vanaf welke leeftijd kind tv op de kamer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xJurdyWonanx

Re: vanaf welke leeftijd kind tv op de kamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 23:11

Het ligt misschien ook wel aan het kind op zich. Ik kreeg met de communie een tv en op zolder hadden we ook een tv waar de spelcomputers op aangesloten waren. Nu moet ik wel zeggen dat ik misschien 10 was en we toen vechtspelletjes deden van 18+, maar dat was dan niet eens bij mij thuis. Verder gewoon de spelletjes die we hadden en echt niet overdreven veel. IK speelde graag buiten dus de tv heeft geen overuren gedraaid. M'n zusje kreeg ook een tv rond diezelfde tijd en die is nog wat jonger dan ik. Maar misschien is de optie om de spelcomputer in het begin op de tv beneden aan te sluiten niet zo'n slecht plan, om te kijken in hoeverre hij hem echt gebruiken gaat.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 07:25

De 8 jarige zoon van mijn vriend krijgt absoluut geen tv of xbox of playstation op zijn kamer.
Misschien als hij 16 is, maar dat is voor latere zorg dus.

Als hij al mag spelen, wat al niet vaak is, want hij moet maar lekker buiten gaan spelen met zijn vriendjes.. Dan speelt ie Fifa of een race game beneden bij de televisie. Alle andere agressieve schietspellen en dergelijke worden niet gespeeld, zijn er ook niet.

Ik vind het echt dramatisch om te zien hoeveel jongens van 6-7-8-9 jaar schietspellen mogen spelen op een spelcomputer, daar dan ook de godganse dag achter zitten en als ze naar buiten moeten, dat ze dan ook nog met hun nerf (schietpistool) gaan spelen..
Kind, ga voetballen ofzo :')

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-17 20:44

Bedankt voor alles reacties.
Ns overleg hebben wij besloten nog te wachten en mijn man staat nu achter mij dat het nog erg vroeg is. Hij speelt met fijn weer elke dag buiten en het is en echt dorp waar dat ook nog kan maar met gamen zou er weinig toezicht zijn en hij kan dan moeilijk stoppen. Als ik dan zou vergeten om een timer in te stellen zou hij uren doorgaan.
de X box die hij van zijn peetoom krijgt (staat bij hem stof te vangen) mag in de woonkamer aangesloten worden. Ik was zelf 11 meen ik een die leeftijd vind ik geschikter.

Leffroi

Re: vanaf welke leeftijd kind tv op de kamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 20:53

Lijkt me een prima oplossing toch? Zeker op dagen als het echt vies weer is.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 22:39

Afbeelding