Ergernis in de woonwijk.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

tiwi1969

Re: Ergernis in de woonwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 21:24

Zo herkenbaar dit.

Normaal hier eigenlijk weinig problemen. Buren links wonen op de hoek en zetten hun auto op eigen terrein al is het geen echte oprit. Op de hoek vd straat mag niet geparkeerd worden dus zij staan daar nooit vast. Mijn zoon zet zijn auto zo voor hun huis dat er nog net een kleine auto bij kan.
Mijn auto kan dan voor ons huis wn mijn buurvrouw aan de andere kant heeft geen auto, maar wel een lover 80+ en die kan niet parkeren. Zet zijn auto schuin zoals hij komt aanrijden. Lastig fileparkeren voor mij maar oké.
Vervelend wordt het als er feestjes zijn in de buurt. Alle plaatsen vol en voor de bewoners geen plaats.
Een keer kwam ik terug met een auto vol Ikea bouwpakketten, auto kon niet helemaal dicht dus wachten was geen optie. Aangebeld bij het feestje situatie uitgelegd, auto voor mijn deur ging meteen weg en sterke mannen kwamen ook nog helpen sjouwen. Daarna ben ik aangeschoven bij het feestje en heb een leuke avond gehad.
Met vriendelijkheid en begrip voor elkaar kom je een heel eind.

Wij kunnen trouwens ook twee auto's in de voortuin kwijt maar ik krijg geen oprit van de gemeente dus groot risico dat ik vast sta als er een auto langs de stoep staat. Min zoon doet dat alleen met sleutelen en met een eigen auto langs de stoep.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 22:01

Ik heb hier voornamelijk grappige issues
Wij wonen in een nogal dooie hoek
Er komt hier geen hond door de straat
Staan vrijwel geen auto's langs de weg
Maar nog denken mensen dat een auto hier snel in de weg staat of zo

Dus zetten ze hem half op de stoep waardoor die onbegaanbaar word (en verzakt op bepaalde plekken)
Handig joh :+

En een meneer van een zorg/hulp organisatie die het geweldige voorbeeld geeft aan de overburen uit Syrië dat je vooral recht tegenover een uitrit hoort te parkeren ... die is soms wel irritant
Maar je leert er wel leuk door sturen qua parkeren :p

En mijn directe buren die een brom mobiel rijden
Ding is formaatje veredelde skelter
Maar die parkeert hij dan een halve meter van de stoep vandaan :')
Of ik kom thuis en hij staat bij ons op de oprit en dan ook precies zo dat ik niet meer de voortuin ingestoken kom
Das dan wel weer super irritant en heb ik hem al meermaals op aangestoken
Maar geloof dat ie naast doof ook nogal vergeetachtig aan het worden is

(Buurman heeft zelf ook een oprit trouwens... )

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 22:36

Haha ja de stuurmanskunsten gaan er zeker op vooruit! Ik vind het ook altijd een leuke wedstrijd om in zo krap mogelijke plaatsjes in te parkeren! Mensen (vooral van het andere geslacht) zitten regelmatig met open mond vanaf de achterbank toe te kijken hoe ik mijn auto feilloos neerzet zonder onnodig heen-en-weer steken. Lang leve de drukke binnenstad, want je wordt er wel heel handig van!

Heb trouwens ook een voorvalletje waar ik zelf wat moet opbiechten (en me nog steeds voor schaam, als ik mijn excuses nog zou kunnen aanbieden zou ik het doen, dus meneer, bij dezen: sorry) ik ging een paar jaar geleden een keer op een doodnormale doordeweekse dag overdag naar de bouwmarkt. Parkeerplaats volledig uitgestorven natuurlijk, staat er zo'n dikke Mercedes twee en een halve parkeerplaats in beslag te nemen. Ik had toen een wat kleinere auto, dus die heb ik pontificaal op die overgebleven halve parkeerplaats naast zijn bestuurderskant gezet zodat hij via de andere kant moest instappen... Vond ik zijn verdiende loon (moet er bij vertellen dat ik op dat moment zwaar overspannen was, dus mijn tenen waren zo lang dat ik ze als mijn schoenveters had kunnen gebruiken).

Toen ik de winkel in liep kwam de eigenaar van de auto naar buiten, die had gezien wat ik had gedaan. Was een wat oudere, stevigere man, slecht ter been... Echt, het schaamrood staat me nu alweer op de kaken. Die kon dus via de bijrijderskant in stappen. Hij moest over zijn handrem en versnellingspook heen om op de bestuurdersstoel te komen... Die arme man kreeg ff het niet verdiende toorn van een overspannen dertiger over zich heen.

Nogmaals: sorry meneer! Y;(

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 22:59

Laatst zaten er een paar oudere mensje op een stoel bij de gehandicapte plaats. Ik liep er langs met mijn hond en gesprek ging ongeveer zo:

Persoon 1: ' ja, ik heb nog maar 90% longvolume. Daarom zit ik hier, want die mensen hebben allemaal geen recht op MIJN plek!'
Persoon 2: ' nou ik heb maar 85% dus mocht ik een auto hebben heb ik meer recht.'
Persoon 3: 'ik heb 95% EN een hartstilstand gehad. Jullie hebben nog niets meegemaakt.'

Ben naar huis gelopen. Moeder de auto in gesleept en haar laten parkeren op de gehandicapte plek voor die 3 oudjes. Je had hun blikken moeten zien. Ze hebben de politie gebeld, maar omdat ik een kaart heb mag ik er staan.

Tja, was nogal gefrustreerd omdat ik die dag te horen had gekregen dat mijn longvolume nog maar 50% is, ik een nieuwe hartoperatie moet ondergaan en nog iets geloof ik. Dus die 3 oude mensen die de parkeerplaats aan het bevechten waren kon ik even niet aan :')

Oh en we zijn eens gegijzeld geweest omdat we op een gehandicapte plek stonden in een garage en ik echt niets kon hebben. Kom je bij de auto terug en staan er 5 man bewaking omheen. Je kon me oprapen.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 23:39

GreaseMonkey schreef:
Heb trouwens ook een voorvalletje waar ik zelf wat moet opbiechten (en me nog steeds voor schaam, als ik mijn excuses nog zou kunnen aanbieden zou ik het doen, dus meneer, bij dezen: sorry) ik ging een paar jaar geleden een keer op een doodnormale doordeweekse dag overdag naar de bouwmarkt. Parkeerplaats volledig uitgestorven natuurlijk, staat er zo'n dikke Mercedes twee en een halve parkeerplaats in beslag te nemen. Ik had toen een wat kleinere auto, dus die heb ik pontificaal op die overgebleven halve parkeerplaats naast zijn bestuurderskant gezet zodat hij via de andere kant moest instappen... Vond ik zijn verdiende loon (moet er bij vertellen dat ik op dat moment zwaar overspannen was, dus mijn tenen waren zo lang dat ik ze als mijn schoenveters had kunnen gebruiken).

Toen ik de winkel in liep kwam de eigenaar van de auto naar buiten, die had gezien wat ik had gedaan. Was een wat oudere, stevigere man, slecht ter been... Echt, het schaamrood staat me nu alweer op de kaken. Die kon dus via de bijrijderskant in stappen. Hij moest over zijn handrem en versnellingspook heen om op de bestuurdersstoel te komen... Die arme man kreeg ff het niet verdiende toorn van een overspannen dertiger over zich heen.

Nogmaals: sorry meneer! Y;(

Heel eerlijk? Ook een wat oudere, stevigere man die slecht ter been is hoort z'n auto gewoon netjes in een vak te parkeren. :)

Overigens wel herkenbaar. Ik parkeer altijd achteruit in, maar een paar weken geleden heb ik daar een uitzondering op gemaakt.

Afbeelding

Ik ben de middelste, linker auto had nog een kleine meter over aan de andere kant en stond op een hoekplaats. Had 'm die week al twee keer eerder zo zien staan op die plaats, maar toen stond er al iemand naast. Toen er wel ruimte was maar besloten een lesje te leren. En het heeft geholpen, auto was weg toen ik een paar uur later wegging en stond de dag erna keurig netjes midden in een vak verderop in de straat. :Y)

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 05:26

Sorry hoor maar ik snap jou probleem niet. Je kan er toch nog gewoon bij? De buurman staat niet super netjes maar wel in zijn vak. Dit is net zo’n gevalletje als vinden dat je “recht” hebt op een bepaalde plek.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 06:46

Stond laatst zeer netjes in een vak maar iemand anders uiterst rechts. Leuk hoor met een zwangere buik proberen in je auto te komen. Heb de eigenaar van de auto om laten roepen om zijn auto te verzetten want kwam er met de beste wil van de wereld niet in.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 06:46

Ik herken het wel van vroeger. Bij ons waren ze met 14 thuis en ja als iedereen een auto heeft en die wilt hem voor of op de inrit parkeren is dat vaak een probleem. Gelukkig woon ik nu achteraf, dus nergens geen problemen mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 06:53

Hier lang in een dorpskern gewoond. Bij een school. Altijd gezellig dus om plaats te vinden. Nu een huis met oprit waar 2 auto's voor kunnen, kan ook 1 in de garage, 1 nog voor de garage en nog 1 op de 2de oprit. Luxe dus!!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 08:34

Jennyj01 schreef:
Sorry hoor maar ik snap jou probleem niet. Je kan er toch nog gewoon bij? De buurman staat niet super netjes maar wel in zijn vak. Dit is net zo’n gevalletje als vinden dat je “recht” hebt op een bepaalde plek.

Ik snap het "probleem" wel
Als de linkse auto nou gewoon iets minder ruim parkeert kun je er naast niet alleen gewoon parkeren , maar ook normaal in en uitstappen
Ook best prettig

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 08:58

Heel herkenbaar :') bij ons zou je zeggen dat er genoeg ruimte moet zijn voor iedereen + visite... Bijna iedereen kan 2 auto's op hun oprit kwijt (wij zelfs met aardig proppen net 3) en aan allebei bij de kanten van de straat parkeer ruimte voor 6 auto's...
Niemand behalve wij zet 2 auto's op de oprit waardoor de parkeervakken al aardig vol lopen en dan kunnen ze nog niet eens parkeren ook... ipv 6 auto's kunnen er in eens maar 5 of 4 staan omdat ze zo Schots en scheef parkeren...
Net zoals onze buren vraag me niet waarom maar die zetten regelmatig hun auto op de parkeerplaats ipv oprit ?

Conclusie onze visite is genoodzaakt om naast de weg te parkeren in de hoop dat hun auto heel blijft :') en dat dus terwijl er ruimte genoeg is..

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 09:01

Ook bij de bouw van onze slaapwijk is er 30 jaar geleden niet vanuit gegaan dat mensen anno 2017 eerder 2 dan 1 auto(s) per gezin hebben. Maar als bewoners hebben we het zo geregeld dat het allemaal net past als iedereen gewoon doet wat hij/zij doen moet. Zelf parkeer ik dan illegaal pal voor mijn eigen uitrit zodat de overbuurman zijn uitrit nog makkelijk in en uit kan maar goed, dat risico nemen we.

Helaas gaat het dan altijd mis als vrienden en/of familieleden op bezoek komen. Die parkeren vaak zo 'handig' dat we met zijn allen 2-3 plekken verliezen..... :roll:

Wat ik trouwens toch al niet snap: als ik ergens op bezoek ga en er is weinig parkeerruimte dan parkeer ik zelf altijd pal voor de oprit van degene bij wie ik op bezoek ga. Daarvan weet ik nl. zeker dat hij/zij nergens naar toe gaat zolang ik op bezoek ben. En dan zie ik de auto van de moeder van de buuf weer mijn oprit blokkeren en denk ik: ga nou bij je dochter voor de oprit staan, dan sta je niemand in de weg.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 09:32

Had al wel gereageerd. Maar ik lees idd veel dat mensen wel 2 of 3 auto's hebben. En idd ook erg veel bedrijfsbussen. Dat klopt hier idd ook.
Nu hebben we er 1 (gezin van 5) en kunnen 9 van de 10x auto amper kwijt omdat de andere al hun auto's wel dichtbij willen hebben.
Vind dat erg frustrerend. 200 meter verderop is een sportschool met grote parkeerplaats. Als je meer auto's hebt zet je er toch daar 1 neer?
Of is dat raar gedacht van mij?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 09:33

Biebz schreef:
Had al wel gereageerd. Maar ik lees idd veel dat mensen wel 2 of 3 auto's hebben. En idd ook erg veel bedrijfsbussen. Dat klopt hier idd ook.
Nu hebben we er 1 (gezin van 5) en kunnen 9 van de 10x auto amper kwijt omdat de andere al hun auto's wel dichtbij willen hebben.
Vind dat erg frustrerend. 200 meter verderop is een sportschool met grote parkeerplaats. Als je meer auto's hebt zet je er toch daar 1 neer?

Uhmn ja? Dat is toch gewoon het parkeerterrein van de sportschool? Is geen openbare weg ofzo :+

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 09:36

Jennyj01 schreef:

Hij stond met z'n achterwiel op en met z'n voorwiel een stukje over de streep, maar hij moet ook nog uitstappen wat dan dus met geen mogelijkheid meer kan. :) Ik heb mijn auto gewoon netjes in het vak ernaast gezet. Dit was de andere kant, ik sta dus eigenlijk keurig in het midden van het vak.

Afbeelding

Als je netjes in het vak parkeert, krijg je dit. Dat was hoe een auto er vanmorgen in stond, om even een idee te geven van hoeveel ruimte er eigenlijk is. En als je dan één keer zo krom parkeert is dat tot daar aan toe, maar als je in een week tijd drie keer zo staat wil ik er best een keertje naast gaan staan.

Afbeelding

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 09:39

Keet schreef:
Biebz schreef:

Uhmn ja? Dat is toch gewoon het parkeerterrein van de sportschool? Is geen openbare weg ofzo :+

Is grote (ruim 50 plekken) openbare parkeerplaatsen. Niet van de sportschool zelf.

Maa bedoelde meer of het raar was dat ik vond dat mensen met 2/3 auto's of bedrijfsbus een auto verder weg zetten dan wij onze enige auto omdat een gezin graag hun 3 auto's voor de deur hebben staan.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 09:49

Onze buren zetten als het mogelijk is een grote auto ambulance op de parkeerplaats aan de overkant,die voor 4 auto's geschikt,dus voor de blok van 4 huizen.Er kan dan geen auto meer bij,alleen een 25km autootje. Hij kan zijn autoambu wat verderop in de straat zetten,daar is plek genoeg,maar dan moet hij 100 meter lopen naar zijn huis en das te ver blijkbaar.

Mag dit wel? met 1 wagen minstens 3 parkeerplaatsen in gebruik nemen?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 10:05

gohya schreef:
Onze buren zetten als het mogelijk is een grote auto ambulance op de parkeerplaats aan de overkant,die voor 4 auto's geschikt,dus voor de blok van 4 huizen.Er kan dan geen auto meer bij,alleen een 25km autootje. Hij kan zijn autoambu wat verderop in de straat zetten,daar is plek genoeg,maar dan moet hij 100 meter lopen naar zijn huis en das te ver blijkbaar.

Mag dit wel? met 1 wagen minstens 3 parkeerplaatsen in gebruik nemen?

Neem even contact op met je gemeente om te zien wat er in de APV staat :)

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 10:10

Geweldig topic dit.
Wij wonen in een straat met 11 huizen. Ieder huis heeft een eigen parkeerplek in de tuin. Ook zijn er nog 11 openbare parkeerplekken. Tig jaar terug heeft het bezoek van onze buren het gepresteerd om de auto op onze parkeerplek in onze tuin te parkeren. Tja, toen hebben wij onze auto er overdwars voorgezet. Mevrouw kon geen kant meer op. Na een paar uur belde ze aan. Haar zoontje zat inmiddels in de auto en bleef non-stop op de toeter drukken. Mevrouw vroeg of wij onze auto konden weghalen. Toen hebben we eerst maar eens gevraagd waarom haar auto daar überhaupt stond. De plekken van de gemeente waren immers leeg. Mevrouw heeft er gelukkig wel van geleerd.

Wij hebben een klein bedrijfje op een industrieterrein. Aan de voorkant hebben wij eigen parkeerruimte en een roldeur. Het is niet voor te stellen hoe vaak mensen hun auto wildparkeren op ons terrein. De meeste mensen maken er dan nog de sport van om hun auto voor de roldeur te zetten. Dan kunnen wij geen kant op met laden en lossen. En zie die mensen maar weer eens te vinden. Ons parkeerterrein heeft 1 oprit. Inmiddels zetten wij de bedrijfsbus dus maar overdwars op die oprit. Dat is de enige manier op wildparkeerders te weren.

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 10:46

sakvis schreef:
Geweldig topic dit.
Wij wonen in een straat met 11 huizen. Ieder huis heeft een eigen parkeerplek in de tuin. Ook zijn er nog 11 openbare parkeerplekken. Tig jaar terug heeft het bezoek van onze buren het gepresteerd om de auto op onze parkeerplek in onze tuin te parkeren. Tja, toen hebben wij onze auto er overdwars voorgezet. Mevrouw kon geen kant meer op. Na een paar uur belde ze aan. Haar zoontje zat inmiddels in de auto en bleef non-stop op de toeter drukken. Mevrouw vroeg of wij onze auto konden weghalen. Toen hebben we eerst maar eens gevraagd waarom haar auto daar überhaupt stond. De plekken van de gemeente waren immers leeg. Mevrouw heeft er gelukkig wel van geleerd.

Ohhh dit heb ik dus meerdere keren per week!
Ik woon midden in het winkelcentrum, naast mijn huis loopt een steegje (hoort bij mijn huis is eigen terrein) en aan het einde van dat steegje is mijn eigen parkeervak, op eigen terrein.

Hoe vaak er geen auto’s in de steeg of op mijn plek staan, zeker 3 keer per week. En er hangen serieus 3 borden, verboden toegang, wegsleepregeling en privé terrein, verboden voor onbevoegden en een heel groot wit kruis voor de steeg.

Als ik thuis kom en er staat iemand op mijn plek, dan zet ik mijn auto in de steeg (steeg is heel smal dus mijn deur kan net open) en ik haal echt mijn auto niet weg, voordeur bel uit en Netflix aan.
Dan moeten ze maar net geluk hebben dat ik nog weg moet die dag en anders moet hun auto daar overnachten en ja dit gebeurd zeker eens per week, vooral in de weekenden.
Soms gaan mensen toeteren, maar dat geven ze na 5 minuten wel op.

Oja onze straat is betaald parkeren, omdat ik een eigen plek heb, heb ik geen vergunning. Dus ik kan mijn auto ook daadwerkelijk nergens anders zetten.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 10:53

Waarom plaats je niet een hek voor je steegje dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 10:56

Een paar jaar terug waren ze aan de weg aan het werken waarlangs mijn weiland ligt. Dat weiland is direct vanaf straat bereikbaar met een groot hek, en lag net aan het einde/begin van die wegenwerken.
Omdat het najaar/winter was stonden de paarden er niet, maar ik had er wel in de stallen mijn hooivoorraad liggen. Het hek is standaard afgesloten met een dikke ketting en hangslot.

Je wil mijn verbazing en woede niet weten toen ik op een zaterdagmiddag aan kwam aan de weide om hooi op te halen: ketting doorgeknipt, poort wagenwijd open en het weiland stond VOL zware machines én auto's van buurtbewoners. De wegenwerkers hadden er niet beter op gevonden dan hun materiaal daar te parkeren. De buurtbewoners zagen dat, die konden door de wegenwerken niet meer met de auto aan hun huizen en besloten collectief dat dit de ideale oplossing was.

Politie wou niet langskomen voor maandagmiddag of dinsdag. Aannemer gebeld, geëist dat dat gedoe onmiddellijk van mijn weiland werd verwijderd. Kreeg een grote bek terug. Bij de buren aangebeld ivm de auto's, niemand wou ze weghalen.

Poort dicht, extra ketting en sloten er op en met samenwerking van een aangrenzende boer wiens land ook stukgereden was netstroom op de hele zooi gezet.

Maandagochtend een hele resem woedende telefoontjes... Ik heb ze daar laten staan schilderen tot de politie is geweest, pv's opgemaakt etc. Hele weiland was in de vernieling gereden, maar nooit enige onkost van teruggezien helaas.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 11:09

Dan ben ik weer blij niet in een woonwijk te wonen :D

Laatst een prachtige boerderij gezien, met veel gevel en twee grote doorgangspoorten aan de straatkant, stonden ook werkbussen van buren voor geparkeerd.
Zou voor mij zomaar een reden kunnen zijn zo een huis niet te kopen, zou ik me ook aan ergeren spul van andere mensen pal voor mijn raam of poort te hebben staan.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 11:24

Ik lees met verbazing sommige berichten :oo Ongelooflijk..

Ik snap dan wel dat je een steegje gaat blokkeren of een weiland dicht gaat gooien, zo leren ze t meestal wel. Hoewel je natuurlijk ook mensen hebt die écht hardleers zijn.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 11:26

Sassy schreef:
Dan ben ik weer blij niet in een woonwijk te wonen :D

Laatst een prachtige boerderij gezien, met veel gevel en twee grote doorgangspoorten aan de straatkant, stonden ook werkbussen van buren voor geparkeerd.
Zou voor mij zomaar een reden kunnen zijn zo een huis niet te kopen, zou ik me ook aan ergeren spul van andere mensen pal voor mijn raam of poort te hebben staan.

Misschien is dat ook wel overlegd met de eigenaren van het huis?