En dan wordt je van je bed gelicht.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 09:34

Ik denk dat een aantal bokkers hier vergeten dat de vriend van TS blijkbaar niet met "gewone dealertjes" van doen had. Gezien het onderzoek gaat het hier niet om wiet verkopen, daar gaan ze zo ver niet voor.
En zodra je te maken krijgt met de grotere vissen, is het bedreigen van de vriend zelf nog het minste wat ze doen. Ze gaan achter familie en vrienden aan. Veelal zijn het de jongens die in wezen niet slecht van inborst zijn die op de manier gebruikt worden waarop TS haar vriend gebruikt is omdat die makkelijk te manipuleren zijn. Die zijn niet zo ver weg dat ze koudweg zeggen "doe maar op."

TS haar vriend heeft een fout gemaakt en is die heel, heel duur aan het betalen... Ook als hij vrijgesproken wordt heeft hij alsnog levenslang. Dat zie je alleen al aan bokt zijn/haar (is bokt een man of een vrouw? :+) reacties.

Hij heeft weer werk en hij is na vier dagen vrij gelaten, hij moet zich beschikbaar houden ja, tuurlijk, al is het maar als getuige. Maar als hij werkelijk zo'n vreselijke dingen gedaan had als jullie denken had ie nog bij M en co. gezeten.

Vreselijk moeilijke situatie TS. Het is goed dat jij en je ouders een stabiele basis voor hem zijn. Wees attent, laat niet met je voeten spelen. Maar ik zal je niet zeggen hem te laten vallen. :) Want ja, ik weet dat slechte dingen ook goede personen kunnen overkomen... :) Soms júist goede personen.. :)
Nu is het aan jou om uit te maken of jouw vriend inderdaad in wezen een goed persoon is die een fout gemaakt heeft, of dat ie in de andere categorie valt (die waar je niks mee wil.) maar er is maar eentje in dit topic die daar achter kan komen. :)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 09:45

GabberGill schreef:
Ik vind dat er vrij luchtig gedaan word over een gebruiker. Een gebruiker is een gebruiker en ook een misleider.

...zo ben ik ook ergens de opmerking tegengekomen over wat psychologen noemen "intrinsieke en extrinsieke motivatie".
Mooie termen.
Het ene gaat over echt, diep van binnen willen stoppen - de krachtigste variant.
De ex.motivatie gaat er over dat je stopt omdat het handiger uitkomt ofzo.

Daar zit tenminste nog nuance in, itt "eens een gebruiker, altijd een junk".

Urinecontrole icm psycholoog lijkt mij niet verkeerd.
En informeer eens bij een jurist: als je niet in gemeenschap van goederen getrouwd vent, vind ik het raar dat eventuele schulden op jou verhaald kunnen worden, maar bij het voeren van een gemeenschappelijke huishouding zijn de grenzen wat vaag.

Misschien heb ik er overheen gelezen, maar opeens praat iedereen over cocaine.
Nogal wat mensen hoog in het zakenleven gebruiken dat.

Luvyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-17 09:46

Ayasha schreef:
Ik denk dat een aantal bokkers hier vergeten dat de vriend van TS blijkbaar niet met "gewone dealertjes" van doen had. Gezien het onderzoek gaat het hier niet om wiet verkopen, daar gaan ze zo ver niet voor.
En zodra je te maken krijgt met de grotere vissen, is het bedreigen van de vriend zelf nog het minste wat ze doen. Ze gaan achter familie en vrienden aan. Veelal zijn het de jongens die in wezen niet slecht van inborst zijn die op de manier gebruikt worden waarop TS haar vriend gebruikt is omdat die makkelijk te manipuleren zijn. Die zijn niet zo ver weg dat ze koudweg zeggen "doe maar op."

TS haar vriend heeft een fout gemaakt en is die heel, heel duur aan het betalen... Ook als hij vrijgesproken wordt heeft hij alsnog levenslang. Dat zie je alleen al aan bokt zijn/haar (is bokt een man of een vrouw? :+) reacties.

Hij heeft weer werk en hij is na vier dagen vrij gelaten, hij moet zich beschikbaar houden ja, tuurlijk, al is het maar als getuige. Maar als hij werkelijk zo'n vreselijke dingen gedaan had als jullie denken had ie nog bij M en co. gezeten.

Vreselijk moeilijke situatie TS. Het is goed dat jij en je ouders een stabiele basis voor hem zijn. Wees attent, laat niet met je voeten spelen. Maar ik zal je niet zeggen hem te laten vallen. :) Want ja, ik weet dat slechte dingen ook goede personen kunnen overkomen... :) Soms júist goede personen.. :)
Nu is het aan jou om uit te maken of jouw vriend inderdaad in wezen een goed persoon is die een fout gemaakt heeft, of dat ie in de andere categorie valt (die waar je niks mee wil.) maar er is maar eentje in dit topic die daar achter kan komen. :)

Bedankt voor de reactie.
Zo denk ik er dus ook over, meeste wat je beschrijft kan ik me helemaal in vinden.

Ook jij bedankt voor de reactie GabberGirl, ik ben 'blij' dat mensen me proberen te behoeden voor het kwaad en dat iedereen het zo ongelofelijk goed weet allemaal. Zeker hoe mijn vriend is ook.
Dat is over 1 kam scheren. Zou ik ook met bepaalde mensen kunnen doen, maar dan krijg ik een bepaalde benaming waar ik niet vrolijker van wordt.
Omdat jij (en anderen natuurlijk) het op een bepaalde manier hebben meegemaakt, betekend dat niet dat iedereen zo is.
Laat mij maar aanklooien, als het fout loopt, tja. Dan ben ik gesloopt, gebroken. Maar het is mijn leven. Nogmaals, ben blij voor de waarschuwingen. Maar dingen zeggen als rennen voor je leven, schiet ik niet veel mee op. Zeker niet omdat ik het niet op die manier voel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 09:47

Er is natuurlijk wel een significant verschil tussen de junk/verslaafde en een gebruiker.

Er zijn meer dan genoeg mensen die voor de buitenwereld prima functioneren met hun dagelijkse broodnodige portie harddrugs, zo als er ook nog veel meer zijn die het niet kunnen handelen en het verkeerde pad op gaan voor zichzelf.
Net als dat er genoeg mensen zijn die er van de een op de andere dag klaar mee zijn en stoppen, net zoals sommige ex rokers dat hebben gekund en zo zijn er nog veel meer die dat dus niet kunnen.
Om maar te zwijgen over alle jongeren die in hun staptijd zo af en toe of wellicht met regelmaat iets van drugs gebruiken, zijn die dan ook gelijk voor de rest van hun leven getekend? Kom op hee...

Wat dachten jullie van idd alle pammetjes en andere "medicatie", die maar geslikt worden onder voorschrift vaak ook nog eens? Die trouwens bij langdurig gebruik ernstige ziektes veroorzaken, maar dat wordt allemaal maar verbloemd. En drank? In mijn ogen de ergste harddrugs die er bestaat trouwens, maar dat mag wel, omdat de overheid daar zijn accijns op pakt?

Ik begrijp dat de vriend van ts het niet heel slim heeft aangepakt allemaal en daar voor dus inderdaad voor langere tijd goed in de ellende zal zitten, maar moet je zo iemand dan maar gelijk voor de rest van zijn leven afschrijven?

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 09:48

Ayasha schreef:

gelukkig nog iemand die begrijpen kan en realiteitszin bezit

minemilona, gelukkig nog iemand.

Zou de ochtend voor de nadenkende mens de beste tijd zijn?
Laatst bijgewerkt door danzzz op 04-09-17 09:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 09:49

Je wil de dokters en chirurgen die het gebruiken de kost niet geven vrees ik.
Dus nee, drugs is heus niet enkel voor lowlifes. :(:)

luvyou: je stapt er met een zekere behoedzaamheid in. Je weet de risico's. Natuurlijk ga je op bokt tegen iedereen in die je vriend naar beneden haalt, je houdt van hem. Maar ik denk dat je in werkelijkheid heus wel weet dat er een kans is dat hij hervalt of er dingen zijn die je niet weet, maar als je dat op bokt typt, dan kan je rekenen op de forum-variant van fakkels en hooivorken. :)
Maar het is dat kleine verschil wat maakt dat jij fouten die anderen -die het totaal niet zagen, dachten dat ze een engeltje bij zich hadden- niet hoeft te maken. :)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 09:55

danzzz schreef:
gelukkig nog iemand die begrijpen kan en realiteitszin bezit

minemilona, gelukkig nog iemand.

Zou de ochtend voor de nadenkende mens de beste tijd zijn?

Wat een onzin bericht.
Omdat het in je straatje past zijn het nadenkende mensen. _O-

Ik en vele met mij zijn het daar dus niet mee eens en niet zonder reden als ik het topic zo eens lees.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 09:55

Balen zeg TS dat zijn leven zo gelopen is en jullie nu allemaal in een rare situatie zitten daardoor.

Natuurlijk is het verstandig om op je hoede te zijn.
Natuurlijk gebeurt het heel vaak dat iemand die aan de drugs geweest is, weer een terugval krijgt en / of stiekem weer een beetje gaat snoepen en het enorm mis gaat en anderen er in mee getrokken worden.

Maar iemand die in de problemen gekomen is meteen maar helemaal afschrijven dat vind ik heel erg laag...zo kom je er natuurlijk nooit meer bovenop als niemand in je gelooft :(:)

Hij mag zijn handjes dichtknijpen dat jullie er voor hem zijn en zo te horen doet hij goed zijn best +:)+

Als hij de reden waarom hij is gaan gebruiken, goed achter zich kan laten zodat dat risico weg is en hij een stukje gezond verder groeit en in wezen gewoon een goede gozer is dan kan dit gewoon een betreurenswaardige misstap uit het verleden zijn waar hij oprecht van baalt en zijn lesje van geleerd heeft, wie weet is door deze ervaring de kans alleen maar kleiner geworden dat hij nog eens in de problemen komt omdat hij nu dondersgoed weet hoe snel het de verkeerde kant op kan gaan :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 09:58

Toen ik las dat je na een maand single een relatie met hem kreeg dacht ik al: "hmmm oké" maar toen las ik dat hij geen baan had, schulden, in de oliebol zat, drugs etc etc. toen dacht ik: "WEGWEZEN!"
En waarom denk ik dat? Omdat ik denk, is een aanname dus, dat je zelf op dat moment op een bepaald niveau in je leven zat/zit waardoor er iemand met zulke problemen aanhaakt op jou.
Het is een relatie gebaseerd op losse fundamenten en ik betwijfel of het "echte liefde" is, maar dat zal je natuurlijk ontkennen en dat snap ik ook wel.

Ik ga niet met velen hier mee dat je vriend ook schuldig is, want dat hoeft helemaal niet. Het kan best waar zijn dat hij er ingeluisd is.

Het enige advies dat ik je wil geven, hoe moeilijk ook en hoe rot het ook klinkt: WEGWEZEN!
Kies voor jezelf en een betere toekomst, ga eerst je relatie(s) verwerken en zet je zinnen op een zorgeloze toekomst met iemand zonder al deze problemen. En dan heb ik het niet eens over het voorval dat hij verdacht wordt van mensenhandel, meer: geen baan, schulden enz.

Dit zijn geen situaties waar je in moet willen zitten en het komt misschien over alsof je hem dan in de steek laat, maar ik ben van mening dat dit je alleen maar naar beneden haalt. Heel egoistisch gedacht misschien en je gaat vast niet zomaar bij hem weg, maar ik zou mij toch eens achter mijn oren krabben.

Heel veel sterkte en neemt niet weg dat ik het voor je vriend ook heel rot vind hoor.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 09:59

Ts...die bewindvoerder van hem is ook een banketstaaf de behanger dan, zeg. Die had dus ook gewoon de huur op kunnen zeggen en dan was je vriend buiten schot gebleven. Maar goed...wie weet had dat ook zijn redenen. Ik hoop voor jullie dat het goedkomt...fijn dat je ouders ook achter jullie staan. Sterkte iig met de hele situatie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 10:02

pmarena schreef:
Maar iemand die in de problemen gekomen is meteen maar helemaal afschrijven dat vind ik heel erg laag...zo kom je er natuurlijk nooit meer bovenop als niemand in je gelooft :(:)

Ik vind dit oprecht heel lief gedacht, maar heel eerlijk; ik was ook altijd zo meegaand en dat ben ik nog wel maar ik ben ook een stuk realistischer geworden en als jonge meid (ik ga er vanuit dat TS nog jong is) met zulke problemen dealen? Nee... Ik blijf er bij dat dit niks met liefde te maken heeft maar met een invulling.
Misschien krijg ik nu half Bokt over me heen maar dat is dan maar zo.

Luvyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-17 10:03

IHN schreef:
Ts...die bewindvoerder van hem is ook een banketstaaf de behanger dan, zeg. Die had dus ook gewoon de huur op kunnen zeggen en dan was je vriend buiten schot gebleven. Maar goed...wie weet had dat ook zijn redenen. Ik hoop voor jullie dat het goedkomt...fijn dat je ouders ook achter jullie staan. Sterkte iig met de hele situatie!

Danku danku.
Ik vind het zelf ook geen ongelofelijk succes dat mens maar hee, hij kreeg diegene toegewezen, dus we doen het er maar mee :+

Bedankt voor het advies, maar nee bedankt :)

Pmarena: bedankt, dat is het inderdaas. Hij weet het dondersgoed, blijft het herhalen. Afschrijven doe ik hem niet, in tegenstelling tot veel anderen blijkbaar.

Luvyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-17 10:04

Karma schreef:
pmarena schreef:

Ik vind dit oprecht heel lief gedacht, maar heel eerlijk; ik was ook altijd zo meegaand en dat ben ik nog wel maar ik ben ook een stuk realistischer geworden en als jonge meid (ik ga er vanuit dat TS nog jong is) met zulke problemen dealen? Nee... Ik blijf er bij dat dit niks met liefde te maken heeft maar met een invulling.

Dus we schrijven zulke mensen maar af?
Op de brandstapel ermee, want ze kunnen toch niks meer bereiken in het leven?
Goed dat er mensen zijn die denken zoals jij Karma, maar ik denk dus niet zo. En ik ben blij dat meerdere mensen niet zo denken.
Dat het geen liefde is, tja. Dat is iets wat jullie in mijn geval niet kunnen weten. En daar ben ik eigenlijk blij om.
Gelukkig weet ik het zelf.

Ayasha
Blogger

Re: En dan wordt je van je bed gelicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 10:06

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 10:09

Karma schreef:
pmarena schreef:

Die kans bestaat. Maar dat er gedaan wordt alsof de andere optie (de situatie die TS schetst) onmogelijk is: dat is net zo naïef.

Als je je maar bewust bent van de situatie dan heb je al de helft gewonnen :j

Ik weet heel goed hoe laag de mens kan zinken en wat mensen elkaar allemaal aan kunnen doen.
Maar ook hoe hard iemand kan knokken en er daadwerkelijk helemaal bovenop komen als die maar hulp heeft, mensen die in hem geloven.

Hoe zou je het zelf vinden als je in de situatie van de vriend van de TS zou zitten?

Ik vind het naïef om te denken dat een terugval onmogelijk is.

Maar vind het ook erg naïef om te denken dat iemand als de vriend van de TS niet gewoon zelf alle beste intenties heeft om deze ellende voorgoed achter zich te laten, en te doen alsof het een kansloos mormel is.

Lekkere insteek is dat als je mensen zo af gaat fakkelen, al dat zure gedoe van andere mensen de grond in boren en niet willen geloven in het goede in een ander daar wordt de wereld niets mooier van -O-

Op je hoede zijn: super goed +:)+
Maar zodanig verzuurd zijn dat je een ander zijn kans op verbetering ontneemt: :n

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 10:15

Totdat je in andere aspecten in je relatie ook zijn naïviteit ziet,en dan gaat het vaak vanzelf mis... Mijn ervaring hoor, iemand die zo slap is om zich hiermee om te laten heeft in een relatie vaak ook dezelfde naïviteit...
Maar sterkte ts,ik hoop dat je in ieder geval niet met een roze bril blijft kijken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 10:17

En ik ken dan weer iemand die ondanks zijn verleden in zijn relatie trouw en stabiel is. Wonder, wonder... Mensen zijn verschillend.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 10:17

Ayasha schreef:

Jup, hij zal ongetwijfeld zijn best doen. Dat is ook heel goed, maar de rest van de problemen? Ze zijn nog geen jaar samen en dan nu al met zulke dingen dealen? Poeh..

En er valt iets voor te zeggen dat TS hem zo wil helpen. En nee TS, zulke mensen hoeven niet op de brandstapel. Ze zijn ook niet afgeschreven, absoluut niet. Er zijn genoeg goede mensen die slechte dingen overkomt, is mij ook wel eens overkomen maar dat lag wel helemaal en 100% bij mezelf. Maar om daar zelf via een partner in te komen?
Het komt heel grof en hard over, mijn vorige bericht en deze vraag, maar wees eens eerlijk: waarom kom je van alle mannen terecht bij iemand met zoveel problemen? Is het omdat je graag mensen wíl helpen?

Oprecht knap dat je hem zo wil helpen en verdedigen. Ik vind het zelfs rot voor TS dat ze hier in zit. Ik ben van mening dat het je meesleurt en dat gun ik jonge meiden niet.

@pmarena, je moet ook het goede van mensen in zien, daar wordt de wereld vast mooier op maar ik vind dan alsnog dat je er voor kiest om door een partner in deze situatie te zitten en ik vind het een verkeerde insteek van een relatie. Het is toch geen basis? Maar dat vind ik.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 10:19

Tja, dan gaat het mis...dat kan altijd gebeuren toch :)

Op dit moment is het in ieder geval te vroeg voor TS om hem haar rug toe te keren, als ze dat zou doen dan zou ze ook niet vrolijk verder gaan met haar leven :)

Wie weet hebben TS en haar vriend wel een veel gezondere en gelukkigere relatie over 10 jaar dan de mensen die nu zo hard wegwezen roepen, met hun eigen partner zullen hebben tegen die tijd :P

Het is niet de beste basis die je kan hebben nee. En TS had vast ook liever gevallen voor iemand zonder deze rugzak. Maarja... dat heb je ook niet voor het kiezen :)
Laatst bijgewerkt door pmarena op 04-09-17 10:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 10:21

Ik zie nergens dat hij haar vraagt de schulden af te betalen. Nee, hij gaat er gewoon zelf voor werken. Het enige wat hij "krijgt" is een dak boven zijn hoofd en basisbehoeften zodat hij een stabiele omgeving heeft (die hij momenteel simpelweg nodig heeft, je kan hem moeilijk terug in het appartement dat M ingepikt heeft dumpen, de kans dat ze met meer dan 12 zijn is reëel dus daar moet ie nu even ver weg blijven.).
Hij heeft een wijkagent die voor hem wil getuigen, hij werkt actief aan zijn problemen....
Ik zie hier relatie topics maar grotere lamzakken goed gepraat worden en waar men relaties goed l*lt met een veel grotere onbalans.

Waarom kom je zo bij iemand terecht? Waarom kom je bij eender wie terecht. Je komt ze gewoon tegen en dan klikt het. Ik denk zomaar dat ie bij de 1e kennismaking niet gezegd heeft; "hoi, ik ben Jan en ik ben een drugsdealer met twee meiden in huis waarvan ik vermoed dat ze niet helemaal legaal zijn."
Dus ik durf te vermoeden dat TS niet verliefd is geworden op zijn problemen maar op hem.

Luvyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-17 10:22

Karma schreef:
Ayasha schreef:

Jup, hij zal ongetwijfeld zijn best doen. Dat is ook heel goed, maar de rest van de problemen? Ze zijn nog geen jaar samen en dan nu al met zulke dingen dealen? Poeh..

En er valt iets voor te zeggen dat TS hem zo wil helpen. En nee TS, zulke mensen hoeven niet op de brandstapel. Ze zijn ook niet afgeschreven, absoluut niet. Er zijn genoeg goede mensen die slechte dingen overkomt, is mij ook wel eens overkomen maar dat lag wel helemaal en 100% bij mezelf. Maar om daar zelf via een partner in te komen?
Het komt heel grof en hard over, mijn vorige bericht en deze vraag, maar wees eens eerlijk: waarom kom je van alle mannen terecht bij iemand met zoveel problemen? Is het omdat je graag mensen wíl helpen?

Oprecht knap dat je hem zo wil helpen en verdedigen. Ik vind het zelfs rot voor TS dat ze hier in zit. Ik ben van mening dat het je meesleurt en dat gun ik jonge meiden niet.

@pmarena, je moet ook het goede van mensen in zien, daar wordt de wereld vast mooier op maar ik vind dan alsnog dat je er voor kiest om door een partner in deze situatie te zitten en ik vind het een verkeerde insteek van een relatie. Het is toch geen basis? Maar dat vind ik.

Tja, hoe kom je bij iemand terecht met een dikke BMW onder zn reet, dikke bankrekening en nooit zulke zorgen?
Nee het is niet dat ik mensen graag help, ik wist niet eens van zijn problemen toen ik hem leerde kennen.
Maarja, er bestaat dat gekke gevoel van verliefdheid wat later overgaat in houden van.
Doet gekke dingen met je.
Tuurlijk ligt het allemaal bij zichzelf. Hij heeft de keuzes gemaakt.
Maar dat neemt niet weg dat hij er niet in meegesleurt is toen hij op zijn zwakst was.
Plus, het betekend niet dat hij dan niet aanzichzelf wil werken. Het is echt niet dat hij het niet door heeft dat het oliedom van hem geweest is allemaal.
Hij werkt er aan, vanaf het begin van aan.
Twee maanden later had hij een baan, tja. Dat vind ik zelf best knap.
En niet alleen omdat het mijn vriend is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 10:22

Wat mij niet helemaal duidelijk is, maar jou vriend is dus 1 van die 2 hoofdverdachten die nog vast zitten?
Dan is hij vast niet zo onschuldig als dat jij denkt..

Luvyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-17 10:24

Shanna schreef:
Wat mij niet helemaal duidelijk is, maar jou vriend is dus 1 van die 2 hoofdverdachten die nog vast zitten?
Dan is hij vast niet zo onschuldig als dat jij denkt..

In mijn beginpost staat dat hij donderdag vrij is gekomen.
Hij is dus zeker niet 1 van de hoofdverdachten.
Zijn goede 'vriend' M, dat is 1 van de hoofdverdachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 10:26

Ah dat had ik niet goed gelezen, mijn excuses.

Heftig hoor, heel veel sterkte en wijsheid gewenst!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 10:26

Joe! Alsof die persoon van jonge leeftijd met een dikke BMW, ditto bankrekening en geen zorgen, het op een eerlijke manier voor elkaar zal hebben gekregen zeg, dat zijn ook enkele hooitjes in die enorme hooiberg.
En wat het rugzakje betreft; Vind dat altijd zo raar dat mensen die niet mogen hebben eigenlijk, ik ga nu zelf richting de 50, maar ik denk dan altijd maar, als je geen rugzak hebt, heb je ook niet geleefd!
Het leven is nu eenmaal een aaneenschakeling van fouten, dingen die je simpelweg overkomen en ga zo maar even door, het is aan jou hoe dat je daarmee omgaat en hoe dat je ervan opkrabbelt en weer doorgaat...