Vreemde wijze van collecteren aan de deur?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 20:04

Liesje1611 schreef:
enny schreef:

Bij mij kloppen ze dan op het raam :\

Ja, dat doe ik dus ook wel eens. Veel ouders met jonge kinderen hebben namelijk geen bel (zodat die s' avonds niet wakker gebeld worden) en dan klop ik zachtjes op t raam. :')
Dus dan misschien toch een sticker plakken!

Hij is besteld! :-)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Vreemde wijze van collecteren aan de deur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 20:09

Ach, in het vorige dorp waar ik woonde kwamen ze zelfs voor het behoud van de kerk, vrienden voor het behoud van de kerk, reisjes voor de vrienden van het behoud van de kerk etc etc, speelgoed voor kinderen die tijdens de zondagsschool van de kerk. Blijkbaar kun je het zo gek maken als je zelf wilt?
Ik weet dat er regels aan zijn verbonden voor de grote stichtingen, maar de lokale stichtingen mogen ze ook eens onder de loep houden.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 20:11

@Kwanyin, dat is een ander probleem idd: doordat dit blijkbaar een normale manier is, maak je het oplichters juist ook weer veel makkelijker. Als je zeker weet dat normale goede doelen zulke dingen nooit zouden doen, weet je ook zeker dat iedereen die wel aan de deur staat met een tablet een oplichter is.

Zeggen dat je altijd een pasje kunt vragen is leuk, maar hoe kan ik dat pasje controleren? Iedereen kan een pasje laten maken, en je kunt erop zetten wat je wilt.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 20:22

Zou dus nooit mijn gegevens geven aan de deur op een tablet :n

Wij geven aan geen enkele collecte aan de deur. Wij doneren aan zelfgekozen doelen op andere wijze.
Doe de deur open en zeg netjes dat ik geen interesse heb, wens ze succes en en fijne dag verder en doe de deur dicht.

Als we voor al dit soort zaken stickers moeten gaan plakken hebben we geen raamstickers meer nodig :+

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 20:34

Ik ben wijkcoach can de hartstichtig en beheer ook de bussen, mensen kunnen doneren via bus of qr code die op de bus staan.
alle collecteurs hebben een idkaart bij zich.
Geen tablets of iets.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 20:56

Keet schreef:
Als we voor al dit soort zaken stickers moeten gaan plakken hebben we geen raamstickers meer nodig :+

Valt nog mee, ik heb 2 stickers, een nee-nee sticker op de brievenbus en een nee-nee sticker onder de deurbel. :)
Enige waar ik af en toe 'last' van heb is de zak van max (kledinginzameling) en folders van restaurants/afhaaltoko's, de lui die die dingen verspreiden trekken zich niets aan van de stickers.
Maar dat is mss 6x per jaar dat ik zo'n folder in de bus gedrukt krijg en mss 2x per jaar dat ik de zak van max ontvang.

Bij mijn vorige woning ontving ik ondanks de nee-neesticker een lokaal krantje waarvan nergens in de middenlijn oid stond vermeld welke verspreider het was, daarvan heb ik met wat googlen de drukkerij achterhaald en gevraagd of zij de verspreider waren en zo ja of zij de bezorger er even op wilden attenderen waarvoor de stickers op de brievenbussen zitten.
Vreemde was dat ik dat krantje de ene week wel kreeg en de andere week niet, vermoedelijk was het een invaller of samenwerking van 2 bezorgers ofzo maar na de mail ook niets meer ontvangen op dat adres. :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 21:02

Misschien eens een sticker bij de deur overwegen. Wellicht helpt het. Ik zag alleen geen nee/ja voor pakketjes. Het aannemen van pakketjes voor de buren vind ik op zich niet zo'n probleem.

(Bij mij duwt iemand anders de folders in mijn brievenbus. Dus ondanks nee/nee heb ik altijd een stapel zooi :( )

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 02:47

Die jongen werkt gewoon voor een deur aan deur donateur wervings bureau. Ik heb het jaaaaaaaren geleden ook gedaan :) Verdient goed! Ik kreeg als 16jarige destijds 6 euro per uur plus bonussen :D