Problemen met ouders

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 23:46

ierusju schreef:
Er wordt nu steeds aangehaald dat TS wel 75 euro kleedgeld krijgt per half jaar en dat ze daarmee in haar handen kan knijpen 'want je kunt gewoon voor de rest van je geld werken.' Maar je hebt kans dat dit al een aantal jaar speelt, dus toen ts een jaar of 15 was, dat er ook geen buget was voor ts haar kleding. En probeer op je 15e maar een fatsoenlijk zakcentje te verdienen.
Daarbij heb ik trouwens nooit kleed- of zakgeld gekregen en moest ik bijna alles zelf betalen als ik wat wilde, maar als ik met mn ouders op stap ging, werd er een deel voor mij betaald, dus heb ik niets te klagen gehad.
Bij TS is het niet dat het buget er niet is, maar dat excuus wordt wel gebruikt. Er is geen geld voor TS blijkbaar. En ik snap dat dat een naar gevoel is.

Om je even in TS te verplaatsen: je hoort vaak dat ouders alles voor hun kinderen over hebben. Bij ts is dat niet het geval. Haar ouders stellen zichzelf voorop en ts heeft zich maar te redden. Ze heeft onderdak en eten, maar geen liefdevol huis. En dat vind ik eerlijk gezegd hartverscheurend. Deels ook omdat ik mij daar dus niets bij kan voorstellen. En ik denk met mij de meerderheid niet.

Want stel je nu voor. Ts zit de hele dag op school. Het is haar examenjaar op het vwo. En het vwo is niet makkelijk. En wordt ieder jaar weer moeilijker. Ts wordt op dit moment op school doodgegooid met informatie over universiteiten en vervolg opleidingen. Want rond februari/maart moet voor veel opleidingen de keuze al gemaakt zijn. Verder wordt ts voorbereid op school examens, welke lastig gaan worden. En aan het einde van het jaar zijn natuurlijk de centraal examens, welke op dit moment al eng en spannend zijn. Om nog maar te zwijgen over de hoeveelheid huiswerk Kortom, school is stress.
Dan komt ts na een dag vol stress dus thuis. Waar bij de meeste klasgenoten een ouder thuiszit of na een tijdje (een uur of 6 vaak en niet 23/24) thuiskomt. En dan vraagt zo'n ouder vaak hoe je dag was, of je het druk hebt en of je al honger hebt voor het avond eten. Maar bij ts is er niemand thuis. Ja haar honden. Maar die zitten al sinds vanmorgen alleen, dus die moeten meteen uitgelaten worden. Afhankelijk van hoe laat ts thuiskomt, moet ze meteen beginnen met koken. En dan eet ze dus helemaal alleen, want haar ouders zijn niet thuis. En na het eten moet ts een keuze maken, ga ik het huis schoonmaken, zodat mijn ouders dus niet boos worden, of ga ik huiswerk maken zodat mijn docenten niet boos worden. En mochten haar ouders op tijd thuiskomen, gaan ze dus meteen achter de tv zitten. Wordt er niet gevraagd hoe haar dag was, wordt er niet gevraagd of ze het druk heeft en wordt er geen begrip getoond dat haar ouders snappen dat ze voor een lastige en drukke periode in haar leven staat. En dan snap ik wel dat ts na zo'n dag geïrriteerd is en dan geen zin heeft in een gesprek waarbij haar ouders niet écht luisteren, maar meteen zeggen dat ze maar in therapie moet.

En ouderen (vanaf een jaar of 25 ongeveer) hebben makkelijk praten. In de adolescentie is het brein nog niet compleet ontwikkeld. De prefrontale cortex is nog volop aan het ontwikkelen. Deze staat oa voor planning en enmotie. Hierdoor lijkt het voor een adolescent vaak alsof alsof hun leven er altijd zo uit zal zien. En is het nog lastig om écht in de toekomst te denken. Voor ts (en alle adolescenten) lijken relatief kleine problemen daardoor heel groot. Maar dat is absoluut geen reden om dit minder serieus te nemen!

Ik heb het gevoel dat sommigen hier niet snappen hoe het moet voelen om in een niet liefdevol huis te moeten zitten.

Nadat ik mijn hand voor m'n hoofd geslagen heb door belachelijke reacties van een aantal bokkers (waarom moet een ander altijd met een eigen situatie vergeleken worden?) is het enige wat ik hierop kan zeggen: amen. _/-\o_

dromertje2

Re: Problemen met ouders

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 23:55

Of het nu allemaal waar is wat ts schrijft of het wat aangedikt is, het watvanders is in werkelijkheid dan hoe ze het beleefd, aanvoeld, ts voelt zich duidelijk niet goed.
Misschien een idee om van buitenaf hulp te zoeken?

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 23:55

Meid, ik weet niet hoe oud jij bent. Maar tegenwoordig is het echt niet normaal als je zelf op zo'n jonge leeftijd zelf moet werken om je kleding te betalen. En dan heb ik het niet over een nieuwe Michael Kors tas of die nieuwe paar super hippe nikes, maar gewoon kleding.
Daarnaast neem je geen kinderen om vervolgens zelf het luizenleventje te leven en je kind alleen thuis laten zitten en daar het hele huishouden onderhouden. Dat haar moeder rookt moet ze imo zelf weten, maar ik snap gerust dat zij dat helemaal niet prettig vind.
En wat is een pedagogisch verantwoorde tik nou weer voor b*llshit? :+

TS, dit is niet normaal. Op jou leeftijd hoor je lekker met vriendinnen op stap te gaan en een klusje in het huishouden hoort er zeker bij, maar zoals je omschrijft word ik eerlijk gezegd best wel verdrietig van je situatie. Het klinkt namelijk heel erg eenzaam en hard.
Net zoals jou reactie eigenlijk, Celiien.

Celiien schreef:
Tjah, paar harde feiten op een rij:
1. Toen ik zo oud als jij werkte ik voor mijn kleding etc.
2. Als ik ging bepalen voor mijn ouders dat ze teveel uit eten gingen/te weinig geld uitgeven aan mij, had ik denk ik een dikke vette ruzie gehad. Volgens mij verdienen zij het geld, en niet jij
3. Als ik ging bepalen of m'n ouders rookten, zie hierboven.

4. Je zegt dat je telefoon is afgepakt. Maar waarom is dat? Want dat vertel je er niet bij.. politie gaan omdat je ouders je telefoon afgepakt hebben, ik denk dat ze je vierkant uitlachen.

5. Met een pedagogisch verantwoorde tik (bij een grote mond bijvoorbeeld) is dus echt niks mis mee en zouden imo ouders vaker moeten doen

Het klinkt mij gewoon alsof je onwijs aan t puberen bent. Op jouw leeftijd mogen je ouders gerust weg gaan zonder jou.. klusjes in huis horen er nu eenmaal ook bij. Als je dan wordt meegenomen zit je zoals ik hierboven lees een beetje te mopperen en te kniezen. Nee dan zou ik je ook niet meer meenemen hoor..

Confession

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 00:07

ierusju schreef:
Er wordt nu steeds aangehaald dat TS wel 75 euro kleedgeld krijgt per half jaar en dat ze daarmee in haar handen kan knijpen 'want je kunt gewoon voor de rest van je geld werken.' Maar je hebt kans dat dit al een aantal jaar speelt, dus toen ts een jaar of 15 was, dat er ook geen buget was voor ts haar kleding. En probeer op je 15e maar een fatsoenlijk zakcentje te verdienen.
Daarbij heb ik trouwens nooit kleed- of zakgeld gekregen en moest ik bijna alles zelf betalen als ik wat wilde, maar als ik met mn ouders op stap ging, werd er een deel voor mij betaald, dus heb ik niets te klagen gehad.
Bij TS is het niet dat het buget er niet is, maar dat excuus wordt wel gebruikt. Er is geen geld voor TS blijkbaar. En ik snap dat dat een naar gevoel is.

Om je even in TS te verplaatsen: je hoort vaak dat ouders alles voor hun kinderen over hebben. Bij ts is dat niet het geval. Haar ouders stellen zichzelf voorop en ts heeft zich maar te redden. Ze heeft onderdak en eten, maar geen liefdevol huis. En dat vind ik eerlijk gezegd hartverscheurend. Deels ook omdat ik mij daar dus niets bij kan voorstellen. En ik denk met mij de meerderheid niet.

Want stel je nu voor. Ts zit de hele dag op school. Het is haar examenjaar op het vwo. En het vwo is niet makkelijk. En wordt ieder jaar weer moeilijker. Ts wordt op dit moment op school doodgegooid met informatie over universiteiten en vervolg opleidingen. Want rond februari/maart moet voor veel opleidingen de keuze al gemaakt zijn. Verder wordt ts voorbereid op school examens, welke lastig gaan worden. En aan het einde van het jaar zijn natuurlijk de centraal examens, welke op dit moment al eng en spannend zijn. Om nog maar te zwijgen over de hoeveelheid huiswerk Kortom, school is stress.
Dan komt ts na een dag vol stress dus thuis. Waar bij de meeste klasgenoten een ouder thuiszit of na een tijdje (een uur of 6 vaak en niet 23/24) thuiskomt. En dan vraagt zo'n ouder vaak hoe je dag was, of je het druk hebt en of je al honger hebt voor het avond eten. Maar bij ts is er niemand thuis. Ja haar honden. Maar die zitten al sinds vanmorgen alleen, dus die moeten meteen uitgelaten worden. Afhankelijk van hoe laat ts thuiskomt, moet ze meteen beginnen met koken. En dan eet ze dus helemaal alleen, want haar ouders zijn niet thuis. En na het eten moet ts een keuze maken, ga ik het huis schoonmaken, zodat mijn ouders dus niet boos worden, of ga ik huiswerk maken zodat mijn docenten niet boos worden. En mochten haar ouders op tijd thuiskomen, gaan ze dus meteen achter de tv zitten. Wordt er niet gevraagd hoe haar dag was, wordt er niet gevraagd of ze het druk heeft en wordt er geen begrip getoond dat haar ouders snappen dat ze voor een lastige en drukke periode in haar leven staat. En dan snap ik wel dat ts na zo'n dag geïrriteerd is en dan geen zin heeft in een gesprek waarbij haar ouders niet écht luisteren, maar meteen zeggen dat ze maar in therapie moet.

En ouderen (vanaf een jaar of 25 ongeveer) hebben makkelijk praten. In de adolescentie is het brein nog niet compleet ontwikkeld. De prefrontale cortex is nog volop aan het ontwikkelen. Deze staat oa voor planning en enmotie. Hierdoor lijkt het voor een adolescent vaak alsof alsof hun leven er altijd zo uit zal zien. En is het nog lastig om écht in de toekomst te denken. Voor ts (en alle adolescenten) lijken relatief kleine problemen daardoor heel groot. Maar dat is absoluut geen reden om dit minder serieus te nemen!

Ik heb het gevoel dat sommigen hier niet snappen hoe het moet voelen om in een niet liefdevol huis te moeten zitten.

Ik heb het topic snel doorgelezen en wat een prachtige reactie is dit. _/-\o_ Kunnen menig bokkers nog wat van leren. :)

Het is zo simpel om achter je computer een meisje dat zich emotioneel al niet goed voelt nog verder af te branden. Ookal vinden jullie de problemen van TS niks voorstellen, TS heeft steun en een veilige plek nodig waar ze haar verhaal kwijt kan en dit zoekt ze op Bokt.

Lieve TS, ik heb zelf ervaring met het opgroeien in een liefdeloos gezin en loop daarom momenteel bij een psycholoog. Als je graag dieper one-on-one op je situatie in wil gaan kun je mij altijd een PB sturen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 00:16

Ik denk dat iedereen liefde nodig heeft, en ik denk dat dat het belangrijkste is om op te halen uit dit verhaal. Ook als haar ouders dat niet zo ervaren is het ongelofelijk naar dat TS niet het gevoel heeft alsof mensen haar liefhebben thuis. Niemand hoort zich eenzaam te voelen en als dat wel zo is dan is een goede eerste stap denk ik om te praten met een psycholoog. Want blijkbaar vinden haar ouders het wel belangrijk dat ze dat doet, misschien omdat ze begrijpen dat sommige dingen hun pet te boven gaan.

Een aantal van de randzaken vind ik lastig. Op mijn 17e moest ik gewoon zelf werken voor mijn geld. Eens in de zo veel tijd kreeg ik een nieuw paar schoenen of een jas kado van mijn ouders, maar dat was dan een verjaardagskado en geen periodiek terugkerend iets. Voor mijn zusje geldt hetzelfde.. Prima voor mijn ouders om af en toe iets te betalen maar, dingen die we echt nodig hebben, maar de rest betalen we gewoon zelf. Ik denk dat een deel van opgroeien ook is dat je je realiseert dat je ouders geld voor zichzelf verdienen en niet alleen voor jou. Als mijn vader een nieuwe auto wil kopen, of mijn moeder wil haar volledige garderobe hernieuwen, dan is het niet mijn plek om daar een oordeel over te vellen. Als zij vervolgens geen geld hebben om boodschappen te doen en dat geld van mij vragen misschien wel, maar zo lang hun uitgaven niet in de weg staan van belangrijke uitgaven die voor het gezin gedaan moeten worden is het gewoon niet mijn plek om er een mening over te hebben.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 00:21

TS je klinkt mij helemaal niet als een dwarse puber maar als een meid die heel hard haar best doet om alles op de rails te houden . :(:)
Je loopt op je tenen bij je ouders terwijl je hun warmte heel hard mist.

Als ik het goed begrijp hebben je ouders het financieel best goed, personeel en veel uit eten.
Doen ze vooral wat ze zelf leuk vinden en jij hangt er een beetje bij.

Kijk eens of je op school met een mentor kan praten en hopelijk heb je een fijne vriendin(nen) waar je ook eens kunt gaan studeren of dat ze bij jou komt, zodat je niet steeds alleen bent.

Jouw telefoon mogen ze helemaal niet afpakken als jij die zelf gekocht hebt en trouwens ook enorm kinderachtig gedrag van je ouders om hem dan te koop te zetten.
Slaan is helemaal uit den boze, bah.
Volgens mij kunnen jouw ouders wel een lesje opvoeding gebruiken.

Ik begrijp uit je verhaal dat je enigs kind bent of heb je wel oudere broer of zussen?

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 00:24

Madison schreef:
TS: wat rot voor je. Wellicht is praten met een therapeut niet zo'n slecht idee. Je kunt daar ook de problemen rondom je ouders bespreken en met de therapeut overleggen over een goede oplossing. Daarnaast kan praten met een therapeut heel veel steun geven en je minder alleen laten voelen :).

Off-topic: Celiien, in veel topics zie ik jou voorbij komen en het valt me op dat je dikwijls wilt benadrukken dat jij al jong aan het werk bent gezet en je hebt wel heel snel je oordeel klaar, zonder aanvullende vragen te stellen. Logisch dat mensen dan soms persoonlijk worden naar jou toe. Ik zeg niet dat je je mening niet mag geven of mensen naar de mond moet praten, want we leven nog altijd in een vrij land, maar dit is niet het eerste topic waarin de sfeer van jouw commentaar wat grimmig is. Niet iedereen is zoals jij en niet iedereen kan hetzelfde dragen als jij.

Wooow even rustig. Ik ben nooit aan het werk gezet, ik wilde zelf gewoon gaan werken zodat ik meer te besteden heb :+ niks gedwongen hoor!
Wellicht ben ik een bokker die een wat meer uitgesproken mening heeft. Heb ik ook, geloof mij maar. grimmige sfeer wil ik dan ook totaal niet creëeren :n maar goed ik heb volgens mij al een paar keer uitgelegd hoe en wat ik bedoel hier, maar daar wordt volgens mij snoeihard overheen gelezen :')

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 00:38

Celiien, ik ben oprecht benieuwd of het bericht, of eigenlijk een soort van situatieschets van ierusju, je anders heeft doen laten denken? Want op het punt dat een verhaal twee kanten heeft ben ik het totaal met je eens. Maar wat ik frappant vind is dat het op mij overkomt (even ongenuanceerd, grofweg gezegd) je niet zoveel gelooft van TS haar verhaal maar meer zoiets hebt van, er zal wel meer achter zitten (excuse me als ik het verkeerd verwoord hoor, kan even geen goede woorden vinden) en dus TS haar 'kant' verwerpt. Maar als je nu die invalshoek voor even loslaat en dan die invalshoek die ierusju beschrijft aanneemt, blijf je dan bij je mening dat TS een schop onder haar kont nodig heeft? Dit is oprecht interesse, ik ben benieuwd waar het vandaan komt dat jij het gevoel krijgt dat het hier om een gefrustreerde puber gaat die zich niet zo moet aanstellen om het even zo te zeggen.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 00:44

Ik heb zeker het gevoel dat het om een gefrustreerde tiener gaat, voornamelijk door het feit dat er meerdere dingen worden gezegd die elkaar ontkrachtigen.

Als ik naar de situatieschets kijk van Overijse is het zaak dat TS hulp zoekt van een therapeut/vertrouwenspersoon.. desnoods vrienden. Maar goed dat wil TS apparently niet...
Overigens heb ik dit ook al gezegd maar again, mensen lezen alleen wat ze willen lezen :')

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 00:48

Celiien, het valt me erg op dat zodra er meer mensen jou mening nogal kil en hard vinden je ineens dan mooi onschuldig begint te doen, en TS ineens wel een advies geeft waarmee ze enigszins wat kan. Ik lees duidelijk in je eerdere posts dat je TS eigenlijk maar ziet als een irritante puber die haar ouders maar met rust moet laten want vroeger bij mij dit en vroeger bij mij dat.

En nu zie ik ineens dat je haar probeert te adviseren! Chapeau girl. :+

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 00:52

Ben het wel een beetje eens met celiien.

Ik neem emk soortgelijk verhaal altijd met een korrel zout.
Niet dat ik in dit verhaal zeg dat ts liegt maar wel dat er bepaalde dingen aangedikt zullen zijn, net omdat ze een puber is en dingen daardoor anders beleefd.

Maar eigenlijk heeft dat er niets mee te maken en is het een feit dat ts zich niet goed voelt.
Iets waar ze denk ik best hulp van buitenaf voor zoekt. Niets dien en en enkek afgeven gaat de situatie niet verbeteren.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 01:01

Lieshorses schreef:
Celiien, het valt me erg op dat zodra er meer mensen jou mening nogal kil en hard vinden je ineens dan mooi onschuldig begint te doen, en TS ineens wel een advies geeft waarmee ze enigszins wat kan. Ik lees duidelijk in je eerdere posts dat je TS eigenlijk maar ziet als een irritante puber die haar ouders maar met rust moet laten want vroeger bij mij dit en vroeger bij mij dat.

En nu zie ik ineens dat je haar probeert te adviseren! Chapeau girl. :+

Dat kan jij zo vinden, maar wellicht, misschien, zie ik dan toch in dat ik in eerste instantie te hrd ben geweest. Je ziet me toch ook toegeven dat ik te hard ben geweest, en dan probeer ik toch tips te geven waar wellicht TS nog wat mee kan. Kan je het zo zeggen alsof je het Shady vind, ik vind dat eerder toe willen geven dat ook ik niet altijd gelijk hebt. En ik ben absoluut niet onschuldig aan het doen, ik ben wel de laatste die zegt dat ik onschuldig ben :')
Maar heh, altijd wat te zeuren heh _O- t is ook nooit goed. Jij ook petje af hoor :))

Edit: Ach ik zie al wie je bent. Ik dacht al je naam elke herkennen, maar ik ben ook tegen jou 'hard' geweest _O-
Laatst bijgewerkt door Celiien op 12-09-17 01:04, in het totaal 1 keer bewerkt

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 01:02

Celiien schreef:
Als ik naar de situatieschets kijk van Overijse is het zaak dat TS hulp zoekt van een therapeut/vertrouwenspersoon.. desnoods vrienden. Maar goed dat wil TS apparently niet...
Overigens heb ik dit ook al gezegd maar again, mensen lezen alleen wat ze willen lezen :')

Ik vind het niet zo heel opmerkelijk dat kinderen van 17 graag met hun ouders willen kunnen praten en het moeilijk vinden om te accepteren dat dat slecht verloopt. Bovendien heeft TS volgens mij alleen gezegd dat haar ouders haar op een vervelende manier vragen of ze niet in therapie moet en niet perse gezegd dat ze zelf bijvoorbeeld niet met een vertrouwenspersoon zou willen praten?
Dat TS wellicht een vertrouwenspersoon kan aanspreken ofzo kan je lijkt me toch ook gewoon op een tactvolle manier vermelden ipv ala olifant in porseleinwinkel? Sowieso lijkt het me nogal onzin om direct maar aan te nemen dat TS vast vanalles aandikt enzo, misschien hebben pubers de neiging wat dramatisch te doen maar slechte ouders bestaan ook gewoon echt hoor?
Laatst bijgewerkt door liedje89 op 12-09-17 01:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 01:03

Fijn dat je het toegeeft. :) en bedankt! Voelde me wel nuttig toen ik TS advies gaf, jij ook?

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 01:06

Ik zeer zeker, maar voel me altijd nuttig als ik advies geef, ookal is dat te hard. Dan moet je maar ook niet op een discussieforum komen, want dan krijg je gezouten en ongezouten meningen van allerlei invalshoeken. Geloof me deze wereld is namelijk ook hard, we leven niet als vreedzame hippies hier op aarde helaas (niet dat ik weet hoe dat zou zijn gegaan maar soit). Oh Enne, voor ik weer verbitterd klink of zo, nee dat ben ik echt niet _O- en ik heb ook geen slecht leven, ben heel happy etc etc etc. Voor er weer aannames komen

Maar goed focus op TS dan maar ipv banketstaaf gaan sneren over en weer +:)+

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 01:09

xMereltje schreef:
Ja ik weet niet maar als mijn telefoon afgepakt word zou ik het wel weten :+
Of er moet een goede reden zijn dat ie afgepakt is, geen leven erbuiten hebben oid.

150 eur per jaar voor kleding moet genoeg zijn lijkt me ja.

Pardon? Ik kan daar nog geen winterjas en schoenen voor kopen.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 01:12

Fijn dat jij je happy voelt, wereld is idd hard. Hard zat. Hebben we zeker geen verhaaltjes over vroeger nodig en hoe het er bij jou thuis aan toe ging. No one cares.

Celiien schreef:
Ik zeer zeker, maar voel me altijd nuttig als ik advies geef, ookal is dat te hard. Dan moet je maar ook niet op een discussieforum komen, want dan krijg je gezouten en ongezouten meningen van allerlei invalshoeken. Geloof me deze wereld is namelijk ook hard, we leven niet als vreedzame hippies hier op aarde helaas (niet dat ik weet hoe dat zou zijn gegaan maar soit). Oh Enne, voor ik weer verbitterd klink of zo, nee dat ben ik echt niet _O- en ik heb ook geen slecht leven, ben heel happy etc etc etc. Voor er weer aannames komen

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 01:14

Jester_ schreef:
xMereltje schreef:
Ja ik weet niet maar als mijn telefoon afgepakt word zou ik het wel weten :+
Of er moet een goede reden zijn dat ie afgepakt is, geen leven erbuiten hebben oid.

150 eur per jaar voor kleding moet genoeg zijn lijkt me ja.

Pardon? Ik kan daar nog geen winterjas en schoenen voor kopen.

Jij zegt het, ik dacht het :j

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 01:15

Lieshorses schreef:
Fijn dat jij je happy voelt, wereld is idd hard. Hard zat. Hebben we zeker geen verhaaltjes over vroeger nodig en hoe het er bij jou thuis aan toe ging. No one cares.

Celiien schreef:

Moet men/je ook geen mening vragen op een discussieforum. Zit je noga hoog volgens mij dat O.a. Ik commentaar heb gehad. Maar he dit is niet jouw topic. Problemen met mij doe dat vooral via pb. Volgens mij moet de focus nu naar TS gebracht worden :)

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 01:19

TS plaatst topic in de LZP, over het algemeen een categorie waar in veel gevoelige onderwerpen worden geplaatst, en dan zit TS zeker niet te wachten op zo'n neerbuigend antwoord. Maar oké, we laten dit achterwege. Hoop dat je de volgende keer even 2 keer nadenkt voordat je zo'n onsympathieke reactie plaatst.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 01:21

He, nogmaals zoals ik zeg let it go. Als je een probleem met mij persoonlijk hebt, doe het via pb :) hou niet van achterbakse opmerkingen om nog even het laatste woord te hebben :)
Volgens mij heb ik al voldoende gezegd over dat ik in mijn verwoording wellicht te hard was, wil je soms dat ik op m'n knieën ga ofzo (newsflash, not gonna happen)

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 01:47

En dan moet TS de puberende tiener zijn?..... Of zijn dit overgangskwalen? :+
De helft van de reacties heeft eigenlijk niks met TS te maken en nog minder reacties heeft zij wat aan. Er wordt vanalles bijgehaald en dingen aangenomen. Juist omdat de wereld hard kan zijn, zou het zomaar kunnen dat TS echt enorm egoïstische ouders heeft. Erg triest, juist van mensen met iets meer levenservaring.

Dus. Laten we ervan uit gaan dat wat elke topicstarter schrijft de waarheid is hoe hij/zij deze ervaart.

TS... Ik hoop voor je dat je kan filteren uit het topic wat voor jou nuttig is, en hopelijk heb je een aantal pb's gehad waar je wat aan hebt. Ik zou echt eens gaan praten met iemand op school waar je een klik mee hebt of misschien wel de ouder van een vriendin. Misschien als er een derde bij is, dat een gesprek met je ouders wel goed gaat?
Enne.. School heeft prioriteit. Voor alles. Dan is het huis maar niet stofgezogen of heeft de hond de behoefte in de tuin gedaan voor een keer. Als jij een belangrijk tentamen hebt moet je je echt daarop focussen!

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 01:51

Ts heb je niet een leuke tante of buurvrouw waar je savonds een keer in de week kan mee eten. Dat is misschien een snelle oplossing. Hierdoor kom je ook wat meer tot rust waardoor je weer beter het gesprek aan kan gaan met je ouders. :)

Succes met je examens, school afmaken is het belangrijkst voor nu!

miesnaom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 07:57

Wauw sommige zijn kinderachtig...
En 1 als ouder zijnde heb je zelf voor kinderen gekozen en je blijft je hele leven lang ouder. Had je maar over na moeten denken voor je een kind nam. Dus bullsh*t we willen nu tijd voor ons zelf, we hebben al jaren voor ze gezorgd. Wat een walgelijke opmerking.
Daarbij celien ts wijst het idd af. Ik zou ook pissed off worden als je lekker (eindelijk) mee uit eten wordt genomen. En je ouders gaan terwijl je uit eten ben (met nog 200 anderen mensen om je heen die je niet kent) beetje proberen een gevoelige snaar te raken en zeggen dat ze naar een psycholoog moet. Logisch dat ze dan pissig wordt.
Zou ook niet amused zijn, is wat anders als je thuis aan tafel aan het eten bent. Dus in een veilige omgeving, en je probeert hè Meis we zien dat het niet zo lekker met je gaat. Maargoed blijkbaar vind jij het normaal om in een restaurant te gaan janken en je leed te vertellen wat je zo dwars zit (wordt volgends mij niet eens naar gevraagd. Er wordt alleen gezegd zoek hulp) waarbij degene achter je haar fijn kan mee luisteren.

On topic; probeer hoe moeilijk ook, rustig te blijven en even alles op een rijtje te zetten. Ik zou zeker naar een mentor gaan, en vragen hoe en wat/verhaal kwijt.
Snap dat je je niet gesteund voelt. Dit mag ook zeker benoemt worden maar zou het met je mentor oid erbij doen. Die kan mooi middelen in het gesprek als de emoties te hoog oplopen en je ben dan niet alleen.

Denk dat dat een stuk fijner werkt, misschien hebben je ouders een verklaring ervoor en geeft jou dat net een stukje rust.

Sterkte Meis! Lijkt me heel vervelend als je je zo voelt

Edit: niet alleen celien, er zijn nog paar andere die dat vinden. Dus voor hun het zelfde natuurlijk!

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 08:23

Celiien schreef:
Madison schreef:
TS: wat rot voor je. Wellicht is praten met een therapeut niet zo'n slecht idee. Je kunt daar ook de problemen rondom je ouders bespreken en met de therapeut overleggen over een goede oplossing. Daarnaast kan praten met een therapeut heel veel steun geven en je minder alleen laten voelen :).

Off-topic: Celiien, in veel topics zie ik jou voorbij komen en het valt me op dat je dikwijls wilt benadrukken dat jij al jong aan het werk bent gezet en je hebt wel heel snel je oordeel klaar, zonder aanvullende vragen te stellen. Logisch dat mensen dan soms persoonlijk worden naar jou toe. Ik zeg niet dat je je mening niet mag geven of mensen naar de mond moet praten, want we leven nog altijd in een vrij land, maar dit is niet het eerste topic waarin de sfeer van jouw commentaar wat grimmig is. Niet iedereen is zoals jij en niet iedereen kan hetzelfde dragen als jij.

Wooow even rustig. Ik ben nooit aan het werk gezet, ik wilde zelf gewoon gaan werken zodat ik meer te besteden heb :+ niks gedwongen hoor!
Wellicht ben ik een bokker die een wat meer uitgesproken mening heeft. Heb ik ook, geloof mij maar. grimmige sfeer wil ik dan ook totaal niet creëeren :n maar goed ik heb volgens mij al een paar keer uitgelegd hoe en wat ik bedoel hier, maar daar wordt volgens mij snoeihard overheen gelezen :')

Woooooow even rustig zeg. Jonge jonge blijf je nu steeds het topic naar je toe trekken? Open zelf even een topic want je begint nu echt een irritante puber te worden. Vandaar dus deze virtuele corrigerende tik op de vingers.