xTammyy schreef:Het verbaasd mij echt dat er best wat mensen hier aangeven minder dan €1000 op hun spaarrekening te hebben.
Wat als je auto/paard opeens iets mankeert of je relatie over is? Dan is €1000 zo weg hoor.
Ik ben student en regel zo goed als alles zelf. Met een leuke goed beraade baan erbij is mijn spaarrekening dan ook beter gevuld dan bij de meeste studenten![]()
Maar daar kom ik voorlopig niet aan. Wil na de studie zo snel mogelijk een huisje kopen en daar is spaargeld wel handig voor.
Als je morgen dood valt heb je niks aan je ton. Als mijn tante ballen had was ze mijn nonkel enz enz.
Je kan niet allesin calculeren. En voor de meeste problemen zijn, als ze zich voor doen, heus oplossingen te vinden. Hier een koophuis dus er wordt even minder gespaard maar zodra we weer "in balans" zijn (er zijn nog een aantal veranderingen geweest waardoor we even uit het ritme zijn.) zal dat wel weer goed komen.
Als het niet kan zoals het moet, moet het zoals het kan.
Werk 40 uur in de week. Heb boodschappengeld elke week en tank beperkt. Verder leef ik best krap, weinig geld om eens iets leuks te doen dus al het geld gaat naar vaste lasten en spaarpotje.
. Naar mijn gevoel zitten wij namelijk heel 'gemiddeld', en ik vind het dan ook best raar dat sommige mensen absoluut niet in de mogelijkheid zijn om te sparen. Ik denk dat wij (als koppel) vlot 8000/9000€ kunnen sparen per jaar. Dus tegen dat we 40 zijn, zouden wij die 100k ook vlot voorbij moeten zijn
), regelmatig een grotere maat kleding nodig hebben etc. Toen bleef er echt niet zo gek veel over om te sparen, al hebben we altijd wel wat opzij gezet. Nu ligt ons gezamelijk inkomen een stuk hoger dus kunnen we gelukkig wel weer fors sparen.
. Misschien is dit wel een studenten-mentaliteit hoor, ik weet het niet, maar het zijn wel van die kleine dingen die er wel voor zorgen dat ik niet elke week 20 euro uitgeef en niet meer zou kunnen sparen.