Verhuizen naar ander deel van het land? Hoe?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 13:47

Frummels schreef:
Wendy schreef:
wij hoeven niet per se ergens bij te horen, of tussen te komen, maar vinden het allang prima als mensen ons groeten en vriendelijk zijn :j En behalve met de buurt, hebben we met de rest van het dorp ook maar weinig te maken.

Zo staan wij er zelf ook wel in. :)

Dan moet je wel goed opletten waar je gaat wonen. Op heel veel plekken kan dat prima, maar er zijn op het platteland ook buurtschappen waar mensen het niet zo leuk vinden als je er komt wonen, maar je verder afzijdig houdt van alles. "Van die egoïstische, arrogante westerlingen die wel goedkoop willen wonen, maar totaal niet in contact met de buurt investeren." En dat is niet zo bevorderlijk voor de onderlinge verhoudingen. Ik ken mensen die zichzelf een hoop ellende hadden kunnen besparen door gewoon even buurt te maken. Of door niet te gaan wonen op bepaalde plekken.

Frummels

Re: Verhuizen naar ander deel van het land? Hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-17 13:54

Daar gaan we ons ook zeker in verdiepen! Want dat is voor ons echt een hele grote no-go.. Wij zijn nogal op onszelf en hebben helemaal geen behoefte aan een dergelijke relatie met het halve (of hele)dorp. :') Begrijp me niet verkeerd, ik vind het gezellig om af en toe een praatje te maken met mensen. Maar ik heb er een hekel aan als iedereen bij iedereen wordt besproken en als mensen van anderen verwachten dat ze zich zo gedragen zoals zij dat wenselijk vinden.
We willen dus graag ergens wonen waar het 'leven en laten leven' is. :)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 14:01

safina schreef:
Frummels schreef:
Zo staan wij er zelf ook wel in. :)

Dan moet je wel goed opletten waar je gaat wonen. Op heel veel plekken kan dat prima, maar er zijn op het platteland ook buurtschappen waar mensen het niet zo leuk vinden als je er komt wonen, maar je verder afzijdig houdt van alles. "Van die egoïstische, arrogante westerlingen die wel goedkoop willen wonen, maar totaal niet in contact met de buurt investeren." En dat is niet zo bevorderlijk voor de onderlinge verhoudingen. Ik ken mensen die zichzelf een hoop ellende hadden kunnen besparen door gewoon even buurt te maken. Of door niet te gaan wonen op bepaalde plekken.

Ik zeg toch ook dat juist die buurt wel belangrijk is? Alleen de rest veel minder.
Als je hier geen buurt maakt, vinden mensen dat ook niet leuk nee :n En terecht.
Maar de rest van het dorp... daarvoor is gewoon groeten en vriendelijk zijn prima.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-17 14:09

Ik ben gewoon een dwarse muts hoor. Als men iets van mij verwacht "omdat zij dat graag zo zien/willen" dan schiet dat bij mij in het verkeerde keelgat. Terwijl ik het - als niemand mij iets opdringt - misschien wel leuk had gevonden een welkomsfeestje te geven. :')
Dit klinkt misschien bot, maar zo bedoel ik het niet: Ik vind het gewoon ontzettend respectloos om anderen jouw meningen en gebruiken op te dringen. Elkaar gewoon respecteren, helpen waar nodig, met rust laten wanneer dat gewenst is en vriendelijk groeten is toch heel normaal en helemaal niet zo gek/moeilijk? :)

Dus, zoals ik al zei, zullen we ons heel goed moeten gaan oriënteren op het dorp en de buurt waar wij willen gaan wonen.

Anyhow, om weer even ontopic te blijven. :D Een andere baan zit half in de pijpleiding. Nog even afwachten hoe en wat, maar daar kan ik nog niet teveel over zeggen. We blijven overigens voorlopig nog wel gewoon in Den Haag wonen. Volgend jaar gaan we trouwen en daarna moet er weer even opnieuw een buffertje worden aangelegd en dan zien we wel hoe alles loopt. :)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 14:16

Frummels schreef:
Ik ben gewoon een dwarse muts hoor. Als men iets van mij verwacht "omdat zij dat graag zo zien/willen" dan schiet dat bij mij in het verkeerde keelgat. Terwijl ik het - als niemand mij iets opdringt - misschien wel leuk had gevonden een welkomsfeestje te geven. :')
Dit klinkt misschien bot, maar zo bedoel ik het niet: Ik vind het gewoon ontzettend respectloos om anderen jouw meningen en gebruiken op te dringen. Elkaar gewoon respecteren, helpen waar nodig, met rust laten wanneer dat gewenst is en vriendelijk groeten is toch heel normaal en helemaal niet zo gek/moeilijk? :)

Hmmm, dat is niet zo handig :n Dan kun je beter in de stad blijven.
Anderzijds: is het niet ontzettend respectloos om geen rekening te houden met de gebruiken van de streek waar jij komt wonen?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-17 14:26

Al mijn familie woont buiten de grote stad (bijvoorbeeld in zeeland bij Wolphaartsdijk, maar ook in de buurt van Nijmegen) en daar wordt echt nergens een probleem van gemaakt. :) Iedereen respecteert het als je geen zin hebt om elke zaterdag op de koffie te komen etc. Dus ik weet dat het wel degelijk ook gewoon zo kan.

Ik wil natuurlijk zeker wel rekening houden met de gebruiken, dat vind ik niet meer dan logisch. Maar rekening houden met vind ik iets heel anders dan opdringen en verwachten van, dus dat werkt twee kanten op vind ik. :)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 14:35

Ik heb het idee dat jij 'noaberschap' linkt aan elke zaterdag bij elkaar op de koffie komen, bij elkaar eten, constant buren die zomaar binnenstappen, maar dat is dus helemaal niet zo. Men doet gewoon een stapje extra voor elkaar in noodgevallen of als iemand extra hulp nodig heeft. En het is dus een oud gebruik van vroeger om dan 'buurt te maken'. En dat is helemaal niet afzien, gewoon als je in je nieuwe buurtje komt wonen die mensen 1x uitnodigen en dan is het klaar. En het wordt je niet opgedrongen, maar zomaar hulp aangeboden krijgen is dan niet perse vanzelfsprekend als je niet 'buurt hebt gemaakt'.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 14:36

Kinke schreef:
Ik heb het idee dat jij 'noaberschap' linkt aan elke zaterdag bij elkaar op de koffie komen, bij elkaar eten, constant buren die zomaar binnenstappen, maar dat is dus helemaal niet zo. Men doet gewoon een stapje extra voor elkaar in noodgevallen of als iemand extra hulp nodig heeft. En het is dus een oud gebruik van vroeger om dan 'buurt te maken'. En dat is helemaal niet afzien, gewoon als je in je nieuwe buurtje komt wonen die mensen 1x uitnodigen en dan is het klaar. En het wordt je niet opgedrongen, maar zomaar hulp aangeboden krijgen is dan niet perse vanzelfsprekend als je niet 'buurt hebt gemaakt'.

Dat inderdaad :)

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 14:44

Mijn ouders zijn met mij en mijn zus (toen 14 en 16 jaar) vanuit Delft naar een heel klein dorp in Drenthe verhuisd, nu 13 jaar geleden. Ja, het is heel anders. In positieve zin. De rust, de ruimte, het groen, de manier van leven... En voor ons op dat moment het belangrijkste: de paarden aan huis en altijd buiten in de wei ipv 23 uur per dag in een donkere stal in Schipluiden..

Mijn ouders hebben het niet direct heel verstandig aangepakt: huis verkocht, huis gekocht... en toen nog werk moeten zoeken, wat niet gemakkelijk is voor mijn vader. Maar enorm veel geluk gehad en alles kwam eigenlijk precies op het juiste moment op ons pad. Het dorpje waar mijn ouders nu nog wonen heeft meerdere 'import-bewoners', maar de meesten zijn gewoon boeren Drenthen. Mijn moeder is eenmaal per jaar collecte gaan lopen voor het kanker of longfonds oid om goede wil te tonen (2 jaar gedaan) en ze gaan jaarlijks naar de buurt-bbq die georganiseerd wordt voor het hele dorp. Verder laat iedereen elkaar met rust, er wordt wel gezwaaid en 'hoi/moi' gezegd als je iemand op straat aankomt, maar that's it. Naaste buren zijn leuke mensen met jonge kinderen en ook paarden, dus kinderen kwamen toen ze jonger waren nog wel eens over de vloer en mijn ouders drinken wel eens koffie met de buren. Gewoon gezellig, ook prettige controle als mijn ouders niet thuis zijn (en andersom).

Daarbij, wat wij als heel prettig hebben ervaren: je helpt elkaar zonder dat daar direct geld mee gemoeid is. Buurman maait ons gras zodat onze paarden niet teveel vreten, houdt zelf het hooi voor zijn koeien. Mensen staan voor elkaar klaar en verwachten daar niets voor terug, dat zie je lang niet overal.

Ik woon inmiddels niet meer in Drenthe vanwege samenwonen / werk vriend wat onpraktisch is, maar zou geen moment twijfelen om aan het bos weer mijn paard aan huis te kunnen hebben. Mijn vriend is trouwens wel geboren Drent (uit Meppel) en wil graag naar Den Haag verhuizen :Y) Maar dat gaat m niet worden, hehehe.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-17 15:19

Edit: we gaan wel erg offtopic nu. Ik vind dingen als elkaar helpen en anderen in hun waarde laten gewoon vanzelfsprekend, en ik denk dat ik teveel van mening verschil met anderen hier. (wat overigens prima is, maar daar was mijn topic niet voor bedoeld :D )
Laatst bijgewerkt door Frummels op 14-08-17 15:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-17 15:22

Unseen schreef:
Mijn ouders zijn met mij en mijn zus (toen 14 en 16 jaar) vanuit Delft naar een heel klein dorp in Drenthe verhuisd, nu 13 jaar geleden. Ja, het is heel anders. In positieve zin. De rust, de ruimte, het groen, de manier van leven... En voor ons op dat moment het belangrijkste: de paarden aan huis en altijd buiten in de wei ipv 23 uur per dag in een donkere stal in Schipluiden..

Mijn ouders hebben het niet direct heel verstandig aangepakt: huis verkocht, huis gekocht... en toen nog werk moeten zoeken, wat niet gemakkelijk is voor mijn vader. Maar enorm veel geluk gehad en alles kwam eigenlijk precies op het juiste moment op ons pad. Het dorpje waar mijn ouders nu nog wonen heeft meerdere 'import-bewoners', maar de meesten zijn gewoon boeren Drenthen. Mijn moeder is eenmaal per jaar collecte gaan lopen voor het kanker of longfonds oid om goede wil te tonen (2 jaar gedaan) en ze gaan jaarlijks naar de buurt-bbq die georganiseerd wordt voor het hele dorp. Verder laat iedereen elkaar met rust, er wordt wel gezwaaid en 'hoi/moi' gezegd als je iemand op straat aankomt, maar that's it. Naaste buren zijn leuke mensen met jonge kinderen en ook paarden, dus kinderen kwamen toen ze jonger waren nog wel eens over de vloer en mijn ouders drinken wel eens koffie met de buren. Gewoon gezellig, ook prettige controle als mijn ouders niet thuis zijn (en andersom).

Daarbij, wat wij als heel prettig hebben ervaren: je helpt elkaar zonder dat daar direct geld mee gemoeid is. Buurman maait ons gras zodat onze paarden niet teveel vreten, houdt zelf het hooi voor zijn koeien. Mensen staan voor elkaar klaar en verwachten daar niets voor terug, dat zie je lang niet overal.

Ik woon inmiddels niet meer in Drenthe vanwege samenwonen / werk vriend wat onpraktisch is, maar zou geen moment twijfelen om aan het bos weer mijn paard aan huis te kunnen hebben. Mijn vriend is trouwens wel geboren Drent (uit Meppel) en wil graag naar Den Haag verhuizen :Y) Maar dat gaat m niet worden, hehehe.

Heerlijk om de dieren aan huis te hebben lijkt mij!
Ik denk inderdaad dat paarden een goede ijsbreker zijn. :D
Zoals ik al eerder zei: elkaar helpen vind ik eigenlijk heel normaal. En als je verder wegkomt met hier en daar een "hee buuf hoe gaat het" ben ik tevreden.

Als je elkaar op meerdere vlakken kunt helpen: super! Als dat niet kan: ook best! :) Bij jullie mooi opgelost met gras en de koeien zeg :j

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 15:27

nope, je bekijkt het veel te zwart-wit. Iemand helpen met een zware boodschappentas of mensen binnenhalen omdat er een alarm is afgegaan is uiteraard heel normaal. Nu maak je er veel meer van dan wij proberen uit te leggen. En nu heb je het zelf over 'feestjes' terwijl wij het hebben over een 1-malige buurtborrel. Heb overigens ook al gezegd dat iemand mij nog nooit heeft aangesproken op het feit dat ik geen alcohol lust. Net zoals de uitleg dat geen vlees eten ook prima is, zolang je niet langs de deur gaat om een soort vega evangelie te preken :D Er zijn gewoon oude gebruiken die bij het platteland horen, misschien kun je proberen om het ook als iets leuks/unieks te zien?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-17 15:29

Dan begrijp ik het verschil denk ik gewoon niet. :D Ik denk dat we het zelf moeten ervaren want iedereen heeft er zo te lezen hele andere ervaringen mee.

Maar nogmaals: mijn topic heb ik geopend om tips te vragen over hoe te verhuizen en waar te beginnen. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 15:48

Frummels schreef:
Dan begrijp ik het verschil denk ik gewoon niet. :D Ik denk dat we het zelf moeten ervaren want iedereen heeft er zo te lezen hele andere ervaringen mee.

Maar nogmaals: mijn topic heb ik geopend om tips te vragen over hoe te verhuizen en waar te beginnen. :j

Ja, maar het zou jammer zijn als jij of andere lezers een verkeerd beeld krijgen van noaberschap. Want de dingen die je aanhaalt: elk weekend koffie drinken, met het halve dorp omgaan, je aan leefregels moeten houden en elkaar bespreken, dat zijn allemaal dingen waar ook ik me totaal niet in herken. Maar dan ook echt totaal niet. Ik zou dat ook met geen mogelijkheid volhouden, leven in zo'n wereld.

Welke vragen heb je verder nog over verhuizen?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-17 16:12

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik door dit topic geen positief beeld heb gekregen nee. Maar ik wil dingen altijd graag zelf ervaren, dus wat dat betreft houdt het me zeker niet tegen hoor. :) Mijn reacties waren ook vooral omdat ik het me gewoon niet kan voorstellen dat het zo kort door de bocht is als soms wordt neergezet (je moet dit en dat). Lijkt me inderdaad niet vol te houden namelijk :=

Vragen heb ik momenteel niet echt. Zoals ik al zei zit een andere baan misschien in de pijpleiding, dat hoor ik vandaag of morgen. En dan kunnen we van daaruit verder denken! :j Ik hoop vooral dat er nog anderen zijn die hun ervaring kunnen delen in wat wel of misschien ook wat niet te doen en hoe zij het aangepakt hebben of juist zouden aanpakken in mijn positie. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 17:10

Oké, nog een tip die me zo te binnen schiet: kijk eerst goed naar je budget. Straks heb je ergens een baan en blijkt dat je van jouw budget nog steeds niet kunt kopen wat je wilt. De Betuwe is bijvoorbeeld mooi, maar je moet er nog behoorlijk veel neerleggen voor een huis met een fijn stuk grond. De Veluwe idem. Noord-Oost Groningen kost geen drol. Daar heb je voor een paar ton al een hele boerderij met een eigen prairie. Maar je moet er maar willen wonen. Verhuis dus in ieder geval naar een streek waar jij kunt betalen hoe je graag wilt wonen. Maar als de huizenprijzen er laag zijn, vraag je dan af of je er wilt wonen. :D

En ga weekendjes weg. Auto, AirBNB, rondtoeren en in de etalages van makelaars kijken. Praatje maken met de mensen daar. Daar begint het toch altijd mee.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 17:24

Oh wat leuk! Ik heb net het besluit genomen om hetzelfde te doen. Van een dorp tussen Rotterdam en Dordrecht in, wil ik naar de Veluwe vertrekken.

Ik wil eerst mijn huis verkopen en dan met een wat langere termijn voor de overdracht. In die tijd wil ik in ieder geval een anders huis (huur of koop) zoeken en daarna pas een baan.

Dus ik ga jouw topic zeker volgen :D

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 20:13

Ik ben vanuit Utrecht naar de Veluwe verhuisd dus mocht je vragen hebben :D.

Wat ik al eerder schreef, er zijn hier veel vakantieparken waar je voor maximaal 2 jaar een huisje kan huren en ingeschreven mag staan. We hebben eerst een jaar op een bungalowpark gewoond en ons goed verdiept in de omgeving, zo kwamen we erachter dat sommige dorpen erg besloten zijn (en waar het niet gewaardeerd wordt als je op zondag het gras maait :Y) ). Uiteindelijk in een leuk dorp terecht gekomen waar we het onwijs naar onze zin hebben.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 21:41

Wendy schreef:
Machie schreef:
Internet is hier trouwens prima, in een dorp in het oosten van het land ;)

Ook dat verschilt van plek tot plek inderdaad :j Hier is het internet ronduit slecht (KPN e.d. konden ons niet aansluiten omdat de snelheid te laag/niet bestaand was), maar omdat de 4G dekking dan wel weer goed is, heb ik dat op kunnen lossen.

@dorine: goh, bizar dat verhaal van de oud-collega van je vader.
Misschien zit het hem ook in wat superpony ook al schrijft... wij hoeven niet per se ergens bij te horen, of tussen te komen, maar vinden het allang prima als mensen ons groeten en vriendelijk zijn :j En behalve met de buurt, hebben we met de rest van het dorp ook maar weinig te maken.
Vrienden van ons wonen een paar km verderop, valt ook onder hetzelfde dorp, maar hebben een veel stuggere buurt... voor hen is het idd minder makkelijk.

Met een drugslab als buren is groeten idd wel leuk :P
(of zit ik nu heel fout? :+ )

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 23:06

Machie schreef:
Met een drugslab als buren is groeten idd wel leuk :P
(of zit ik nu heel fout? :+ )

Nee, je zit goed :7
Dat is het deel van het dorp waar we weinig mee van doen hebben :+

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 23:20

Drugslab... een straat hierachter is een paar jaar geleden een wietkwekerij opgerold. Mijn man en ik komen van origine uit Amsterdam en Den Haag en hebben zoeits nooit meegemaakt. Nu wonen we in een speldeprik op de kaart en hadden we een stel criminelen als achterburen :+

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 01:18

Maar deel uitmaken van een dorp vind ik wel anders dan een bepaalde cultuur of instelling die mensen ergens hebben.

Wij wonen nu 5,5 jr op de veluwe en ik vind de mensen hier erg achterbaks en totaal niet vriendelijk of behulpzaam. Dat heb ik ook wel uitgesproken en echt veel mensen delen mijn ervaring hier. Maar je kan het negeren en je eigen ding doen.

Ik kom uit Amsterdam en dan hebben mensen toch snel een vooroordeel. Maar ik heb juist de ervaring dat Amsterdammers erg behulpzaam en gastvrij zijn. Er zijn echt nog buurten waar mensen elkaar wel kennen en bij elkaar langs gaan, boodschappen doen, helpen etc.

Wij hebben verder jaren in Almere gewoond en dan moet je het gewoon treffen. Elke wijk, buurt is anders en dan moet je soms ook mazzel hebben. Er kwam een nieuwbouw wijk in Haven waar veel mensen kwamen met kinderen in dezelfde leeftijd, die naar dezelfde school gingen ( bij onze zoon ) en die mensen hadden het in een bepaald stukje goed samen.

Wij hadden voorheen geen trailer en ik moest ergens heen, maar niemand die zelf hulp aanbood hier. Ook na vragen niks.....We hebben toen vrij snel een eigen gekocht. Maar ook kon je niet op stalgenoten rekenen; Niet met buiten/binnen zetten, extra'voeren, deken op of af, op vakantie etc. Daar heb ik in al die jaren eigen paarden daarvoor echt nooit problemen mee gehad.

Daarna eigen stukjes gehuurd en nu naar een stuk verhuisd buiten de veluwe. We waren aan het verhuizen en de mensen van de wei gingen meteen mee helpen.

Stug waren ze in het Noorden ook wel in winkels bijvoorbeeld, maar toch niet snel onbeschoft. Ik doe vaak boodschappen met mn kleine oude moeder van 73 en vandaag bijv 100 winkels gezien met winkelen en je wordt hier toch echt niet netjes of vriendelijk geholpen.
Wij hadden zelf een zaak in Amsterdam en contact met andere winkeliers en ik heb daar echt wel moeite mee. Vooral naar mijn moeder toe.

Met werk loop je natuurlijk tegen dezelfde dingen aan een beetje. Het is zo regio afhankelijk. Mijn man doet precies hetzelfde werk hier als in het Noorden als in Almere. de verschillen en mentaliteit zijn echt groot.
In het Noorden moest hij bijv wennen dat ze pauze namen en ook echt klanten lieten wachten en mensen dat ook accepteren. Dat gebeurde in Almere echt niet. En je maakte je werk ook echt af.
Maar de manier onderling ook. In Almere was het wat stoeien en viel er weleens een woordje en was het over. Zowel in het Noorden als hier, net buiten de veluwe gaat het achter anderen hun rug om.

Veel went en pas je je gaande weg op aan. Maar ik heb wel gemerkt dat je woongenot het echt waard moet zijn. Wij willen een stukje grond en gaan naar een ander deel van Nederland en zullen ons aanpassen. Maar anders waren we richting Almere of Gooi of Vechtstreek gegaan. Niet omdat we daar willen wonen, maar omdat dat instappen en klaar is.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 06:43

Maar heb jij het nu over het noorden of over de Veluwe? Ik vind de mensen in het noorden (Groningen, Friesland, Drenthe) nuchter. Soms te nuchter. Dan is het, wat de boer niet kent, dat interesseert hem niet. Maar ik als westerling kan daar prima grapjes over maken. Met mijn Gucci kaplaarzen :+ op de boerderij. Waar zij dan weer om lachen. Maar de Veluwe vind ik een verhaal appart.

prulletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 08:08

Ik kom ook even een duit in het zakje doen ;) . Lijkt me heerlijk om ooit naar een landelijkere omgeving te verhuizen, maar voorlopig bevalt de stad nog te goed. Mijn ouders zijn een aantal jaar geleden vanuit de stad naar West Brabant verhuisd, heb je daar al eens aan gedacht? Ruim binnen de anderhalf uur vanaf Den Haag, er zijn nog huizen met grond voor een normaal budget vinden en mensen laten elkaar met rust. Natuurlijk zullen de naaste buren het fijn vinden om te weten wie je bent, maar daarvoor is een keertje handen schudden als je ze toevallig tegenkomt voldoende. Sterker nog, de buren van mijn ouders hebben vorig jaar de hele straat uitgenodigd op een kopje koffie om kennis te komen maken, er zijn er welgeteld twee gekomen. Ik kom altijd heerlijk tot rust als ik daar ben :j .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 08:29

Als ik je een tip mag geven, kijk naar steden als Deventer, Zwolle, [woonplaats]. Ik ben opgegroeid in een kleine stad (+- 11.000 inwoners) in de regio van Zwolle en ben op mijn 21e verhuist naar [woonplaats] omdat ik gillend gek werd.

Wat hier omschreven word qua controle is helaas echt zo. Iedereen bemoeit zich in de kleinere steden en dorpen gruwelijk met elkaar.

Het is zelfs zo erg dat ik met bepaalde meningen of gewoonten moest opletten omdat mijn ouders een eigen zaak hebben en dat kon hun schaden.