Prijzen studentenkamers te hoog?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 22:47

Resistance schreef:
Ik schrijf alsof dit een topic is wat een groter doel dient? :? Sorry, maar je probeert denk ik teveel onder woorden door te lezen? Wat is er mis met een topic openen over een probleem? Dit is toch een discussieforum, of zie ik dat verkeerd? En wie weet, komt er door zo'n topic iemand op het idee om één of andere brief te sturen, of weet ik veel. Erover praten kan toch geen kwaad?

En ik heb wat moeite met het woord "relmarokkanen", schrijf je ook "relnederlanders" wanneer er niemand in de groep zit met een niet-nederlands uiterlijk, of zijn het dan gewoon hangjongeren? :)

Ik wil je best uitleggen waarom ik die term gebruik, maar niet hier, om het topic schoon te houden. Neem in elk geval van me aan dat ik een linkse rakker ben zonder vorm van haat tegen welke nationaliteit dan ook, mocht het daar op lijken. Ik heb een zeer goede doordachte reden het zo te noemen. Als iemand een politiek correcte burgertrut is, ben ik het wel.

Dat gezegd hebbende stel je zelf dat het goed is bespreekbaar te maken en onder mensen te brengen. Ik vraag jou vervolgens, let wel: vraag, of je wellicht een hoger doel hebt met dit topic. En dat blijk je te hebben. Misschien komt er iemand op het idee een brief te schrijven. Dat is toch prima dan? Niks mis mee.

Ik hoop ook oprecht dat er eens iets gedaan word aan de mensen die meerdere huizen hebben en vervolgens jongelui voor woekerprijzen in een hondenhok laten wonen. Kudo,s als dat lukt door dit topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 23:16

Nabster schreef:
Resistance schreef:
Ik schrijf alsof dit een topic is wat een groter doel dient? :? Sorry, maar je probeert denk ik teveel onder woorden door te lezen? Wat is er mis met een topic openen over een probleem? Dit is toch een discussieforum, of zie ik dat verkeerd? En wie weet, komt er door zo'n topic iemand op het idee om één of andere brief te sturen, of weet ik veel. Erover praten kan toch geen kwaad?

En ik heb wat moeite met het woord "relmarokkanen", schrijf je ook "relnederlanders" wanneer er niemand in de groep zit met een niet-nederlands uiterlijk, of zijn het dan gewoon hangjongeren? :)

Ik wil je best uitleggen waarom ik die term gebruik, maar niet hier, om het topic schoon te houden. Neem in elk geval van me aan dat ik een linkse rakker ben zonder vorm van haat tegen welke nationaliteit dan ook, mocht het daar op lijken. Ik heb een zeer goede doordachte reden het zo te noemen. Als iemand een politiek correcte burgertrut is, ben ik het wel.

Dat gezegd hebbende stel je zelf dat het goed is bespreekbaar te maken en onder mensen te brengen. Ik vraag jou vervolgens, let wel: vraag, of je wellicht een hoger doel hebt met dit topic. En dat blijk je te hebben. Misschien komt er iemand op het idee een brief te schrijven. Dat is toch prima dan? Niks mis mee.

Ik hoop ook oprecht dat er eens iets gedaan word aan de mensen die meerdere huizen hebben en vervolgens jongelui voor woekerprijzen in een hondenhok laten wonen. Kudo,s als dat lukt door dit topic.

Ik snap het! :) Ik las je reactie even op de verkeerde toon, maar dat zal aan mij hebben gelegen.

Ik denk er wel over na om een brief te schrijven aan Tim Hofman, hij houdt zich nog weleens bezig met dit soort problemen, en ik denk dat we meer bereiken wanneer het lukt om iemand met meer invloed zoals hij in te schakelen.

M_i_R

Re: Prijzen studentenkamers te hoog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 23:41

Maar waarom de oplossing buiten jezelf zoeken? Via de huurcommissie kunnen dit soort misstanden gewoon door de studenten zelf aan de kaak worden gesteld. Ik snap dat het er niet direct gezelliger van wordt maar als dit wat vaker gedaan zou worden heeft het voor een verhuurder geen zin om te zoeken naar de studenten die zich laten koeioneren door de verhuurder. Zo lang studenten wel mopperen maar vervolgens slechte, kleine kamers tegen woekerprijzen blijven accepteren zie ik de situatie niet veranderen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 11:27

De oplossing buiten jezelf zoeken is omdat dit een systematisch probleem is - iets wat ver boven de invloed van individuen uitgaat.

Helemaal prima dat individuele huurders dit ook aan bod stellen, zo vaak mogelijk, en sleep iedere keer dat een huisjesmelker het te gek maakt die persoon vooral voor de huurcommissie en/of de rechtbank! Maar het is geen gelijkwaardige strijd en als we dit beter willen oplossen hebben we echt meer nodig dan het alleen maar bij studenten neerleggen en het per geval bekijken.

Resistance: schrijf Tim Hofman vooral, misschien heeft hij ook wel interesse in een bredere aanpak. Een boze huisjesmelker heeft hem laatst nog een gebroken kaak geslagen...

Een ander punt is dat de gemeenteraadsverkiezingen eraan komen. Spreek je gemeente en de gemeenteraadsfracties aan op welke plannen ze hebben. Bekijk de verschillende partijen en kandidaten, wat ze willen en leg dat vooral ook naast wat ze hebben gedaan. (Programma's worden opgesteld om kiezers te winnen. Dus schrijven partijen nog wel eens optimistisch dat ze dit of dat willen aanpakken, terwijl ze de maand ervoor nog vrolijk tegen hebben gestemd.)

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 11:36

ik hoop dat ze er ook voor gaan zorgen dat er iets gedaan worden aan contract kosten bij makelaars. Makelaars mogen namelijk de kosten die zij maken niet meer bij de huurder neerleggen (iniedergeval niet als de huurder niet opdracht geeft tot huiszoeken als dat wel zo is misschien wel nog), enkel de contractkosten. Ze maken nu alleen die contractkosten zo hoog dat ze het nog wel indekken. zucht. En er staat alleen dat de contractkosten dekkend mogen zijn voor de gemaakte kosten van het opstellen van het contract. Ik kan alleen natuurlijk niet bewijzen dat hij er maar 15 minuten over gedaan heeft (zijn 2 dingejtes aangepast op contract) en het dus onrealistisch is 150 euro in rekening te brengen. Had al opgezocht of je er wat aan kan doen, maar ondanks dat het niet mag is het een onbegonnnen zaak om daar tegen in te gaan..

Die regels mogen van mij wel duidelijker zoals max x aantal euro, want zover ik het kon vinden leken die regels wel wat vaag