Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Aurora_ schreef:Hier van de midden stroming en daar zijn vaak maar weinig gelijkgestemden in.
Sizzle schreef:Mamamiet, een titer bepalen bij peuters/babies is ook geen pretje hoor.
Wij hebben het gedaan omdat ik zo ongeveer vervolgd werd door kinderartsen omdat we maar 1x BMR hadden gedaan na een heftige reactie.
Ze hebben daarvoor 3 kleine buisjes moeten afnemen wat bij die ukjes via de vingerprik gaat. Ofwel een kwartier lang drupjes bloed uit dat vingertje knijpen.
Nu gaf onze dochter er niets om zolang ze maar een mooie pleister kreeg, maar niet alle peuters zijn zo cool ben ik bang.
VivaLaVida schreef:_Aurora_ schreef:Hier van de midden stroming en daar zijn vaak maar weinig gelijkgestemden in.
Huh hoezo denk je dat? Ik denk dat er juist heel veel mensen van de middenstroming zijn. Zoals wij; samen slapen, bepaalde manier van opvoeden, nooit laten huilen, maar wel kv gegeven etc.
Van alles wat is ook prima. En ik denk dat daar steeds meer over nagedacht word ipv de 'regels' op te volgen die te lang geleden bedacht zijn. En dat vind ik een goede zaak!
mamamier schreef:Meelezer meldt zich. Ik herken heel veel wel en heel veel niet in jullie verhalen. Ik voed m'n dochters op zoals het voor mij goed voelt. Ze zijn inmiddels 17, 15, 15 en 7 jaar. Alle vier bv gehad, 5, 6 en 4 maanden. Gestopt toen de voeding terug liep. Wel geënt, maar later dan voorgeschreven en achteraf had ik minder entingen willen doen en titeren... Maar daar heb ik me toen nooit in verdiept helaas. Hpv hebben ze niet gehad (mochten ze uiteraard zelf beslissen)
Achteraf heb ik ze alle vier wel gevolgd in wat zij nodig hadden, de tweeling had echt ritme en regelmaat nodig, de oudste en jongste niet echt.
Veel speelgoed, van natuurlijk materiaal maar ook veel plastic, en later game consoles ed.
Alle 4 montessori basisonderwijs.
Nr 1 en 4 enorme buiten kinderen en dieren liefhebbers. De oudste heeft een pony sinds haar elfde waar ze geheel zelfstandig voor zorgt.
Ik voed ze vrij op, laat ze hun eigen keuzes en fouten maken. Zelfs volop in de puberteit waarderen ze dat enorm.
Gezond eten en sport staan hier centraal maar er mag wel gesnoept worden.
Nooit bij mamagroepen of bepaalde stromingen gezeten, ik volg gewoon m'n gevoel. Als ik denk dat iets goed voor ze is, hebben ze tot bepaalde hoogte de keuze om te beslissen wat ze ermee doen. En elk kind is anders, dus wat voor de een geldt of goed is, hoeft bij een van de anderen niet zo te zijn.
Edit: alle vier bij ons op de kamer in eugen wieg (tweeling samen in 1 bedje) totdat ze geen nachtvoedingen meer kregen. Een week of zes denk ik. Daarna eigen kamer. Alleen de oudste moesten we tot ruim 2 jaar bijblijven, die sliep anders gewoon niet. Nog steeds inslaap problemen ws door haar add. Maar dat wisten we toen nog niet natuurlijk.
Heb ze nooit gedragen, vond ik niks.