Auto waarin baby en hond past

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Auto waarin baby en hond past

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 12:32

Wij hebben elk een eigen auto en rijden vaker apart dan samen, maar als we samen in 1 auto zitten dan gaat 1 van ons achterin ja :j Of we zetten het stoeltje gewoon alsnog even over naar de achterbank maar dat doen we eigenlijk nooit, bevalt prima zo +:)+

Bij ons kan je de airbag uitzetten en ik vind voor ons kind voorin in achterwaarts autostoeltje veiliger dan achterin, al helemaal vergeleken met achterin zetten in een voorwaarts stoeltje wat nog steeds een beetje de standaard is.

Omdat je er direct naast je beter zicht op hebt en er snel bij kan zijn als er iets mis is :j

Isofix wil ik sowieso liever niet dus hier gewoon lekker ouderwets degelijk stevig vastgesjord met de autogordel :j Daarmee zit je ook niet vast aan die gewichtslimiet van Isofix die meestal maar tot 18 kg is.

Maar een ieder maakt zijn eigen overwegingen en keuzes en dat is dikke prima. Het kan gewoon leuk zijn om te beseffen dat er meer opties zijn, zoals deze :j

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 12:54

Ik moffel mijn kind ook liever veilig op de achterbank.
.
Je kan je "veilige" autostoel ook in de koffer monteren, denk dat je dan aan je "veilige" stoel dan ook niet veel hebt.
Het is gewoon bewezen dat de voorzetel minder veilig is dan de achterzetel, of je nu de " veiligste" stoel er op zet of niet ( en dat is voor ieder kind hetzelfde).

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 13:20

Dromertje heb jij je kind in een achterwaarts stoeltje op de achterbank dan? Of heb jij ook een keuze gemaakt ;)

Volgens mij is voorin veilig zat MITS achterwaarts stoeltje en airbag uit :)
Veiliger omdat kind dichterbij je is en je minder afgeleid wordt (persoonlijk uiteraard) of wat denk je als je in een ongeluk terecht komt of zelfs te water raakt, en je snel de auto wilt verlaten? Dan pak ik liever kind naast me uit een stoeltje dan dat ik naar de achterbank toe moet :j

Men zegt wel dat de bijrijders plaats de meest gevaarlijke plaats is / dat bijrijder vaak het meeste letstel heeft :j Maar weet je ook waarom? Dat schijnt namelijk vaak te komen doordat de bijrijder niet "klem" zit met een stuur of stoel voor zich, waardoor die sneller door de voorruit naar buiten geslingerd wordt en daar knap je uiteraard niet van op :(:)

Dat is dus al niet van toepassing op een goed bevestigd achterwaarts kinderzitje :)

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 13:29

Met een goed, bevestigd ( isofix) autostoel naar voor of achterwaarts gericht die voldoet aan de de veiligheidsnormen gebeurd dat ook niet , hoor.

Over in het water rijdens, is datzelfde excuus als mensen die zeggen geen gordel te dragen want stel dat ik in het water terrecht kom, dan geraak ik niet weg.

Ik vraag me trouwens af of je concentratie op het rijden blijft als je kind naast u zit. Ik zou eerder geneigd zijn om iets te geven aan de baby als hij weent, vannachter gaat dat niet, dus hou ik mijn concentratie op de weg en als t echt niet meer gaat, stop ik.

Maar je hebt gelijk hoor. Wat voor u het veiligst voelt moet je doen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 13:43

Nou dat vind ik persoonlijk wel heel iets anders, geen gordel dragen :=

Ieder zijn meug :)

Trouwens voor de gezagsgetrouwe mensen, hier zegt onze Rijksoverheid (ook) dat voorin of achterin weinig verschil maakt voor de veiligheid, maar achterwaarts wel. Voor een ieder: doe er mee wat je wilt :)

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -vervoeren

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 13:48

Dank je wel voor de info. Leuk leesvoer voor op de wc.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 13:53

De Renault clio 3
5 deurs is een middenklasse auto van formaat en heeft isofix .
Of een modus maar dat zijn best suffe auto’s

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 15:15

Qua veiligheid ligt het er echt aan. Welke stoel veiliger is, ligt maar net aan het ongeluk. Ze testen een hoop, maar een ongeluk gebeurt zoals het gebeurt en heb je niet in de hand. Daarbij heb je nog je eigen menselijke reactie die nooit te voorzien is.

Als ik alleen was, had ik mn kind altijd naast me. Later ook met de gewone autostoel.

Wel weet ik iemand die de kinderen achterin had en achterom heeft gekeken en een ongeluk heeft gehad. Gelukkig niet ernstig, maar toch......

Voor mezelf maak ik dan ook nog wel een verschil in een 3 of 5 deurs auto.

Ik heb ook vaak zat de honden op de bodem bij de bijrijdersstoel gedaan als mn zoon in de kinderstoel voor zat. Lagen ze lekker rustig een Border Collie en een iets kleiner hondje.