(Gemiauw?) in huis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 08:51

Misschien komen ze niet, maar bellen en om advies vragen kan toch wel? En wie weet komen ze wel.

Ik ben ook geen held met bellen, maar anders iemand anders vragen om te bellen?

Dat het geluid zo regelmatig was is apart, maar ik zou wel zeker willen weten of het een kat is of niet. Voordat ie straks dood is. En dat ik dan niet genoeg gedaan zou hebben om hem te vinden. Ik moet er niet aan denken.

kwii

Re: (Gemiauw?) in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 09:04

Misschien zit er condens in het systeem waardoor de kat langer kan overleven. Maar ik mag hopen dat er vandaag toch echt wel iets gaat gebeuren..

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 09:10

Gekke vraag, maar zit dat afzuigsysteem apart uitgevoerd of zitten er meerdere appartementen op gekoppeld? In het laatste geval kun je misschien gewoon via de buizen de kat van een van je buren horen.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 09:13

Eilish schreef:
Misschien komen ze niet, maar bellen en om advies vragen kan toch wel? En wie weet komen ze wel.

Ik ben ook geen held met bellen, maar anders iemand anders vragen om te bellen?

Dat het geluid zo regelmatig was is apart, maar ik zou wel zeker willen weten of het een kat is of niet. Voordat ie straks dood is. En dat ik dan niet genoeg gedaan zou hebben om hem te vinden. Ik moet er niet aan denken.

Inderdaad, met bellen en hulp vragen doe je niets verkeerd. Altijd beter dan niets doen

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 09:14

Mag toch hopen dat je vandaag wel echt actie gaat ondernemen als dat nog niet gebeurt is... Stel dat het een kat is dan zit hij daar al bijna een week. :(

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 09:28

Met helemaal niets doen weet je zeker dat het beestje het niet overleeft, mocht het wel een kat zijn.
Dus, probeer je over je telefoonangst heen te zetten en houd voor ogen waar (of wie) je het voor doet.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 09:30

Ik heb een tijd bij de Dierenambulance gewerkt, en hier kwamen wij echt wel voor hoor. Ten eerste om te kijken of wij eventueel iets konden doen, als dat niet het geval was, schakelde wij andere instanties in.
Dierenambulance hoort hier gewoon voor te komen...

Alsjeblieft, bel in ieder geval IEMAND die zou kunnen helpen. Laat desnoods iemand anders bellen...

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 09:43

Is er nou nog steeds geen actie ondernomen????? Pffff

martine096

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 10:20

Ik zou z.s.m actie ondernemen als ik jou was! Arme kat zou daar dan al bijna een week zitten..

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 10:27

SayaJones schreef:
Ik heb een tijd bij de Dierenambulance gewerkt, en hier kwamen wij echt wel voor hoor. Ten eerste om te kijken of wij eventueel iets konden doen, als dat niet het geval was, schakelde wij andere instanties in.
Dierenambulance hoort hier gewoon voor te komen...

Alsjeblieft, bel in ieder geval IEMAND die zou kunnen helpen. Laat desnoods iemand anders bellen...

Fijn om te horen, dan kan ze die bellen!

Of de verhuurder van het appartement, misschien weet die wel een oplossing.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 10:31

Gewoon even ambu bellen nu!!! Al is het slechts voor advies.

Mocht het wel een kat zijn vind ik dit echt heel zielig. Beter actie ondernemen voor een raar piepje dan geen actie ondernemen en het blijkt wel een kat. Dat vergeef je jezelf toch nooit?

Briefje ophangen in het toegangsgedeelte van het gebouw met de vraag of meer mensen het horen + of iemand z'n kat mist én de dierenambulance bellen is toch wel het minste dat je kunt doen?!

Kleine moeite lijkt me en veel voldoening als je er een leven mee red..

Katten die angstig zijn/zich in het nauw voelen laten zich niet altijd horen die zijn soms uit angst juist muisstil. Dus dat je niets hoort als je rammelt met brokjes zegt niets, behalve dat als het een kat is deze misschien te bang is erop te reageren.

Toen ik laatst een kat wou vangen jaagde k die alleen maar weg door te rammelen met snoep, als ze dat geluid niet kennen is het eerder angstaanjagend..

Maar alsjeblieft doe IETS, bel op z'n minst de dierenambulance voor advies/melding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 10:36

De verhuurder is op de hoogte en zou komen kijken schreef TS eerder.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 10:37

Daar zou ik persoonlijk niet op wachten.. sowieso had k al eerder actie ondernomen :x

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 10:39

zonnebloem18 schreef:
Nogmaals de dierenambulance komt hier echt niet voor. TS weet niet een waar het geluid exact vandaan komt. Wat verwachten jullie dat de medewerkers doen dan? Slopen mogen ze niet ze mogen uiteindelijk enkel de brandweer assisteren als dat nodig blijkt te zijn. Daarbij geloof ik echt niet dat het een kat is. Een kat in nood blijft miauwen, niet om de 10 minuten, dagen niet en dan ineens wel weer.

Hier komen ze wel degelijk voor. Wij hebben twee kittens onder de kruipruimte gehad (wisten ook niet precies de locatie) en ze zijn gewoon gekomen en hebben geholpen met localiseren en vangen.
Beetje vreemd ook om voor het gemak maar aan te nemen dat een kat in nood altijd blijft miauwen. Sinds wanneer zijn alle katten hetzelfde?

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 10:55

TS....de gasmeter al nagekeken? Staat in een topic van jaren geleden ook dat met gemiauw hoorde en bleek de gasmeter. Heb dat eerder al aangehaald maar het topic niet verder doorgenomen.

En hier kun je ook kijken mbt kat vermist https://www.amivedi.nl/vermist/zoeken

Een briefje in de flat en informeren of meer buren het hebben gehoord ook.

Het lijkt mij echter stug dat het om een echte kat zou gaan als het geluid iedere 10 minuten was. Dat zou wel heel toevallig zijn. Ik denk eerder aan een apparaat met een bijzonder geluidje.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 11:06

Ik vind jullie wel hard hoor.. Een aantal dagen heeft ze niks gehoord, hadden jullie de muren er dan al zelfstandig uitgebroken? Dierenambulance kun je helemaal niks mee want die kunnen gewoon niks.

Het is een lastige situatie en het is makkelijk praten vind ik. TS onderneemt vast wel iets op het moment.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 11:08

Jildau schreef:
Ik vind jullie wel hard hoor.. Een aantal dagen heeft ze niks gehoord, hadden jullie de muren er dan al zelfstandig uitgebroken? Dierenambulance kun je helemaal niks mee want die kunnen gewoon niks.

Het is een lastige situatie en het is makkelijk praten vind ik. TS onderneemt vast wel iets op het moment.

Ik weet het niet, denk alleen wel dat ik liever een levende kat uit de muur sloop dan een dode, dat is niet alleen sneu maar gaat nog stinken ook :o

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 11:17

Kunnen er in het ventilatiesysteem geen kleppen zitten die dit geluid veroorzaakt? Mijn man werkt in de brandbeveiliging en vaak te maken met ventilatiesystemen en die zegt dat de kleppen soms de meest vreemde geluiden kunnen maken. Woningbouwverenigingen krijgen schijnbaar meermaals klachten/vragen over ondefineerbare geluiden en dan blijkt het van ventilatie,onluchtingssystemen,water of gasmeters te komen.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 11:26

Jildau schreef:

Vind ik ook Jildau!

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 12:29

IMJ en Jildau...zo denk ik er ook over. En als je nu iets zeker wist....maar dat is t ook niet.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 12:50

Nu je het geluid weer hoort en ook vaker denk ik toch dat het een kat is. Hopelijk vinden jullie het beestje nog levend. Duim hard mee voor een goede afloop.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 12:51

Welke dagen hoorde je het wel en welke niet?

Zo ook qua tijden.

Zit er patroon in?

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 12:58

Maar je wilt toch zeker weten of het een kat is of niet? En het liefst binnen een paar dagen, voordat de kat dood is, als het een kat is.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 13:17

Bravura schreef:
IMJ en Jildau...zo denk ik er ook over. En als je nu iets zeker wist....maar dat is t ook niet.

JUIST omdat je het niet zeker weet zal k dus wel actie ondernemen. Totdat ik wel zekerheid heb..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 13:25

Er zegt toch ook niemand dat het huis afgebroken moet worden?
Ik zie ook geen harde reacties eigenlijk?