Werk je doordeweeks of in het weekend?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 22:39

Ik werk 36 uur, verdeeld over 4x9 uur.
Maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag werk ik, meestal tussen 7 en 16.00 uur.
Soms om 6 uur al beginnen.
1X per 6 weken op zaterdag, omgeveer tussen 8 en 10 werken, maar soms is het tussen 9 en 11 ofzo. Of tussen 8 en 11.

Een heel enkele keer werk ik door de week tussen 9 en 18.00 uur. En soms met vergaderingen wordt de dag wat langer, alsnog 7 uur beginnen maar dan in de middag vergadering tot 17.00 ofzo.
Ons weekrooster komt op donderdag de week ervoor uit.
Daar staan grote lijnen in, met verlof en vergaderingen, etc.

Elke dag komt rond 14.00 uur pas het dagrooster voor de dag erna.
Ik weet natuurlijk al wel dat ik moet werken en welk type dienst ik heb. Maar welke specifieke taken/keuringen ik moet doen, en van hoelaat tot hoelaat en waar precies, dat weet ik pas s middags voor de werkdag erna.

Ik weet bv wel al voor het hele jaar welke zaterdagen voor mij zijn.
Maar wat ik dan exact op die bewuste zaterdag moet doen weet ik ook pas de vrijdag ervoor.

Heb ik zelf een keer een afspraak bij de dokter ofzo, dan geef ik dat gewoon door en dan plant de planner er omheen.
En wil je een keer vroeger thuis zijn, kun je dat ook aangeven.
Proberen ze altijd rekening mee te houden, waar mogelijk.

Badeendje

Re: Werk je doordeweeks of in het weekend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 22:44

Hmm, wanneer niet :').

Ik werk flexibel, ik geef bijles/huiswerkbegeleiding/examentraining. Doordeweeks plan ik meestal alles 's middags omdat de lln. dan vrij zijn, meestal tussen 2 en 8. Daarnaast maak ik in het weekend schoon, een uur of 4 op zaterdag of zondag, net wat mij uitkomt. Af en toe werk ik een hele dag van half 8 - half 5 voor m'n baas als chauffeur. In principe elke dag dus, maar niet 's nachts.

Roosje1606

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 22:48

Ik heb een bijbaantje (zit nog op school) voor 2x per weekend. Ik heb echter deze week doorgegeven terug te willen gaan naar 1x per weekend omdat ik zelf merk dat ik weinig vrije tijd meer over heb. Ik vind het persoonlijk dus niet heel erg fijn.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 22:50

Ik heb eigenlijk alle tijden gehad zo ongeveer. Begonnen met dagdiensten maar dat kon later of vroeger worden of op stap. Was wel bijna 2 uur reistijd heen en ook weer terug dus erg lange dagen. Heb part time gewerkt op kantoor. Bij bouwmarkt dus ook zaterdagen en avonden, in supermarkt avond vakken vullen dag kassa zaterdag kassa en zaterdag avond vakken vullen,

Voor schooltijden gymzalen schoonmaken dus heel vroeg aan de slag. Bij boer zeven dagen oa asperges steken vroeg en s avonds weer terug voor de avond oogst. En schiphol vervoer de weekend nachtdiensten gedraaid dus vrijdag zaterdag en zondag nacht en dan door de week bij andere baas nog parttime dagdienst.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 22:52

Ik geef doordeweeks ik de avonden bijles, en in het weekend werk ik nog bij mijn bijbaan, ene keer van 8 tot 6, dan van 10 tot 3, is heel erg weersafhankelijk ook!

Love_Laugh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 22:54

Ik werk doordeweeks, 's nachts, weekenden en feestdagen. Niet altijd even leuk, ivm verjaardagen, familiedingen, vriend etc. Je mist vaak wel dingen die altijd in het weekend gepland worden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 23:14

Ik werk maar 12 uurtjes, 3 ochtenden van half 9 tot half 1 a 1 uur als het druk is. (Werk weinig oa ivm autisme ,ben nu al vaak moe na het werken)

Wil wel naar 5 ochtenden gaan, voorheen werkte ik op een melkveebedrijf van 3 uur smiddags tot uur of 8 savonds (als het vee meewerkte en er heen melkcontrole was etc ) . Ook 3 middagen

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 14:13

Ik werk zowel dagdiensten als avonddiensten, verder werk ik ook nog om het weekend.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 17:18

Ben even aan het zoeken geweest, hoop dat jullie mij kunnen helpen (als ervaringsdeskundigen in onregelmatige diensten). Ik werk momenteel 32 uur in dag- en avonddiensten. Ga waarschijnlijk switchen en krijg dan dag-, avond en ook nachtdiensten. Ik heb de mogelijkheid om daar 36 uur te gaan werken. In hoeverre heeft dat een (negatieve?) invloed op de blokken die je werkt? Is het aan te raden ( meer loon) of juist af te raden ivm de hoeveelheid dagen die je dan moet maken.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 17:56

Ik denk dat niemand je daar op kan antwoorden.
Iedereen ervaart nachtdiensten anders.
Elk bedrijf plant anders. Cao anders.

Ik heb op een bedrijf gewerkt waar je direct na je nachtdienst een vroege kreeg, slopend vond ik dat. Want slapen kon je die nacht nog niet, maar de wekker ging wel om half 5.
Maar bij een ander bedrijf kreeg je dan eerst nog een dag vrij en dan de avond, dat was heel goed te doen.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 18:26

Onregelmatig.
Dus vroeg, laat, nachten. Weekenden en feestdagen.

Wou al van jongs af aan de zorg in en tja dan hoort het erbij.
Soms jammer dat ik in de weekenden niet overal bij kan zijn, maar ook dat went

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 21:08

Ik werk officieel doordeweeks van 8.30 tot 5, en op vrijdag tot 4. 37,5 uur op kantoor. Op vrijdag ben ik meestal wel echt rond 4 uur weg, op de andere dagen in de realiteit meestal rond een uur of 6, als het druk is rond 7, half 8.

Bij vorige banen werkte ik vaak bij cliënten op kantoor, ben heel blij dat ik nu niet meer hoef te reizen :o Ook blij dat ik geen avonden, weekenden of onregelmatig werk, dat zou heel lastig zijn met m'n sociale leven denk ik.

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 21:15

Ik zit dan nog wel op school, maar ik werk zo'n 16 uur in de week. Iedere vrijdag, zaterdag, zondag en een dag doordeweeks.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 21:20

ik werk van ongeveer 8 tot 6 (aan huis) weekend in overleg.

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 21:21

Ik werk nu 1x 8 uur in het weekend, en af en toe nog een dienst van 4 uurtjes ergens anders. Maar ik doe er nog 2 full-time studies naast, dus ik heb het druk zat haha.

Over die nachtdiensten: ik vind ze slopend. Kan daarna nooit slapen en moet 2 dagen bijkomen. 2 nachtdiensten achter elkaar zoals standaard is bij dit bedrijf heb ik 1 keer geprobeerd maar nooit weer. Ik kan na de nachtdienst amper slapen (lees 2-3 uur heel slecht slapen, veel draaien) dus de tweede nacht val ik om.
Maar ik ken ook zat mensen die er geen moeite mee hebben, dus het is echt persoonlijk :j Bij dit bedrijf werk je bij fulltime werk 2 ochtenden 2 middagen en 2 nachten en dan 4 dagen vrij.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 21:27

Ik werk heel saai van 0800 tot 1630 4dgn pw. Ongeveer 1 heel weekend per 6 weken werk ik ook. Ik zou heel graag flexibele uren willen werken dan kan ik zelf de spits mijden.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 21:50

Doordeweeks werk ik bijna iedere dag van 9 tot 3uur en dan op zaterdag nacht van half 12 tot 6. Soms bij te kort ook vrijdag nacht.

Nachtdiensten werken is voor iedereen anders, ligt eraan wat je doet en daarbij ook aan je leeftijd vind ik dan. Ik ben 27 en op zaterdag sta ik rond 10 uur in de ochtend op en begin ik om half 12 snachts met werken(slaap nooit van te voren want dan slaap ik de ochtend niet) en moet ik tot 6 uur en ben ik half 7 a 7 uur thuis en dan naar bed. Ga er rond 12 a 1 uur weer uit en ben dan niet veel waard. Om 11 uur ga ik weer naar bed en heb ik vaak moeite met slapen en ben dan de maandag echt niet op mijn best.. Pas op woensdag ben ik echt mezelf :P

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 22:01

Ik werk van maandag t/m zondag van 06.00 tot 03.00 uur en dan natuurlijk niet constant, maar 4 dagen van 10 uur.

Sluitdiensten vind ik verschrikkelijk om te werken, maar helaas is daar nu niets aan te doen.

Mocht ik een kind krijgen, eis is mijn vasten dagen en uren en anders zal ik een andere baan moeten zoeken.

Mijn vriend werkt namelijk ook heel onregelmatig en zo is er geen opvang te regelen.

Ik krijg ongeveer anderhalve maand van te voren mijn rooster voor heel de maand.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 22:07

3 dagen van 10 uur, gemiddeld ergens tussen 9.30-21.30 u (kan ook eerder of later).
Wisselend van ma t/m zondag, maar wel volgens een vast rooster.

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 22:15

Als ik volledige beschikbaarheid zou opgeven dan zou mijn baan 24/7 zijn. Maar omdat ik een 0 uren contract heb mag ik mijn voorkeuren aangeven, dus mijn werkdagen zijn meestal in het weekend (want toeslag, zaterdag 150% loon en zondag 160%). Als ik doordeweeks werk dan werk ik het liefst 's avonds (want ook toeslag, 125% na 19.00) omdat ik meer een avondmens ben. In de ochtend (dus voor 07.00) krijg je ook 125% toeslag, maar ik haat vroeg opstaan dus ik neem meestal geen vroege diensten :+

Maar goed, volledig onregelmatig dus en bij voorkeur in het weekend :D

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 08:48

Ik werk 42 uur in 4 dagen meestal donderdag tot zondag. Horeca dus geen toeslagen niets

Wil Na 10 jaar graag weg in de horeca wil niet meer elk weekend en elke feestdag werken. Vind het echt niet erg keer een weekend of feestdag te werken maar dan wel graag onregelmatigheidstoeslag.

Ben nu 28 en wil me volgend jaar laten omscholen

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 08:54

Beide.
Zit 20-25 uur op school en werk 1 á 2 avonden en een zaterdag en/of zondag.
Niet ideaal, want heb daardoor minder tijd voor school (tot 03.00 aan opdrachten zitten), maar we zijn het verplicht vanuit werk.