Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
GreaseMonkey schreef:Heb trouwens ook een voorvalletje waar ik zelf wat moet opbiechten (en me nog steeds voor schaam, als ik mijn excuses nog zou kunnen aanbieden zou ik het doen, dus meneer, bij dezen: sorry) ik ging een paar jaar geleden een keer op een doodnormale doordeweekse dag overdag naar de bouwmarkt. Parkeerplaats volledig uitgestorven natuurlijk, staat er zo'n dikke Mercedes twee en een halve parkeerplaats in beslag te nemen. Ik had toen een wat kleinere auto, dus die heb ik pontificaal op die overgebleven halve parkeerplaats naast zijn bestuurderskant gezet zodat hij via de andere kant moest instappen... Vond ik zijn verdiende loon (moet er bij vertellen dat ik op dat moment zwaar overspannen was, dus mijn tenen waren zo lang dat ik ze als mijn schoenveters had kunnen gebruiken).
Toen ik de winkel in liep kwam de eigenaar van de auto naar buiten, die had gezien wat ik had gedaan. Was een wat oudere, stevigere man, slecht ter been... Echt, het schaamrood staat me nu alweer op de kaken. Die kon dus via de bijrijderskant in stappen. Hij moest over zijn handrem en versnellingspook heen om op de bestuurdersstoel te komen... Die arme man kreeg ff het niet verdiende toorn van een overspannen dertiger over zich heen.
Nogmaals: sorry meneer!

Jennyj01 schreef:Sorry hoor maar ik snap jou probleem niet. Je kan er toch nog gewoon bij? De buurman staat niet super netjes maar wel in zijn vak. Dit is net zo’n gevalletje als vinden dat je “recht” hebt op een bepaalde plek.
bij ons zou je zeggen dat er genoeg ruimte moet zijn voor iedereen + visite... Bijna iedereen kan 2 auto's op hun oprit kwijt (wij zelfs met aardig proppen net 3) en aan allebei bij de kanten van de straat parkeer ruimte voor 6 auto's...
en dat dus terwijl er ruimte genoeg is.. 
Biebz schreef:Had al wel gereageerd. Maar ik lees idd veel dat mensen wel 2 of 3 auto's hebben. En idd ook erg veel bedrijfsbussen. Dat klopt hier idd ook.
Nu hebben we er 1 (gezin van 5) en kunnen 9 van de 10x auto amper kwijt omdat de andere al hun auto's wel dichtbij willen hebben.
Vind dat erg frustrerend. 200 meter verderop is een sportschool met grote parkeerplaats. Als je meer auto's hebt zet je er toch daar 1 neer?
Of is dat raar gedacht van mij?
Jennyj01 schreef:Sorry hoor maar ik snap jou probleem niet. Je kan er toch nog gewoon bij? De buurman staat niet super netjes maar wel in zijn vak. Dit is net zo’n gevalletje als vinden dat je “recht” hebt op een bepaalde plek.
Ik heb mijn auto gewoon netjes in het vak ernaast gezet. Dit was de andere kant, ik sta dus eigenlijk keurig in het midden van het vak.
Keet schreef:Biebz schreef:Had al wel gereageerd. Maar ik lees idd veel dat mensen wel 2 of 3 auto's hebben. En idd ook erg veel bedrijfsbussen. Dat klopt hier idd ook.
Nu hebben we er 1 (gezin van 5) en kunnen 9 van de 10x auto amper kwijt omdat de andere al hun auto's wel dichtbij willen hebben.
Vind dat erg frustrerend. 200 meter verderop is een sportschool met grote parkeerplaats. Als je meer auto's hebt zet je er toch daar 1 neer?
Of is dat raar gedacht van mij?
Uhmn ja? Dat is toch gewoon het parkeerterrein van de sportschool? Is geen openbare weg ofzo
gohya schreef:Onze buren zetten als het mogelijk is een grote auto ambulance op de parkeerplaats aan de overkant,die voor 4 auto's geschikt,dus voor de blok van 4 huizen.Er kan dan geen auto meer bij,alleen een 25km autootje. Hij kan zijn autoambu wat verderop in de straat zetten,daar is plek genoeg,maar dan moet hij 100 meter lopen naar zijn huis en das te ver blijkbaar.
Mag dit wel? met 1 wagen minstens 3 parkeerplaatsen in gebruik nemen?

sakvis schreef:Geweldig topic dit.
Wij wonen in een straat met 11 huizen. Ieder huis heeft een eigen parkeerplek in de tuin. Ook zijn er nog 11 openbare parkeerplekken. Tig jaar terug heeft het bezoek van onze buren het gepresteerd om de auto op onze parkeerplek in onze tuin te parkeren. Tja, toen hebben wij onze auto er overdwars voorgezet. Mevrouw kon geen kant meer op. Na een paar uur belde ze aan. Haar zoontje zat inmiddels in de auto en bleef non-stop op de toeter drukken. Mevrouw vroeg of wij onze auto konden weghalen. Toen hebben we eerst maar eens gevraagd waarom haar auto daar überhaupt stond. De plekken van de gemeente waren immers leeg. Mevrouw heeft er gelukkig wel van geleerd.
Ongelooflijk..Sassy schreef:Dan ben ik weer blij niet in een woonwijk te wonen![]()
Laatst een prachtige boerderij gezien, met veel gevel en twee grote doorgangspoorten aan de straatkant, stonden ook werkbussen van buren voor geparkeerd.
Zou voor mij zomaar een reden kunnen zijn zo een huis niet te kopen, zou ik me ook aan ergeren spul van andere mensen pal voor mijn raam of poort te hebben staan.