Ex collega vriend, flirt met mijn vriend

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Re: Ex collega vriend, flirt met mijn vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 13:49

Wat een gedoe joh.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 13:51

bigone schreef:
Waarschijnlijk zat tot nu toe de belofte aan de moeder bij je vriend erg diep, kan me voorstellen dat jouw vriend eigenlijk een doetje is die niemand op de tenen wil staan. Maar ik vraag me tegelijkertijd ook af in wat voor kringen jullie verkeren als de dame op gezamenlijke feestjes iedereen vol op de mond vliegt?? Ik was snel weg, manisch of niet, die kwam er bij mij absoluut niet meer in.

Is ook niet mijn meug hoor. Mijn vriend lijkt zo'n mensen aan te trekken. Zo kent hij ook een koppel, al heel hun leven te lui om te werken, maar wel steen en been klagen dat ze het financieel zo zwaar hebben. Uit medelijden wilden wij hen ons oude salon geven, ze hadden zelf al aangegeven dat ze het wilden als we het ooit weg deden. Vriend zou het salon tot op de stoep brengen, zij moesten het enkel boven zien te krijgen. Uiteindelijk moest mijn vriend een ladderlift regelen, deden ze zelf niet en toen bleek dat hun raam niet ver genoeg open kon. Vroegen ze aan mijn vriend of hij het salon niet langs een smalle trap naar boven kreeg, wat hij niet kan omdat hij rugpt is. Gevolg, salon heeft maanden staan verduffen in de garage en is uiteindelijk op het stort terecht gekomen.

Mijn vriend heeft in zijn contacten zoveel lieve mensen staan, waar ik wel goed mee opschiet, maar om 1 of andere reden houdt hij net met de specialere meer contact.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 14:05

lieveli schreef:
Wat een gedoe joh.

Mag jij vinden, maar wij hadden er op dat moment 6 jaar vechten tegen de overheid op zitten, omdat zij met 1 pennentrek de plek waar ons huis stond, omvormden tot natuur waardoor alles afgebroken moest worden. We waren beiden leeg na 6 jaar vechten en we hebben relaties zien stranden door deze beslissing, er heeft zelfs iemand zelfmoord gepleegd mede hierdoor. We zijn toen echt door een heel diep dal moeten kruipen en hebben tot de dag van vandaag daar nog geen vrede mee. We beseffen best dat we beiden te veel toe klappen en soms te weinig steun bij mekaar zoeken, maar we beseffen ook dat we voor mekaar willen blijven vechten.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 14:16

Maar ik vind het steeds raar dat je als vriendin iemand moet controleren, vind het echt vrijheid afnemend om berichten te lezen en daarna acties aan te koppelen. Dan zit er altijd iets mis denk ik.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 14:46

Nessie schreef:
droversrun schreef:
Tsja zo een heb ik er ook, hij zal nooit voor mij kiezen en altijd voor haar maar ondertussen hebben wij wel dingen gedaan waar zij denk ik niet heeeeel blij mee zal zijn...

Wauw, sidechick speaks out :+ . Het is maar waar je trots op bent..

TS gewoon op je gevoel afgaan hoor! Het is heus niet heel 'vreemd' dat hij, zeker als ze 'ziek' is, contact houd. Maar ik zou het contact wel gecontroleerd houden.

Das bullshit. Ik had er 1 die bleek gewoon bij mij met zijn vriendin te bellen en te doen alsof we beste maatjes waren. Zij was ook erg naief en vertrouwde hem blijkbaar volledig. Ik ben er na een tijdje achter gekomen dat hij al 2 jaar een vriendin had. Hij loog er ook niet over als hij met mij appte en belde of wanneer hij bij me was, maar hij loog wel over de vriendschap of andere dingen. Toen ik erachterkwam heb ik dit allemaal voor zijn neus gegooid en hij moest lachen. Waar maakte ik me druk om ik kende haar toch niet en zij was zelf te dom om het te merken. ik heb alleen maar gedacht; Uuuuuuh oke oke heeeeeel apart dit.

Tevens als hij bij mij was en blijkbaar met haar belde waren het een soort mannelijke vriendengesprekken.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 14:50

Daarbij houdt hij met zijn veel te lieve gedrag teveel poorten open. Ik zeg niet dat hij wat zal gaan doen of misschien doet, maar heel normaal blijven doen tegen iemand die geen respect heeft voor je relatie noem ik hoopgevend.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 14:50

SVRL schreef:
lieveli schreef:
Wat een gedoe joh.

Mag jij vinden, maar wij hadden er op dat moment 6 jaar vechten tegen de overheid op zitten, omdat zij met 1 pennentrek de plek waar ons huis stond, omvormden tot natuur waardoor alles afgebroken moest worden. We waren beiden leeg na 6 jaar vechten en we hebben relaties zien stranden door deze beslissing, er heeft zelfs iemand zelfmoord gepleegd mede hierdoor. We zijn toen echt door een heel diep dal moeten kruipen en hebben tot de dag van vandaag daar nog geen vrede mee. We beseffen best dat we beiden te veel toe klappen en soms te weinig steun bij mekaar zoeken, maar we beseffen ook dat we voor mekaar willen blijven vechten.

Ja hij vocht vast hard voor je toen je op de logeerkamer lag. Maak er wat van met elkaar, maar ik was toch wel gauw klaar geweest met deze vent. En hij is ook midden 40?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 16:14

Lieveli, mijn vriend is getrouwd geweest met een vrouw die hem sloeg, ik ben voor hem 2 keer door mijn partner mishandeld. Als wij ruzie hebben, komen onze beide verledens boven, dus ja dan slaap ik appart omdat ik mezelf ken en weet dat ik hem meer laat toeklappen als ik in een boze bui bij hem ga liggen. En hij weet perfect dat ik eerst tot rust moet komen, dus gunt hij me dat. Wees blij dat je zelf geen traumatisch verleden heb, het zou voor ons ook veel gemakkelijker zijn moesten wij onze rugzak niet hebben.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 16:15

Ben het ergens wel eens met lieveli, niet zozeer over het apart slapen met momenten trouwens. Maar over het algemene.
Wees overigens voorzichtig met conclusies als degene die je net postte.
Je bent niet de enige die in de grote boze wereld moet leven en geleefd heeft.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 31-07-17 16:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 16:30

Ja wat Ayasha zegt. Bovendien vind ik het ergens een beetje apart dat je na 16 jaar relatie niet je vorige relatie hebt verwerkt.

Je zegt dat je partner vindt dat hij volwassen moet worden, ik vind dat dat wel tijd wordt als hij in de 40 is. Eerlijk gezegd dacht ik dat jullie een stuk jonger waren.

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 16:33

Ik denk inderdaad niet dat je kan oordelen over traumatisch verleden van medebokkers. Kijk daar alsjeblieft mee uit, voordat er discussies ontstaan over wie er zieliger is.

Fijn dat je vent gereageerd heeft zoals jij hoopte. Ik wil niet alles in twijfel trekken, maar zegt hij dit voor jou of omdat hij er zelf achter staat? Wat maakt dat hij nu tóch deze "keus" gemaakt heeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 16:45

lieveli schreef:
Ja wat Ayasha zegt. Bovendien vind ik het ergens een beetje apart dat je na 16 jaar relatie niet je vorige relatie hebt verwerkt.

Je zegt dat je partner vindt dat hij volwassen moet worden, ik vind dat dat wel tijd wordt als hij in de 40 is. Eerlijk gezegd dacht ik dat jullie een stuk jonger waren.

Raar? Niet als je een ex hebt die je begint te stalken zodra hij weet waar je woont. Heb door hem iedereen uit mijn verleden moeten laten vallen en kom amper nog in mijn geboortedorp uit angst dat hij me gaat volgen. Zo raar is dat dan niet hé.

En waarom hij nu toch bij draait? Tja, hij heeft haar berichten aan mij deze morgen kunnen lezen, waarbij ze haar lief maskertje heeft afgezet, wat hem blijkaar deze voormiddag heeft doen nadenken.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 16:47

Nogmaals, je bent niet de enige met een rugzak. Die kaart spelen vind ik totaal niet terecht. En ik heb het woord raar niet in de mond genomen, ik heb gezegd dat ik het apart vind. Want je haalt je ex er nu bij met een heel verhaal maar ik zie niet in hoe hij in dit verhaal past.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 16:51

SVRL schreef:
Lieveli, mijn vriend is getrouwd geweest met een vrouw die hem sloeg, ik ben voor hem 2 keer door mijn partner mishandeld. Als wij ruzie hebben, komen onze beide verledens boven, dus ja dan slaap ik appart omdat ik mezelf ken en weet dat ik hem meer laat toeklappen als ik in een boze bui bij hem ga liggen. En hij weet perfect dat ik eerst tot rust moet komen, dus gunt hij me dat. Wees blij dat je zelf geen traumatisch verleden heb, het zou voor ons ook veel gemakkelijker zijn moesten wij onze rugzak niet hebben.

16 jaar samen zijn zou ik ook niet zomaar weggooien hoor. Als je over het algemeen het leuk hebt met elkaar dan komen jullie ook hier wel weer doorheen.

Ik ben ni 20 jaar met mijn man en we zijn dolgelukkig. Mede ook doordat we zoveel hebben mee gemaakt samen is het respect voor elkaar alleen maar groter geworden.

Ben blij voor je dat jullie het bespreekbaar hebben kunnen maken en dat hij nu toch zelf inziet dat geen contact in dit geval beter is.

Ik wens jullie het beste

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 16:53

linnnh schreef:
Ik denk inderdaad niet dat je kan oordelen over traumatisch verleden van medebokkers. Kijk daar alsjeblieft mee uit, voordat er discussies ontstaan over wie er zieliger is.

Fijn dat je vent gereageerd heeft zoals jij hoopte. Ik wil niet alles in twijfel trekken, maar zegt hij dit voor jou of omdat hij er zelf achter staat? Wat maakt dat hij nu tóch deze "keus" gemaakt heeft?

Ben ik mee eens. Ieder mens reageert anders op dat soort dingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 20:28

lieveli schreef:
Nogmaals, je bent niet de enige met een rugzak. Die kaart spelen vind ik totaal niet terecht. En ik heb het woord raar niet in de mond genomen, ik heb gezegd dat ik het apart vind. Want je haalt je ex er nu bij met een heel verhaal maar ik zie niet in hoe hij in dit verhaal past.

Maar als dat nog steeds iets is wat in dit soort situaties naar boven komt is het toch normaal dat TS dat dan benoemd?
Alleen maar zodat wij beter begrijpen wat ze bedoeld... Volgens mij is het niet aan jou (of iemand anders) om te oordelen hoe iemand met een trauma om moet gaan en wanneer hij/zij er last van mag hebben.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 20:55

Daar heb je gelijk in Dreamer maar zo heb ik het niet bedoeld. Excuses als dat wel zo overkwam.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 21:15

Zij is natuurlijk de flirterige collega, máár vrijgezel. Even los van het feit dat het achterbaks is zit de fout toch echt bij je vriend. Direct afkappen, en dat doet hij niet. Beetje flirten moet kunnen hoor, maar niet op deze manier :n Hij gaat totaal voorbij aan jouw gevoel hierbij en praat het voor haar weer goed.
Laatst bijgewerkt door Snorlex op 31-07-17 21:35, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 21:16

We hebben ondertussen gepraat tijdens een fietstochtje.

Vriend had deze morgen de berichten die zij me via messenger had gestuurd herlezen. Hij mag dit van mij, heb niets te verbergen.

In die berichten geeft ze,tussen de lijnen toe dat ze bewust met hem flirt. Ze zegt zelfs letterlijk dat zelfs als het flirten zou stoppen en zij maar gewoon vriendschappelijk met mijn vriend zou omgaan, ik haar nooit zal vertrouwen. Heb daarop geantwoord dat ze dus toegeeft dat ze bewust met mijn vriend flirt en dat het voor mij dan ook heel logisch is om haar niet te vertrouwen. Hierop heeft zij nogmaals bevestigd dat ze dit bewust doet.

Mijn vriend is hiervan geschrokken, hij ging ervan uit dat zij gewoon zo was, zonder bijbedoelingen. Het lezen van die berichten was voor hem als wakker schudden.

Hij heeft haar vanmiddag gestuurd dat hij op termijn nog via sms of messenger contact met haar kan hebben, mits zij zich aan de gemaakte afspraak houdt, nl gewoon berichten, geen geflirt. Hij heeft ook duidelijk aangegeven dat hij voorlopig geen contact met haar wil. Hij heeft mij het bericht laten lezen en het is echt wel een heel koel en afstandelijk bericht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 21:16

Snorlex schreef:
Zij is natuurlijk de flirterige collega, máár vrijgezel. Even los van het feit dat het achterbaks is zit de fout toch echt bij je vriend. Direct afkappen, en dat doet hij niet.

Zij is geen vrijgezel, heeft wel een open relatie met haar vriend.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 21:47

SVRL schreef:
Snorlex schreef:
Zij is natuurlijk de flirterige collega, máár vrijgezel. Even los van het feit dat het achterbaks is zit de fout toch echt bij je vriend. Direct afkappen, en dat doet hij niet.

Zij is geen vrijgezel, heeft wel een open relatie met haar vriend.

Oké, in haar relatie zijn hier dus afspraken over gemaakt. De afspraken in jullie relatie zijn anders. Zij blijft flirten, hij wil dat eigenlijk niet maar praat het toch goed terwijl jij je er niet fijn bij voelt.

Ik lees steeds "tijdelijk geen contact", maar heeft ze niet genoeg kansen gehad?

Begrijp me niet verkeerd. Flirten is heel erg leuk, maar dat doe je met iemand waar je tegenaan botst in de kroeg en aan het einde van de avond toedeloe zwaait en nooit meer ziet. Blijft ook bij een praatje met wat complimentjes.

Langdurig flirtcontact met een oude bekende vind ik niet meer vallen onder onschuldig flirten.
Laatst bijgewerkt door Snorlex op 31-07-17 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 21:51

lieveli schreef:
Daar heb je gelijk in Dreamer maar zo heb ik het niet bedoeld. Excuses als dat wel zo overkwam.

Zo kwam het inderdaad een beetje over.. Geen probleem, dat heb je soms over internet ;)

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 21:55

Ik denk dat je vriend een lieverd is met een groot verantwoordelijkheidsgevoel waar de ex-vriendin handig gebruik van maakt. Hij op zijn beurt is een beetje naïef maar wel te goeder trouw en heeft het dus gewoon echt niet voldoende door gehad. Dat dit niet zo leuk was voor jou. Fijn dat het kwartje nu blijkbaar is gevallen.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 08:46

SVRL schreef:
Tuurlijk weet mijn vriend dat hij fout was, zij zet aan en hij volgt. Heb al meerdere keren opgemerkt dat mijn vriend zich laat meesleuren. Zit hij bij iemand die rascistisch is, dan praat hij daar met mee en zo dus ook met haar. Als zij niet zou flirten, zou hij het ook niet doen. Andere vrouwen waar hij contact mee heeft, zijn zo niet. Die flirten niet met hem, dus hij ook niet met hen.

Hij heeft 1 goede vriend waar hij wekelijks mee afspreekt en vrij veel contact met zijn collega's en andere ex collega's. Meeste contacten zijn trouwens vrouwen.

Het enige probleem wat ik hier lees is een vent zonder ruggengraat en een vent die heel graag aandacht wil van een andere meid. Wat een bullshit met leuk contact, hij is hier in mijn ogen nog fouter bezig dan zij is. Hij laat jou afzeiken door een meid waar je niets mee hebt. Als hij achter jou en jullie relatie zou staan zou hij dit niet toestaan. Ik zou hem eens de keuze geven ondanks dat je hem niet kwijt wil. Je wordt gewoon gebruikt zo. Wat een slappe hap die vent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 11:15

Hoog tijd dat mensen eens stoppen met mijn vriend te veroordelen. Ik heb hem nergens in dit topic slecht gemaakt en zal dat ook niet doen. Denk dat ik al duidelijk genoeg heb aangegeven dat mijn vriend, ondanks zijn leeftijd, vrij onervaren is met vrouwen. Ik ben zijn 2de relatie, wat maakt dat hij op,dat gebied vrij naïef is. En ja, daar maakt deze ex collega handig misbruik van, iets waar ik hem al jaren voor waarschuw. Maar zij is niet de enige die van zijn goedheid misbruik maakt, er zijn nog mannen en vrouwen die hem handig voor hun karretje spannen. Waar ik amper iets van zeg, omdat die mensen mij niet raken.

Ik snap hem wel als hij zegt dat hij niet door had dat ze doelbewust flirte. Toen ik hem leerde kennen, stond hij in een team dat heel los was. Hij had toen zelfs een collega die soms op zijn schoot kwam zitten en waar hij 2 keer per week mee ging joggen. Ik kwam dan weer goed overeen met haar partner. Verschil met die collega was, dat zij en haar partner met mij hebben samen gezeten, naar mij geluisterd hebben en rekening met me hielden. Hierdoor was er vertrouwen en kon dat los gedrag wel. Toen deze collega erbij kwam, is er ook zo'n gesprek geweest, alleen overschreed zij wel mijn grenzen. Naar mijn vriend toe heeft zij vanaf het begin het beeld opgehangen dat ze gewoon zo is en dat het probleem bij mij lag. Toen ze nog samen werkte, zag mijn vriend dat ook gewoon met de andere collega's, dus hij heeft altijd haar uitleg voor waar aangenomen en zag haar gedrag niet als bewust flirten.

Hij ziet haar echter niet als een vriendin. We praten al eens over de mensen die we kennen en ik zeg hem vaak dat hij meer vrienden heeft als ik. Telkens komt hetzelfde antwoord, deze meid en nog andere mensen zijn voor hem gewoon sociale contacten waar hij een fijne band mee heeft, maar zijn geen vrienden. In zijn beleving heeft hij maar 1 vriend. Ze is dus gewoon maar een contact, meer niet.

Afgelopen weekend heeft hij haar eerst gestuurd dat hij totaal geen gevoelens heeft voor haar, dat het eenmalig ingaan op haar geflirt uiterst stom was van hem en dat zij ermee moet stoppen omdat hij door haar de vrouw van zijn leven niet kwijt wil. Hierop heeft hij de eerste keer gezegd dat hij enkel nog contact wil, als zij niet meer flirt. Haar reactie daarop was: euh ja, wordt dan maar gelukkig met mekaar, het beste nog met jullie leven. Daarop heeft mijn vriend gevraagd waarom ze zo deed, dat ze moest snappen dat ik het belangrijkste ben en dat ze wel contact kunnen houden, maar zonder dat zij met hem flirt. Zij is toen een zielig verhaaltje beginnen ophangen, dat contact niet kan, omdat ik haar nooit zal vertrouwen en dat ik haar ook nooit vertrouwd heb (wat niet waar is, toen ze nog samenwerkte heb ik haar wel een kans gegeven). Ze zei ook dat ze hem niet kwijt wilde als vriend, maar dat ze het niet kon aanzien dat hij door mijn houding naar haar toe, zo in de problemen kwam.

Hierop heeft mijn vriend mij deze berichten laten lezen. Ik heb hem onmiddellijk op een aantal onwaarheiden van haar aan gewezen en ben, met zijn toesteming, zelf in contact gekomen met haar. Ik heb haar gevraagd waarom zij geen contact kan hebben met mijn vriend, zonder met hem te flirten. Ook naar mij toe probeerde ze mij te laten geloven dat ik het probleem ben, alleen maakte ze duidelijke toevoegingen waardoor ze door de mand viel. Als je, wanneer iemand vraagt waarom je niet stopt met flirten, antwoord: ook als het stopt en we gewoon vrienden zouden zijn, dan nog zou je me niet vertrouwen. Dan weet je dat je fout bezig bent. Heb dat ook onder haar neus geduwd. Waarop zij antwoorde dat ik dan wel heel blij moest zijn met haar beslissing en nog eens achterna wilde trappen door te zeggen dat ik wel een heel goede vriend van haar afneem. Tja, dan ben ik minder netjes geweest en heb ik haar gestuurd (de waarheid) dat zij voor mijn vriend nooit meer geweest is als een goede collega, hij nooit romantische gevoelens voor haar gehad heeft en dat ik in de wolken zou zijn als zij uit ons leven verdwijnt.

Die berichten heeft mijn vriend van mij mogen lezen en dat heeft zijn ogen geopend. Hij heeft haar gezegd dat hij door die berichten begrijpt waarom ik haar niet vertrouw, gevraagd waarom ze bewust met hem flirt terwijl ze toch ook moet weten dat dit totaal fout is. Hierop heeft zij zondag geen antwoord meer gegeven. Maandag heeft hij mijn berichten met haar herlezen, is hij nog meer tot het besef gekomen dat zij echt wel heel de tijd een spelletje met hem speelde, wat voor hem heel confronterend was. Toen ik hem gisteren middag aan de lijn had, klonk hij heel gebroken en gaf hij aan dat hij haar een bericht ging sturen, wat hij me later zou laten lezen. Dat bericht is zeer koel, zeer zakelijk en zeker zonder emotie. En als jullie erover willen struikelen, omdat hij zegt dat hij haar enkel nog wil horen via sms of messenger als ze niet flirt, prima. Maar hij heeft nog steeds geen antwoord van haar waarom ze dit deed. Ze heeft tot hiertoe in ieder geval die berichten niet gelezen op messenger (enfin gisteren avond toch), dus het ziet ernaar uit dat de boodschap aangekomen is en dat mijn vriend, nu zij ontmaskerd is, niet meer intressant is voor haar.

Edit: het is trouwens absoluut niet zeker dat hij nog contact met haar wil. Hij wil dit eerst even verwerken, is nl een hele slag voor hem. Gisterenavond gaf hij aan dat hij er zich bewust van was dat er waarschijnlijk geen contact meer zal zijn met haar.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-08-17 11:22, in het totaal 1 keer bewerkt