Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

) 60 rij omdat er wel eens van die
quarterH schreef:Ik hoor altijd verhalen van mensen die zeggen boetes ed aan te vechten en niet hoeven te betalen (en lees het op websites als je googled op boete aanvechten).... Terwijl ik het normaal altijd netjes gewoon betaal zonder überhaupt foto's op te vragen of na te gaan of ik het wel gedaan heb... Maar gezien het hoge bedrag nu dacht ik 'als het zo normaal is aan te vechten, en ik ben de enige gekke henkie die maar altijd gewoon betaald, ga ik toch maar eens kijken of het zin heeft aan te vechten, voor dit bedrag wil ik die moeite wel eens doen'.
Maar schijnbaar is die gedachte heeeeeel raar...
Ik ga maar in een hoekje zitten en me schamen...
MizzMontana schreef:xxCYNNxx schreef:misschien dan eens aankaarten bij de gemeente dat de stoplichten niet te overzien zijn met vrachtwagens die voor een personenauto staan? Misschien dat met het plaatsen van bv spiegels dit al een stuk zichbaarder gemaakt kan worden?
Polsen via een advertentie in bv een plaatselijk krantje om te achterhalen of meer mensen dit probleem hebben (wat betreft die zichtbaarheid), immers hoe meer mensen aangeven dit probleem te kennen, hoe eerder de gemeente hier wat aan zal doen.
Is het niet kunnen zien van het stoplicht niet inherent aan het te dicht achter een vrachtwagen rijden? Even wat afstand houden, kijken of het groen, oranje of rood is en je beslissing nemen.
Verder lijkt het mij een kwestie van jammer dan.... ook al wil je dat liever niet horen TS, er zal niet veel anders op zitten dan betalen.
En nee, ik ben geen heilig boontje, maar een actie heeft gevolgen en hiervoor neem je je verantwoordelijkheid.
bruintje123 schreef:Op het moment dat alles stilstaat en je sluit aan ga ik geen 20 meter achter een vrachtwagen staan om het licht te zien.
En ik denk niemand.
En heb je dan een verkeerslicht dat kort op groen staat en je rijd met het verkeer mee als het weer groen is heb je wel eens kans dat je rood misschien mist doordat je zicht niet goed is.
En ben je niet meteen het gevaar op de weg wat hier beschreven word want iedereen ziet dat die "stoet" nog aan het rijden is. Ook al gaat de laatste net door rood.
Maar het is nog steeds je eigen verantwoording en pech gehad.
quarterH schreef:*knip* aangezien ik dagelijks bij dat stoplicht ben, deze heel kort op groen staan en het heel lang duurt voor de andere kant groen krijgt en er regelmatig vrachtwagens voor je staan waardoor je het stoplicht niet op tijd kunt zien. *knip*
bruintje123 schreef:Ben ik met je eens. Zo bedoel ik dat ook.
Eigen verantwoording, of je gaat wel even afstand nemen als het weer rijd of je gaat zoals ik omschrijf er achteraan met alle risico op een bekeuring.
Maar dan is ze niet meteen het gevaar op de weg zoals hier omschreven.
Wat weer anders is als je echt rood negeert en met 80 de kruising over vliegt.
bruintje123 schreef:Op het moment dat alles stilstaat en je sluit aan ga ik geen 20 meter achter een vrachtwagen staan om het licht te zien.
En ik denk niemand.
En heb je dan een verkeerslicht dat kort op groen staat en je rijd met het verkeer mee als het weer groen is heb je wel eens kans dat je rood misschien mist doordat je zicht niet goed is.
En ben je niet meteen het gevaar op de weg wat hier beschreven word want iedereen ziet dat die "stoet" nog aan het rijden is. Ook al gaat de laatste net door rood.
De meesten doen of ts één of andere roekeloze rijder is met door rood rijden, maar je kan ook met optrekken door rood gaan. Maakt de boete overigens niet minder terecht, want je bent natuurlijk alsnog door rood gereden.
upendo schreef:Jongens, zullen we het wel een beetje respectvol houden?
Ik denk dat TS na twee felle berichten op wel snapt dat ze echt echt echt fout zat.
Zo'n bericht als hierboven, sorry, maar dat vind ik echt onwijs onvolwassen.
. Het was helemaal geen afbrander, het was de feiten op een rijtje zetten 
SpeechLess schreef:bruintje123 schreef:Op het moment dat alles stilstaat en je sluit aan ga ik geen 20 meter achter een vrachtwagen staan om het licht te zien.
En ik denk niemand.
Precies wat ik wilde gaan zeggenDe meesten doen of ts één of andere roekeloze rijder is met door rood rijden, maar je kan ook met optrekken door rood gaan. Maakt de boete overigens niet minder terecht, want je bent natuurlijk alsnog door rood gereden.