Partner schulden gemaakt, de gevolgen voor mij

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 23:20

Wil je mij misschien een PB sturen met de regio waar je woont?

Ik denk dat je dit even buiten de gemeente om moet doen. Zij zijn te groot. Je bent teveel een nummer. In bepaalde regionen ken ik wel enkele particuliere kantoren waar ze sneller e.a. voor je op kunnen starten.

Beetje crue gezegd maar de kerk draait waarschijnlijk op vrijwilligers. Jouw zaak is daar te complex voor, jij hebt hulp van een professional in de schuldhulpverlening nodig.

Wat ontzettend rot dat mensen je op een dergelijke manier benaderen. Of eigenlijk: niet benaderen. :(:)

danzzz

Re: Partner schulden gemaakt, de gevolgen voor mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 07:01

Zoek lotgenoten op. Je bent niet alleen.

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 09:59

danzzz schreef:
Zoek lotgenoten op. Je bent niet alleen.

Nee, idd. Mijn pb staat open voor je, ik ben ook een lotgenoot. Heb je al een pb gestuurd.

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 11:36

Misschien toch een ander goed onderdak zoeken voor je huisdieren? Ik weet niet hoeveel en wat voor huisdieren je hebt, maar denk dat een dak boven je hoofd prioriteit nr 1 is.

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 13:45

Ik kan je helaas niet helpen maar wil je toch even een hart onder de riem steken... :(:)

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 14:05

En heb je straks spulletjes nodig laat het ons ook weten.

Eerder een topic geweest.
Vrouw had ook niks en verschillende bokkers kwamen meubels, bestek, kopjes, lampen desnoods kleding brengen.

Je bent niet alleen!!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 14:50

linnie050 schreef:

Vrouw had ook niks en verschillende bokkers kwamen meubels, bestek, kopjes, lampen desnoods kleding brengen.

Je bent niet alleen!!

Die vrouw heeft de boel geflest, ff heel kort door de bocht genomen.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 15:06

Meen je niet.
Dacht nog waar is dat topic!
Er was toch ook een bokker in contact met haar.

Mag ook via de pb

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 15:12

lor1_1984 schreef:
linnie050 schreef:

Je bent niet alleen!!

Die vrouw heeft de boel geflest, ff heel kort door de bocht genomen.

Meen je niet!!!

Neemt niet weg dat bokkers willen helpen. Altijd vertrouwen in het goede. TS kan het hard nodig hebben.
Opvang voor haar dieren, onderdak, meubels, kleding etc.

Durf te vragen TS! Waar zou je nu mee geholpen zijn?

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 15:41

Ts, ik heb jouw berichten gelezen maar niet alle berichten van iedereen dus excuus als ik nu dubbele vragen stel.

Wat betreft het beslag. Klopt de beslagvrije voet wel? Als jij aangeeft de huur al niet te kunnen betalen lijkt daar iets scheef te gaan...

Mbt de schulden. 50 % klopt niet. Jullie zijn beiden hoofdelijk aansprakelijk voor het gehele bedrag. (Maar daar was je zelf al achter volgens mij).

Woningstichting kan volgens mij niet eenzijdig aanvullende eisen gaan stellen..zeker niet mbt hulp. Maar goed...ze kunnen dan wel idd de procedure in gang gaan zetten. Ik vraag me wel af of professionele hulp niet zonvol zou zijn in jouw situatie...depressief en suicidaal weinig steun en deze situatie. Ik zou het aannemen.en mss heeft de woningstichting wel meerdere signalen ontvangen dat ze daarom deze eis stellen.

Mocht je je afvragen of de beslagvrije voet klopt. Ik wil deze best voor je berekenen en evt een verzoek tot aanpassing naar je mailen die je dan kunt versturen. Ik ben bewindvoerder dus doe dat regelmatig. Je kunt overigens zelf ook veel info vinden op wwe.schuldinfo.nl.
Ik heb overigens nog nooit gehoord dat mensen hun fiets moesten inleveren in de wsnp. Wel de auto.1e stap is overigems een minnelijk traject...een gemeente mag je daar niet zomaar voor uitsluiten. Maar de situatie moet wel stabiel zijn idd en daarvoor zal eerst de scheiding rond moeten zijn.

Info is nu te summier om echt iets te kunnen zeggen maar je mag me rustig pb en.

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 09:43

Mijn (ex) partner heeft me een voorstel gedaan en ik zou graag eens jullie mening willen weten.
Hij wil alle schulden en de daarbij horende afbetalingsregelingen overnemen en de partneralimentatie is een schijntje voor maar 2 jaar. Terwijl we 12 jaar getrouwd zijn.
Dit klinkt natuurlijk geweldig maar ik lees overal op internet dat je beide altijd hoofdaansprakelijk blijft na een scheiding, ook al zou de rechter akkoord gaan. De afbetalingen zouden via zijn werkgeven lopen, maar stel dat hij ontslagen wordt of bijvoorbeeld een ongeluk krijgt, dan komen ze alsnog bij mij.
Maar als ik hem dat zeg dan zegt hij dat ik er maar op moet vertrouwen dat dat niet gebeurt. Ja makkelijk gezegd toch.
Hoe denken jullie hierover?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 09:51

Ik denk dat je dat echt beter aan een jurist kan vragen.... Die kan je precies vertellen hoe het wettelijk zit, of dit mag en kan en wat de gevolgen ervan zijn. Ga hierin alsjeblieft niet op het advies wat hier op Bokt gegeven word af, tenzij je weet dat het van iemand komt die echt werkzaam in dit vakgebied is.

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 09:54

Lalidan schreef:
Ik denk dat je dat echt beter aan een jurist kan vragen.... Die kan je precies vertellen hoe het wettelijk zit, of dit mag en kan en wat de gevolgen ervan zijn. Ga hierin alsjeblieft niet op het advies wat hier op Bokt gegeven word af, tenzij je weet dat het van iemand komt die echt werkzaam in dit vakgebied is.

Nee, dat doe ik ook niet, heb er uiteraard al veel over gelezen en opgezocht op internet maar wil graag meningen/adviezen van anderen horen. Ook ben ik in contact met diverse schuldeisers over de mogelijkheden. Uiteraard mag het ook via PB.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 10:12

Ik heb weliswaar niet hetzelfde meegemaakt en ben zeker geen deskundige!

Echter wil ik wel mijn "ervaring" delen; ondanks dat er goede afspraken gemaakt waren tussen mijn ex-vriend en mij en dat zelfs op papier stond, lapt(e) hij alles aan zijn laars. Hij heeft uiteindelijk me heel veel schade berokkend, zelfs nadat ik hem juist een hele lange periode geholpen heb en de hand boven zijn hoofd gehouden heb. Wat ik ermee wil zeggen: pas alsjeblieft heel erg goed op en wees niet te goed van vertrouwen. Een kat in het nauw maakt hele rare sprongen... zeker als er weer een nieuwe partner in beeld komt.
En inderdaad, laat een deskundige er naar kijken.

Veel sterkte voor jou Vilheide en TS!

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 10:18

Hoofdelijke aansprakelijkheid blijft tenzij ook schuldeiser akkoord gaat. Onderlinge afspraken gelden dus niet voor een schuldeiser (zelfs niet als je dat regelt in bijvoorbeeld een echtscheidingsconvenant).

De schuldeiser moet expliciet akkoord gaan met ontheffing van de hoofdelijke aansprakelijkheid. Vaak doen ze dat niet. Het is veiliger om bij twee personen te kunnen verhalen dan bij eentje.

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 10:34

Mijn moeder heeft toen mijn ouders uit elkaar gingen ook allemaal schulden gemaakt op zijn naam, dat in de hoop dat mijn broertje, broer en ik bij haar zouden komen wonen.

Mijn vader kreeg elke dag wel een brief met dat er betaald moest worden en mijn moeder hield haar poot stijf dat het een fout was en dat het niet betaald hoefde te worden.

Mijn vader wist ook waar de schulden vandaan kwamen, m'n moeder had op het moment dat mijn ouders nog bij elkaar waren een eigen pensionstalling die ze eigenlijk niet kon betalen zonder mijn vaders hulp, toen m'n ouders uit elkaar gingen viel natuurlijk die bron weg en kon mijn moeder het niet betalen.

De huur was per maand rond de 2000,- tel daar een aantal maanden bij op en uit eindelijk heeft m'n vader dat allemaal wel betaald tegen het advies van de advocaat in.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 23:50

Heb je al eens gesproken met het juridisch loket? Dat zou ik maar eens gaan doen, dan krijg je advies wat past bij jou.
Als jij wordt uitgezet, hij toch ook? En als jij niks meer hebt, wat dan? Ik snap niet goed waarom jij de hele schuld op je zou nemen eerlijk gezegd.