel en versnellingspook onder.

Ook met mijn opa in de auto moest ik zo rijden, hij had probleem met zijn evenwichtsorgaan, en kon anders amper uit de auto stappen na een ritje; zo duizelig was hij dan.

Mijn man moest met mij ook rustig door de bochten (en rustig afremmen) toen ik mijn bekken/rug had gebroken.
Anders was de pijn niet te harden.

Sinds ikzelf zo heb moeten rijden en mogen ervaren hoe vervelend het harder afremmen/optrekken/bochten rijden is; heb ik veel meer begrip voor mensen die dat ook doen.
Het scheelt amper qua tijd op je rit.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 11:17

Met stip op 1: het verkeer dat als racekevers door de bebouwde kom gaat.
Door onze straat gaan ze soms met zo'n snelheid dat het echt wachten is tot het een keer verkeerd gaat.
Het zal je kind maar zijn die door zo'n idioot wordt aangereden :n

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 11:23

Cayenne schreef:
Met stip op 1: het verkeer dat als racekevers door de bebouwde kom gaat.
Door onze straat gaan ze soms met zo'n snelheid dat het echt wachten is tot het een keer verkeerd gaat.
Het zal je kind maar zijn die door zo'n idioot wordt aangereden :n

als regelmatig dezelfden op ongeveer hetzelfde tijdstip en plek langskomen, kan je een belletje doen naar de politie. Uit ervaring weet ik dat ze dan nog weleens willen posten (en bekeuringen uitdelen!)