Mijn vriend wil geen kinderen lijkt het...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 13:30

Triest maar veel stellen gaan uit elkaar om het wel of geen kinderen.

En ook triest..........van vrij veel stellen vernemen wij ook achteraf.........dat als ze het over mochten doen.......dat er geen kinderen was gekomen en of minder. Dat kwam ook wel even aan, maar ook heel eerlijk van die stellen. Het is heel zwaar en het wordt ook vaak onderschat........zeker in het huidige maatschappij en samenleving.

Neem mijn collega............een man en die wilde heel graag kinderen, een grote kindervriend. En er kwamen 3 kinderen............nou die heeft achteraf spijt als haren op zijn hoofd.........hij gaf toe: bij 1 kind was het al erg moeilijk en nou zijn het er 3. Nooit meer dit en nooit meer aan beginnen, maar ja dat is achteraf.

Dus men moet het niet gaan onderschatten en of te rooskleurig zien dat het alleen maar leuk is.

Zelf ben ik heel happy dat ik ze niet heb en mijn vriend ook.

Bloodymary

Re: Mijn vriend wil geen kinderen lijkt het...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 13:34

Vrienden van ons zijn 47 (hij) en 35 (zij). Zij wil heel graag kinderen, zelfs bezig met IVF etc. Voor hem hoeft het niet, denk niet dat zijn leven er voor hem beter op wordt als er kinderen komen. Ze doen veel, maken lange verre reizen, druk sociaal leven. Maar hij is iemand die nooit echt voor zijn eigen mening uit komt, dus hij laat het allemaal maar gebeuren. Dat vind ik eigenlijk helemaal triest.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 13:45

Volgens mij omschrijf je daar gewoon de gemiddelde man Bloodymary :P

Menig man maakt het allemaal niet zoveel uit, die nemen het leven zoals het komt en vinden het prima als de vrouw zaken beslist.

Geen kinderen? Prima. Wel kinderen? Ook prima :j
Dan worden het meestal ook gewoon heel toegewijde vaders die gewoon blij zijn met hun kinderen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 13:46

Ik zou het er echt wel over hebben. Als hij zeker weet dat hij geen kinderen wil en jij weet zeker dat je ze wel wil kan je dat beter nu uit de lucht hebben en eventueel een keuze maken of je nog wel samen door wilt dan nog jaren aanmodderen en daardoor een wrok tegen elkaar krijgen. Als jij echt kinderen wilt en hij niet is het misschien beter om op zoek te gaan naar een partner die er hetzelfde instaat.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 14:15

pmarena schreef:
Volgens mij omschrijf je daar gewoon de gemiddelde man Bloodymary :P

Menig man maakt het allemaal niet zoveel uit, die nemen het leven zoals het komt en vinden het prima als de vrouw zaken beslist.

Geen kinderen? Prima. Wel kinderen? Ook prima :j
Dan worden het meestal ook gewoon heel toegewijde vaders die gewoon blij zijn met hun kinderen :)

Mwah, ik snap wel wat je bedoelt hoor. En het merendeel zal ook wel zo zijn. Maar in dit geval vind ik het echt triest. Ik weet zeker dat als hij echt voor zijn keuze uit durfde te komen hij het niet zou willen. Bijna 50 is ook wel oud om er nog aan te beginnen. En zij doen extreem veel leuke dingen momenteel die hij dan op moet geven en heel zijn leven gedaan heeft. Ook triest voor het eventuele kind vind ik het ook.
En ik ken ook wel mannen die hun relatie hebben beëindigd omdat zij echt niet wilden en de vrouwen wel. Maar dat is dan niet gemiddeld natuurlijk, dus wat dat betreft heb je wel gelijk.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 14:19

Palmera schreef:
verootjoo schreef:
Ik hoop dat je begrijpt dat het opvangen van kinderen of wat vaker oppassen in de verste verte niet te vergelijken is met het krijgen van een eigen kind. ;) en is zeker geen vervanging van een kinderwens.

En ik hoop dat jij begrijpt dat iedereen de dingen op eigen manier invult.
Ik ken zo'n stel hoor, ze hebben meerdere keren per week hun kinderdosis met kinderen van familie/vrienden, compleet met logeerpartijtjes, maar zelf willen ze niet.

Voor de één is een uurtje per week rijden in de manege zat, voor een ander telt 6 paarden aan huis. ;)

Dat is natuurlijk helemaal prima als je daar gelukkig van wordt.
Maar het punt was om als een soort van compromis kinderen op te vangen of wat extra op te passen op andere kinderen. Maar dat is gewoon totaal niet hetzelfde als een echte kinderwens vervullen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 14:38

Misschien is het voor sommige mensen wel een leuk alternatief.

Maar ik denk dat de charme van kinderen er vooral in zit dat je er heel close mee bent en echt een band hebt samen. Ik heb echt weinig tot niks met andere kinderen. Maar die kleine van ons...dat is mijn zoontje. Ik ben zijn mamma :) Dat is een unieke, intense relatie en je kent zo'n kind door-en-door, staat er mee op, gaat er mee naar bed en bent er zelf helemaal verantwoordelijk voor :j

Een beetje zoals een manegepaard waar je op afspraak af en toe een lesje of buitenrit mee kan maken wel leuk kan zijn, maar een eigen paard waar je helemaal zelf verantwoordelijk voor bent en alles over te zeggen hebt, die je met niemand hoeft te delen...dat is toch weer heel anders.

Of een eigen puppie of kitten van mijn part :P
Daarmee kan je een veel diepere band opbouwen omdat je echt samen door het leven gaat :j

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 14:44

pmarena schreef:
Maar ik denk dat de charme van kinderen er vooral in zit dat je er heel close mee bent en echt een band hebt samen.

Wat mij betreft zit charme juist in de kortdurende pleziertjes die je met kinderen kan hebben, maar vooral niet in het 24/7 hebben van een kind tot het eindelijk het huis uit gaat.
Ik zou het ook superleuk vinden om later oma te zijn en af en toe op te passen of naar een speeltuin te gaan, maar van de gedachte alleen al dat ik kinderen heb word ik echt beroerd en ongelukkig. Dus ik zoek later wel een soort aangenomen oppas kleinkind ofzo :P

Erg offtopic trouwens.
Ts heb je nog iets gehad aan de reacties hier?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 14:46

Ik bedoel natuurlijk ook de charme van kinderen voor degenen die een kinderwens hebben :j
Volgens mij vervul je die behoefte niet tot nauwelijks met af en toe een uitje met andermans kind.

Als je echt graag een eigen paard, puppy of kitten wilt hebben dan wordt in die behoefte volgens mij ook niet echt voorzien als je af en toe een uurtje op afspraak andermans dier mag aaien onder andermans voorwaarden en toeziend oog.

Juist de verdieping van dat stukje "eigen" doet het hem :)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 15:05

In de vorige eeuw,nog niet zo lang geleden,bestond dit probleem niet omdat er geen voorbehoedsmiddelen waren en ongehuwd samenwonen niet was toegestaan.Dus,je ging trouwen en dan kwamen er kinderen. Of je ging niet trouwen en dan kreeg je geen kinderen. zo was het vroeger.Is het nu beter? Je kunt nu alles zelf kiezen,maar het valt niet mee om juiste keuzes te maken. Ik denk wel dat de mensen te ver van de natuur zijn afgedwaald.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 15:13

anjali schreef:
In de vorige eeuw,nog niet zo lang geleden,bestond dit probleem niet omdat er geen voorbehoedsmiddelen waren en ongehuwd samenwonen niet was toegestaan.Dus,je ging trouwen en dan kwamen er kinderen. Of je ging niet trouwen en dan kreeg je geen kinderen. zo was het vroeger.Is het nu beter? Je kunt nu alles zelf kiezen,maar het valt niet mee om juiste keuzes te maken. Ik denk wel dat de mensen te ver van de natuur zijn afgedwaald.

Ja nu is het echt wel veel beter hoor. Ik heb nu wel een veel beter en leuker leven met een goed lopend eigen bedrijf, tijd voor een paard en om daar vaak op te rijden, leuke dingen te doen, vakanties en ga zo maar door. Honderd keer beter dan gedwongen thuis blijven om kinderen op te voeden, omdat je geen andere keuze hebt.
Eigenlijk vind ik het wel een hele domme opmerking die je daar maakt.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 15:15

Idd pmarena, net hetzelfde hier. Het valt moeilijk te beschrijven.

Ik ben ook geen baby/kinder mens. -Die van een ander dan :P - Ik hou nog steeds niet van platte baby's vasthouden of op andere kinderen passen.. Maar je eigen kindje is compleet iets anders, het valt gewoon niet te beschrijven.

Kinderen stonden hier niet op de planning, we hadden het zo wel druk genoeg met al onze paarden.. Maar dan bleek ik onverwacht toch zwanger te zijn, zelfs al 17 weken, bijna halfweg dus. Ik was op mijn 25e de eerste van mijn vriendengroep die dan een kindje had. Inmiddels ben ik 30 en hebben ze ook bijna allemaal kinderen, je hebt echt nog wel tijd, alles kan nog zo hard veranderen. De dag van vandaag beginnen de meeste mensen niet zo heel vroeg aan kinderen, en de meeste van hun mannen riepen voor hun 30e ook hèèl hard dat ze geen kinderen wilden :P En die zijn nu allemaal dolgelukkig met hun dochters en zonen.

Ik heb er nog nooit een seconde spijt van gehad, ik kan me zelfs geen leven meer zonder onze dochter inbeelden. Ik ben super blij dat ik toen ineens onverwacht zwanger bleek, anders had ik misschien nooit kindjes gehad, al weet je nooit wat het leven je geeft.. Het is zo cliché, maar het is (voor mij dan toch) het allergrootste geluk op aarde, zo'n onvoorwaardelijke liefde voelen en krijgen is het mooiste wat er bestaat.

Maar dat is mijn persoonlijke mening, andere mensen hebben misschien andere ervaringen, ideëen en gevoelens, waar ik dan ook uiteraard gewoon respect voor heb :) Ieder moet doen waar ze zich goed bij voelen in hun leven :)

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 15:17

pmarena schreef:
Ik bedoel natuurlijk ook de charme van kinderen voor degenen die een kinderwens hebben :j
Volgens mij vervul je die behoefte niet tot nauwelijks met af en toe een uitje met andermans kind.

Als je echt graag een eigen paard, puppy of kitten wilt hebben dan wordt in die behoefte volgens mij ook niet echt voorzien als je af en toe een uurtje op afspraak andermans dier mag aaien onder andermans voorwaarden en toeziend oog.

Juist de verdieping van dat stukje "eigen" doet het hem :)

Maar er zijn mensen die het juist heerlijk vinden om na een paar uur een kind weer naar de ouders toe te schuiven. :D Kan mij dat op zich wel voorstellen.

Hebben er zelf 3 en vinden het heerlijk en een verrijking maar hier gaat het dan ook super goed. Leuke, lieve kinderen, van 22, 19 en 17 en ik hoor van hun dat wij ook leuke ouders zijn.
Zwanger zijn (had ook wel wat kwaaltjes) vond ik echt het einde, helemaal als de kleintjes begonnen te bewegen. <3 Vlak na de 2e bevalling zei ik tegen mijn man, dit wil ik echt graag nog een keer. :D
Het is natuurlijk niet altijd die roze wolk. Ik denk dat veel mensen dat ook mee nemen in hun beslissing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 15:26

Lieve ts,

Ik zou inderdaad met je vriend eens bespreken of er een kans is dat hij misschien ooit kinderen zou willen.
Je bent nog jong en je vriend ook, ik heb zelf altijd gezegd geen kinderen te willen, mijn vriend had altijd wel een grote kinderwens en ik vond kinderen echt verschrikkelijk, nog steeds heb ik niet veel met kinderen van een ander.
Hij heeft het bespreekbaar gemaakt destijds en gezegd dat als ik echt nooit geen kinderen wou hij bij mij weg zou gaan omdat zijn wens zo sterk is.
Heb hem toen ook eerlijk gezegd dat ik er toen niet aan moest denken maar wie weet er in de jaren gebeurd, ik was toen 25.
Inmiddels ben ik 30 en heb ik 2 geweldige kids, zij zijn ook echt een verrijking van mijn leven maar heel eerlijk, zij nemen mij ook bepaalde dingen af, als in vrijheid en kunnen gaan en staan waar ik wil, soms heb ik daar best wel wat moeite mee.
Mijn man wil graag een 3e maar ik weet noet of ik dat wel wil, voor mij is het goed zo.

Wanneer is het voor mij bij gedraaid? Toen mijn schoonzus een kindje kreeg, dan maak je het van dichtbij mee en is dat toch weer anders.

Heeft iemand in jullie familie al kinderen?
Gun hem wat tijd, jullie hebben nog geen haast!
En als hij echt overtuigd is dat hij geen kinderen wil heb je 2 keuzes, of je blijft bij hem en accepteerd het of je gaat bij hem weg.
Een kinderwens kan je namelijk niet afdwingen.

Ik kan mij ook heel goed voorstellen dat er mensen zijn die bewust kinderloos blijven, het is geen levensdoel he maar een toevoeging (of voor sommige mensen dus totaal niet).
Ik zou niet meer zonder mijn kids willen maar ben heel eerlijk dat ik soms wel eens denk, had ik ze nog maar niet.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 15:31

Bloodymary schreef:
anjali schreef:

Ja nu is het echt wel veel beter hoor. Ik heb nu wel een veel beter en leuker leven met een goed lopend eigen bedrijf, tijd voor een paard en om daar vaak op te rijden, leuke dingen te doen, vakanties en ga zo maar door. Honderd keer beter dan gedwongen thuis blijven om kinderen op te voeden, omdat je geen andere keuze hebt.
Eigenlijk vind ik het wel een hele domme opmerking die je daar maakt.
mee eens...(laatste zin) Natuur is het vaak de sterkste die voorpland... De rest zal het proberen elk dekseizoen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 15:33

anjali schreef:

Ja natuurlijk is het tegenwoordig beter. Vrouwen hoeven niet meer met breipennen in de weer om een abortus uit te voeren en hebben in geval van kinderwens geen man meer nodig. De natuur kan van mij het dak op.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 15:36

anjali schreef:

En met een beetje pech eindigde je met 7 kinderen in een klein niet geisoleerd huis en stierven de jongste 2 vam de honger omdat je als vrouw thuisblijfmoeder was en je enkel leefde van het loon van je man en stierf er nog een derde aan welke willekeurige ziekte dan ook.
Nee stuk beter was het toen ja.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 15:42

anjali schreef:

Snap niet zo waarom je ver van de natuur zou komen te staan nu men lekker kan kiezen voor geen kinderen.

Zo zwart wit was het niet, de schijnheiligheid was groot vroeger, want er werden echt wel ongehuwde meisjes zwanger. Die bevielen in kloosters of moesten snel verplicht trouwen met de vader. Tot inderdaad stiekeme en gevaarlijke abortussen aan toe.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 15:44

Wat dacht je van zelf sterven in het kraambed.
En indien je een nog ongehuwde zus/nicht had werd die vaak onder vriendelijke dwang van de familie naar de weduwnaar gestuurd om ermee te trouwen, voor de achtergebleven kids te zorgen, en er zelf nog een paar bij te maken.

Hardstikke leuk, hoor! :+

Als ik zie waar mijn enige nicht het mee doet dank ik tot mijn knieën blauw zijn dat de tijden veranderd zijn. :')

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 16:08

Jullie vinden dus dat het "dom"is dat ik vind dat het beter is meer volgens de natuur te leven. Vind ik niet,want de natuur is wijzer dan de mens.En toont ook duidelijk wat het beste is voor ieder individu: de een wil een gezin ,de ander niet,die vrijheid heb je toch als je goed naar je natuurlijke gevoel luistert.Partner keuze is dan heel ergbelangrijk want het stichten van een gezin is niet zomaar iets.Als je kinderen wilt dan is\was het belangrijk een partner te kiezen die dat ook wil en er ook voor wil zorgen!Tegenwoordig is het allemaal wel erg vrijblijvend vind ik.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 16:11

Maar al je er geen wil dan maar geen partner? Of leven als een non?

De natuur is heel wijs bij mij dat ik weet dat ik echt geen kinderen wil.
De pil helpt me daar fijn bij.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 16:13

Dom misschien niet, maar aangezien je jezelf gemiddeld ongeveer drie keer per zin tegenspreekt laat het aan duidelijkheid in elk geval te wensen over.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 16:13

Maar het is vrijblijvend omdat in de huidige tijd alles vrijblijvend is.
Stel je voor dat de hele wereld was ontwikkeld zoals hij gedaan heeft, behalve de anticonceptie en dus de keuzevrijheid m.b.t wel/geen kinderen!
Dát was pas een zeer zware belasting voor die (helaas) toch al zo lijdende natuur geweest! De aarde nóg voller!

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 16:25

Ook weer zo'n zweverige uitspraak "de natuur is wijzer dan de mens". De mens kan veel meer. Wat overigens niet wil zeggen dat de mens altijd de goede beslissing neemt. Ik heb veel respect voor de natuur hoor en houd er van, maar de natuur is niet wijzer. Om wijs te zijn moet je namelijk kunnen nadenken. De natuur is geen denkend wezen. Rare vergelijking.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 16:47

lieveli schreef:
anjali schreef:

Ja natuurlijk is het tegenwoordig beter. Vrouwen hoeven niet meer met breipennen in de weer om een abortus uit te voeren en hebben in geval van kinderwens geen man meer nodig. De natuur kan van mij het dak op.

_/-\o_