Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Froukje schreef:Ik geef nooit fooi, nergens. Ik krijg gewoon betaald en ander personeel ook. Wil je meer salaris moet je ergens anders gaan werken.
Hier is laatst ingebroken bij de dierenarts, Ja zegt ie, de fooienpot voor de assistentes is leeg.. Toen had ik echt even zoiets van huh? Wie geeft er fooi bij een dierenarts? Maar dat zijn er blijkbaar nog best veel.

bruintje123 schreef:Nee hoor, hier is de CAO ook alweer verlopen.
En dat is niet de eerste keer. Vorige keer duurde het ook jaren voordat er weer een nieuwe was.
Furrow schreef:Maar er is zoveel werk met onregelmatige dagen, lange dagen, geen pauzes en die geen vetpot verdienen en geen fooien hebben.
Ik snap het gewoon nog steeds niet, waarom zou iemand uit de horeca het meer verdienen.
en hier is de fooi bij opgeteld.
die zijn er gelukkig ook nog genoeg! En de bijzondere dingen die je meemaakt kom je in niet veel andere werkvelden tegen... treurige, onwijs persoonlijke dingen, maar ook hele mooie dingen. Ja ik heb onwijs mooi werk! StormMilagro schreef:Het gaat me niet om die diensten, het gaat om een CAO. In Nederland is de horeca zo ongeveer het enige beroepsveld zonder CAO. Er is niet eens een richtlijn. Toevallig stond het laatst nog benoemd in de krant. Als de werkgevers zouden willen, is het personeel gewoon uit te buiten. En helaas gebeurt dit ook vaak genoeg.
StormMilagro schreef:Het gaat me niet om die diensten, het gaat om een CAO. In Nederland is de horeca zo ongeveer het enige beroepsveld zonder CAO. Er is niet eens een richtlijn. Toevallig stond het laatst nog benoemd in de krant. Als de werkgevers zouden willen, is het personeel gewoon uit te buiten. En helaas gebeurt dit ook vaak genoeg.
verootjoo schreef:StormMilagro schreef:Het gaat me niet om die diensten, het gaat om een CAO. In Nederland is de horeca zo ongeveer het enige beroepsveld zonder CAO. Er is niet eens een richtlijn. Toevallig stond het laatst nog benoemd in de krant. Als de werkgevers zouden willen, is het personeel gewoon uit te buiten. En helaas gebeurt dit ook vaak genoeg.
Het enige beroepsveld? Serieus? volgens mij werken er meer mensen zonder een CAO dan met