Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ierusju schreef:Ts had de keurende garage de auto niet van je kunnen overkopen? Voor het bedrag dat je hem hebt gekocht? Want door hun schuld heb je de auto gekocht.
tengeltje11 schreef:@ TS,wat is je budget en wat zoek je juist?
heb bv 2j terug een oude freelander gekocht voor 2000 euro.
mag 2050 kg trekken.
doe het nog prima,nog niets van kosten aan gehad,is diesel,en relatief zuinig,heel leuk om mee te rijden.
aikon schreef:En een gewoon busje tot camper verbouwd? Dan betaal je kwartaal tarief. Die mogen ook 2 paardstrailers trekken als ze een trekhaak hebben. En je hebt altijd een keukentje bij je en plek om te verkleden.
tengeltje11 schreef:wat ik hier ook bekeken heb bij het zoeken naar een betaalbare auto die kon trekken,was een old-timer.
(in belgie 25+ jaar,dus niet zo gek veel ouder als mijn auto nu),maar dan betaal je 2 keer niets qua wegenbelasting.
maar omdat de auto hier een deel ingeschreven wordt in het bedrijf,viel dit af,omdat je een oldtimer niet kan inschrijven in kosten op een bedrijf.
maar mss wel een optie voor jou?
Silly1972 schreef:tengeltje11 schreef:geen idee hoe het zit tov bv een subaru,maar ik denk dat alle auto's die behoorlijk mogen trekken,toch niet goedkoop gaan zijn qua wegenbelasting?want lichtere auto's mogen ook helemaal niet veel trekken.
(dan ga ik wel uit van een 2-paards trailer)
Een forester mag geen 2 paards trekken dus ik denk dat TS niet zo'n zware auto nodig heeft, vandaar
ook de oldtimer regeling telt niet meer in NL, alleen voor auto's van voor 1987).
Wat auto's betreft kan je beter in België of Duitsland zitten helaas
Gloa schreef:Forester mag afhankelijk van type blok, versnellingsbak en leeftijd wel degelijk 2paards trekken. Je hebt trekgewichten van 1500, 1800 en 2000. Voordeel van subaru is dat die gewichten ver beneden het kunnen van die wagens liggen. Dus hebt nooit het gevoel met een 'kan net' combi te rijden.
tengeltje11 schreef:jeetje,zoiets vind ik dus altijd zoooo onverantwoord....kom dan maar een (klein) ongeluk tegen....
eilleen333 schreef:Gloa schreef:Forester mag afhankelijk van type blok, versnellingsbak en leeftijd wel degelijk 2paards trekken. Je hebt trekgewichten van 1500, 1800 en 2000. Voordeel van subaru is dat die gewichten ver beneden het kunnen van die wagens liggen. Dus hebt nooit het gevoel met een 'kan net' combi te rijden.
Kennis van mij heeft dezelfde als ik had maar dan handgeschakeld. Mag 1500kg trekken, maar zij sleept er gewoon twee dikke Friezen mee rond. Dat was ik niet van plan, haha! Maar ik wil wel marge hebben.
eilleen333 schreef:tengeltje11 schreef:jeetje,zoiets vind ik dus altijd zoooo onverantwoord....kom dan maar een (klein) ongeluk tegen....
Eens. Daarom wil ik ook iets stevigers. Wettelijk gezien red ik het met een Clio en de Haflinger met 1200kg trekkracht. Maar als mijn paard dan een keer een scheet laat lig ik ondersteboven...
Samantha89 schreef:En een Opel vectra? Ik had er 1 uit 2003,1.8 en trekgewicht 1400 kilo en wegenbelasting 60 Euro per maand. Ik trok met die auto m'n grote ruin van ongeveer 750 kilo in een anderhalf paards trailer met gemak. Super fijne auto, helaas gingen er teveel dingen aan mankeren waardoor we nu besloten hadden om een tweedehands zo goed als nieuwe auto te kopen(2 jaar oude kia Rio gekocht) ivm mijn dochtertje waarmee ik iedere dag op de weg zit naar stal. Maar waren het dingen die niet te duur waren om te laten maken had ik die vectra echt wel gehouden.
maxie schreef:Ik rij met een seat leon 1.8 sport met turbo uit 2000, auto zelf weegt 1220 kilo en mag 1500 kilo trekken maar heb nog ruim vermogen over. Heb er ook wel eens een 2 paards achter met 2 pony’s erin. Mischien een optie?
Zonnetje81 schreef:maxie schreef:Ik rij met een seat leon 1.8 sport met turbo uit 2000, auto zelf weegt 1220 kilo en mag 1500 kilo trekken maar heb nog ruim vermogen over. Heb er ook wel eens een 2 paards achter met 2 pony’s erin. Mischien een optie?
Dat ga je niet menen? Ik zie mezelf nog niet met mijn clio trailerrjden laat staan tweepaards trailer. Mijn clio weegt 1250 kilo en mag 1200 trekken. Apart dat de jouwe meer mag trekken dan zijn eigen gewicht en dat je dat aandurft. Wij hebben een lichte tweepaards trailer kaal op papier 800 kilo en twee ponys zijn 600 kilo dan zit je al ruim aan die 1500 tenzij je twee shetjes erop zet. Ongelooflijk dat mensen met zulke combinaties durven te rijden. Bij de kale trailer moet nog heel wat geteld worden aan schot etc. Met zoiets kan je nooit lekker op de snelweg rijden.
maxie schreef:Ik rij met een seat leon 1.8 sport met turbo uit 2000, auto zelf weegt 1220 kilo en mag 1500 kilo trekken maar heb nog ruim vermogen over. Heb er ook wel eens een 2 paards achter met 2 pony’s erin. Mischien een optie?
tengeltje11 schreef:maxie schreef:Ik rij met een seat leon 1.8 sport met turbo uit 2000, auto zelf weegt 1220 kilo en mag 1500 kilo trekken maar heb nog ruim vermogen over. Heb er ook wel eens een 2 paards achter met 2 pony’s erin. Mischien een optie?
maar zoiets is toch totaal onverantwoord?
stel je hebt een ongeluk en blijkt dat jij meer aan het trekken was dan mocht,dan komt geen enkele verzekering tussen en kan je de rest van je leven werken om de schade te betalen omdat je je toch wel veilig voelde en je auto het kon trekken?
een vroegere vriend is nog met zijn auto en trailer in de gracht terecht gekomen....
trok ook meer dan hij mocht,moest plots remmen en de geladen trailer duwde hem letterlijk de gracht in....hij trok dit ook heel regelmatig en kon volgens hem allemaal prima.....
niet dus....
als het dan nog je eigen schade is,is het echt 'eigen schuld,dikke bult',maar als er andere mensen/voertuigen bij betrokken zijn,kan het je echt zeer zuur opbreken....
tengeltje11 schreef:een vroegere vriend is nog met zijn auto en trailer in de gracht terecht gekomen....
trok ook meer dan hij mocht,moest plots remmen en de geladen trailer duwde hem letterlijk de gracht in....hij trok dit ook heel regelmatig en kon volgens hem allemaal prima.....
niet dus....